SIM-kortin vaihto

  • 5 December 2016
  • 13 kommenttia
  • 124 katselukertaa

Hei

 

Ostin uuden kännykän johon menee nano kokoinen sim-kortti ja aiemmassa puhelimessa on käytössä micro-sim. Liittymä ei vaihdu puhelimen vaihdon yhteydessä. En pysty luomaan tunnuksia Soneran omille sivuille, koska en ole liittymän haltija. Kävin Soneran myymälässä hakemassa sim-kortin, mutta nyt en tiedä miten saan aktivoitua tuon sim-kortin. Jos aktivointi tehdään tekstiviestin kautta, niin missä vaiheessa käytetään tuota kortissa olevaa koodia (myyjä sanoi, että koodia käytetään aktivoinnissa)?


13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Terve  ja tervetuloa Sonera Klaaniin!


 


Tässä sinulle lyhyesti toimintaohjeet:


 



  1. Lähetä ensin vanhalla SIM-kortillasi tekstiviesti AKTIVOI liittymänumerosi numeroon 18100 (0 €). Esim. AKTIVOI 0401234567. Voit myös lähettää viestin toisesta käytössä olevasta (esim. perheenjäsenen) liittymästä, mikäli vanha SIM-korttisi ei enää toimi.

  2. Saat aktivoinnista kuittausviestin puhelimeesi. Liittymänumerosi toimii nyt uudella SIM-kortillasi ja voit asettaa sen laitteeseen.

  3. Huom! Kortin aktivointi onnistuu vain kotimaassa.


 


Lähde: https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/SIM-kortin-vaihto?id=1182


 


Ole hyvä! :)

Kiitos nopeasta vastauksesta.

 

Sain viestiin vastauksen: "Tilauksesi on vastaanotettu. Liittymää XXXXXXX ei tässä vaiheessa voi aktivoida."

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@H0lppi kirjoitti:

Kiitos nopeasta vastauksesta.


 


Sain viestiin vastauksen: "Tilauksesi on vastaanotettu. Liittymää XXXXXXX ei tässä vaiheessa voi aktivoida."




Niin, usein se on jo valmiiksi aktivoitu eli käyttövalmis. Oletko jo kokeillut jossakin laitteessa?


 


Jos liittymä ei ole aktiivinen niin ota yhteyttä asiakaspalveluun muiden kanavien kautta tai esimerkiksi puhelimitse 🙂 voivat paremmin selvittää mistä kiikastaa.

Yleensä kai Sonera kaupasta haettu sim-kortti on käyttövalmis ja tilattu kortti vaatii aktivoinnin.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@PasiS kirjoitti:

Yleensä kai Sonera kaupasta haettu sim-kortti on käyttövalmis ja tilattu kortti vaatii aktivoinnin.




Juu, olen monesti asioinnut palvelupisteissä eikä ongelmia ole ollut. Mitään aktivointia en ole ikinä tarvinnut eikä myöskään tilattujen korttien yhteydessä. Tuo tekstiviestin lähettäminen on ns. varakeino sim-kortin aktivoimiseen.


@Sekunti kirjoitti:


@PasiS kirjoitti:

Yleensä kai Sonera kaupasta haettu sim-kortti on käyttövalmis ja tilattu kortti vaatii aktivoinnin.




Juu, olen monesti asioinnut palvelupisteissä eikä ongelmia ole ollut. Mitään aktivointia en ole ikinä tarvinnut eikä myöskään tilattujen korttien yhteydessä. Tuo tekstiviestin lähettäminen on ns. varakeino sim-kortin aktivoimiseen.




Olen ollut käsityksessä, ettei varmiiksi aktivoituja kortteja lähetettäisi postitse, mutta voin olla väärässäkin.

Aktivointi ei näytä onnistuneen. Koitin lähettää viestin uudelleen, mutta tuli sama vastaus. Uusi sim on uudessa puhelimessa, mutta ei ole aktivoitu kun näyttää että vain hätäpuhelut ovat mahdollisia.

Myyjä siis antoi minulle liikkeessä vain sen sim-kortin. Kysyi että tekeekö hän vai minä kotona myöhemmin.

Sanoin että eiköhän tuo asentaminen puhelimeen onnistu omin avuinkin, kun luulin ettei tarvi kuin kortissa oleva koodi laittaa netissä johonkin. Uusi puhelin oli nimittäin samalla reissulla ostettu, joten en siinä sitten liikkeessä ruvennut pakettia availeen yms.

Sitten kun kotona netistä keskusteluja luin, niin tuota samaa tekstiviestiaktivointia kehoitettiin useassa paikassa, mutta missään ei sanottu mitään tuosta kortin koodista.

Sitä kortissa olevaan koodia tai numeroa tarvitaan Omilla sivuilla tehtävässä sim-kortin aktivoinnissa, ei tekstiviestillä tehtävässä aktivoinnissa.

Tätä koodin käyttöä kysyinkin ensimmäisessä viestissä. Mainitsin myös, että en pysty luomaan tunnusta, koska en ole liittymän haltija/maksaja ja en pysty kirjautumaan sivuille.

Komento takaisin. Pääsinkin kirjautumaan omille sivuille. Koitan etsiä tuon kohdan mihin koodi laitetaan ja kysyn tarvittaessa chatista apua. Kirjoitan tänne vielä miten asia etenee.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@H0lppi kirjoitti:

Komento takaisin. Pääsinkin kirjautumaan omille sivuille. Koitan etsiä tuon kohdan mihin koodi laitetaan ja kysyn tarvittaessa chatista apua. Kirjoitan tänne vielä miten asia etenee.




Hassua miten vaikeaksi tuo on tehty :smileyvery-happy: mutta toivottavasti asia ratkeaa

Chatissa sanottiin, että vain liittymän omistaja/maksaja pystyy aktivoimaan tuon sim-kortin. Itse pääsen vain netissä selaamaan liittymän tietoja. Täytyy siis soitella vanhemmille ja pyytää tekemään tuon aktivoinnin. Kirjoittelen vielä myöhemmin jos ja kun asia ratkeaa ja aktivointi onnistuu.

Päivitystä asiaan:

 

Kuten chatissa sanottiin, täytyi liittymän omistajan tehdä tuo uuden simin aktivointi omilla soneran tunnuksillaan. Eli nyt uusi simi toimii. Eiköhän tuo aktivointi olisi liikkeessäkin onnistunut myyjän kautta, mutta en ollut silloin samantien valmis simin vaihtoon.

 

Kiitos kaikille ohjeista ja vastauksista! :)

Vastaa