Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
muddis
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sähköpostilaskun muutokset

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

 

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

 

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

 

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

 

Hävetkää.

 

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.

87 vastausta
MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

J


@IlariJR@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:


Jotkut sopimukset tulee esim   joukkupassien ei .


Kyllä siitäkin pitäisi vahvistus käsittääkseni saapua. Asiakaspalvelussa voidaan tsekata tilanne ja tarvittaessa laittaa siitä kyselyä eteenpäin.


Joukkue passin muodollinen  sopimus tuli sähköpostiin se on siis jo aikaa sitten irtisanottu 

  asia käsittely  saa  jäädä tähän  sitä on käsitelty tarpeeksi palstalla  en tuun ottaa enään tappara passia syksyllä koska telian sopimuspolitiikka on se että   sopimus tulee missä puuttuu oleellisia asioita   eli tiedot millä sopimus  voidaan yksilöidä tiettyyn asiakaaaseen 

ja irtisanomisvahvistuksia ei edes tuu  vaikka on irtisanomisaika 

 voi olla että  puhelinliittymäkin pitää vaihtaa kun  toi   määräaikanen hinta  poistuu koska  telian sopimukset on mitä sattuu   tietysti asiakkaan tappioksi  nettiliitymä varmaa pysyy  kun se on taloyhtiöliittymä.

Ehkä  onkin kyse siittä että telia pitää kiinni asiakkaiden tietoturvasta oikeusturva onkin  sitten eri  juttu kun  asiakas ei saa  sopimuksia  eikä irtisanomisvahvistuksia  missä on kaikki  tärkeet tiedot  .

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Saisko vastauksen  miten  telia suhtautuu  mielestään asiakkaiden oikeusturvaan .

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MMALINEN@  kirjoitti:

Saisko vastauksen  miten  telia suhtautuu  mielestään asiakkaiden oikeusturvaan .


Vastasinkin sinulle jo aiemmin tähän toiseen ketjuun. Kopsaan vastauksen vielä tähän alle:

Suhtaudumme asiakkaidemme tietoturvaan Telialla vakavasti ja tämän vuoksi sähköpostitse lähetettävissä tilaus- ja irtisanomisvahvistuksissamme ei ole asiakkaidemme henkilötietoja. Tämä on Telian sisäinen linjaus, jonka tarkoitus on parantaa asiakkaidemme tietosuojaa ja pyrkiä välttämään mahdollisia tietoturvaloukkauksia. Sen tarkemmin emme voi asiaa valitettavasti kommentoida.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@IlariJR@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

Saisko vastauksen  miten  telia suhtautuu  mielestään asiakkaiden oikeusturvaan .


Vastasinkin sinulle jo aiemmin tähän toiseen ketjuun. Kopsaan vastauksen vielä tähän alle:

Suhtaudumme asiakkaidemme tietoturvaan Telialla vakavasti ja tämän vuoksi sähköpostitse lähetettävissä tilaus- ja irtisanomisvahvistuksissamme ei ole asiakkaidemme henkilötietoja. Tämä on Telian sisäinen linjaus, jonka tarkoitus on parantaa asiakkaidemme tietosuojaa ja pyrkiä välttämään mahdollisia tietoturvaloukkauksia. Sen tarkemmin emme voi asiaa valitettavasti kommentoida.


Voitko sanoa kuka  telialla voi asiaa kommemntoida koska   tietoturva ja oikeusturva on 2 eri asiaa niinkuin itsekin tiedät

meinaan tässä on   oikeuusturvan kannalta puulmia jos  asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja .

AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 164 custom-general.kudos
  • 353 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MMALINEN@  kirjoitti:


Voitko sanoa kuka  telialla voi asiaa kommemntoida koska   tietoturva ja oikeusturva on 2 eri asiaa niinkuin itsekin tiedät

meinaan tässä on   oikeuusturvan kannalta puulmia jos  asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja .

 


 

Vastaan sinulle tähän viitaten myös Kivra-blogiin jättämään kommenttiisi. Siellä vaikutit epäileväiseltä sen suhteen, mitä tietoa valuu kolmannelle osapuolelle. Kuten sanottu, niin meille kuin Kivralle on tietoturva ja yksityisyydensuoja ykkösprioriteetteja. Kivraa käyttäessä voi olla turvallisin mielin, sillä kaikki data on salattua ja palvelu käyttää vahvaa tunnistautumista, joka osaltaan sekin varmistaa yksilönsuojaa ja tietoturvaa.

 

Jos haluaa välttyä käyttämästä Kivraa, niin e-lasku on edelleenkin oiva vaihtoehto. Se kun on suoraan pankin kanssa solmittu sopimus, niin kaikki ns. ylimääräinen on riisuttu pois. Mielestäni helpompaa keinoa ei ole kuin käydä omassa verkkopankissa tsekkaamassa saapuneet laskut ja mahdollisesti tekemässä niihin muutoksia, ja hyväksyä maksuun. Automaattinen veloitus on vielä näppärämpää, jos niin haluaa toimia e-laskutuksen kanssa. Lasku veloitetaan silloin tililtäsi automaattisesti. 

 

Minun Teliasta löytyy jatkossakin laskut omasta osiostaan, ja sitä kautta pääsee maksamaan laskun verkkopankkiin tai siirtämään laskun eräpäivää. Minun Teliaan pääsee joko nettiselaimella osoitteessa telia.fi/kirjaudu tai Minun Telia -sovelluksella. 

 

Osaatko täsmentää mitä tarkoitat "pulmia jos  asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja"? Tarkoitatko, ettei asiakas saisi mitään kautta meiltä laskua käsiinsä? Meille on tärkeää, että olemme aina tavoitettavissa (chat 24/7) ja asiakkaalla säilyy oikeus omiin lasku- ja palvelutietoihin. 

 

Vastauksessani on paljon jo aiemmin kerrottua, mutta toivon kuitenkin siitä olevan apua Hymiö Onnellinen

Yhteisön moderaattori
MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@AaTanja@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:


Voitko sanoa kuka  telialla voi asiaa kommemntoida koska   tietoturva ja oikeusturva on 2 eri asiaa niinkuin itsekin tiedät

meinaan tässä on   oikeuusturvan kannalta puulmia jos  asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja .

 


 

Vastaan sinulle tähän viitaten myös Kivra-blogiin jättämään kommenttiisi. Siellä vaikutit epäileväiseltä sen suhteen, mitä tietoa valuu kolmannelle osapuolelle. Kuten sanottu, niin meille kuin Kivralle on tietoturva ja yksityisyydensuoja ykkösprioriteetteja. Kivraa käyttäessä voi olla turvallisin mielin, sillä kaikki data on salattua ja palvelu käyttää vahvaa tunnistautumista, joka osaltaan sekin varmistaa yksilönsuojaa ja tietoturvaa.

 

Jos haluaa välttyä käyttämästä Kivraa, niin e-lasku on edelleenkin oiva vaihtoehto. Se kun on suoraan pankin kanssa solmittu sopimus, niin kaikki ns. ylimääräinen on riisuttu pois. Mielestäni helpompaa keinoa ei ole kuin käydä omassa verkkopankissa tsekkaamassa saapuneet laskut ja mahdollisesti tekemässä niihin muutoksia, ja hyväksyä maksuun. Automaattinen veloitus on vielä näppärämpää, jos niin haluaa toimia e-laskutuksen kanssa. Lasku veloitetaan silloin tililtäsi automaattisesti. 

 

Minun Teliasta löytyy jatkossakin laskut omasta osiostaan, ja sitä kautta pääsee maksamaan laskun verkkopankkiin tai siirtämään laskun eräpäivää. Minun Teliaan pääsee joko nettiselaimella osoitteessa telia.fi/kirjaudu tai Minun Telia -sovelluksella. 

 

Osaatko täsmentää mitä tarkoitat "pulmia jos  asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja"? Tarkoitatko, ettei asiakas saisi mitään kautta meiltä laskua käsiinsä? Meille on tärkeää, että olemme aina tavoitettavissa (chat 24/7) ja asiakkaalla säilyy oikeus omiin lasku- ja palvelutietoihin. 

 

Vastauksessani on paljon jo aiemmin kerrottua, mutta toivon kuitenkin siitä olevan apua Hymiö Onnellinen


Viittaan  tässä lähinnä irtisanomis/sopimusvahvistuksiin  mistä oon jauhanu jo tarpeeksi mitkä nykyää on yhtä tyhjän kanssa kun niissä ei näy mitään yksilöintitietoja   jos niitä ei  sähköpostiin voi laittaa  niin  luulis et omille sivuille vois  mistä ne voi tallentaa omalle koneelle vaikka kyllä jatkossakin  laskuissa pitäis näkyä kenenkä laskusta on kyse 

 mutta kun telia ei näytä  välittävän  asiakkaiden oikeusturvasta niin   liittymät lähtee varmaan

sykksyn mittaan muualle  

 pidän  tärkeenä tietoturvaa mutta yhtä tärkeetä on oikeusturva   että asiakas pystyy todistaan mitän on sovittu .

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 174 custom-general.kudos
  • 327 custom-general.replies
  • 27 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa


Viittaan  tässä lähinnä irtisanomis/sopimusvahvistuksiin  mistä oon jauhanu jo tarpeeksi mitkä nykyää on yhtä tyhjän kanssa kun niissä ei näy mitään yksilöintitietoja   jos niitä ei  sähköpostiin voi laittaa  niin  luulis et omille sivuille vois  mistä ne voi tallentaa omalle koneelle vaikka kyllä jatkossakin  laskuissa pitäis näkyä kenenkä laskusta on kyse 

 mutta kun telia ei näytä  välittävän  asiakkaiden oikeusturvasta niin   liittymät lähtee varmaan

sykksyn mittaan muualle  

 pidän  tärkeenä tietoturvaa mutta yhtä tärkeetä on oikeusturva   että asiakas pystyy todistaan mitän on sovittu .


Lähettämissämme vahvistuksissa sekä laskuissa näkyy aina jokin yksilöintietieto, yleensä useampikin. Kerrotko hieman tarkemmin mikä tai millainen tieto niistä mielestäsi puuttuu? 

Omille sivuille ja/tai sähköpostiin lähetetyt materiaalit pääset aina tallentamaan oman koneesi tiedostoihin. Onko jokin materiaali ollut sellainen, jota et tallentamaan päässyt? 

Telia Yhteisön moderaattori
MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Katjane@  kirjoitti:


Viittaan  tässä lähinnä irtisanomis/sopimusvahvistuksiin  mistä oon jauhanu jo tarpeeksi mitkä nykyää on yhtä tyhjän kanssa kun niissä ei näy mitään yksilöintitietoja   jos niitä ei  sähköpostiin voi laittaa  niin  luulis et omille sivuille vois  mistä ne voi tallentaa omalle koneelle vaikka kyllä jatkossakin  laskuissa pitäis näkyä kenenkä laskusta on kyse 

 mutta kun telia ei näytä  välittävän  asiakkaiden oikeusturvasta niin   liittymät lähtee varmaan

sykksyn mittaan muualle  

 pidän  tärkeenä tietoturvaa mutta yhtä tärkeetä on oikeusturva   että asiakas pystyy todistaan mitän on sovittu .


Lähettämissämme vahvistuksissa sekä laskuissa näkyy aina jokin yksilöintietieto, yleensä useampikin. Kerrotko hieman tarkemmin mikä tai millainen tieto niistä mielestäsi puuttuu? 

Omille sivuille ja/tai sähköpostiin lähetetyt materiaalit pääset aina tallentamaan oman koneesi tiedostoihin. Onko jokin materiaali ollut sellainen, jota et tallentamaan päässyt? 


Tiedät kyllä että puhun varsinaisesti  liigapaseista ja joukkuepasseista

 missä ei kyllä näkyny mitään yksilöintitietoja   niissä  tilausvahvistus tuli vaan sähköpostiin  missä ei ollu mitään yksilöintitietoja eli  ei voinu  sanoa kenen sopimuksesta kyse  mutta kuitenkin  telialla on nykyään 30 päivän irtisanomisaika siksi on ehdottoman tärkeetä  että  tiedot  on oikein kai tässä   perustellaan  samalla tietoturvalla  miksi sähköpostilaskutkin loppuu  siksi  kaikki sopimukset  pitäis näkyä jatkossa  omilla sivuilla yksilöintitietoineen.

SINAD
Konkari
  • 474 custom-general.kudos
  • 956 custom-general.replies
  • 33 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Heippa @muddis ! Sähköpostilasku poistuu kuluttaja-asiakkaiden käytöstä sen vuoksi, että siihen sisältyy tietoturvariskin mahdollisuus. Jos esimerkiksi sähköpostiosoite on virheellinen, voi lasku päätyä väärälle henkilölle. Lisäksi lasku voi helposti myös unohtua sähköpostiin tai ohjautua roskapostikansioon.


Kuulostaa aika keksityltä... Voisitte edelleen lähettää sähköpostiin linkin omilla sivuilla olevaan laskuun, mutta siten että laskuun käsiksipääseminen edellyttää kirjautumista omille sivuille, eli laskua ei saisi ilman tunnuksia siitä linkistä auki. Problem solved - ja paljon vähemmällä vaivalla, ainakin asiakkaille.

 

Kaikki eivät e-laskusta tykkää ja osa (kuten minä) tarvitsee ehdottomasti PDF-muotoisen laskun, jotta ne saadaan maksuun koska kaikkia näistä en maksa itse henkilökohtaisesti. Myöskään mikään sovellus pelkästään laskujenmaksuun tai ylipäänsä puhelimen sotkeminen raha-asioihin ei innosta, kun on paremmat välineet ennestään olemassa.

MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SINAD@  kirjoitti:

@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Heippa @muddis ! Sähköpostilasku poistuu kuluttaja-asiakkaiden käytöstä sen vuoksi, että siihen sisältyy tietoturvariskin mahdollisuus. Jos esimerkiksi sähköpostiosoite on virheellinen, voi lasku päätyä väärälle henkilölle. Lisäksi lasku voi helposti myös unohtua sähköpostiin tai ohjautua roskapostikansioon.


Kuulostaa aika keksityltä... Voisitte edelleen lähettää sähköpostiin linkin omilla sivuilla olevaan laskuun, mutta siten että laskuun käsiksipääseminen edellyttää kirjautumista omille sivuille, eli laskua ei saisi ilman tunnuksia siitä linkistä auki. Problem solved - ja paljon vähemmällä vaivalla, ainakin asiakkaille.

 

Kaikki eivät e-laskusta tykkää ja osa (kuten minä) tarvitsee ehdottomasti PDF-muotoisen laskun, jotta ne saadaan maksuun koska kaikkia näistä en maksa itse henkilökohtaisesti. Myöskään mikään sovellus pelkästään laskujenmaksuun tai ylipäänsä puhelimen sotkeminen raha-asioihin ei innosta, kun on paremmat välineet ennestään olemassa.


Telia on tainnu päätöksensä tehdä  liittyen laskuihin / vahvistuksiin  mennään  säästöt  edelle oli  se sitten asiakkaan kannalta hyvä tai ei 

eli  taitaa olla parasta ettiä muuta operaattoria joka kuuntelee asiakasta jos semmosia vielä on .