Sähköpostilaskun muutokset


Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

 

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

 

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

 

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

 

Hävetkää.

 

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.


89 kommenttia


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Heippa @muddis ! Sähköpostilasku poistuu kuluttaja-asiakkaiden käytöstä sen vuoksi, että siihen sisältyy tietoturvariskin mahdollisuus. Jos esimerkiksi sähköpostiosoite on virheellinen, voi lasku päätyä väärälle henkilölle. Lisäksi lasku voi helposti myös unohtua sähköpostiin tai ohjautua roskapostikansioon. Me haluamme varmistaa, että asiakkaillamme on mahdollisimman turvalliset ja vaivattomat laskutustavat, kuten esimerkiksi e-lasku.

 

E-laskusopimus tehdään oman pankin kanssa. Sen voi tehdä esimerkiksi siinä kohtaa, kun uusinta laskua maksaa tai sitten erikseen näillä ohjeilla. E-laskun yhteydessä voit valita käytkö hyväksymässä laskun vai suoraveloitetaanko maksu tililtäsi. Lisätietoja e-laskun asetuksista ja kytkennästä saat omalta pankiltasi.

 

E-laskun lisäki laskutustapoina on mainitsemasi Kivra sekä laskut voi maksaa myös Minun Telia -sovelluksella. Kivra on digitaalinen postilaatikko, jonka kautta laskuja voi vastaanottaa, maksaa ja arkistoida. Sen kautta on mahdollista myös tarvittaessa hoitaa toisen henkilön maksuasioita. Täältä pääset vielä lukemaan lisää noista vaihtoehtoisista maksutavoista, jotka tulevat korvaamaan sähköpostilaskun tämän vuoden loppuun mennessä.


Ok, mutta jos haluaa maksa Minun Telia -sovelluksella laskun, niin tuleeko matkapuhelimeen viesti, että lasku on tullut?


Ok, mutta jos haluaa maksa Minun Telia -sovelluksella laskun, niin tuleeko matkapuhelimeen viesti, että lasku on tullut?

 


Moikka @jonexx 


 


Sovellus ei suoraan ilmoita sinulle, että sinne on tullut uusi lasku.


 


Minun Telia -sovellus on riippumaton laskutustavasta, eli valitsemasi laskutustavan mukaan lasku tulee sinulle joko e-laskuna, sähköpostilla tai paperitse. Sovellus on vain yksi tapa katsoa sekä maksaa saapunut lasku. 🙂>  

Kyllä täällä arvostetaan eniten ohjelmaa, joka ilmoittaa, että eräpäivä on huomenna. Onko Kivra sellainen? 


@Baron@  kirjoitti:

Kyllä täällä arvostetaan eniten ohjelmaa, joka ilmoittaa, että eräpäivä on huomenna. Onko Kivra sellainen? 




Kyllä vain! Kun sinulle saapuu uusi lasku Kivraan, saat siitä aina ilmoituksen sähköpostiisi ja push-ilmoituksen puhelimesi ruudulle. Saat myös muistutuksen lähestyvästä eräpäivästä. 🙂>

Käyttäjätaso 7

@HannaSu@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Kyllä täällä arvostetaan eniten ohjelmaa, joka ilmoittaa, että eräpäivä on huomenna. Onko Kivra sellainen? 


Kyllä vain! Kun sinulle saapuu uusi lasku Kivraan, saat siitä aina ilmoituksen sähköpostiisi ja push-ilmoituksen puhelimesi ruudulle. Saat myös muistutuksen lähestyvästä eräpäivästä. 🙂>


E-lasku on tehnyt sitä jo kymmenen vuotta eikä tarvita mitään Kivraa. Mielestäni on älytöntä , että jokaista laskuttajaa varten tarvitaan oma sovellus , kun ne laskut kuitenkin pitää pankkitililtä maksaa.


@kustaa1967@  kirjoitti:


@HannaSu@  kirjoitti:


@Baron@  kirjoitti:

Kyllä täällä arvostetaan eniten ohjelmaa, joka ilmoittaa, että eräpäivä on huomenna. Onko Kivra sellainen? 




Kyllä vain! Kun sinulle saapuu uusi lasku Kivraan, saat siitä aina ilmoituksen sähköpostiisi ja push-ilmoituksen puhelimesi ruudulle. Saat myös muistutuksen lähestyvästä eräpäivästä. 🙂>




E-lasku on tehnyt sitä jo kymmenen vuotta eikä tarvita mitään Kivraa. Mielestäni on älytöntä , että jokaista laskuttajaa varten tarvitaan oma sovellus , kun ne laskut kuitenkin pitää pankkitililtä maksaa.




Laskujen arkistointiin ja maksamiseen on monta tapaa. Tämä on ihan positiivinen juttu 🙂>


 


Kivrassa on mukana monta muutakin laskuttajaa. Kun Kivraan rekisteröityy, saat automaattisesti kaikkien Kivrassa mukana olevien yritysten laskut, jotka ovat aiemmin tulleet sinulle kirje- tai sähköpostissa. Sinun ei siis tarvitse tilata digitaalisia Kivra-laskuja jokaiselta laskuttajalta erikseen, päinvastoin kuin e-laskuja.

Miksi ei ole vaihtoehtona omapostia? Sinne tulee laskuja vaikkei ole sitä mitenkään ilmoittanut ja myös virallistakin postia. Omapostista tulee ilmoitus, jos sinne on jotain tullut. Helppoa kuin heinänteko sanon minä. Miksi tehdä monimutkaisesti jos on noin helppo ratkaisu. Kirjeet ja laskut löytyy sieltä helposti ja halutessaan saa ne omalle koneelle.

Käyttäjätaso 7

@HannaSu@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

@HannaSu@  kirjoitti:

@Baron@  kirjoitti:

Kyllä täällä arvostetaan eniten ohjelmaa, joka ilmoittaa, että eräpäivä on huomenna. Onko Kivra sellainen? 


Kyllä vain! Kun sinulle saapuu uusi lasku Kivraan, saat siitä aina ilmoituksen sähköpostiisi ja push-ilmoituksen puhelimesi ruudulle. Saat myös muistutuksen lähestyvästä eräpäivästä. 🙂>


E-lasku on tehnyt sitä jo kymmenen vuotta eikä tarvita mitään Kivraa. Mielestäni on älytöntä , että jokaista laskuttajaa varten tarvitaan oma sovellus , kun ne laskut kuitenkin pitää pankkitililtä maksaa.


Laskujen arkistointiin ja maksamiseen on monta tapaa. Tämä on ihan positiivinen juttu 🙂>

 

Kivrassa on mukana monta muutakin laskuttajaa. Kun Kivraan rekisteröityy, saat automaattisesti kaikkien Kivrassa mukana olevien yritysten laskut, jotka ovat aiemmin tulleet sinulle kirje- tai sähköpostissa. Sinun ei siis tarvitse tilata digitaalisia Kivra-laskuja jokaiselta laskuttajalta erikseen, päinvastoin kuin e-laskuja.


Osittaisratkaisu se Kivra on eikä siellä ole kaikkia laskuttajia eikä siellä kuitenkaan voi laskuja maksaa. Se pitää edelleenkin tehdä pankissa.

 

Yhden luukun periaate kattavalla laskuttajatuella on paras.

 


@muddis@  kirjoitti:

Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

 

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

 

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

 

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

 

Hävetkää.

 

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.


Samaa mieltä! OmaPosti on kilpailioiden käyttämä ,sieltä tulee tieto laskusta sähköpostiin.Tuleeko jatkossa oma-Telia sivusta(missä laskun voi myös maksaa) tieto laskusta sähköpostiin?


@muddis@  kirjoitti:

Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

 

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

 

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

 

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

 

Hävetkää.

 

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.


Samaa mieltä!OmaPostia käyttää kilpailijat,sieltä tieto tulee sähköpostiin ja voi ladata PDF-tiedostona ja printata paperille.Oma-Telia sivulta voi maksaa laskun myös mutta sieltä pitäisi tulla tieto laskun saavuttua sinne.Kaikki nämä vaatii taas lisää käyttäjätunnuksia ja salasanoja.

@mala1955  kirjoitti:




Samaa mieltä!OmaPostia käyttää kilpailijat,sieltä tieto tulee sähköpostiin ja voi ladata PDF-tiedostona ja printata paperille.Oma-Telia sivulta voi maksaa laskun myös mutta sieltä pitäisi tulla tieto laskun saavuttua sinne.Kaikki nämä vaatii taas lisää käyttäjätunnuksia ja salasanoja.

Hei @mala1955 ja tervetuloa Yhteisöön!


 


Minun Telia -tunnukset on helppo luoda pankkitunnuksien avulla. Sitä kautta saat laskut PDF-tiedostoina, niin kuin uumoilitkin ja saamme sinulle ilman muuta päälle maksuttoman tekstari-muistutuksen laskuista.


 


Mikäli e-lasku ei ole ennestään tuttu, voin kehua sen olevan aika näppärä systeemi. Laskun saa suoraan verkkkopankkiin ja laskun tarkstaminen ja hyväksyminen onnistuu helposti. Toki laskun voi myös määritellä automaattisesti maksettavaksi. Verkkopankin kautta voit avata myös erittelyn ja tarvittassahan sen saat myös tuolta Minun Teliasta.


 


Toinen maksuton laskutustapa on Kivra. Kivra toimii joko mobiilisovelluksena tai nettiselaimella. Tämän Kivran mobiilisovelluksen saa halutessaan muistuttelemaan uusista laskuista pop-up-ilmoituksina.


 


Ymmärrän kuitenkin harmistuksesi, kun kerran olet tottunut käyttämään sähköpostilaskua. Uskoisin kuitenkin, että tulet olemaan ihan tyytyväinen muidenkin laskutustapojen toimintaan. Vielähän ei nyt mikään hoppu ole tehdä laskutukseen muutoksia, mutta asiakastuki sivustoltamme löytyy ohjeet e-laskun kytkemistä varten, jos haluat tutustua. Olemme keränneet yhteen myös infopläjäyksen laskutustavoista.

On telian  toiminta menny kummalliseksi  kun irtisanomis vahvistus on laskussa.


 


Edit MinnaLN: poistettu ylimääräinen lainaus.


@MMALINEN@  kirjoitti:

On telian  toiminta menny kummalliseksi  kun irtisanomis vahvistus on laskussa.


 


Edit MinnaLN: poistettu ylimääräinen lainaus.




Mikäli irtisanottua palvelua laskutetaan vielä, on laskuun irtisanotun palvelun alle tosiaan lisätty tieto, että tuote on irtisanottu.


@MinnaLN@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

On telian  toiminta menny kummalliseksi  kun irtisanomis vahvistus on laskussa.

 

Edit MinnaLN: poistettu ylimääräinen lainaus.


Mikäli irtisanottua palvelua laskutetaan vielä, on laskuun irtisanotun palvelun alle tosiaan lisätty tieto, että tuote on irtisanottu.


Miksi  automaattisesti  tulee lainaus vaikka en itse valitse lainaa vaan vastaa .


@MMALINEN@  kirjoitti:

Miksi  automaattisesti  tulee lainaus vaikka en itse valitse lainaa vaan vastaa .




Mikäli valitset suoraan ketjun viestistä täpän "vastaa", lainaa vastaus automaattisesti edeltävää viestiä. Jos taas valitset ketjun alhaalta täpän "vastaa keskusteluun", ei tule automaattista lainausta. 🙂>


 


 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +9

Oon seuraillut tätä ketjua, enkä yhtään ilmoitusta ole saanut aiheesta.

Onko siis niin jos ei salli markkinointisoopaa, niin kaikki muu menee "pesuveden mukana".

Mitään virallista tiedotetta en ole aiheesta saanut, en paperista enkä mitään muutakaan.

Tämä ongelma oli jo Sonera , Telia-Soneran ja nyt Telian kanssa.

Mainoksia en edelleekään halua, vain sopimus ja muihin ehtoihin vaikuttavat tiedotteet.

Niitä virallisia ei ole tullut ainuttakaan.


@avallte@  kirjoitti:

Oon seuraillut tätä ketjua, enkä yhtään ilmoitusta ole saanut aiheesta.


Onko siis niin jos ei salli markkinointisoopaa, niin kaikki muu menee "pesuveden mukana".


Mitään virallista tiedotetta en ole aiheesta saanut, en paperista enkä mitään muutakaan.


Tämä ongelma oli jo Sonera , Telia-Soneran ja nyt Telian kanssa.


Mainoksia en edelleekään halua, vain sopimus ja muihin ehtoihin vaikuttavat tiedotteet.


Niitä virallisia ei ole tullut ainuttakaan.




Viralliset viestit tulee vaikka ei markkinointia hyväksyisikään. Oletko tarkistanut Minun Teliastasi viestit osuuden? Kesästä eteenpäin on tehty kohdennettua viestintää sähköpostilaskun yhteydessä. Laskun viestikenttään täytyisi olla ujutettu tietoa. Varmasti vielä lähempänä h-hetkeä tiedotamme vielä asiasta.

Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.

 

Miten asian laita siis on?

Käyttäjätaso 7

@Tangentti@  kirjoitti:

Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.

 

Miten asian laita siis on?


Kaikkein viisainta on siirtyä e-laskutukseen. Silloin pankki lähettää ilmoituksen saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla tai jopa molemmilla halutessasi ja tämä ilmoitus koskee silloin kaikkia laskuttajia.

 


@kustaa1967@  kirjoitti:

@Tangentti@  kirjoitti:

Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.

 

Miten asian laita siis on?


Kaikkein viisainta on siirtyä e-laskutukseen. Silloin pankki lähettää ilmoituksen saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla tai jopa molemmilla halutessasi ja tämä ilmoitus koskee silloin kaikkia laskuttajia.


Ongelma siinä on se että  laskujen lähetyksestä vastuu siirretään  telialta   pankille

Joka ei ole varsinainen laskuttaja

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Uudistus on selvästi edelleenkin kesken, erityisesti tekstiviesti-ilmoitusten osalta. Kesäkuussahan tästä mainittiin:

 


@IlariJR@  kirjoitti:

Sähköpostilasku poistuu vasta vuoden loppuun mennessä, joten kaikkia tarvittavia toimenpiteitä ei ole vielä tehty. Omat Sivut varmasti vielä muuttuvat tuosta nykyisestä näkymästä.



@irritus@  kirjoitti:

Uudistus on selvästi edelleenkin kesken, erityisesti tekstiviesti-ilmoitusten osalta. Kesäkuussahan tästä mainittiin:


 



@IlariJR@  kirjoitti:

Sähköpostilasku poistuu vasta vuoden loppuun mennessä, joten kaikkia tarvittavia toimenpiteitä ei ole vielä tehty. Omat Sivut varmasti vielä muuttuvat tuosta nykyisestä näkymästä.






Tähän korjauksena sen verran, että aikataulu on tarkentunut niin että vielä vuoden vaihteeseen ei sähköpostilaskut pääty. Siirrymme pois sähköpostilaskutuksesta alkuvuoden aikana.


@kustaa1967@  kirjoitti:

@Tangentti@  kirjoitti:

Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.

 

Miten asian laita siis on?


Kaikkein viisainta on siirtyä e-laskutukseen. Silloin pankki lähettää ilmoituksen saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla tai jopa molemmilla halutessasi ja tämä ilmoitus koskee silloin kaikkia laskuttajia.


En siirry, eikä tuo vastaa kysymykseeni.

Käyttäjätaso 7

@Tangentti@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

@Tangentti@  kirjoitti:

Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.

 

Miten asian laita siis on?


Kaikkein viisainta on siirtyä e-laskutukseen. Silloin pankki lähettää ilmoituksen saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla tai jopa molemmilla halutessasi ja tämä ilmoitus koskee silloin kaikkia laskuttajia.


En siirry, eikä tuo vastaa kysymykseeni.


Se on itse kunkin oma henkilökohtainen valinta , mutta maailma muuttuu ja mikään ei ole ikuista.

 

Telia on ilmoittanut luopuvansa tietoturvasyistä s-postilaskuista ja en usko , että sitä päätöstä perutaan. No kuten edellä kerrottiin telialaisten taholta pientä viivästystä tulee muutokseen.

 

Minulla on ollut e-laskutus ihan siitä sakka , kun sitä pankit rupesivat tarjoamaan ja nykyään kaikilla suuremmilla laskuttajilla on vakiona e-lasku useammakin pankin kanssa. Hyvin on toiminut enkä enää muuhun palaa.


@Tangentti@  kirjoitti:

Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.


 


Miten asian laita siis on?




Kun siirrymme pois sähköpostilaskutuksesta alkuvuoden 2021 aikana saamme käyttöön myös sms-muistutuksen Minun Teliaan tulleesta laskusta. Suosittelen kuitenkin e-laskua, josta tässä ylempänä onkin ollut puhe, jossa lasku tulee liitteineen sinulle suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi mutta myös Minun Teliaan luettavaksi. 

Vastaa