Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63915
Kirjoituksia 174070

Sähköpostilaskun muutokset

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 11 kpl

1/68

Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

Hävetkää.

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.

67 vastausta
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 380 kpl

51/68

@muddis  kirjoitti:

Missäköhän vaiheessa se hemmetin lasku tulee sitten sinne kivraan? olen sen itselleni hankkinut pakosta kuukausi sitten, eikä laskun laskua ole sinne tullut. Asiakaspalvelusta sanotaan, että posti lähtee kuitenkin mun omaan sähköpostiin. Mikä idea tässä on? Miksi se edes piti hankkia jos ne perhanan laskut tulee edelleen mun sähköpostiin?

Voisitteko ihan oikeasti selvittää asiakkaalle SELKEÄLLÄ SUOMEN KIELELLÄ, että MITEN asiakkaan pitää toimia, että saa laskunsa KÄTEVÄSTI itselleen PDF-muodossa, että voi sen tulostaa omiin arkistoihin.

Ja ei, en halua edelleenkään sitä helkkarin e-laskua ja tuo kivrakaan ei tunnu oikein toimivan.

Mikäli tämä oikeasti menee näin hemmetin vaikeaksi, vaihdan kilpailijalle.

@Osku neuvoikin polun siihen miten löydät PDF:n laskusta telia.fi-sivuilta.

Jos olet rekisteröitynyt Kivraan ja vahvistanut sähköpostiosoitteesi, olet valmis ottamaan laskut vastaan Kivraan sekä saat sähköpostiisi saapumisilmoituksen Kivraan tulleesta laskusta. Yhteisöstä emme näe asiakastietojasi tai laskujen tilannetta, joten suosittelen tästä olemaan vielä asiakaspalveluumme yhteydessä, josta tiedot voidaan tarkastaa. Laskutussähköpostiosoitteen pitäisi olla meillä sama kuin Kivrassa.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

52/68

@HannaMarikaL  kirjoitti:

Heippa @muddis ! Sähköpostilasku poistuu kuluttaja-asiakkaiden käytöstä sen vuoksi, että siihen sisältyy tietoturvariskin mahdollisuus. Jos esimerkiksi sähköpostiosoite on virheellinen, voi lasku päätyä väärälle henkilölle. Lisäksi lasku voi helposti myös unohtua sähköpostiin tai ohjautua roskapostikansioon. Me haluamme varmistaa, että asiakkaillamme on mahdollisimman turvalliset ja vaivattomat laskutustavat, kuten esimerkiksi e-lasku.

E-laskusopimus tehdään oman pankin kanssa. Sen voi tehdä esimerkiksi siinä kohtaa, kun uusinta laskua maksaa tai sitten erikseen näillä ohjeilla. E-laskun yhteydessä voit valita käytkö hyväksymässä laskun vai suoraveloitetaanko maksu tililtäsi. Lisätietoja e-laskun asetuksista ja kytkennästä saat omalta pankiltasi.

E-laskun lisäki laskutustapoina on mainitsemasi Kivra sekä laskut voi maksaa myös Minun Telia -sovelluksella. Kivra on digitaalinen postilaatikko, jonka kautta laskuja voi vastaanottaa, maksaa ja arkistoida. Sen kautta on mahdollista myös tarvittaessa hoitaa toisen henkilön maksuasioita. Täältä pääset vielä lukemaan lisää noista vaihtoehtoisista maksutavoista, jotka tulevat korvaamaan sähköpostilaskun tämän vuoden loppuun mennessä.

Ok, mutta jos haluaa maksa Minun Telia -sovelluksella laskun, niin tuleeko matkapuhelimeen viesti, että lasku on tullut?

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 248 kpl

53/68

Ok, mutta jos haluaa maksa Minun Telia -sovelluksella laskun, niin tuleeko matkapuhelimeen viesti, että lasku on tullut?

Moikka @jonexx 

Sovellus ei suoraan ilmoita sinulle, että sinne on tullut uusi lasku.

Minun Telia -sovellus on riippumaton laskutustavasta, eli valitsemasi laskutustavan mukaan lasku tulee sinulle joko e-laskuna, sähköpostilla tai paperitse. Sovellus on vain yksi tapa katsoa sekä maksaa saapunut lasku. 🙂  

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 169 kpl

54/68

Kyllä täällä arvostetaan eniten ohjelmaa, joka ilmoittaa, että eräpäivä on huomenna. Onko Kivra sellainen? 

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 248 kpl

55/68

@Baron  kirjoitti:

Kyllä täällä arvostetaan eniten ohjelmaa, joka ilmoittaa, että eräpäivä on huomenna. Onko Kivra sellainen? 

Kyllä vain! Kun sinulle saapuu uusi lasku Kivraan, saat siitä aina ilmoituksen sähköpostiisi ja push-ilmoituksen puhelimesi ruudulle. Saat myös muistutuksen lähestyvästä eräpäivästä. 🙂

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

56/68

@HannaSu  kirjoitti:

@Baron  kirjoitti:

Kyllä vain! Kun sinulle saapuu uusi lasku Kivraan, saat siitä aina ilmoituksen sähköpostiisi ja push-ilmoituksen puhelimesi ruudulle. Saat myös muistutuksen lähestyvästä eräpäivästä. 🙂

E-lasku on tehnyt sitä jo kymmenen vuotta eikä tarvita mitään Kivraa. Mielestäni on älytöntä , että jokaista laskuttajaa varten tarvitaan oma sovellus , kun ne laskut kuitenkin pitää pankkitililtä maksaa.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 248 kpl

57/68

@kustaa1967  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@Baron  kirjoitti:

E-lasku on tehnyt sitä jo kymmenen vuotta eikä tarvita mitään Kivraa. Mielestäni on älytöntä , että jokaista laskuttajaa varten tarvitaan oma sovellus , kun ne laskut kuitenkin pitää pankkitililtä maksaa.

Laskujen arkistointiin ja maksamiseen on monta tapaa. Tämä on ihan positiivinen juttu 🙂

Kivrassa on mukana monta muutakin laskuttajaa. Kun Kivraan rekisteröityy, saat automaattisesti kaikkien Kivrassa mukana olevien yritysten laskut, jotka ovat aiemmin tulleet sinulle kirje- tai sähköpostissa. Sinun ei siis tarvitse tilata digitaalisia Kivra-laskuja jokaiselta laskuttajalta erikseen, päinvastoin kuin e-laskuja.

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

58/68

Miksi ei ole vaihtoehtona omapostia? Sinne tulee laskuja vaikkei ole sitä mitenkään ilmoittanut ja myös virallistakin postia. Omapostista tulee ilmoitus, jos sinne on jotain tullut. Helppoa kuin heinänteko sanon minä. Miksi tehdä monimutkaisesti jos on noin helppo ratkaisu. Kirjeet ja laskut löytyy sieltä helposti ja halutessaan saa ne omalle koneelle.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 500 kpl

59/68

@HannaSu  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

@HannaSu  kirjoitti:

@Baron  kirjoitti:

Laskujen arkistointiin ja maksamiseen on monta tapaa. Tämä on ihan positiivinen juttu 🙂

Kivrassa on mukana monta muutakin laskuttajaa. Kun Kivraan rekisteröityy, saat automaattisesti kaikkien Kivrassa mukana olevien yritysten laskut, jotka ovat aiemmin tulleet sinulle kirje- tai sähköpostissa. Sinun ei siis tarvitse tilata digitaalisia Kivra-laskuja jokaiselta laskuttajalta erikseen, päinvastoin kuin e-laskuja.

Osittaisratkaisu se Kivra on eikä siellä ole kaikkia laskuttajia eikä siellä kuitenkaan voi laskuja maksaa. Se pitää edelleenkin tehdä pankissa.

Yhden luukun periaate kattavalla laskuttajatuella on paras.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

60/68

@muddis  kirjoitti:

Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

Hävetkää.

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.

Samaa mieltä! OmaPosti on kilpailioiden käyttämä ,sieltä tulee tieto laskusta sähköpostiin.Tuleeko jatkossa oma-Telia sivusta(missä laskun voi myös maksaa) tieto laskusta sähköpostiin?

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.