Copyright Telia Company 2020
03-06-2020 17:09
Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.
Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.
Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.
Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.
Hävetkää.
Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.
14-06-2020
14:36
Muokattu
14-06-2020
14:50
J
@IlariJR kirjoitti:
@MMALINEN kirjoitti:Jotkut sopimukset tulee esim joukkupassien ei .
Kyllä siitäkin pitäisi vahvistus käsittääkseni saapua. Asiakaspalvelussa voidaan tsekata tilanne ja tarvittaessa laittaa siitä kyselyä eteenpäin.
Joukkue passin muodollinen sopimus tuli sähköpostiin se on siis jo aikaa sitten irtisanottu
asia käsittely saa jäädä tähän sitä on käsitelty tarpeeksi palstalla en tuun ottaa enään tappara passia syksyllä koska telian sopimuspolitiikka on se että sopimus tulee missä puuttuu oleellisia asioita eli tiedot millä sopimus voidaan yksilöidä tiettyyn asiakaaaseen
ja irtisanomisvahvistuksia ei edes tuu vaikka on irtisanomisaika
voi olla että puhelinliittymäkin pitää vaihtaa kun toi määräaikanen hinta poistuu koska telian sopimukset on mitä sattuu tietysti asiakkaan tappioksi nettiliitymä varmaa pysyy kun se on taloyhtiöliittymä.
Ehkä onkin kyse siittä että telia pitää kiinni asiakkaiden tietoturvasta oikeusturva onkin sitten eri juttu kun asiakas ei saa sopimuksia eikä irtisanomisvahvistuksia missä on kaikki tärkeet tiedot .
17-06-2020 14:12
Saisko vastauksen miten telia suhtautuu mielestään asiakkaiden oikeusturvaan .
17-06-2020 14:31
@MMALINEN kirjoitti:
Saisko vastauksen miten telia suhtautuu mielestään asiakkaiden oikeusturvaan .
Vastasinkin sinulle jo aiemmin tähän toiseen ketjuun. Kopsaan vastauksen vielä tähän alle:
Suhtaudumme asiakkaidemme tietoturvaan Telialla vakavasti ja tämän vuoksi sähköpostitse lähetettävissä tilaus- ja irtisanomisvahvistuksissamme ei ole asiakkaidemme henkilötietoja. Tämä on Telian sisäinen linjaus, jonka tarkoitus on parantaa asiakkaidemme tietosuojaa ja pyrkiä välttämään mahdollisia tietoturvaloukkauksia. Sen tarkemmin emme voi asiaa valitettavasti kommentoida.
17-06-2020 14:41
@IlariJR kirjoitti:
@MMALINEN kirjoitti:Saisko vastauksen miten telia suhtautuu mielestään asiakkaiden oikeusturvaan .
Vastasinkin sinulle jo aiemmin tähän toiseen ketjuun. Kopsaan vastauksen vielä tähän alle:
Suhtaudumme asiakkaidemme tietoturvaan Telialla vakavasti ja tämän vuoksi sähköpostitse lähetettävissä tilaus- ja irtisanomisvahvistuksissamme ei ole asiakkaidemme henkilötietoja. Tämä on Telian sisäinen linjaus, jonka tarkoitus on parantaa asiakkaidemme tietosuojaa ja pyrkiä välttämään mahdollisia tietoturvaloukkauksia. Sen tarkemmin emme voi asiaa valitettavasti kommentoida.
Voitko sanoa kuka telialla voi asiaa kommemntoida koska tietoturva ja oikeusturva on 2 eri asiaa niinkuin itsekin tiedät
meinaan tässä on oikeuusturvan kannalta puulmia jos asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja .
17-06-2020 19:07
@MMALINEN kirjoitti:
Voitko sanoa kuka telialla voi asiaa kommemntoida koska tietoturva ja oikeusturva on 2 eri asiaa niinkuin itsekin tiedät
meinaan tässä on oikeuusturvan kannalta puulmia jos asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja .
Vastaan sinulle tähän viitaten myös Kivra-blogiin jättämään kommenttiisi. Siellä vaikutit epäileväiseltä sen suhteen, mitä tietoa valuu kolmannelle osapuolelle. Kuten sanottu, niin meille kuin Kivralle on tietoturva ja yksityisyydensuoja ykkösprioriteetteja. Kivraa käyttäessä voi olla turvallisin mielin, sillä kaikki data on salattua ja palvelu käyttää vahvaa tunnistautumista, joka osaltaan sekin varmistaa yksilönsuojaa ja tietoturvaa.
Jos haluaa välttyä käyttämästä Kivraa, niin e-lasku on edelleenkin oiva vaihtoehto. Se kun on suoraan pankin kanssa solmittu sopimus, niin kaikki ns. ylimääräinen on riisuttu pois. Mielestäni helpompaa keinoa ei ole kuin käydä omassa verkkopankissa tsekkaamassa saapuneet laskut ja mahdollisesti tekemässä niihin muutoksia, ja hyväksyä maksuun. Automaattinen veloitus on vielä näppärämpää, jos niin haluaa toimia e-laskutuksen kanssa. Lasku veloitetaan silloin tililtäsi automaattisesti.
Minun Teliasta löytyy jatkossakin laskut omasta osiostaan, ja sitä kautta pääsee maksamaan laskun verkkopankkiin tai siirtämään laskun eräpäivää. Minun Teliaan pääsee joko nettiselaimella osoitteessa telia.fi/kirjaudu tai Minun Telia -sovelluksella.
Osaatko täsmentää mitä tarkoitat "pulmia jos asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja"? Tarkoitatko, ettei asiakas saisi mitään kautta meiltä laskua käsiinsä? Meille on tärkeää, että olemme aina tavoitettavissa (chat 24/7) ja asiakkaalla säilyy oikeus omiin lasku- ja palvelutietoihin.
Vastauksessani on paljon jo aiemmin kerrottua, mutta toivon kuitenkin siitä olevan apua
19-06-2020 09:49
@AaTanja kirjoitti:
@MMALINEN kirjoitti:Voitko sanoa kuka telialla voi asiaa kommemntoida koska tietoturva ja oikeusturva on 2 eri asiaa niinkuin itsekin tiedät
meinaan tässä on oikeuusturvan kannalta puulmia jos asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja .
Vastaan sinulle tähän viitaten myös Kivra-blogiin jättämään kommenttiisi. Siellä vaikutit epäileväiseltä sen suhteen, mitä tietoa valuu kolmannelle osapuolelle. Kuten sanottu, niin meille kuin Kivralle on tietoturva ja yksityisyydensuoja ykkösprioriteetteja. Kivraa käyttäessä voi olla turvallisin mielin, sillä kaikki data on salattua ja palvelu käyttää vahvaa tunnistautumista, joka osaltaan sekin varmistaa yksilönsuojaa ja tietoturvaa.
Jos haluaa välttyä käyttämästä Kivraa, niin e-lasku on edelleenkin oiva vaihtoehto. Se kun on suoraan pankin kanssa solmittu sopimus, niin kaikki ns. ylimääräinen on riisuttu pois. Mielestäni helpompaa keinoa ei ole kuin käydä omassa verkkopankissa tsekkaamassa saapuneet laskut ja mahdollisesti tekemässä niihin muutoksia, ja hyväksyä maksuun. Automaattinen veloitus on vielä näppärämpää, jos niin haluaa toimia e-laskutuksen kanssa. Lasku veloitetaan silloin tililtäsi automaattisesti.
Minun Teliasta löytyy jatkossakin laskut omasta osiostaan, ja sitä kautta pääsee maksamaan laskun verkkopankkiin tai siirtämään laskun eräpäivää. Minun Teliaan pääsee joko nettiselaimella osoitteessa telia.fi/kirjaudu tai Minun Telia -sovelluksella.
Osaatko täsmentää mitä tarkoitat "pulmia jos asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja"? Tarkoitatko, ettei asiakas saisi mitään kautta meiltä laskua käsiinsä? Meille on tärkeää, että olemme aina tavoitettavissa (chat 24/7) ja asiakkaalla säilyy oikeus omiin lasku- ja palvelutietoihin.
Vastauksessani on paljon jo aiemmin kerrottua, mutta toivon kuitenkin siitä olevan apua
Viittaan tässä lähinnä irtisanomis/sopimusvahvistuksiin mistä oon jauhanu jo tarpeeksi mitkä nykyää on yhtä tyhjän kanssa kun niissä ei näy mitään yksilöintitietoja jos niitä ei sähköpostiin voi laittaa niin luulis et omille sivuille vois mistä ne voi tallentaa omalle koneelle vaikka kyllä jatkossakin laskuissa pitäis näkyä kenenkä laskusta on kyse
mutta kun telia ei näytä välittävän asiakkaiden oikeusturvasta niin liittymät lähtee varmaan
sykksyn mittaan muualle
pidän tärkeenä tietoturvaa mutta yhtä tärkeetä on oikeusturva että asiakas pystyy todistaan mitän on sovittu .
19-06-2020 17:12
Viittaan tässä lähinnä irtisanomis/sopimusvahvistuksiin mistä oon jauhanu jo tarpeeksi mitkä nykyää on yhtä tyhjän kanssa kun niissä ei näy mitään yksilöintitietoja jos niitä ei sähköpostiin voi laittaa niin luulis et omille sivuille vois mistä ne voi tallentaa omalle koneelle vaikka kyllä jatkossakin laskuissa pitäis näkyä kenenkä laskusta on kyse
mutta kun telia ei näytä välittävän asiakkaiden oikeusturvasta niin liittymät lähtee varmaan
sykksyn mittaan muualle
pidän tärkeenä tietoturvaa mutta yhtä tärkeetä on oikeusturva että asiakas pystyy todistaan mitän on sovittu .
Lähettämissämme vahvistuksissa sekä laskuissa näkyy aina jokin yksilöintietieto, yleensä useampikin. Kerrotko hieman tarkemmin mikä tai millainen tieto niistä mielestäsi puuttuu?
Omille sivuille ja/tai sähköpostiin lähetetyt materiaalit pääset aina tallentamaan oman koneesi tiedostoihin. Onko jokin materiaali ollut sellainen, jota et tallentamaan päässyt?
19-06-2020
17:29
Muokattu
19-06-2020
17:31
@Katjane kirjoitti:Viittaan tässä lähinnä irtisanomis/sopimusvahvistuksiin mistä oon jauhanu jo tarpeeksi mitkä nykyää on yhtä tyhjän kanssa kun niissä ei näy mitään yksilöintitietoja jos niitä ei sähköpostiin voi laittaa niin luulis et omille sivuille vois mistä ne voi tallentaa omalle koneelle vaikka kyllä jatkossakin laskuissa pitäis näkyä kenenkä laskusta on kyse
mutta kun telia ei näytä välittävän asiakkaiden oikeusturvasta niin liittymät lähtee varmaan
sykksyn mittaan muualle
pidän tärkeenä tietoturvaa mutta yhtä tärkeetä on oikeusturva että asiakas pystyy todistaan mitän on sovittu .
Lähettämissämme vahvistuksissa sekä laskuissa näkyy aina jokin yksilöintietieto, yleensä useampikin. Kerrotko hieman tarkemmin mikä tai millainen tieto niistä mielestäsi puuttuu?
Omille sivuille ja/tai sähköpostiin lähetetyt materiaalit pääset aina tallentamaan oman koneesi tiedostoihin. Onko jokin materiaali ollut sellainen, jota et tallentamaan päässyt?
Tiedät kyllä että puhun varsinaisesti liigapaseista ja joukkuepasseista
missä ei kyllä näkyny mitään yksilöintitietoja niissä tilausvahvistus tuli vaan sähköpostiin missä ei ollu mitään yksilöintitietoja eli ei voinu sanoa kenen sopimuksesta kyse mutta kuitenkin telialla on nykyään 30 päivän irtisanomisaika siksi on ehdottoman tärkeetä että tiedot on oikein kai tässä perustellaan samalla tietoturvalla miksi sähköpostilaskutkin loppuu siksi kaikki sopimukset pitäis näkyä jatkossa omilla sivuilla yksilöintitietoineen.
19-06-2020 19:05
@HannaMarikaL kirjoitti:Heippa @muddis ! Sähköpostilasku poistuu kuluttaja-asiakkaiden käytöstä sen vuoksi, että siihen sisältyy tietoturvariskin mahdollisuus. Jos esimerkiksi sähköpostiosoite on virheellinen, voi lasku päätyä väärälle henkilölle. Lisäksi lasku voi helposti myös unohtua sähköpostiin tai ohjautua roskapostikansioon.
Kuulostaa aika keksityltä... Voisitte edelleen lähettää sähköpostiin linkin omilla sivuilla olevaan laskuun, mutta siten että laskuun käsiksipääseminen edellyttää kirjautumista omille sivuille, eli laskua ei saisi ilman tunnuksia siitä linkistä auki. Problem solved - ja paljon vähemmällä vaivalla, ainakin asiakkaille.
Kaikki eivät e-laskusta tykkää ja osa (kuten minä) tarvitsee ehdottomasti PDF-muotoisen laskun, jotta ne saadaan maksuun koska kaikkia näistä en maksa itse henkilökohtaisesti. Myöskään mikään sovellus pelkästään laskujenmaksuun tai ylipäänsä puhelimen sotkeminen raha-asioihin ei innosta, kun on paremmat välineet ennestään olemassa.
19-06-2020 19:13
@SINAD kirjoitti:
@HannaMarikaL kirjoitti:Heippa @muddis ! Sähköpostilasku poistuu kuluttaja-asiakkaiden käytöstä sen vuoksi, että siihen sisältyy tietoturvariskin mahdollisuus. Jos esimerkiksi sähköpostiosoite on virheellinen, voi lasku päätyä väärälle henkilölle. Lisäksi lasku voi helposti myös unohtua sähköpostiin tai ohjautua roskapostikansioon.
Kuulostaa aika keksityltä... Voisitte edelleen lähettää sähköpostiin linkin omilla sivuilla olevaan laskuun, mutta siten että laskuun käsiksipääseminen edellyttää kirjautumista omille sivuille, eli laskua ei saisi ilman tunnuksia siitä linkistä auki. Problem solved - ja paljon vähemmällä vaivalla, ainakin asiakkaille.
Kaikki eivät e-laskusta tykkää ja osa (kuten minä) tarvitsee ehdottomasti PDF-muotoisen laskun, jotta ne saadaan maksuun koska kaikkia näistä en maksa itse henkilökohtaisesti. Myöskään mikään sovellus pelkästään laskujenmaksuun tai ylipäänsä puhelimen sotkeminen raha-asioihin ei innosta, kun on paremmat välineet ennestään olemassa.
Telia on tainnu päätöksensä tehdä liittyen laskuihin / vahvistuksiin mennään säästöt edelle oli se sitten asiakkaan kannalta hyvä tai ei
eli taitaa olla parasta ettiä muuta operaattoria joka kuuntelee asiakasta jos semmosia vielä on .