Sähköpostilaskun muutokset


Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

 

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

 

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

 

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

 

Hävetkää.

 

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.


89 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Heippa @muddis ! Sähköpostilasku poistuu kuluttaja-asiakkaiden käytöstä sen vuoksi, että siihen sisältyy tietoturvariskin mahdollisuus. Jos esimerkiksi sähköpostiosoite on virheellinen, voi lasku päätyä väärälle henkilölle. Lisäksi lasku voi helposti myös unohtua sähköpostiin tai ohjautua roskapostikansioon. Me haluamme varmistaa, että asiakkaillamme on mahdollisimman turvalliset ja vaivattomat laskutustavat, kuten esimerkiksi e-lasku.


 


E-laskusopimus tehdään oman pankin kanssa. Sen voi tehdä esimerkiksi siinä kohtaa, kun uusinta laskua maksaa tai sitten erikseen näillä ohjeilla. E-laskun yhteydessä voit valita käytkö hyväksymässä laskun vai suoraveloitetaanko maksu tililtäsi. Lisätietoja e-laskun asetuksista ja kytkennästä saat omalta pankiltasi.


 


E-laskun lisäki laskutustapoina on mainitsemasi Kivra sekä laskut voi maksaa myös Minun Telia -sovelluksella. Kivra on digitaalinen postilaatikko, jonka kautta laskuja voi vastaanottaa, maksaa ja arkistoida. Sen kautta on mahdollista myös tarvittaessa hoitaa toisen henkilön maksuasioita. Täältä pääset vielä lukemaan lisää noista vaihtoehtoisista maksutavoista, jotka tulevat korvaamaan sähköpostilaskun tämän vuoden loppuun mennessä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Tämä ei vain nyt käy näin.

 

En lähde etsimään laskujani ympäri maailmaa mistään xyzåäö-palveluista. Mikäli laskuja ei saa jatkossakin Omilta sivuilta ilman lisämaksuja, niin täältäkin lähtee kaikki Telian maksulliset palvelut saneeraukseen.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Moikka @irritus ! Laskut pääsee jatkossakin katsomaan ja maksamaan Omilta sivuilta, eli eivät ole sieltä mihinkään poistumassa.

Minä en halua ottaa e-laskua käyttöön. Onko siis näin, että minun ei tarvitse tehdä mitään muutoksia ja saan silti laskuni jatkossa omille sivuille minun teliaan ja pystyn ne sitä kautta maksamaan ilman e-lasku sopimusta? 

Käyttäjätaso 7

@irritus@  kirjoitti:

Tämä ei vain nyt käy näin.

 

En lähde etsimään laskujani ympäri maailmaa mistään xyzåäö-palveluista. Mikäli laskuja ei saa jatkossakin Omilta sivuilta ilman lisämaksuja, niin täältäkin lähtee kaikki Telian maksulliset palvelut saneeraukseen.


Kukin päättää itse kohdaltaan mitä palveluja käyttää.

 

Itselläni on ollut e-laskutus käytössä jo toistakymmentä vuotta eikä vain Telian laskujen osalta , vaan myös monien muiden. Nykyään kaikki sähkö- , puhelin- , vakuutus-  ja muut yhtiö sekä verottaja että muut viranomaiset lähettävät halutessasi laskut e-laskuna suoraan pankkiin.

 

Silloin kaikki laskut todellakin ovat yhdessä ja samassa paikassa eli pankissa. Minulla on pankkini palvelut toimineet ihan kiitettävästi jo kymmenen vuotta. No toki jotakin eroa voi olla riippuen minkä pankin asiakas on.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@emmahoo@  kirjoitti:

Onko siis näin, että minun ei tarvitse tehdä mitään muutoksia ja saan silti laskuni jatkossa omille sivuille minun teliaan ja pystyn ne sitä kautta maksamaan ilman e-lasku sopimusta? 


Näin minä ymmärrsin @HannaMarikaL vastauksen.

 

Jos jotakin hänen vastauksestaan poikkeavaa nyt sitten tapahtuisi, niin asiahan ratkeaa hyvin  yksinkertaisesti. Vähennät laskun loppusummasta aiheettomat laskutuslisät ja lähetät Telialle palautetta.

 


@kustaa1967@  kirjoitti:

Kukin päättää itse kohdaltaan mitä palveluja käyttää.


Niin, Omilla Sivuilla laskutusvalinnat vain ovat hieman arvoitukselliset.

 

Tuossahan ei ole muita valintoja kuin paperi- ja sähköpostilasku. Jos sähköpostiosoitteen jättää pois, lomake ei päästä eteenpäin. Kun haluaa laskunsa Omille Sivuille, se on pakko tehdä kiertäen sähköpostilaskun kautta. Mikäli sähköpostilasku lakkautetaan, niin mitenköhän tuo lomake sen jälkeen toimii?

 

Toinen ongelma on, että tekstiviestimuistutukseen Telia edellyttää Telian matkapuhelinnumeroa. Näinhän asia ei voi olla, vaan laskutus tulee korjata hyväksymään mikä tahansa matkapuhelinnumero.


@emmahoo@  kirjoitti:

Minä en halua ottaa e-laskua käyttöön. Onko siis näin, että minun ei tarvitse tehdä mitään muutoksia ja saan silti laskuni jatkossa omille sivuille minun teliaan ja pystyn ne sitä kautta maksamaan ilman e-lasku sopimusta? 




Kyllä, juuri näin. E-laskusopimusta ei ole toki pakko ottaa käyttöön.

@irritus: Sähköpostilasku poistuu vasta vuoden loppuun mennessä, joten kaikkia tarvittavia toimenpiteitä ei ole vielä tehty. Omat Sivut varmasti vielä muuttuvat tuosta nykyisestä näkymästä.

Käyttäjätaso 7

@irritus@  kirjoitti:


 

 


@kustaa1967@  kirjoitti:

Kukin päättää itse kohdaltaan mitä palveluja käyttää.


Niin, Omilla Sivuilla laskutusvalinnat vain ovat hieman arvoitukselliset.

 

Tuossahan ei ole muita valintoja kuin paperi- ja sähköpostilasku. Jos sähköpostiosoitteen jättää pois, lomake ei päästä eteenpäin. Kun haluaa laskunsa Omille Sivuille, se on pakko tehdä kiertäen sähköpostilaskun kautta. Mikäli sähköpostilasku lakkautetaan, niin mitenköhän tuo lomake sen jälkeen toimii?

 

Toinen ongelma on, että tekstiviestimuistutukseen Telia edellyttää Telian matkapuhelinnumeroa. Näinhän asia ei voi olla, vaan laskutus tulee korjata hyväksymään mikä tahansa matkapuhelinnumero.


Kaikki muuttuu Eskoseni kuten Nummisuutareissa sanotaan.

 

Sähköposti ei enää oikein täytä rahaliikenteelle vaadittuja turvallisuusvaatimuksia ja mielestäni sen voikin jo hiljalleen sulkea.

 

En oikein ymmärrä ihmisten muutosvastarintaa e-laskutusta kohtaan. Itselläni se on ollut käytössä jo yli kymmenen vuotta ja toiminut ihan kelvollisesti kuten jo edellä kerroin.

 

Kaikki laskut e-laskun tapauksessa tulevat suoraan pankkiin ja ne voi siellä tarkastaa ja hyväksyä maksuun tai laittaa automaattimaksatukseen. Pankki myös ilmoittaa saapuneista laskuista pari viikkoa ennen eräpäivää joko s-postilla tai tekstarilla ja vieläpä ihan ilmaiseksi , ainakin minun pankki.

 

Mikäli laskussa on epäselvyyksiä , niin silloin laskutustavasta riippumatta asia pitää selvittää laskuttajan kanssa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967, hauskaa, että ensin haukut sähköpostin turvattomaksi, mutta heti perään kehut pankkisi lähettämiä tekstiviestejä. Ne ovat kuitenkin aivan yhtä turvattomia kuin sähköpostikin.

 

Osa pankeista, jotka näitä lähettävät, veloittavat niistä rahaa. Toiset eivät taas lähetä sellaisia lainkaan. Osa pankeista veloittaa laskujen arkistoinnista vapaajakson jälkeen. Näitä piilokustannuksia tulee varoa.

 

E-lasku on ylisuunniteltu järjestelmä, joka aiheuttaa monimutkaisuudellaan useita ongelmia. Näiden takia e-lasku ei koskaan voi olla ainoa tarjolla oleva laskutustapa.

 

Vaikka teknisesti e-laskua voisi käyttää myös yksittäisiin tai ensimmäisiin laskuihin, useimpien laskuttajien järjestelmät eivät sitä ensimmäistä laskua pysty e-laskuna toimittamaan. Rinnalla on siis pakko pitää muitakin laskutusvaihtoehtoja.

 

Vaikka tilisiirrot kulkevat SEPA:n ansiosta Euroopassa sujuvasti, e-laskut junnaavat puhtaasti kotimaisissa järjestelmissä.


Muut laskutustavat ovat myös e-laskua huomattavasti joustavampia erilaisissa elämän tilanteissa. Mikäli joudut sairaalaan, paperi- ja sähköpostilaskut voi helposti delegoida vaikka sukulaiselle hoidettavaksi.

 

E-lasku sen sijaan onkin jo hankalampi juttu. Mikäli sairaalaan joutumisesi syy on onnettomuus, jossa myös verkkopankkitunnuksesi meni rikki, olet pulassa. Saadaksesi edes luettua e-laskusi, saatat joutua varaamaan tahdistetun ajan pankilta ja ambulanssilta, jotta sinut voidaan roudata paareilla uusimaan verkkopankkitunnuksesi.

Käyttäjätaso 7

@irritus@  kirjoitti:

@kustaa1967, hauskaa, että ensin haukut sähköpostin turvattomaksi, mutta heti perään kehut pankkisi lähettämiä tekstiviestejä. Ne ovat kuitenkin aivan yhtä turvattomia kuin sähköpostikin.

 

Osa pankeista, jotka näitä lähettävät, veloittavat niistä rahaa. Toiset eivät taas lähetä sellaisia lankaan. Osa pankeista veloittaa laskujen arkistoinnista vapaajakson jälkeen. Näitä piilokustannuksia tulee varoa.

 

E-lasku on ylisuunniteltu järjestelmä, joka aiheuttaa monimutkaisuudellaan useita ongelmia. Näiden takia e-lasku ei koskaan voi olla ainoa tarjolla oleva laskutustapa.

 

Vaikka teknisesti e-laskua voisi käyttää myös yksittäisiin tai ensimmäisiin laskuihin, useimpien laskuttajien järjestelmät eivät sitä ensimmäistä laskua pysty e-laskuna toimittamaan. Rinnalla on siis pakko pitää muitakin laskutusvaihtoehtoja.

 

Vaikka tilisiirrot kulkevat SEPA:n ansiosta Euroopassa sujuvasti, e-laskut junnaavat puhtaasti kotimaisissa järjestelmissä.


Muut laskutustavat ovat myös e-laskua huomattavasti joustavampia erilaisissa elämän tilanteissa. Mikäli joudut sairaalaan, paperi- ja sähköpostilaskut voi helposti delegoida vaikka sukulaiselle hoidettavaksi.

 

E-lasku sen sijaan onkin jo hankalampi juttu. Mikäli sairaalaan joutumisesi syy on onnettomuus, jossa myös verkkopankkitunnuksesi meni rikki, olet pulassa. Saadaksesi edes luettua e-laskusi, saatat joutua varaamaan tahdistetun ajan pankilta ja ambulanssilta, jotta sinut voidaan roudata paareilla uusimaan verkkopankkitunnuksesi.


No jopas nyt jotakin.  :smileyhappy:

 

Se ilmoitus saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla ei sisällä muuta kuin tekstin "Sinulle on saapunut yksi tai useampi e-lasku". Siis siinä ei ole mitään yksilöiviä tietoja. Vaikea siitä kenenkään ulkopuolisen on päätellä yhtään mitään.

 

Minun pankkini ei ilmoituksista peri yhtään mitään.

 

Tuohon e-laskun ylisuunnitteluun sanoisin , että on se hyvin paljon helpompi käyttää kuin esim. s-postilasku , jossa joka tapauksessa pitää pankin puolella käydä se lasku varsinaisesti maksamassa ja siihenkin tarvitaan ne pankkitunnukset.

 

Pankkitunnuksia käytetään nyky-yhteiskunnassa lukemattomiin tunnistautumistehtäviin ja ei ole vain e-laskujen ongelma , jos pankkitunnukset on rikki. No eipä ole tunnukset minulla olleet koskaan rikki , vaikka olen sitä itse ollut ja nykyään laskun maksu hoituu vaikka puhelimella. Siis vaihtoehtoisia laitteitakin on eikä olla yhden varassa.

 

No kuten jo aiemmikin totesin , kukin valitsee itse toimintatapansa. Osa vain näyttää jämähtäneen viime vuosituhannelle.

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967@  kirjoitti:
Osa vain näyttää jämähtäneen viime vuosituhannelle.

Totta, nykymuotoinen sähköposti on 1980-luvulta ja www-sivut 1990-luvulta. Tele ei kylläkään avannut Omia Sivuja heti kuin mahdollista. Niitä joutui odottamaan aika monta vuotta. :smileytongue:

Käyttäjätaso 7

@irritus@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:
Osa vain näyttää jämähtäneen viime vuosituhannelle.

Totta, nykymuotoinen sähköposti on 1980-luvulta ja www-sivut 1990-luvulta. Tele ei kylläkään avannut Omia Sivuja heti kuin mahdollista. Niitä joutui odottamaan aika monta vuotta. :smileytongue:


Ja sähköpostilasku kuuluu siihen samaan kategoriaan. :smileyvery-happy:

Vai mitä arvelet miksi Telia on sulkemassa s-postilaskut???

 

Enpä ole enää vuosiin s-postilaskua tarvinnut. No jonkun verran vielä 2000-luvun alussa , kun kaikilla laskuttajillani ei e-laskua ollut. Sekin on jo historiaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@kustaa1967@  kirjoitti:


@irritus@  kirjoitti:


@kustaa1967@  kirjoitti:
Osa vain näyttää jämähtäneen viime vuosituhannelle.

Totta, nykymuotoinen sähköposti on 1980-luvulta ja www-sivut 1990-luvulta. Tele ei kylläkään avannut Omia Sivuja heti kuin mahdollista. Niitä joutui odottamaan aika monta vuotta. :smileytongue:




Ja sähköpostilasku kuuluu siihen samaan kategoriaan. :smileyvery-happy:


Vai mitä arvelet miksi Telia on sulkemassa s-postilaskut???


 


Enpä ole enää vuosiin s-postilaskua tarvinnut. No jonkun verran vielä 2000-luvun alussa , kun kaikilla laskuttajillani ei e-laskua ollut. Sekin on jo historiaa.




Kyllä e-laskut on käteviä, minullakin kaikki laskut e-laskuina. Helppo maksaa vaikka puhelimella pankkisovelluksessa, totta puhuen enimmäkseen käytän puhelinta laskujen maksuun.


Kuititkin saa talteen kätevästi ainakin minun pankin sovelluksesta, kaikki sisältyy vieläpä oman pankin tiliasionnin palvelumaksuun johon sisältyy : 1 pankkikortti (esim yhdistelmäkortti), lähtevät tilisiirrot, saapuvat tilisiirrot, saapuvat viestisiirrot, mobiili kuukausimaksu, verkkopalvelu, siirto/ saapuva maksu..., E-laskun sähköposti-ilmoitus, Saapuva e-lasku internet-palvelu mm.


Toki on tullut sähköpostilaskukin kokeiltua muutaman kerran esim. Elisalla ollut käytössä.


Ei vain ollut minun juttu, kun virtuaaliviivakoodi ei toiminut ja joutui näpyttelemään kaikki yksitellen verkkopankkiin.


Toinen kokemus oli vakuutusyhtiön lasku, joka ei suostunut avautumaan salauksen vuoksi. Tai avautui jos latasin vähemmän turvallisemman sovelluksen sen lukemiseksi sähköpostista.


Soittamalla vakuutusyhtiöön sain heidät lähettämään pdf-tiedostona suoraan sähköpostiini, sittemmin vaihdoin senkin e-laskuksi.

Jos telia on luopumassa sähköpostilaskuista tietoturvasyistä 

 niin miksi telia ei voi laittaa sopimuksiakin   omillesivuille viestiosioon  laskut  varmaan  kuitenkin  omillasivuilla jatkossakin on  .

 


@HannaMarikaL@  kirjoitti:

Heippa @muddis ! Sähköpostilasku poistuu kuluttaja-asiakkaiden käytöstä sen vuoksi, että siihen sisältyy tietoturvariskin mahdollisuus. Jos esimerkiksi sähköpostiosoite on virheellinen, voi lasku päätyä väärälle henkilölle. Lisäksi lasku voi helposti myös unohtua sähköpostiin tai ohjautua roskapostikansioon. Me haluamme varmistaa, että asiakkaillamme on mahdollisimman turvalliset ja vaivattomat laskutustavat, kuten esimerkiksi e-lasku.

 

E-laskusopimus tehdään oman pankin kanssa. Sen voi tehdä esimerkiksi siinä kohtaa, kun uusinta laskua maksaa tai sitten erikseen näillä ohjeilla. E-laskun yhteydessä voit valita käytkö hyväksymässä laskun vai suoraveloitetaanko maksu tililtäsi. Lisätietoja e-laskun asetuksista ja kytkennästä saat omalta pankiltasi.

 

E-laskun lisäki laskutustapoina on mainitsemasi Kivra sekä laskut voi maksaa myös Minun Telia -sovelluksella. Kivra on digitaalinen postilaatikko, jonka kautta laskuja voi vastaanottaa, maksaa ja arkistoida. Sen kautta on mahdollista myös tarvittaessa hoitaa toisen henkilön maksuasioita. Täältä pääset vielä lukemaan lisää noista vaihtoehtoisista maksutavoista, jotka tulevat korvaamaan sähköpostilaskun tämän vuoden loppuun mennessä.


Telia pisteellä koskikeskuksessa sanottiin että paperilaskut poistuu ei sähköpostilaskut

Poistuu kumpitahansa niin päärön ratkasu .





@MMALINEN@  kirjoitti:




Telia pisteellä koskikeskuksessa sanottiin että paperilaskut poistuu ei sähköpostilaskut


Poistuu kumpitahansa niin päärön ratkasu .




Siellä on nyt annettu väärää tietoa. Sähköpostilaskut poistuu, mutta paperilasku pysyy edelleen yhtenä laskutusvaihtoehtona. Suosittelemme toki muita sähköisiä laskutustapoja, kuten e-laskua.


@MMALINEN@  kirjoitti:

Jos telia on luopumassa sähköpostilaskuista tietoturvasyistä 


 niin miksi telia ei voi laittaa sopimuksiakin   omillesivuille viestiosioon  laskut  varmaan  kuitenkin  omillasivuilla jatkossakin on  .


 




Tilaus- ja toimitusvahvistukset toimitetaan toki asiakkaan Omien Sivujen viestikeskukseen jo nyt. Viestikeskuksessa nämä materiaalit säilyvät ja ovat aina asiakkaan nähtävillä, tallennettavissa sekä tulostettavissa.


@IlariJR@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

Jos telia on luopumassa sähköpostilaskuista tietoturvasyistä 

 niin miksi telia ei voi laittaa sopimuksiakin   omillesivuille viestiosioon  laskut  varmaan  kuitenkin  omillasivuilla jatkossakin on  .

 


Tilaus- ja toimitusvahvistukset toimitetaan toki asiakkaan Omien Sivujen viestikeskukseen jo nyt. Viestikeskuksessa nämä materiaalit säilyvät ja ovat aina asiakkaan nähtävillä, tallennettavissa sekä tulostettavissa.


Jotkut sopimukset tulee esim   joukkupassien ei .


@MMALINEN@  kirjoitti:




Jotkut sopimukset tulee esim   joukkupassien ei .




Kyllä siitäkin pitäisi vahvistus käsittääkseni saapua. Asiakaspalvelussa voidaan tsekata tilanne ja tarvittaessa laittaa siitä kyselyä eteenpäin.

J


@IlariJR@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:


Jotkut sopimukset tulee esim   joukkupassien ei .


Kyllä siitäkin pitäisi vahvistus käsittääkseni saapua. Asiakaspalvelussa voidaan tsekata tilanne ja tarvittaessa laittaa siitä kyselyä eteenpäin.


Joukkue passin muodollinen  sopimus tuli sähköpostiin se on siis jo aikaa sitten irtisanottu 

  asia käsittely  saa  jäädä tähän  sitä on käsitelty tarpeeksi palstalla  en tuun ottaa enään tappara passia syksyllä koska telian sopimuspolitiikka on se että   sopimus tulee missä puuttuu oleellisia asioita   eli tiedot millä sopimus  voidaan yksilöidä tiettyyn asiakaaaseen 

ja irtisanomisvahvistuksia ei edes tuu  vaikka on irtisanomisaika 

 voi olla että  puhelinliittymäkin pitää vaihtaa kun  toi   määräaikanen hinta  poistuu koska  telian sopimukset on mitä sattuu   tietysti asiakkaan tappioksi  nettiliitymä varmaa pysyy  kun se on taloyhtiöliittymä.

Ehkä  onkin kyse siittä että telia pitää kiinni asiakkaiden tietoturvasta oikeusturva onkin  sitten eri  juttu kun  asiakas ei saa  sopimuksia  eikä irtisanomisvahvistuksia  missä on kaikki  tärkeet tiedot  .

Saisko vastauksen  miten  telia suhtautuu  mielestään asiakkaiden oikeusturvaan .


@MMALINEN@  kirjoitti:

Saisko vastauksen  miten  telia suhtautuu  mielestään asiakkaiden oikeusturvaan .




Vastasinkin sinulle jo aiemmin tähän toiseen ketjuun. Kopsaan vastauksen vielä tähän alle:

Suhtaudumme asiakkaidemme tietoturvaan Telialla vakavasti ja tämän vuoksi sähköpostitse lähetettävissä tilaus- ja irtisanomisvahvistuksissamme ei ole asiakkaidemme henkilötietoja. Tämä on Telian sisäinen linjaus, jonka tarkoitus on parantaa asiakkaidemme tietosuojaa ja pyrkiä välttämään mahdollisia tietoturvaloukkauksia. Sen tarkemmin emme voi asiaa valitettavasti kommentoida.


@IlariJR@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:

Saisko vastauksen  miten  telia suhtautuu  mielestään asiakkaiden oikeusturvaan .


Vastasinkin sinulle jo aiemmin tähän toiseen ketjuun. Kopsaan vastauksen vielä tähän alle:

Suhtaudumme asiakkaidemme tietoturvaan Telialla vakavasti ja tämän vuoksi sähköpostitse lähetettävissä tilaus- ja irtisanomisvahvistuksissamme ei ole asiakkaidemme henkilötietoja. Tämä on Telian sisäinen linjaus, jonka tarkoitus on parantaa asiakkaidemme tietosuojaa ja pyrkiä välttämään mahdollisia tietoturvaloukkauksia. Sen tarkemmin emme voi asiaa valitettavasti kommentoida.


Voitko sanoa kuka  telialla voi asiaa kommemntoida koska   tietoturva ja oikeusturva on 2 eri asiaa niinkuin itsekin tiedät

meinaan tässä on   oikeuusturvan kannalta puulmia jos  asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja .

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@MMALINEN@  kirjoitti:




Voitko sanoa kuka  telialla voi asiaa kommemntoida koska   tietoturva ja oikeusturva on 2 eri asiaa niinkuin itsekin tiedät


meinaan tässä on   oikeuusturvan kannalta puulmia jos  asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja .


 




 


Vastaan sinulle tähän viitaten myös Kivra-blogiin jättämään kommenttiisi. Siellä vaikutit epäileväiseltä sen suhteen, mitä tietoa valuu kolmannelle osapuolelle. Kuten sanottu, niin meille kuin Kivralle on tietoturva ja yksityisyydensuoja ykkösprioriteetteja. Kivraa käyttäessä voi olla turvallisin mielin, sillä kaikki data on salattua ja palvelu käyttää vahvaa tunnistautumista, joka osaltaan sekin varmistaa yksilönsuojaa ja tietoturvaa.


 


Jos haluaa välttyä käyttämästä Kivraa, niin e-lasku on edelleenkin oiva vaihtoehto. Se kun on suoraan pankin kanssa solmittu sopimus, niin kaikki ns. ylimääräinen on riisuttu pois. Mielestäni helpompaa keinoa ei ole kuin käydä omassa verkkopankissa tsekkaamassa saapuneet laskut ja mahdollisesti tekemässä niihin muutoksia, ja hyväksyä maksuun. Automaattinen veloitus on vielä näppärämpää, jos niin haluaa toimia e-laskutuksen kanssa. Lasku veloitetaan silloin tililtäsi automaattisesti. 


 


Minun Teliasta löytyy jatkossakin laskut omasta osiostaan, ja sitä kautta pääsee maksamaan laskun verkkopankkiin tai siirtämään laskun eräpäivää. Minun Teliaan pääsee joko nettiselaimella osoitteessa telia.fi/kirjaudu tai Minun Telia -sovelluksella. 


 


Osaatko täsmentää mitä tarkoitat "pulmia jos  asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja"? Tarkoitatko, ettei asiakas saisi mitään kautta meiltä laskua käsiinsä? Meille on tärkeää, että olemme aina tavoitettavissa (chat 24/7) ja asiakkaalla säilyy oikeus omiin lasku- ja palvelutietoihin. 


 


Vastauksessani on paljon jo aiemmin kerrottua, mutta toivon kuitenkin siitä olevan apua :smileyhappy:


@AaTanja@  kirjoitti:

@MMALINEN@  kirjoitti:


Voitko sanoa kuka  telialla voi asiaa kommemntoida koska   tietoturva ja oikeusturva on 2 eri asiaa niinkuin itsekin tiedät

meinaan tässä on   oikeuusturvan kannalta puulmia jos  asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja .

 


 

Vastaan sinulle tähän viitaten myös Kivra-blogiin jättämään kommenttiisi. Siellä vaikutit epäileväiseltä sen suhteen, mitä tietoa valuu kolmannelle osapuolelle. Kuten sanottu, niin meille kuin Kivralle on tietoturva ja yksityisyydensuoja ykkösprioriteetteja. Kivraa käyttäessä voi olla turvallisin mielin, sillä kaikki data on salattua ja palvelu käyttää vahvaa tunnistautumista, joka osaltaan sekin varmistaa yksilönsuojaa ja tietoturvaa.

 

Jos haluaa välttyä käyttämästä Kivraa, niin e-lasku on edelleenkin oiva vaihtoehto. Se kun on suoraan pankin kanssa solmittu sopimus, niin kaikki ns. ylimääräinen on riisuttu pois. Mielestäni helpompaa keinoa ei ole kuin käydä omassa verkkopankissa tsekkaamassa saapuneet laskut ja mahdollisesti tekemässä niihin muutoksia, ja hyväksyä maksuun. Automaattinen veloitus on vielä näppärämpää, jos niin haluaa toimia e-laskutuksen kanssa. Lasku veloitetaan silloin tililtäsi automaattisesti. 

 

Minun Teliasta löytyy jatkossakin laskut omasta osiostaan, ja sitä kautta pääsee maksamaan laskun verkkopankkiin tai siirtämään laskun eräpäivää. Minun Teliaan pääsee joko nettiselaimella osoitteessa telia.fi/kirjaudu tai Minun Telia -sovelluksella. 

 

Osaatko täsmentää mitä tarkoitat "pulmia jos  asiakas ei saa tarvitsemiaan tietoja"? Tarkoitatko, ettei asiakas saisi mitään kautta meiltä laskua käsiinsä? Meille on tärkeää, että olemme aina tavoitettavissa (chat 24/7) ja asiakkaalla säilyy oikeus omiin lasku- ja palvelutietoihin. 

 

Vastauksessani on paljon jo aiemmin kerrottua, mutta toivon kuitenkin siitä olevan apua :smileyhappy:


Viittaan  tässä lähinnä irtisanomis/sopimusvahvistuksiin  mistä oon jauhanu jo tarpeeksi mitkä nykyää on yhtä tyhjän kanssa kun niissä ei näy mitään yksilöintitietoja   jos niitä ei  sähköpostiin voi laittaa  niin  luulis et omille sivuille vois  mistä ne voi tallentaa omalle koneelle vaikka kyllä jatkossakin  laskuissa pitäis näkyä kenenkä laskusta on kyse 

 mutta kun telia ei näytä  välittävän  asiakkaiden oikeusturvasta niin   liittymät lähtee varmaan

sykksyn mittaan muualle  

 pidän  tärkeenä tietoturvaa mutta yhtä tärkeetä on oikeusturva   että asiakas pystyy todistaan mitän on sovittu .

Vastaa