Copyright Telia Company 2020
03-06-2020 17:09
Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.
Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.
Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.
Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.
Hävetkää.
Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.
16-11-2020 12:37
@kustaa1967 kirjoitti:
@Tangentti kirjoitti:Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.
Miten asian laita siis on?
Kaikkein viisainta on siirtyä e-laskutukseen. Silloin pankki lähettää ilmoituksen saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla tai jopa molemmilla halutessasi ja tämä ilmoitus koskee silloin kaikkia laskuttajia.
Ongelma siinä on se että laskujen lähetyksestä vastuu siirretään telialta pankille
Joka ei ole varsinainen laskuttaja
16-11-2020 12:42
Uudistus on selvästi edelleenkin kesken, erityisesti tekstiviesti-ilmoitusten osalta. Kesäkuussahan tästä mainittiin:
@IlariJR kirjoitti:Sähköpostilasku poistuu vasta vuoden loppuun mennessä, joten kaikkia tarvittavia toimenpiteitä ei ole vielä tehty. Omat Sivut varmasti vielä muuttuvat tuosta nykyisestä näkymästä.
16-11-2020 12:45
@irritus kirjoitti:
Uudistus on selvästi edelleenkin kesken, erityisesti tekstiviesti-ilmoitusten osalta. Kesäkuussahan tästä mainittiin:
@IlariJR kirjoitti:
Sähköpostilasku poistuu vasta vuoden loppuun mennessä, joten kaikkia tarvittavia toimenpiteitä ei ole vielä tehty. Omat Sivut varmasti vielä muuttuvat tuosta nykyisestä näkymästä.
Tähän korjauksena sen verran, että aikataulu on tarkentunut niin että vielä vuoden vaihteeseen ei sähköpostilaskut pääty. Siirrymme pois sähköpostilaskutuksesta alkuvuoden aikana.
16-11-2020 13:05
@kustaa1967 kirjoitti:
@Tangentti kirjoitti:Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.
Miten asian laita siis on?
Kaikkein viisainta on siirtyä e-laskutukseen. Silloin pankki lähettää ilmoituksen saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla tai jopa molemmilla halutessasi ja tämä ilmoitus koskee silloin kaikkia laskuttajia.
En siirry, eikä tuo vastaa kysymykseeni.
16-11-2020 13:41
@Tangentti kirjoitti:
@kustaa1967 kirjoitti:
@Tangentti kirjoitti:Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.
Miten asian laita siis on?
Kaikkein viisainta on siirtyä e-laskutukseen. Silloin pankki lähettää ilmoituksen saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla tai jopa molemmilla halutessasi ja tämä ilmoitus koskee silloin kaikkia laskuttajia.
En siirry, eikä tuo vastaa kysymykseeni.
Se on itse kunkin oma henkilökohtainen valinta , mutta maailma muuttuu ja mikään ei ole ikuista.
Telia on ilmoittanut luopuvansa tietoturvasyistä s-postilaskuista ja en usko , että sitä päätöstä perutaan. No kuten edellä kerrottiin telialaisten taholta pientä viivästystä tulee muutokseen.
Minulla on ollut e-laskutus ihan siitä sakka , kun sitä pankit rupesivat tarjoamaan ja nykyään kaikilla suuremmilla laskuttajilla on vakiona e-lasku useammakin pankin kanssa. Hyvin on toiminut enkä enää muuhun palaa.
16-11-2020 13:49
@Tangentti kirjoitti:
Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.
Miten asian laita siis on?
Kun siirrymme pois sähköpostilaskutuksesta alkuvuoden 2021 aikana saamme käyttöön myös sms-muistutuksen Minun Teliaan tulleesta laskusta. Suosittelen kuitenkin e-laskua, josta tässä ylempänä onkin ollut puhe, jossa lasku tulee liitteineen sinulle suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi mutta myös Minun Teliaan luettavaksi.
Kirjoitettu
29-11-2020
17:02
Muokattu
30-11-2020
08:46
SaJoonas
@ReOlivia kirjoitti:
Kun siirrymme pois sähköpostilaskutuksesta alkuvuoden 2021 aikana saamme käyttöön myös sms-muistutuksen Minun Teliaan tulleesta laskusta. Suosittelen kuitenkin e-laskua, josta tässä ylempänä onkin ollut puhe, jossa lasku tulee liitteineen sinulle suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi mutta myös Minun Teliaan luettavaksi.
ja varmaankaan ei sitten tarvitse olla telian liittymä mihin nuo muistutukset tulevat???
Edit SaJoonas: muokattu quotea
30-11-2020
08:47
Muokattu
30-11-2020
08:47
@Ansans Sinulla ei tarvitse olla Telian liittymää, jotta saat muistutukset perille.
Kirjoitettu maanantai
Enään nykyään ei oikeen voi luottaa mihinkään jos sille linjalle lähetään
tekstiviestit voi mennä väärään paikkaan tai se kaapataan
sama voi käydä testiviesteille ja puheluille jos mulle joku soittaa niin en voi olla täysin varma että on se taho mikä väittää olevansa
parempi olis että lopettais vaan palveluitten käytön kokonaan
eikä sekään loppujen lopuksi hyvä asia ole
en ole vainoiharhanen yritän vaan tällä sanoa että nykypäivänä mikään palvelöu ei ole tieturvallisestio aukoton
eri edes pankkien .
Kirjoitettu maanantai
@MMALINEN kirjoitti:
Enään nykyään ei oikeen voi luottaa mihinkään jos sille linjalle lähetään
tekstiviestit voi mennä väärään paikkaan tai se kaapataan
sama voi käydä testiviesteille ja puheluille jos mulle joku soittaa niin en voi olla täysin varma että on se taho mikä väittää olevansa
parempi olis että lopettais vaan palveluitten käytön kokonaan
eikä sekään loppujen lopuksi hyvä asia ole
en ole vainoiharhanen yritän vaan tällä sanoa että nykypäivänä mikään palvelöu ei ole tieturvallisestio aukoton
eri edes pankkien .
Terve varovaisuus onkin aina hyvästä. Epäilyttäviin sähköposteihin ja viesteihin kannattaa aina suhtautua kriittisesti. On ihan totta, että harmillisesti kaikenlaiset huijaussoitot sekä muut verkkokalastelut ovat nykypäivänä yleistyneet. Tähän pystyy kuitenkin omalla toiminnalla vaikuttamaan pitämällä huolen tietoturva-asioista. 🙂