Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
muddis
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sähköpostilaskun muutokset

Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

Hävetkää.

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.

87 vastausta
MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 497 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

@kustaa1967  kirjoitti:

@Tangentti  kirjoitti:

Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.

Miten asian laita siis on?

Kaikkein viisainta on siirtyä e-laskutukseen. Silloin pankki lähettää ilmoituksen saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla tai jopa molemmilla halutessasi ja tämä ilmoitus koskee silloin kaikkia laskuttajia.

Ongelma siinä on se että  laskujen lähetyksestä vastuu siirretään  telialta   pankille

Joka ei ole varsinainen laskuttaja

irritus
Konkari
  • 541 custom-general.kudos
  • 948 custom-general.replies
  • 82 custom-general.solutions

Uudistus on selvästi edelleenkin kesken, erityisesti tekstiviesti-ilmoitusten osalta. Kesäkuussahan tästä mainittiin:

@IlariJR  kirjoitti:

Sähköpostilasku poistuu vasta vuoden loppuun mennessä, joten kaikkia tarvittavia toimenpiteitä ei ole vielä tehty. Omat Sivut varmasti vielä muuttuvat tuosta nykyisestä näkymästä.

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

@irritus  kirjoitti:

Uudistus on selvästi edelleenkin kesken, erityisesti tekstiviesti-ilmoitusten osalta. Kesäkuussahan tästä mainittiin:

@IlariJR  kirjoitti:

Sähköpostilasku poistuu vasta vuoden loppuun mennessä, joten kaikkia tarvittavia toimenpiteitä ei ole vielä tehty. Omat Sivut varmasti vielä muuttuvat tuosta nykyisestä näkymästä.

Tähän korjauksena sen verran, että aikataulu on tarkentunut niin että vielä vuoden vaihteeseen ei sähköpostilaskut pääty. Siirrymme pois sähköpostilaskutuksesta alkuvuoden aikana.

Tangentti
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies

@kustaa1967  kirjoitti:

@Tangentti  kirjoitti:

Sen voisin vielä hyväksyä että itse laskua ei lähetetä spostina, mutta mikäli edes muistutusta uudesta laskusta ei toimiteta sms -muodossa eikä spostina, niin silloin on omalla kohdallani edessä operaattorin vaihto.

Kaikkein viisainta on siirtyä e-laskutukseen. Silloin pankki lähettää ilmoituksen saapuneesta laskusta joko s-postilla tai tekstarilla tai jopa molemmilla halutessasi ja tämä ilmoitus koskee silloin kaikkia laskuttajia.

En siirry, eikä tuo vastaa kysymykseeni.

kustaa1967
Konkari
  • 284 custom-general.kudos
  • 654 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

@Tangentti  kirjoitti:

@kustaa1967  kirjoitti:

@Tangentti  kirjoitti:

En siirry, eikä tuo vastaa kysymykseeni.

Se on itse kunkin oma henkilökohtainen valinta , mutta maailma muuttuu ja mikään ei ole ikuista.

Telia on ilmoittanut luopuvansa tietoturvasyistä s-postilaskuista ja en usko , että sitä päätöstä perutaan. No kuten edellä kerrottiin telialaisten taholta pientä viivästystä tulee muutokseen.

Minulla on ollut e-laskutus ihan siitä sakka , kun sitä pankit rupesivat tarjoamaan ja nykyään kaikilla suuremmilla laskuttajilla on vakiona e-lasku useammakin pankin kanssa. Hyvin on toiminut enkä enää muuhun palaa.

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

@Tangentti  kirjoitti:

Kun siirrymme pois sähköpostilaskutuksesta alkuvuoden 2021 aikana saamme käyttöön myös sms-muistutuksen Minun Teliaan tulleesta laskusta. Suosittelen kuitenkin e-laskua, josta tässä ylempänä onkin ollut puhe, jossa lasku tulee liitteineen sinulle suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi mutta myös Minun Teliaan luettavaksi. 

ansu66
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 6 custom-general.replies

@ReOlivia  kirjoitti:

Kun siirrymme pois sähköpostilaskutuksesta alkuvuoden 2021 aikana saamme käyttöön myös sms-muistutuksen Minun Teliaan tulleesta laskusta. Suosittelen kuitenkin e-laskua, josta tässä ylempänä onkin ollut puhe, jossa lasku tulee liitteineen sinulle suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi mutta myös Minun Teliaan luettavaksi. 

ja varmaankaan ei sitten tarvitse olla telian liittymä mihin nuo muistutukset tulevat???

Edit SaJoonas: muokattu quotea

SaJoonas
Moderaattori
Moderaattori
  • 289 custom-general.kudos
  • 622 custom-general.replies
  • 69 custom-general.solutions

@Ansans Sinulla ei tarvitse olla Telian liittymää, jotta saat muistutukset perille. 

Moderaattori | Salirotta | Esports | Apple |
MMALINEN
Vakiokalustoa ☆☆
  • 90 custom-general.kudos
  • 497 custom-general.replies
  • 9 custom-general.solutions

Enään  nykyään ei oikeen voi luottaa  mihinkään jos  sille linjalle lähetään 

tekstiviestit voi mennä väärään paikkaan tai  se kaapataan

sama voi käydä testiviesteille ja  puheluille  jos mulle joku soittaa  niin en voi olla  täysin  varma että  on se  taho mikä väittää olevansa 

parempi olis että lopettais vaan palveluitten käytön kokonaan 

eikä sekään loppujen lopuksi hyvä asia ole 

en ole vainoiharhanen  yritän  vaan tällä  sanoa että nykypäivänä  mikään palvelöu  ei ole tieturvallisestio aukoton 

eri edes pankkien .

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 123 custom-general.kudos
  • 451 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions

@MMALINEN  kirjoitti:

Enään  nykyään ei oikeen voi luottaa  mihinkään jos  sille linjalle lähetään 

tekstiviestit voi mennä väärään paikkaan tai  se kaapataan

sama voi käydä testiviesteille ja  puheluille  jos mulle joku soittaa  niin en voi olla  täysin  varma että  on se  taho mikä väittää olevansa 

parempi olis että lopettais vaan palveluitten käytön kokonaan 

eikä sekään loppujen lopuksi hyvä asia ole 

en ole vainoiharhanen  yritän  vaan tällä  sanoa että nykypäivänä  mikään palvelöu  ei ole tieturvallisestio aukoton 

eri edes pankkien .

Terve varovaisuus onkin aina hyvästä. Epäilyttäviin sähköposteihin ja viesteihin kannattaa aina suhtautua kriittisesti. On ihan totta, että harmillisesti kaikenlaiset huijaussoitot sekä muut verkkokalastelut ovat nykypäivänä yleistyneet. Tähän pystyy kuitenkin omalla toiminnalla vaikuttamaan pitämällä huolen tietoturva-asioista. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori |