Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
junkant1
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sähköpostiosoitteeni lakkasi toimimasta outlook.com;n päin

 

Tulee vaan toistuvasti alla oleva herja, posti on toiminut vuosia ongelmitta. Yritin ratkoa tätä googlen avulla, mutta ymmärrys loppui. Osaako joku auttaa?? Suuret kiitokset jo etukäteen.

 

- SMTP protocol diagnostic: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.71.2.229] weren't sent.

Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (AS3140)

 

En todellakaan ymmärrä syytä miksi blokataan...

14 vastausta
PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions


@junkant1 kirjoitti:

 

Tulee vaan toistuvasti alla oleva herja, posti on toiminut vuosia ongelmitta. Yritin ratkoa tätä googlen avulla, mutta ymmärrys loppui. Osaako joku auttaa?? Suuret kiitokset jo etukäteen.

 

- SMTP protocol diagnostic: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.71.2.229] weren't sent.

Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (AS3140)

 

En todellakaan ymmärrä syytä miksi blokataan...


Liittyisikö tähän Telian häiriötiedotteeseen: https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1516604419949

junkant1
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Liittyisikö tähän Telian häiriötiedotteeseen: https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1516604419949

 

Toivottavasti näin jotten ole ainut asiakas joka on blokkauksen kohde. Olen käyttänyt tuota pp.inet.fi varmaan jo 20 vuotta ongelmitta niin langallisesti kuin mobiilistikin enkä ole nähnyt syytä toistaiseksi vaihtaa. Luulisi Telian kokoisella hyvin menestyvällä firmalla olevan laittaa panoksia asiaan, että asia tulisi kuitenkin nopeammin kuntoon - tästähän on kuitenkin jo viikko aikaa.


 



ole nähnyt toistaiseksi syytä vaihtaa, mutta jos alkaa tökkimään täytyy siirtyä vihdoin kokonaan siitä pois.

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Tätä ongelmatilannetta selvitellään parhaillaan yhdessä Microsoftin kanssa. Mitään aikatauluja en uskalla lupailla asian suhteen, mutta voitte olla varmoja että tehdään parhaamme tilanteen ratkaisemiseksi. Toivotaan tosiaan, että tämä saadaan piakkoin kuntoon!

olkitu
Kunniajäsen
  • 683 custom-general.kudos
  • 4424 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions


@junkant1 kirjoitti:

Liittyisikö tähän Telian häiriötiedotteeseen: https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1516604419949

 

Toivottavasti näin jotten ole ainut asiakas joka on blokkauksen kohde. Olen käyttänyt tuota pp.inet.fi varmaan jo 20 vuotta ongelmitta niin langallisesti kuin mobiilistikin enkä ole nähnyt syytä toistaiseksi vaihtaa. Luulisi Telian kokoisella hyvin menestyvällä firmalla olevan laittaa panoksia asiaan, että asia tulisi kuitenkin nopeammin kuntoon - tästähän on kuitenkin jo viikko aikaa.


 



ole nähnyt toistaiseksi syytä vaihtaa, mutta jos alkaa tökkimään täytyy siirtyä vihdoin kokonaan siitä pois.


Ei tässä Teliaa kannata syyttää, Microsofthan on Telian blokannut ja he voivat tehdä mitä tahansa. Suomessa tälläinen toiminta on laitonta oikeastaan. Sitä voidaan kutsua tietoliikenteen häirinnäksi, kun se tehdään tarkoituksella kun viestiliikennettä estetään tällä tavoin ja siitä on aika isot rangaistuksetkin olemassa. 

 

Se että näitä tapauksia tulee, niin esimerkiksi jonkun käyttäjätili palvelussa murretaan tai kotiverkosta lähetetään roskapostia murretun tietokoneen kautta. Vaikka on palvelimilla rajoittimia ja suodattimia, niin näillä teknillisillä keinoilla kun ei voida 100% suodattaa roskapostia, ilman että oikeasti tärkeät postit menevät suodattimeen ja se on sitten iso ongelma. 

 

Itse boikotoisin Microsoftin/Googlen kaltaisia roskapostisuodattimia, joista ei mitään saa selkoa miten toimivat eivätkä suostu mitään kertomaankaan oikeasti. Heillä tietysti ei mitään vikaa ole ja ei heitä paljon kiinnostakkaan. Heillä kun on suurinosa asiakkaista sielä palvelussaan. 

 

Telialla varmasti tehdään parhaansa, samaa työtä kun olen tehnyt useammankin kerran kun Microsoft päättänyt estää. Näillä kun asiakaspalvelu on mitä on ja vastaukset sieltä kestää useamman päivän ja vastaukset sitten sellaisia ympäripyöreitä ettei tiedä mitä tekee postipalveluiden ylläpitäjänä vaikka eihän vika taaskaan ole Teliassa. Telia kun ei ole estänyt mitään.

Onko heikko matkapuhelimen kuuluvuus? Mittaa matkapuhelinverkon kuuluvuuksia Cellmapper-sovelluksella, saatavilla täältä ja ohje .
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1737 custom-general.kudos
  • 2692 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Jep, ongelmahan on se, kun jonkun tili kaapataan ja ruvetaan lähettämään spämmiä tolla tilillä. Eikä välttämättä tarvitse olevan kovinkaan aggressiivista lähetystä. Riittää, että jokin algoritmi toteaa viestiliikenteen olevan spämmiä ja näin viestit päätyvät roskapostiin.

 

 

Ehkä Microsoftin Hotmail/Outlook-palvelun surkuhupaisampi filtteröinti oli Microsoftin oman Onedrive-palvelun ilmoitus täyttyneestä tilasta. Se oli nimittäin mennyt roskapostiin, vaikka ihan aito MS:n itsensä lähettämä viesti...

karix
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ja häiriö on edelleen päällä. Ollut ainakin jo viikon verran.

 

Failed; 5.3.0 (other or undefined mail system status)

    Remote MTA eur.olc.protection.outlook.com: network error


 - SMTP protocol diagnostic: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [62.71.2.234] weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (AS3150). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. [HE1EUR01FT016.eop-EUR01.prod.protection.outlook.com]
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1726 custom-general.kudos
  • 2205 custom-general.replies
  • 177 custom-general.solutions

@karix, niin kuin @olkitu kertoi kirjoituksessaan niin tuo on todella hidas ja tuskallinen prosessi. Ei auta kuin toivoa parasta Vaivaantunut-hymiö

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1737 custom-general.kudos
  • 2692 custom-general.replies
  • 125 custom-general.solutions

Jep, Microsoftin kokoinen firma voi tehdä ihan mitä lystää ja antaa ongelman jatkua niin kauan kuin vain haluavat. Telian ei auta kuin yrittää tuota selvittää, mutta Microsoftin prioriteettilistan kärjessä tuo ei varmasti ole. 

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1726 custom-general.kudos
  • 2205 custom-general.replies
  • 177 custom-general.solutions

Sähköpostiliikenteessä häiriöitä hotmail.com, live.com ja outlook.com osoitteisiin

 

Häiriön alkamisaika: 22.01.2018 08:00:00

 

5.2.2018 Päivitys: Viankorjaustoimenpiteet jatkuvat edelleen.

Hotmail.com, live.com ja outlook.com osoitteisiin lähetetyt viestit Telian inet.fi -loppuisista osoitteista eivät mene perille vastaanottajille. Vika on tunnistettu ja korjaavat toimenpiteet ratkaisun löytämiseksi ovat käynnissä. Häiriötilanne johtuu roskapostiliikenteestä ja kyseistä liikennettä ehkäistään mm. väärinkäytettyjen sähköpostitilien sulkemisella.

Korjaamme yhteyksiäsi,

Telia

 

 

Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_1516604419949

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich