Sonera Vahti kokemukset, ongelmat jne.


Kunniamerkki
Voitais keskustella Sonera Vahdista tässä ketjussa.

Tuote on itsessään ollut alkuvaikeuksien jälkeen todella hyvä, mutta nyt pari viikkoa sitten alkoi pienimuotoinen ongelma.

Me ei muisteta käytännössä koskaan laittaa hälytyksiä päälle, joten ollaan käytetty toimintoa, että viimeisen avaimen poistuttua kotoa, hälytykset kytkeytyy päälle. Jostain syystä noin pari viikkoa sitten tuo lakkasi toimimasta. Eli hälytykset ei enää mene päälle itsestään missään tilanteessa.

Laitteita buuttailtu, asetus otettu pois päältä, pistetty takaisin jne. Ei vain mene päälle.

8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Itselläni ei ole tota palvelua eikä vastaavanlaista mutta mitenköhän tuo toimii...


 


* Ovitunnistimella / ikkunatunnistimilla 


* Kameroilla / liiketunnistimilla


 


Ainakin veikkaisin ovitunnistimia... Että onko ne kunnossa? Toimiiko muuten kaikki tunnistimet kunnolla?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Vahti ei ole minulle tuttu palvelu täytyy myöntää, mutta jos asuisimme omakotitalossa niin olisi hienoa päästä kokeilemaan.

Hyvä keskustelun aloitus Mikko, jospa tänne löytäisi myös muita Vahti-palvelun käyttäjiä 🙂
Kunniamerkki
On ovitunnistimet, ikkunatunnistimet, liiketunnistimet, että kamerat. Kaikki toimii ja hälytkin toimii kun itse kytkee ne kaukosäätimestä. Mutta tuo automatiikka ei toimi jostain syystä enää.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Tämän automatiikan varmaan kytketään asetuksista jostakin... Että saa pois ja takaisin päälle.. Välillä asetusten määrittäminen uudelleen voi auttaa sen tässä tietotekniikassa huomannut.  Ei mitään virheittä, eikä mitään korjaustapaakaan löydy mutta kun resetoi asetukset ja määrittää uudelleen voi yllättäen taas toimia joka voi olla yksi nopeimmista tavoista korjata ongelmat.

Kunniamerkki
Joo siellä on valikoissa siis vain ruksi tuolle toiminnolle, koitin sellaistakin, että otin ruksin pariksi päiväksi pois ja laitoin sitten takaisin.

Olen myös katsonut hallinnastam että järjestelmä kyllä tunnistaa sen, ettei kaukosäätimiä enää kotona ole.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Hyvä... Eli kaikki siis toimii periaatteessa paitsi kytkeminen... Ainut tapa minulla on tälläinen ilmainen ohje on kaikkien laitteiden resetointi ja uusiksi asennus... Olet tehnyt varmaan kaikkesi mitä olet keksinyt joten vaihtoehtoja ei oikein ole. 


 


Toisalta tämä on Soneran laite eikä asiakkaan voi olettaa ymmärtävän tekniikan päälle että jonkinlainen tekninen tuki luulisi olevan tässä kuukausimaksullisessa palvelussa.

Kunniamerkki
Näkyy toimiessaan siis tapahtumissa näin:
Mikko Kummelus saapui kotiin.
28.06.2015 18:26:15Valvonta pois päältä, Mikko kytki valvonnan pois alueelta Kodinvalvonta.
28.06.2015 18:26:15Laite, Yhteys laitteeseen Kauko-ohjain palautunut.
28.06.2015 17:23:54Valvonta päälle, Mikko kytki valvonnan alueelle Kodinvalvonta.
28.06.2015 17:23:32Poistuminen, Mikko poistui kotoa.

Kun nyt näkyy vain näin:
10.07.2015 16:26:13Saapuminen, Mikko saapui kotiin.
10.07.2015 16:26:12Laite, Yhteys laitteeseen Kauko-ohjain palautunut.
10.07.2015 08:00:26Poistuminen, Mikko poistui kotoa.
10.07.2015 08:00:26Laite, Yhteys laitteeseen Kauko-ohjain katkennut.
Olisiko kokemuksia kellään palvelusta ? Itse harkitsen tilaamista. Millaisia tietoja tuolla energian kulutus mittarilla saa ?

Vastaa