Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64340
Kirjoituksia 175013

Sonera->Telia, Mobiilivarmenteen aktivointi



Highlighted

Sonera->Telia, Mobiilivarmenteen aktivointi

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

Sonera->Telia, Mobiilivarmenteen aktivointi

1/32

Jo viikkoja yrittänyt selvitellä, miks toimiva Mobiilivarmenne lopetti toimintansa kun Sonerasta tuli Telia..
Uudelleen aktivointi ei toimi, ainakaan Telian nettisivulta, kun ei tule sitä ensimmäistä "aktivointikoodia" luuriin vaikka nettisivulla pitää antaa luurin numero..
Parikertaa jo käynyt selvittelemässä myymälässä, tuloksetta vaikka kaikki olis kunnossa ja aktivoituna..? Ei vaan kelpaa mihinkään..??

Käytössä on "rootattu" Samppa S3-luuri, jossa liittymän ns.päänumero-sim ja lisäksi SonyPadissa rinnakkais-sim..

Sain aktivoitua mobiilivarmenteen uudestaan toimintaan kun oli rinnakkais-sim pois toiminnasta eli padi pimeänä ja homman teki Samppaluurissa pikkunäytöllä Telian sivulla..
Muistaakseni aikaisemminkin oli jotain "röpötystä" aktivoinnissa, mut sitten lähti toimintaan..

Jotenkin ihan "järkeväkin" turvallisuusasia, että aktivointi tehdään laitteella, eikä nettisivulla, vaikka mahdollisuus oliskin "tampioitu" sinne.
..siis Telian Nettisivun Mobiilivarmenne-aktivointi ei ole toimiva.. Olisi Vikailmoituksen paikka !

0 tykkäystä
31 vastausta
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 433 kpl

2/32

Mobiilivarmenne ei toimi ihan kaikissa puhelimissa, joistain puhelimista puuttuu tuki sille esim. joissain kiinalaisissa puhelimissa (ja rootatuissa puhelimissa) ei ole sim application toolkit-toimintoa.

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

3/32

juu, siis muotoilin aikaisemmin hieman väärin.. PC:llä selaimella Telian "mobiilivarmenne aktivointi-sivulla" ei toimi tuo

ensimmäisen koodin saapuminen jonka voisi kuitata, eipä myöskään toiminut myymälässä ?

Mobiililaitteella kun kokeilee samaa, samalla sivulla, koodi saapuu ja aktivointi toteutuu.. ??

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Herrasmies
Herrasmies
Viestejä 2 068 kpl

4/32

@dasugu kirjoitti:

juu, siis muotoilin aikaisemmin hieman väärin.. PC:llä selaimella Telian "mobiilivarmenne aktivointi-sivulla" ei toimi tuo

ensimmäisen koodin saapuminen jonka voisi kuitata, eipä myöskään toiminut myymälässä ?

Mobiililaitteella kun kokeilee samaa, samalla sivulla, koodi saapuu ja aktivointi toteutuu.. ??

 

 


Nyt en oikein käsitä itsekään @dasugu. Sinulla on siis sama liittymän eID sim-kortti, johon on jo ennestään aktivoitu "Mobiilivarmenne"-lisäpalvelu (ns. ensitunnistus) ja olet luonut tunnusluvun (4 numeroa) puhelimen SIM Toolkit -sovelluksessa? Sitä ei tarvitse jatkuvasti aktivoida uudelleen vaikka Sonera ja Tele Finland yhdistyi yhdeksi eli Teliaksi. Lisätietoa muutoksesta täällä. Mitään muutoksia nykyisiin palveluihin ei tehty.

 

Jos "Mobiilivarmenne"-lisäpalvelu kytketty, niin se löytyy Omien Sivujen liittymän "Lisäpalvelut"välilehdeltä.

 

Sitten vain kokeilemaan...

  1. Mene osoitteeseen telia.fi/kirjaudu
  2. Valitse kirjautumistavaksi "Mobiilivarmenteella"-välilehti
  3. Syötä puhelinnumerosi ja napsauta "Kirjaudu >"
  4. Sivu antaa tunnisteen
  5. Poista näytönlukitus puhelimestasi
  6. Puhelimen näytölle pitäisi ilmestyä tässä vaiheessa tunnistuspyyntö Telialta (kestoltaan max. 20 sekuntia)  ja napsautetaan "OK"
  7. Syötä luomasi tunnuslukusi (SIM Toolkit -istunnossa) ja napsauta "OK"
  8. Odota hetken aikaa ja olet kirjautuneena Omille Sivuille onnistuneesti
  9. Mikäli ei onnistunut, niin kannattaa aloittaa alusta.

Huom.! Mobiilivarmenteessa on 25 sekunnin aikakatkaisu, jos et tee mitään. Lisäksi kannattaa huomioida se, josta @kiisseli67 aikaisemmin mainitsi.

 

Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-mobiilivarmenne/telia-mobiilivarmenne

 

 

Onnistuiko? Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted

Velho
Velho
Viestejä 2 394 kpl

5/32

Jos mä nyt ihan oikein muistan, ei rootatulla laitteella mobiilivarmenne toimi.

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

6/32

"huom. mobiilivarmenteen aktivointi ei tällä hetkellä onnistu Nordean pankkitunnuksilla"

 

Aktivointi toimii ainakin Nordean tunnuslukusovelluksella..

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

7/32

"huom. mobiilivarmenteen aktivointi ei tällä hetkellä onnistu Nordean pankkitunnuksilla"

 

Aktivointi toimii ainakin Nordean Android-tunnuslukusovelluksella.. just kokeilin..

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 50 kpl

8/32

miten se voi toimia nordean tunnusluku sovelluksella?kun valitaan pankki käyttöönotossa niin siinä ei ole nordean kuvaketta/vaihtoehtoa.....?!en ymmärrä miten voit siitä päästä nordean sovelluksen käyttöön::?

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 50 kpl

9/32

minulla on ollut varmenne käytössä ja tunnusluku luotu ja olen käyttänyt sitä pitkään,jouduin vaihtamaan puhelimen vaihdon yhteydessä pienemmän sim kortin mutta nro ja liittymä pysyi samana,en tajunnut kysyä varmenteesta vaihtaessa sim korttia ja huomasin myöh ettei toiminut,yritin vaihtaa tunnusluvun sim valikossa eikä onnistunut,asiakaspalvelu sanoi että mobiilivarmenne täytyy aktivoidauudestaan kun vaihdoin pienemmän simin,miksi??yritin kaksi kertaa telian liikkeessä ottaa sen käyttöön eikä teidän yhteydet toimineet eikä käyttöönotto onnistunut...,ja nytkö ei kelpaa enää ajokortti jos jaksan taas raahautua liikkeeseen yrittämään(josko kolmas kerta yhteydet toimis)ei ole passia eikä henkkaria eli nytkö pitää alkaa hommaamaan passi mobiilivarmennetta varten????!!!

(se it nero joka oli ainoa liikkeessä joka saa hoitaa varmenne asioita nosteli vaan olkapäitä että ei onnistu eikä tiedä miksi...,pyysi tulemaan uudestaan joku pvä ja kun saavuin niin sama homma..)loistavaa palvelua!......TANA mulla on muutakin tekemistä kuin ajella ympäri pääkaupunkiseutua varmenteen ja passien perässä kun ei onnistu edes liikkeessä it neron toimesta!!!telia yhteyksien tekijä...HAHHAH HALOOO!!!

0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 131 kpl

10/32

Kiitos palautteesta, @arttu1971!

Tietosuoja-asiat ovat meille ensisijaisen tärkeitä ja 1.6.2017 jälkeen emme valitettavasti ole kelpuuttaneet ajokorttia enää sähköisen idenditeetin hankinnan yhteydessä, koska haluamme jatkossa suojella asiakkaidemme identiteettiä entistä paremmin.

Ko. päätös perustuu lakiin sähköisestä tunnistautumisesta, jossa ajokorttia ei hyväksytä tunnistamiseen 31.12.2018 jälkeen.

Isot pahoittelut kuitenkin omasta puolestani, sillä palvelukokemuskaan ei ole nyt ollut ilmeisesti paras mahdollinen.

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.