Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
dasugu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sonera->Telia, Mobiilivarmenteen aktivointi

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jo viikkoja yrittänyt selvitellä, miks toimiva Mobiilivarmenne lopetti toimintansa kun Sonerasta tuli Telia..
Uudelleen aktivointi ei toimi, ainakaan Telian nettisivulta, kun ei tule sitä ensimmäistä "aktivointikoodia" luuriin vaikka nettisivulla pitää antaa luurin numero..
Parikertaa jo käynyt selvittelemässä myymälässä, tuloksetta vaikka kaikki olis kunnossa ja aktivoituna..? Ei vaan kelpaa mihinkään..??

Käytössä on "rootattu" Samppa S3-luuri, jossa liittymän ns.päänumero-sim ja lisäksi SonyPadissa rinnakkais-sim..

Sain aktivoitua mobiilivarmenteen uudestaan toimintaan kun oli rinnakkais-sim pois toiminnasta eli padi pimeänä ja homman teki Samppaluurissa pikkunäytöllä Telian sivulla..
Muistaakseni aikaisemminkin oli jotain "röpötystä" aktivoinnissa, mut sitten lähti toimintaan..

Jotenkin ihan "järkeväkin" turvallisuusasia, että aktivointi tehdään laitteella, eikä nettisivulla, vaikka mahdollisuus oliskin "tampioitu" sinne.
..siis Telian Nettisivun Mobiilivarmenne-aktivointi ei ole toimiva.. Olisi Vikailmoituksen paikka !

31 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2475 custom-general.kudos
  • 3829 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mobiilivarmenne ei toimi ihan kaikissa puhelimissa, joistain puhelimista puuttuu tuki sille esim. joissain kiinalaisissa puhelimissa (ja rootatuissa puhelimissa) ei ole sim application toolkit-toimintoa.

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
dasugu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

juu, siis muotoilin aikaisemmin hieman väärin.. PC:llä selaimella Telian "mobiilivarmenne aktivointi-sivulla" ei toimi tuo

ensimmäisen koodin saapuminen jonka voisi kuitata, eipä myöskään toiminut myymälässä ?

Mobiililaitteella kun kokeilee samaa, samalla sivulla, koodi saapuu ja aktivointi toteutuu.. ??

 

 

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1769 custom-general.kudos
  • 2251 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@dasugu kirjoitti:

juu, siis muotoilin aikaisemmin hieman väärin.. PC:llä selaimella Telian "mobiilivarmenne aktivointi-sivulla" ei toimi tuo

ensimmäisen koodin saapuminen jonka voisi kuitata, eipä myöskään toiminut myymälässä ?

Mobiililaitteella kun kokeilee samaa, samalla sivulla, koodi saapuu ja aktivointi toteutuu.. ??

 

 


Nyt en oikein käsitä itsekään @dasugu. Sinulla on siis sama liittymän eID sim-kortti, johon on jo ennestään aktivoitu "Mobiilivarmenne"-lisäpalvelu (ns. ensitunnistus) ja olet luonut tunnusluvun (4 numeroa) puhelimen SIM Toolkit -sovelluksessa? Sitä ei tarvitse jatkuvasti aktivoida uudelleen vaikka Sonera ja Tele Finland yhdistyi yhdeksi eli Teliaksi. Lisätietoa muutoksesta täällä. Mitään muutoksia nykyisiin palveluihin ei tehty.

 

Jos "Mobiilivarmenne"-lisäpalvelu kytketty, niin se löytyy Omien Sivujen liittymän "Lisäpalvelut"välilehdeltä.

 

Sitten vain kokeilemaan...

  1. Mene osoitteeseen telia.fi/kirjaudu
  2. Valitse kirjautumistavaksi "Mobiilivarmenteella"-välilehti
  3. Syötä puhelinnumerosi ja napsauta "Kirjaudu >"
  4. Sivu antaa tunnisteen
  5. Poista näytönlukitus puhelimestasi
  6. Puhelimen näytölle pitäisi ilmestyä tässä vaiheessa tunnistuspyyntö Telialta (kestoltaan max. 20 sekuntia)  ja napsautetaan "OK"
  7. Syötä luomasi tunnuslukusi (SIM Toolkit -istunnossa) ja napsauta "OK"
  8. Odota hetken aikaa ja olet kirjautuneena Omille Sivuille onnistuneesti
  9. Mikäli ei onnistunut, niin kannattaa aloittaa alusta.

Huom.! Mobiilivarmenteessa on 25 sekunnin aikakatkaisu, jos et tee mitään. Lisäksi kannattaa huomioida se, josta @kiisseli67 aikaisemmin mainitsi.

 

Lähde: https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-mobiilivarmenne/telia-mobiilivarmenne

 

 

Onnistuiko? Hymiö Onnellinen

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Purnipsi
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1882 custom-general.kudos
  • 2877 custom-general.replies
  • 128 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jos mä nyt ihan oikein muistan, ei rootatulla laitteella mobiilivarmenne toimi.

dasugu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

"huom. mobiilivarmenteen aktivointi ei tällä hetkellä onnistu Nordean pankkitunnuksilla"

 

Aktivointi toimii ainakin Nordean tunnuslukusovelluksella..

dasugu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

"huom. mobiilivarmenteen aktivointi ei tällä hetkellä onnistu Nordean pankkitunnuksilla"

 

Aktivointi toimii ainakin Nordean Android-tunnuslukusovelluksella.. just kokeilin..

arttu1971
Vakiokalustoa
  • 14 custom-general.kudos
  • 77 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

miten se voi toimia nordean tunnusluku sovelluksella?kun valitaan pankki käyttöönotossa niin siinä ei ole nordean kuvaketta/vaihtoehtoa.....?!en ymmärrä miten voit siitä päästä nordean sovelluksen käyttöön::?

arttu1971
Vakiokalustoa
  • 14 custom-general.kudos
  • 77 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

minulla on ollut varmenne käytössä ja tunnusluku luotu ja olen käyttänyt sitä pitkään,jouduin vaihtamaan puhelimen vaihdon yhteydessä pienemmän sim kortin mutta nro ja liittymä pysyi samana,en tajunnut kysyä varmenteesta vaihtaessa sim korttia ja huomasin myöh ettei toiminut,yritin vaihtaa tunnusluvun sim valikossa eikä onnistunut,asiakaspalvelu sanoi että mobiilivarmenne täytyy aktivoidauudestaan kun vaihdoin pienemmän simin,miksi??yritin kaksi kertaa telian liikkeessä ottaa sen käyttöön eikä teidän yhteydet toimineet eikä käyttöönotto onnistunut...,ja nytkö ei kelpaa enää ajokortti jos jaksan taas raahautua liikkeeseen yrittämään(josko kolmas kerta yhteydet toimis)ei ole passia eikä henkkaria eli nytkö pitää alkaa hommaamaan passi mobiilivarmennetta varten????!!!

(se it nero joka oli ainoa liikkeessä joka saa hoitaa varmenne asioita nosteli vaan olkapäitä että ei onnistu eikä tiedä miksi...,pyysi tulemaan uudestaan joku pvä ja kun saavuin niin sama homma..)loistavaa palvelua!......TANA mulla on muutakin tekemistä kuin ajella ympäri pääkaupunkiseutua varmenteen ja passien perässä kun ei onnistu edes liikkeessä it neron toimesta!!!telia yhteyksien tekijä...HAHHAH HALOOO!!!

VilleVent
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 95 custom-general.kudos
  • 131 custom-general.replies
  • 21 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos palautteesta, @arttu1971!

Tietosuoja-asiat ovat meille ensisijaisen tärkeitä ja 1.6.2017 jälkeen emme valitettavasti ole kelpuuttaneet ajokorttia enää sähköisen idenditeetin hankinnan yhteydessä, koska haluamme jatkossa suojella asiakkaidemme identiteettiä entistä paremmin.

Ko. päätös perustuu lakiin sähköisestä tunnistautumisesta, jossa ajokorttia ei hyväksytä tunnistamiseen 31.12.2018 jälkeen.

Isot pahoittelut kuitenkin omasta puolestani, sillä palvelukokemuskaan ei ole nyt ollut ilmeisesti paras mahdollinen.