Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
dasugu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sonera->Telia, Mobiilivarmenteen aktivointi

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jo viikkoja yrittänyt selvitellä, miks toimiva Mobiilivarmenne lopetti toimintansa kun Sonerasta tuli Telia..
Uudelleen aktivointi ei toimi, ainakaan Telian nettisivulta, kun ei tule sitä ensimmäistä "aktivointikoodia" luuriin vaikka nettisivulla pitää antaa luurin numero..
Parikertaa jo käynyt selvittelemässä myymälässä, tuloksetta vaikka kaikki olis kunnossa ja aktivoituna..? Ei vaan kelpaa mihinkään..??

Käytössä on "rootattu" Samppa S3-luuri, jossa liittymän ns.päänumero-sim ja lisäksi SonyPadissa rinnakkais-sim..

Sain aktivoitua mobiilivarmenteen uudestaan toimintaan kun oli rinnakkais-sim pois toiminnasta eli padi pimeänä ja homman teki Samppaluurissa pikkunäytöllä Telian sivulla..
Muistaakseni aikaisemminkin oli jotain "röpötystä" aktivoinnissa, mut sitten lähti toimintaan..

Jotenkin ihan "järkeväkin" turvallisuusasia, että aktivointi tehdään laitteella, eikä nettisivulla, vaikka mahdollisuus oliskin "tampioitu" sinne.
..siis Telian Nettisivun Mobiilivarmenne-aktivointi ei ole toimiva.. Olisi Vikailmoituksen paikka !

31 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2425 custom-general.kudos
  • 3745 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jahome kirjoitti:

Olen nyt viikon yli koittanut saada mobiilivarmenetta toimimaan uudessa numerossa ja sim kortissa. Kohta missä pyydetään kontrollinumeron laittamista niin puhelimeen ei tule kohtaa mihin se laitetaan. Vikatyypit soneralla ovat nyt mielestään löytäneet ongelmaan ratkaisun, eli mene telian pisteeseen. No näillä tiedoilla ja ohjeilla en mene toteamaan sitä että homma ei edelleen tule kuntoon. Siitä lähtien kun telefinlandian sivut uusittiin ja soneratelia yhdistyi, sivut ei ole olleet ajan tasalla. Uskon hyvin vahvasti että ongelma on edelleen telian sivuissa, mutta miten ammattitaidottomia on teliasivujen koodaajat kun eivät pysty selvittämään vikaa aiheuttavaa tekijää kun kyse on mobiilivarmenteesta!

Edit NikoNo: Yhdistetty samaa aihetta koskevaan keskusteluun


Auttaisiko tämäkään asiaan : 

TOIMIIKO TELIA MOBIILIVARMENNE KAIKISSA PUHELINMALLEISSA?

Mobiilivarmenne toimii useimmilla nykyisillä puhelimilla, joissa on vuoden 2016 alun jälkeen hankittu tai uusittu SIM-kortti. Puhelimen ei tarvitse olla älypuhelin.
Voit kokeilla rekisteröintiä Telia.fissä. Järjestelmä kertoo, onko puhelimesi SIM-kortti oikeanlainen.

Kokeile rekisteröitymistä

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@@jahom, pahoittelen mutta ilman asiakastietojasi emme pääse täällä ratkomaan liittymäsi vikatilannetta. Laittaisitko meille täältä häiriöilmoituksen, jotta saisimme liittymästäsi häiriöilmoituksen tutkintaamme. Ikävää, ettei tilanne ole ratkennut ensimmäisellä yhteydenotollasi.