Sonera sähköposti ilman Soneran nettliittymää


  • Savumerkittäjä
  • 0 kommenttia

Minulla on Soneran kiinteä laajakaista ja mobiilinetti ja näihin liitetyt s-postit. Jos irtisanon Soneran liittymät ja vaihdan operaattoria toimiiko sähköpostit edelleen ja mihin hintaan? Katkeaako Soneraviihde (MTVTotal saport) mobiili myös? Nyt tarjoushinta 9,95€/kk/6kk joten nouseeko hinta, jos Soneraviihde ei katkea?


34 kommenttia

Moro @Sejuo ja tervetuloa mukaan Klaaniin!


 


Eli siis, sähköpostit ei voi toimia ilman liittymää.  Eli jos lopetat sekä laajakaistan että mobiililiittymän, lakkaavat myös sähköpostit toimimasta.


 


Mikäli Viihteen irtisanot, jatkaa mobiiliviihde kuitenkin toimintaansa normaalisti, mikäli näin haluat.


Jos sulla on mobiiliviihteessä ollut tuo total hintaan 9,95€/kk/6kk, se jatkaa voimassaoloaan normaalisti.


Jos sulla taasen on kanavapaketti ollut viihteessä maksullisena, mutta esimerkiksi mobiiliviihteessä velotuksetta, muuttuu paketti mobiiliviihteessä sitten maksulliseksi. :)


 


Kanavapakettitarjous pysyy voimassa sovitun ajan, mikäli liittymät pysyvät voimassa. Tarjouksen jälkeen jatkaa voimassaoloaan normaalihinnoin.


 

Käsittääkseni tää sähköpostin säilytys on muilla operaattoreilla mahdollista jotain pientä kuukausimaksua vastaan. Implikoitko siis että jos minä soneran asiakkaana saan paremman tarjouksen jostakin ja mulla sattuu olemaan vaikka 6x pp.inet.fi-domainilla olevia osoitteita niin ainoa keino niiden säilyttämiseen on väkisin maksaa esimerkiksi kiinteästä laajakaistasta se 29,90e/kk?

 

Kuuluuko prepaid-netteihin mukaan sähköpostiosoite?

 

Kiitos :-)

 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Miten prepaid liittymään liitetään s.postiosoite? -> Ei kuulu. (Miten sinut tunnistetaan järjestelmässä)?

 

En ehdottomasti suosittele ottamaan koskaan operaattorin sähköpostipalvelua tämän takia ollenkaan käyttööön. Syynä tähän on juuri se että jos haluaa vaihtaa operaattoria niin tulee juuri tälläinen ongelma vastaan. Jos haluaa suomalaisen luetettvan sähköpostipalvelun sekä ilmaisen niin kokeile ehdottomasti Meiliboxia: https://meiliboxi.fi/ .

 

TeliaSoneraa ei kiinnosta sinun pari euroo per kuukausi... Kun ei edes kiinnosta kovinkaan paljon PK yrittäjätkään... Ne sentään maksavat enemmän kuin sinä... 

 

Paras tapa omistaa oma domain jonka alla pitää... minä ostin itselleni juuri siksi domainin, eli vaikka palveluntarjoaja vaihtuu niin s.posti pysyy aina samana.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Kiinteään laajakaistaan nuo sähköpostit kuuluvat maksutta mukaan. Meillä on kyllä tarjolla mahdollisuus pitää sähköpostit voimassa myös liikkuvan nettiyhteyden kylkeen, jolloin sähköposteista veloitetaan 2,08 €/kk/laatikko. Pelkkää sähköpostipalvelua ei tosiaan ole tarjolla, mutta mielestäni tämä nykyinenkin järjestely on melko joustava :)

En kyllä ihan sanoisi joustavaksi. Esimerkkinä tapaus naapuristani kun taloyhtiö vaihtoi KTV-palveluntarjoajaa ja samalla otti mukaan ns. taloyhtiödiilin jolla saa ilmaiseksi 10M nettiliittymän VDSL-yhteytenä. Naapurillani oli ollut lähemmäs kymmenen vuotta Soneran tarjoama s.posti osoite liittymän kyljessä, mutta nyt kun uudet sopimukset astuivat voimaan, hänen kaapeliliittymä tottakai irtisanottiin jolloin asiakaspalvelusta kyseltiin mahdollisuutta osoitteen säilyttämiseen vaikka lisämaksua vastaan. Tässä tilanteessa ilmoitettiin että se on mahdollista VAIN jos ottaa kiinteän laajakaistan josta maksua olisi tullut kuukaudessa väh. 19.90€ + enemmän tarjouksen jälkeen, liikkuvista ei mainittu mitään, mutta en sanoisi joustavaksi edes sitä jos joutuu vähintään 15€/kk maksamaan halutessaan pitää vuosia käytössä olleen s.posti osoitteen.

 

Vaikka olen viimeinen ihminen kehuskelemaan millään tavoin Elisaa, omat kokemukset ko. firmasta on olleet sen verran luokattomia. Ainakin siellä onnistuu s.postin pitäminen vuosimaksua vastaan.

 

Menetin jo hieman omat kasvoni tässä hommassa kun olen pitkään puhunut Soneran joustavuudesta ja loistavasta asiakaspalvelusta, mutta tälläiset tilanteet ei ihan aja kyseistä asiaa...

Hei! Ota käyttöön joko Gmail tai Hotmail ne ovat täysin ilmaisia!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

"ilmaisia" -> Amerikkalaisia, jotka tekevät rahaa mainostuloilla, kohdentamalla.

 

Meiliboxi.fi on suomalainen ja ilmainen sekä suomalaisen ylläpitämä Woima Hosting Oy:n... 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11

Säilyykö Soneran sähköposti 2,08 €:lla, jos käytössä on Sopiva Suurenmoinen-matkapuhelinliittymä, jos lopettaa kiinteän laajakaistan.

Tässä ketjussa olikin jo aiheesta puhetta, eli sähköpostin voi säilyttää kuukausimaksua vastaan, jos sulla on Liikkuva Netti -liittymä. :)


 


Puheliittymään ei ole kytkettävissä.

Minun matkapuhelinliitymä on L, joten voinko säilyttää sonera sähköpostiosoitteet, koska en sitä sanoisi irti, jos nyt pakosti joutuisin sanomaan soneran kaapelinetin poikki. Operaattori mahdollisesti vaihtuu tänä syksynä.

 

Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Ei onnistu. Niinkuin mainittiin tässä ketjussa, käytössä täytyy olla Soneran kiinteä netti tai liikkuva netti.

soneran sähköpostia ei kannata pitää pääsähköpostinaan   siksi että sonera ei millään lailla  käsittääkseni vastaa  postinsa toimivuudesta eli   turha  kysellä soneralta korvauksia  esim jos olis vaikka    viikon pois käytöstä 

 en ole kyllä asiasta  ihan varma mutta taannoin oli juttu aiheesta että soneran kanta on se että tää sähköposti ei ole maksullinen palvelu  vaikka  kuuluukin  maksulliseen nettiin  eli ei ole vastuuta toimivuudesta sonera vois kommentoida jos asia on muuttunu

Mutta eikös tuo L plus  liittymä liity siihen jotenkin. Kävin kurkkaamassa liikkuma nettiä ja se tarjosi juuri tuota L plus liittymää, jonka jo omistan.

 

Minä en  ole hirveästi keskittynyt  matkapuhelin asioihin, koten hukassa on tämäkin asia. ?

Siis Liikkuva netti L:ään saa, mutta puhelinliittymiin esim. Sopiva L:ään ei saa.

Okay, eli noin päin. Kiitos kun selvensit! ?

MMALINEN pisti mielenkiintoisen kommentin tähän s-postiasiaan. Koska osoite maksaa 2,08€/kk sitä olettaa ilman muuta että tuotteen myyjä vastaa toimivuudesta. Täytyy kyllä tunnustaa että pp.inet.fi ja aikaisemmin myös pp.sonera.net, on toiminut tosi hyvin. Jos ongelmia on ollut, se on johtunut itse netistä. Lähetän paljon "virallista" s-postia, joten pp.inet.fi on pääpostiosoitteena. Virallista postia Hotmaililla! Ei kiitos. Palstalla olkitu suositteli osoitetta Voima Hostings:in kautta. Vaatii kieltämättä tutkimista.

Toistaiseksi mennään Soneran osoitteella koska ei ikinä tiedä milloin pp.inet.fi lopetetaan. Mitä enemmän käyttäjiä sitä varmempi jatkuvuus. Hups! Ei taida ihan pitää paikkansa.

Huhuja on liikkeellä jo, koskien DNA:n omaa welho osoitetta. Loppuu, ei lopu....  

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Woima Hosting on minusta luetettava ja kotimainen ilmaisen sähköpostipalvelun ylläpitäjä. Suosittelen tätä palvelua, itselläni on sielä myös postilaatikko sielä. Halutessa saa oman domaininkin liitettyä, tämä toki on maksullinen.

Voitko olkitu vahvistaa Voima Hosting tiedot:

S-postiosoite maksaa 1€/kpl/kk?

Osoitteen loppuosa on aina meiliboxi.fi

( domain hinnasto näkyi kotisivuilla )

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16
Woima Hosting sivulla, woima.fi on yrityksille tarkoitettu s.posti (oma domain), meiliboxi.fi aivulla kuluttajille tarkoitettu @meiliboxi.fi osoitteet.

@wheeler kirjoitti:

MMALINEN pisti mielenkiintoisen kommentin tähän s-postiasiaan. Koska osoite maksaa 2,08€/kk sitä olettaa ilman muuta että tuotteen myyjä vastaa toimivuudesta. Täytyy kyllä tunnustaa että pp.inet.fi ja aikaisemmin myös pp.sonera.net, on toiminut tosi hyvin. Jos ongelmia on ollut, se on johtunut itse netistä. Lähetän paljon "virallista" s-postia, joten pp.inet.fi on pääpostiosoitteena. Virallista postia Hotmaililla! Ei kiitos. Palstalla olkitu suositteli osoitetta Voima Hostings:in kautta. Vaatii kieltämättä tutkimista.

Toistaiseksi mennään Soneran osoitteella koska ei ikinä tiedä milloin pp.inet.fi lopetetaan. Mitä enemmän käyttäjiä sitä varmempi jatkuvuus. Hups! Ei taida ihan pitää paikkansa.

Huhuja on liikkeellä jo, koskien DNA:n omaa welho osoitetta. Loppuu, ei lopu....  


tarkoitin sitä että  mun  laajakaistaani kuuluu 5 sähköpostilaatikoa  yhden koko on 500 mekaa

niin mulla  on se käsitys että  sonera ei  vastaa siittä jos  sähköposti  ei toimis vaikka viikkoon    jos siis tilanne ei ole muuttunu

Kiitos infosta, olkitu. @meiliboxi.fi on hieman "liian suomalainen" osoite minun käyttöön. Tarvitsen osoitteen joka on enemmän "lontoolainen" Esim @mailbox.fi

Kunniamerkki +14

Vastatakseni edellisiin viesteihin.


 


MMALINEN: Soneran nettiliittymän kyljessä oleva sähköposti on "veloitukseton lisäpalvelu", jonka toimimattomuudesta ei esimerkiksi makseta korvauksia. Käsittääkseni tilanne toki muuttuu, jos käytössä on maksullinen palvelu, jolloin esimerkiksi kuukausimaksun palautus toimimattomuusajalta voi tulla kysymykseen. Veloituksettomassa lisäpalvelussahan ei ole mitään maksua palautettavaksi.


 


wheeler: Tunnettuja veloituksettomia sähköpostintarjoajia ovat esimerkiksi Gmail, Outlook ja Yahoo. Myös monia muita löytyy kun vähän hakee. Edellämainitut ovat mainosrahoitteisia, jos ei halua mainoksia katsella niin Zoho on silloin hyvä vaihtoehto.

joo jos maksaa erikseen palvelusta niin silloin ei kannata suvaita pitkiä katkoja

ainakaan ilman korvausta  mulla on  sähköposti/kotisivut muualla   siis maksullinen  palvelu juuri siksi  että toimivat   ja viat korjataan heti  toinen on se että  jos  nettiliittymä vaihtuu  niin   sähköposti ja kotisivut  osotteet ei vaihdu  

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ei gmailissa ole mainoksia sähköpostissa. Tilaa on eikä lopu kesken ja ilmainen. Roskapostisuodatinkin toimii.

Kiitos kjns,

Zoho on uusi tuttavuus. Mielenkiintoinen. Vaatii tutkimista.  

Vastaa