Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64228
Kirjoituksia 174726

Sonera sähköposti ilman Soneran nettliittymää

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

1/35

Minulla on Soneran kiinteä laajakaista ja mobiilinetti ja näihin liitetyt s-postit. Jos irtisanon Soneran liittymät ja vaihdan operaattoria toimiiko sähköpostit edelleen ja mihin hintaan? Katkeaako Soneraviihde (MTVTotal saport) mobiili myös? Nyt tarjoushinta 9,95€/kk/6kk joten nouseeko hinta, jos Soneraviihde ei katkea?

34 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 468 kpl

21/35

@wheeler kirjoitti:

MMALINEN pisti mielenkiintoisen kommentin tähän s-postiasiaan. Koska osoite maksaa 2,08€/kk sitä olettaa ilman muuta että tuotteen myyjä vastaa toimivuudesta. Täytyy kyllä tunnustaa että pp.inet.fi ja aikaisemmin myös pp.sonera.net, on toiminut tosi hyvin. Jos ongelmia on ollut, se on johtunut itse netistä. Lähetän paljon "virallista" s-postia, joten pp.inet.fi on pääpostiosoitteena. Virallista postia Hotmaililla! Ei kiitos. Palstalla olkitu suositteli osoitetta Voima Hostings:in kautta. Vaatii kieltämättä tutkimista.

Toistaiseksi mennään Soneran osoitteella koska ei ikinä tiedä milloin pp.inet.fi lopetetaan. Mitä enemmän käyttäjiä sitä varmempi jatkuvuus. Hups! Ei taida ihan pitää paikkansa.

Huhuja on liikkeellä jo, koskien DNA:n omaa welho osoitetta. Loppuu, ei lopu....  

tarkoitin sitä että  mun  laajakaistaani kuuluu 5 sähköpostilaatikoa  yhden koko on 500 mekaa

niin mulla  on se käsitys että  sonera ei  vastaa siittä jos  sähköposti  ei toimis vaikka viikkoon    jos siis tilanne ei ole muuttunu

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 226 kpl

22/35

Kiitos infosta, olkitu. @meiliboxi.fi on hieman "liian suomalainen" osoite minun käyttöön. Tarvitsen osoitteen joka on enemmän "lontoolainen" Esim @mailbox.fi

0 tykkäystä
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 1 279 kpl

23/35

Vastatakseni edellisiin viesteihin.

MMALINEN: Soneran nettiliittymän kyljessä oleva sähköposti on "veloitukseton lisäpalvelu", jonka toimimattomuudesta ei esimerkiksi makseta korvauksia. Käsittääkseni tilanne toki muuttuu, jos käytössä on maksullinen palvelu, jolloin esimerkiksi kuukausimaksun palautus toimimattomuusajalta voi tulla kysymykseen. Veloituksettomassa lisäpalvelussahan ei ole mitään maksua palautettavaksi.

wheeler: Tunnettuja veloituksettomia sähköpostintarjoajia ovat esimerkiksi Gmail, Outlook ja Yahoo. Myös monia muita löytyy kun vähän hakee. Edellämainitut ovat mainosrahoitteisia, jos ei halua mainoksia katsella niin Zoho on silloin hyvä vaihtoehto.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 468 kpl

24/35

joo jos maksaa erikseen palvelusta niin silloin ei kannata suvaita pitkiä katkoja

ainakaan ilman korvausta  mulla on  sähköposti/kotisivut muualla   siis maksullinen  palvelu juuri siksi  että toimivat   ja viat korjataan heti  toinen on se että  jos  nettiliittymä vaihtuu  niin   sähköposti ja kotisivut  osotteet ei vaihdu  

0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 430 kpl

25/35

Ei gmailissa ole mainoksia sähköpostissa. Tilaa on eikä lopu kesken ja ilmainen. Roskapostisuodatinkin toimii.

Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 226 kpl

26/35

Kiitos kjns,

Zoho on uusi tuttavuus. Mielenkiintoinen. Vaatii tutkimista.  

0 tykkäystä
Highlighted

Poistettu käyttäjä

Viestejä 0 kpl

27/35

Minä omistan Soneran lisäksi Hotmail sähköpostiosoitteet. Hotmail on siitä hyvä ettei roskapostia tule ja se on ilmainen.

0 tykkäystä
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 4 415 kpl

28/35

@wheeler kirjoitti:

@Kiitos infosta, olkitu. @meiliboxi.fi on hieman "liian suomalainen" osoite minun käyttöön. Tarvitsen osoitteen joka on enemmän "lontoolainen" Esim @mailbox.fi

Voit itse halutessasi vaikka hankkia oman päätteen: Tilaa domain, ei maksa paljon vuodessa ja tilaa Woimalta s.posti omalla domainilla 1€/kk/laatikko.. Toki voit hankkia oman virtuaalikoneen jossa ajaa omaa sähköpostia.

Kannattaa kattoo jotakin muitakin vaihtoehtoja. Oma domain on oma domain ja sitä voi hyödyntää esim omissa verkkosivuissa. 

0 tykkäystä
Highlighted

Poistettu käyttäjä

Viestejä 0 kpl

29/35

@RaMaria kirjoitti:

Moro @Sejuo ja tervetuloa mukaan Klaaniin!

Eli siis, sähköpostit ei voi toimia ilman liittymää.  Eli jos lopetat sekä laajakaistan että mobiililiittymän, lakkaavat myös sähköpostit toimimasta.

Väärin !

Tiedän sekä oman aikaisemman kokemuksen perusteella että tuttavani kuukauden takaisen kokemuksen perusteella, että Soneran sähköposti toimii ilman Soneran laajakaistaakin, kun sähköpostiohjelman lähtevän postin palvelinasetuksiin laittaa nykyisen operaattorin mukaiset asetukset ja ei-salattu yhteyden porttiasetukset.

https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Soneran-sahkopostiohjelmat?id=1223

"Ottamalla käyttöön sähköpostin tietoturva-asetukset voit käyttää Soneran sähköpostia sähköpostiohjelmassasi minkä tahansa operaattorin verkossa"

0 tykkäystä
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 4 415 kpl

30/35

@Anonymous kirjoitti:

@RaMaria kirjoitti:

Moro @Sejuo ja tervetuloa mukaan Klaaniin!

Eli siis, sähköpostit ei voi toimia ilman liittymää.  Eli jos lopetat sekä laajakaistan että mobiililiittymän, lakkaavat myös sähköpostit toimimasta.

Väärin !

Tiedän sekä oman aikaisemman kokemuksen perusteella että tuttavani kuukauden takaisen kokemuksen perusteella, että Soneran sähköposti toimii ilman Soneran laajakaistaakin, kun sähköpostiohjelman lähtevän postin palvelinasetuksiin laittaa nykyisen operaattorin mukaiset asetukset ja ei-salattu yhteyden porttiasetukset.

https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Soneran-sahkopostiohjelmat?id=1223

"Ottamalla käyttöön sähköpostin tietoturva-asetukset voit käyttää Soneran sähköpostia sähköpostiohjelmassasi minkä tahansa operaattorin verkossa"

Soneran sähköpostipalvelu ei toimi ilman laajakaistaliittymää. Voit käyttää Soneran laajakaista-asiakkaana Soneran postipalvelinta siirtäessä postia kyllä ulospäin mutta vaatii että olet Soneran verkossa, mobiili tai kaapelissa. Sähköpostipalvelulla tarkoitetaan sitä että sinulla on Soneralla saapuva ja lähtevä sähköposti, eli sähköpostilaatikko.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.