Soneralla liian monta tunnusta kirjautumiseen

  • 15 December 2015
  • 6 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Soneran sivuille kirjautumiseen tarvitaan hämäävän monta eri tunnusta: Sonera Tunnus, Klaani, Sähköposti, Nettitunnus ja jokaiselle tietysti oma salasana. Voitaisiinko nämä kaikki korvata vain yhdellä, joka kelpaa kaikkiin tarkoituksiin - olisi melkoinen helpotus ja selvennys?

 

Voisiko joku Sonerasta kertoa, mihin näitä monia tunnuksia tarvitaan ja mitä kusssakin tapauksessa pitäisi käyttää. Itse olen joutunut sotkuihin, kun olen erehtynyt yrittämään väärällä tunnuksella enkä sitten päässyt haluamaani kohteeseen. Selkeä listaus tunnuksista ja niiden käytöstä, kiitos!

 

 


6 kommenttia

Kunniamerkki +14

Mutta juuri tätä vartenhan on Sonera Tunnus.


https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yhdista-liittymasi-Sonera-Tunnukseen?id=1325


 


Myös Klaanin tunnuksen on voinut integroida tähän tunnukseen / rekisteröityä Klaaniin Sonera tunnuksella, mutta jos Klaani-tunnarit on tehty jo erillisinä niin en tiedä onnistuuko yhdistäminen enää jälkikäteen. Oma tunnukseni kun siirrettiin vanhalta keskustelupalstalta Klaaniin niin se liitettiin Sonera Tunnukseeni, eli kirjaudun tänne Omien Sivujen kautta sillä tunnuksella.


 


Edit: ihan kaikkeahan tuohon ei vielä kyllä saada integroitua, mutta käsittääkseni sitä laajennetaan koko ajan. Sonera Tunnus on omistajatason tunnus, eli liittymän käyttäjä ei voi saada sitä, vain liittymän omistaja.

Näin tuorena jäsenenä voisin todeta että toi Sonera-tunnus ei oikein auta. Koska kirjaudun omille sivuille - sitä kautta klaaniin erikseen uudella nimimerkillä, sähköpostiin omien sivujen kautta uuden kirjautumissivun pohjalta eri tunnuksilla... Eli vaikka onkin tuo Sonera-tunnus, silti se ei "avaa" kaikkia palveluita käyttöön omilta sivuilta ilman suurta kirjautumisrumbaa. Ja tein nimenomaan niin päin - ensin Sonera-tunnukset, sitten kirjautuminen klaaniin, johon haluttiin oma tunnus ja oma salasana...

 

Idea hyvä, kunhan saisi vielä toimivaksi. :) 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Klaaniin ainakin minulla toimii Sonera tunnus hyvin... Klaanissa toimii Sonera tunnus tai Klaanin oma tunnus...

Tätä juuri tarkoitin. Soneralle on tullut vuosien mittaan uusia palveluita ilmeisesti erillisprojekteina ja tämä lienee koordinaation puutteen syy. Ihan alkuun Soneran kanssa tuli toimeen yhdellä tunnuksella ja salasanalla olipa sitten kyse kurjautumisesta omille sivuille tai meilistä.

 

Yhden tunnuksen ja yhden sanasalan pitäisi riittää kaikkeen perusasiointiin Soneran kanssa!

Kunniamerkki +14

@Hiirihaukka kirjoitti:

 Ja tein nimenomaan niin päin - ensin Sonera-tunnukset, sitten kirjautuminen klaaniin, johon haluttiin oma tunnus ja oma salasana...


 




 


Klaaniin rekisteröityessä valitaan kirjaudutaanko Sonera Tunnuksella vai erillisellä käyttäjätilillä, joten siinä vaiheessa tunnusintegrointi ainakin onnistuu. Siinä tapauksessa valitset vain Klaaniin oman nimimerkkisi, mutta varsinainen kirjautuminen tapahtuu Sonera Tunnuksella.


 


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Vesipoika kirjoitti:

Tätä juuri tarkoitin. Soneralle on tullut vuosien mittaan uusia palveluita ilmeisesti erillisprojekteina ja tämä lienee koordinaation puutteen syy. Ihan alkuun Soneran kanssa tuli toimeen yhdellä tunnuksella ja salasanalla olipa sitten kyse kurjautumisesta omille sivuille tai meilistä.

 

Yhden tunnuksen ja yhden sanasalan pitäisi riittää kaikkeen perusasiointiin Soneran kanssa!


Näinhän tuo toimii siis Sonera Tunnus eli yhden tunnuksen ja salasanan takana kaikki Sonera liittymäsi, sähköpostisi, klaani. Yhdistä liittymäsi siis Sonera Tunnukseen ohjeen mukaan. Minulla on klaanissa nimimerkki ja omilla sivuilla oma nimi ja kaikkeen kirjaudun pelkästään Sonera Tunnuksella https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/Yhdista-liittymasi-Sonera-Tunnukseen?id=1325

Eli kohta 5. Valitse Yhdistä henkilökohtaisen liittymäsi palveluita Sonera -Tunnukseesi.

Vastaa