Tarjoushinnan menettäminen Omien sivujen kautta


Vaihdoin viime vuonna kotini 4G-liittymän ja puhelinliittymäni Soneralle kun sain niin hyvän tarjoushinnan joka olisi vieläpä pysyvä hinnoittelu eikä mikään 6kk pätkä. Olin todella tyytyväinen valintaani ajoittaisista toimintahäiriöistä huolimatta. Muutama viikko sitten yritin muuttaa Soneran Omat sivut -palvelussa puhelinliittymäni tyyppiä halvemmaksi (puhepaketti pois, koska käytän nykyisin pääasiassa työliittymääni). En tällöin tajunnut, että kun muutin puheliittymätyyppiä niin samalla kotini 4G-liittymän hinta tuplaantui kun nämä olivat ilmeisesti pakettihinnoiteltu ja paketti vaati että puheliittymässä on tuo puhepaketti. Puhepakettia pois jättäessä ei kuitenkaan tullut mitään varoitusta, että samalla koko paketti tuhoutuu. Lopputulos oli se, että en säästänyt kuukausihinnassa juuri mitään, mutta nettiyhteyden nopeus tippui 150 megaisesta 50 megaiseksi ja puhelinliittyymästä lähti puhepaketti.

 

Tajusin tehneeni virheen ja soitin asiakaspalveluun, että voisiko vanhoja tarjoushintoja palauttaa. Kuulemma tämä onnistuu ja näin tehtiinkin. Olin jälleen oikein tyytyväinen asiakas. Saadessani seuraavan laskun huomasin kuitenkin, että hinnat eivät olleet samat mitä olivat aiemmin. Soitin asiakaspalveluun ja kuulemma aiempia tarjoushintoja ei voida palauttaa vaan nyt on käytössä nykyiset hinnat. Sain hyvityksenä kuitenkin määräaikaisen alennuksen puhelinliittymääni, mutta määräaikaisuuden jälkeen hinnat ovat kuitenkin korkeammat mitä ne olivat aiemmin. Enää en ollut niin tyytyväinen asiakas. Etenkään kun en juurikaan käytä puhelinliittymää vaan pidän sen lähinnä edullisemman 4G-netin vuoksi. Tietysti alun perin itse menin muuttamaan tuota liittymätyyppiä, mutta vähintään olisi pitänyt varoittaa että samalla tuhoan koko pakettitarjouksen eikä sitä voi enää palauttaa. Olin ymmärtänyt että tarjousta varten riittää että minulla ylipäätään on myös puhelinliittymä Soneralla eikä niin että se riippuu täysin liittymän tyypistä.

 

Tämä varoittavana esimerkkinä muille jos meinaatte omien sivujen kautta muutella liittymätyyppejänne. Muutos saattaa vaikuttaa muihin liittymiin eikä hintoja saa enää palautettua takaisin.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Hetken aikaa piti "kelailla" että minkäslainen kombinaatio tässä on ollut kyseessä mutta joo, eli kun asiakkaalla on meiltä uuden tarjooman Sonera Sopiva -liittymä, hän saa Liikkuva Netti -liittymän etuhintaan. Ja jos liittymän vaihtaa vaikka Sonera Perus -liittymäksi, ei tuota etua ole enää saatavilla. Näin tässä on ilmeisesti tapahtunut.

Kieltämättä kyllä parantamisen paikka noiden Omien Sivujen kohdalla. Hyvä että otit puheeksi!  Ehdottomasti tuohon olisi saatava jonkinmoinen "varoitus" joka kertoisi hinnoittelun muutoksesta tai siitä että toisen liittymän etuhinta päättyy. Laitan tästä palautetta eteenpäin niin liittymistä kuin omista sivuista vastaavalle. Itse asiassa pyytelivätkin palautteita joten tämähän tulee kuin tilauksesta! Kiitokset siis sinulle. 

Ja näin jatkoa ajatellen mikäli matkapuhelinliittymälle tulee jatkossa enemmän tarvetta että päätät ottaa siihen taas paketin niin silloin toki tuon Etuhinnan voi liikkuvalle netille palauttaa. Keskittämisetuja on toki myös muitakin, niistä voi lukea lisää täältä.

Muistaakseni parin kuukauden päästä  L - Sopiva liittymä  tarjous loppuu. Saa nähdä onko Soneralta tulossa uutta tarjousta vai pitääkö vaihtaa operaattori. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Muistaakseni parin kuukauden päästä  L - Sopiva liittymä  tarjous loppuu. Saa nähdä onko Soneralta tulossa uutta tarjousta vai pitääkö vaihtaa operaattori. 




Uudet tarjoukset taitavatkin muuten tulla voimaan ihan näillä näppäimillä. Entiset nimittäin ainakin osittain päättyvät nyt lähipäivinä. Nähtäväksi jää onko nuo tarjoukset sitten voimassa sinne parin kuukauden päähän. Pidetään peukkuja että kohdallesi osuu joku hyvänhintainen paketti Hymiö Onnellinen

Liityin tuon aiemman viestin jälkeen Tele Finlandiin(soneran). Sain hyvän tarjouksen sieltä. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19
Poistettu käyttäjä kirjoitti:

Liityin tuon aiemman viestin jälkeen Tele Finlandiin(soneran). Sain hyvän tarjouksen sieltä. 




No mutta mukava kuulla että löysit omaan käyttöösi soppelin paketin. Tele Finlandin puolella onkin edullisia liittymiä, toki eivät sisällä ihan samoja juttuja kuin meidän liittymät mutta samassa verkossa kuitenkin.

Vastaa