Tekopirtsakka teini-Telia?

  • 11 April 2017
  • 9 kommenttia
  • 8 katselukertaa

"Moikka ja tervetuloa meille!"

 

Olenkohan ainoa, jota tämä Telian tekopirteä mukanuorekas markkinointikieli hieman jo häiritsee...

 

Ymmärrän, että reippaan ruotsalaisfirman pitää yrittää tavoitella uusia asiakkaita, mutta vanhoja asiakkaitakin olisi ehkä hyvä olla kovin paljon hämmentämättä. Ainakin meidän perheessämme teinien liittymälaskut maksaa edelleen ihan tavallista  yleiskieltä puhuva aikuinen... 

 

Itse pyrin keskittämään asiakasuhteeni yrityksiin, jotka osaavat käyttää suomen kieltä, myös possessiivisuffiksia ; - )

 

Eipä minulla muuta, kiitos 

 

 

 

 


9 kommenttia

Moikka Kenttam,


huippua, että olet bongannut meidän uuden kevyemmän viestinnän linjan. Täällä on tosiaan höllennetty krakaa 😉 Harmi, jos se ei ole sulle kolahtanut.

Jos myös jatkossa tarkkailet viestintäämme, saatat huomata, että viestejämme on aiempaa helpompi ymmärtää. Haluamme puhua asiakkaillemme kuten ihminen puhuu ihmiselle. Turha pönötys ja vaikea kapulakielisyys ovat meistä mennyttä aikaa.

Kiitos, että olet lukenut viestin noin tarkasti, ja että annoit palautetta! :)

Terveisin,
Asiakasviestinnän nuorimmaiset
Annika ja Jasmin

Lol XD! Sori bro ku triggeröidyin mut älä ota kuumaa homie cash me outside en muutekaa fiilaa teliaa ootte vaa tommone kyykkyoperaattori ja dna o lit get roasted ???????tiiän et oon savage ja i got no chill mut hei gotta keep it real fam❤️

 

Että näin. Hyvä yleiskieli on yksiselitteistä ja selkeää. Siksi suosin sitä itse. Yst.terv. : -)

 

Kunniamerkki +14

Niin, asiakaspalvelunhan tulisi olla jäykkää ja virallista kuten 80-luvun valtionvirastossa. Vaiko sittenkään.. ;)

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:

Niin, asiakaspalvelunhan tulisi olla jäykkää ja virallista kuten 80-luvun valtionvirastossa. Vaiko sittenkään.. ;)




Ota nyt sitten selvää! :smileyvery-happy:

Etpä ole ainoa, Kenttam hyvä !

 

Minä olen ainakin yksi hengenheimolaisesi.

Itse kommentoin aiemmin omissa viesteissäni samoja asioita hyvinkin monisanaisesti, koska tässä Telia-formaatissa ei tavis löydä kovin helposti oikeita linkityksiä pakollisien asioiden hoitoon ilman, että sivustolla joutuu seikkailemaan useamman illan tulkitsemassa tuota "haasteellista" otsikoinnin ja sivustolinkkien uusiosuomea ja sittenkin vielä kyselemään neuvoja täältä palstalaisilta, siis ei-Telialaisilta, silloisen ensivaikutelmani mukaisesti. 

 

Outo menettely, sillä neuvon uskottavuushan perustuu juuri tietolähteen firmasidonnaisuuteen.  Pelituristikommentteja on muutenkin suomipalstat turvoksissa, vaan uskottavuus ei useinkaan vastaa kysyjän tarpeita tietolähteen tuntemattomien intressien ja asenteiden vuoksi.  Pitäkääpä tämä Palstanne oikeasti uskottavana tai me harvatkin tänne kirjoittelevat Teliaongelmaiset vähenemme näkyvistä.

 

Kannatan aina edistystä, jatkuvaa tuotekehitystä ja uudistumista kun se tehdään kaikkien henkilökäyttäjien ymmärtämällä tavalla toimiviksi ratkaisuiksi havaittuja hyväksi käyttäen ja vanhoja munauksia väistellen, sillä niitä ainakaan ei kannata keksiä uudestaan, siis täysin vastoin ulkopuolisten palkkakonsulttien maksettuja neuvoja. 

 

Eipä nuo maailmanlaajuiset ja suomalaiset verkkokaupat, maahantuojien edustussivut, dokumenttikirjastot, eikä edes virastosivutkaan lomakepönötyksillään ole turhaan koodattu massakäyttäjien ymmärtämällä virheitä korjaavilla asemoinneilla, koska ilman selkeää sivustoformaattia linkkeineen ei jokapäiväisiä kuluttaja- ja elinkeinoasioitaan voi hoitaa riittävän sujuvasti niin, että business toimisi ja asiakkaan säilyisivät.  Jokainen niistäkin sivuista pönöttävät omilla erilaisilla, mutta kuitenkin tavis-suomeksi, toimivilla tavoillaan. 

 

Tavis-käyttäjä ei opettele erillistä Telia-Suomea yhden SIM-kortin takia, vaan tarvitsee pulmatilanteessaan oikeasti avustavan ihmisen viestiyhteyden ja nopeasti.  Muistutanpa edelleen  kapula-suomenkielisten ja vieraskielisten asiakkaiden jatkuvasta lisääntymisestä, joten pysykääpä oikeasti heidänkin ymmärtämässä informointitavoissa. Hekin ovat ihmisiä, jotka tarvitsevat toimivaa digiliikennettä vieläpä paljon enemmän kuin tavis-suomalaiset.

 

Itse kahlailin tässä Telia-sfäärissä parin eri pikkuongelman parissa kolmisen viikkoa ainoastaan mobiilinetti-repertuaarissa, joten en uskalla edes kurkata noiden muiden tv-, lankaliittymä-, yms. eniten kommentoiduille sivutoille, sillä minulla on ihmiselämä olemassa.  Tuo on juuri minun käsittämääni nykyaikaista pönötystä kun asiakas hukataan ensimmäisellä yhteydenotollaan runsaaseen adhd-informaatioon "etsi itse" -asenteella.

 

Tätä suuremmalla syyllä minun kohtuurunsaassa digielämässäni ei ole vielä yhtään lääppilaitetta, ainoastaan parvi erilaisia pc:tä ja vanha uskollinen puhe+txt nokia-känny.  Ehkäpä sitten joskus kun niiden ylläpito tulisi jotenkin järkevämmäksi kuukautishuoltoajan ja kulujen suhteen. 

 

Kun siinä selatessa väkisinkin seuraa muiden tänne kirjoittelevien käyttäjien ongelmia, niin eniten lukijan silmille pompsahtaa omaa ongelmatilannetta vain lisää häiritsevät mainokset, ideakehityspalstalinkit ja muut vuosia vanhat lisäominaisuudet, joten uskon suurimman osan tietoa hakevista käyttäjistä tuollaisen sekoilukokemuksen jälkeen etsivän asiaansa toisenlaisia pysyväisratkaisuja, kuten asiakkuuden vaihtamisen seuraavassa sopimuskatkossa. 

 

Eiköhän nuo tulevaisuusteknoehdotukset yms.ehkäpä-asiat kuulu aivan toiseen ulottuvuuteen pois asiakkaan kohtaamista olemassaolevien ohjelmistojen ja laitteiden ongelmista.  Eihän se hätääntynyt asiakas todellakaan osta enää lisää ominaisuuksia jo ennestään puutteellisesti toimivaan viestiyhteyteensä.

 

Viimeisimmän myöhäisen kommunikointilöytönikin tein vasta äsken, Kiitos kiisseli67, liittyen aiempiin kaukaisiin ongelmiini: https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto -linkki, jota olisin kaivannut jo heti alusta lähtien noin 1kk sitten, vaan enpä sitä näistä plektraperhossivuista löytänyt koskaan.  Tällä tavalla olisi helpompaa kertoa mahdollisimman paljon yhdellä kerralla omasta ongelmasta ja käyttöolosuhteista suoraan ylläpitohenkilöille, joten todennäköinen joutavampi eestaasviestintä eri asiakkaiden ehdottelut ja lisäkyselyt mainoksineen ja tuotekehityspalstoineen jäisivät vähemmälle.

 

Sivustonne linkkitekstit ovat klikkauksen jälkeen niin vaaleanharmaita valkoisella pohjalla, että niiden lukeminen uudehkon läppärin LED-näytöllä oli kohtuuvaikeaa ohuen pienen vaaleanharmaan kirjasifontin ja huonon värikontrastin vuoksi hyvissäkin iltaluentavalaistuksessa.  Senpä vuoksi omat Teliaselailuni jätin aina töiden jälkeiseen iltaan paremmalle kotikoneelleni. Täystitaanioksidivalkoinen on muutenkin huono taustaväri hirmuisella paisteellaan.

 

Näidempä vuoksi pysyn todennäköisesti pitkään kahden eri digimonopolin 4&3G-asiakkaana kahdessa eri päivittäisympäristössä, vaan en kummankaan avuttomana sopimusvankeusasiakkaana.  Näkyypi oma ylläpito-ajankäyttö ja kulutkin pysyvän pienempinä ja vaivattomampina. Aina kuitenkin edes toinen toimii tarvittaessa oikein.

 

 

Tehdäänpä siis edelleen tekniikkaa elämiemme avuksi !

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hienoa kaitsu, pitkä pohdiskeleva postaus johon en ehkä pysty vastaamaan yhtä pitkästi. Pahoittelut siitä.


 


Ensinnäkin puhutaankohan nyt kahdesta eri asiasta; ketju alkoi kommentilla siitä millaista/minkätyylistä uuden Telian viestintä on. Postauksesi käsittelee ennemmin kuitenkin sivustojen rakenteita ja toiminnallisuuksia ja niin edelleen.


 


No, niin tai näin, Telia Yhteisö on vertaistukiyhteisö jossa jokainen voi auttaa kysyjää hänen probleemassaan, oman osaamisensa puitteissa. Yhteisön moderaattorit lukevat joka ikisen tänne kirjoitetun viestin mutta he niinkuin me muutkin telilaiset olemme täällä lähinnä taustalla ja mukana aina tarvittaessa. Ja tähän asti tämä on toiminut todella hienosti, meillä on täällä valtavan päteviä jäseniä jeesimässä kysyjiä. Aina julkisella palstalla ei päästä ongelmanratkaisussa loppuun asti joten joissain tilanteissa täältä joudutaan ohjaamaan kysyjä johonkin varsinaiseen asiakaspalvelukanavaan.


 


Jos meihin liittyvissä asioissa täällä liikkuu väärää tietoa/vääriä ohjeita, modet kyllä sen huomaavat ja tieto korjataan, mutta tälle ei ole ollut tosiaan tarvista kuin ehkä yhdessä tai kahdessa tapauksessa. Kiitos siis kaikille Yhteisön aktiiveille ja muille jotka ovat täällä auttamassa avuntarvitsijoita!


 


Yhteisö on siis nyt ja tulevaisuudessakin vertaistukiyhteisö, siihen ei ole tulossa muutosta. Täällä on lisää juttua Yhteisöstä --> https://yhteiso.telia.fi/t5/Yhteison-saannot-ja-jasenten/Telia-Yhteiso-digitaalisen-elaman-yhteiso/td-p/95618


 


Voitko avata tätä vähän enemmän, mitä tarkoitat näillä:


 


"Kun siinä selatessa väkisinkin seuraa muiden tänne kirjoittelevien käyttäjien ongelmia, niin eniten lukijan silmille pompsahtaa omaa ongelmatilannetta vain lisää häiritsevät mainokset, ideakehityspalstalinkit ja muut vuosia vanhat lisäominaisuudet, joten uskon suurimman osan tietoa hakevista käyttäjistä tuollaisen sekoilukokemuksen jälkeen etsivän asiaansa toisenlaisia pysyväisratkaisuja, kuten asiakkuuden vaihtamisen seuraavassa sopimuskatkossa.

Eiköhän nuo tulevaisuusteknoehdotukset yms.ehkäpä-asiat kuulu aivan toiseen ulottuvuuteen pois asiakkaan kohtaamista olemassaolevien ohjelmistojen ja laitteiden ongelmista. Eihän se hätääntynyt asiakas todellakaan osta enää lisää ominaisuuksia jo ennestään puutteellisesti toimivaan viestiyhteyteensä."


 


Meillä ei ole täällä mainoksia, ainoa joka viittaa mainokseen on keskustelujen lopussa olevat kolme ns. nostoelementtiä joissa kerromme mitä artikkeleita olisi mielestämme hyvä käydä lukemassa.


 


Jos taasen tarkoitat mainoksilla jäsenten allekirjoituksia niin ne kieltämättä ovat vanhoja ominaisuuksia niinkuin itse foorumitkin ovat ja nehän ovat foorumien perus ominaisuuksia. Jokainen jäsen voi tehdä sellaisen allekirjoituksen kuin haluaa, kunhan se on hyvän maun mukainen. Täällä on jengillä itseasiassa aika vähän käytössä allekirjoituksia, enempi saisi kyllä olla koska ne tuovat mm. persoonallisuutta keskusteluihin.


 


Yhteisön ydin ongelmien ratkaiseminen. Lisäksi täällä keskustellaan monista mielenkiintoisista teemoista koska ne linkittyvät niin vahvasti ja luonnollisesti digitaalisuuteen ja digitaaliseen elämään. Harmi jos koet ne huonoksi asiaksi mutta siihenkään ei ole tulossa muutosta, päinvastoin. Mutta ja tästä johtuen ongelmanratkaisuun (ja Teliaan liittyvät keskustelut) ovat omassa kategoriassaan (Neuvoja ja opastusta) josta ne on helppo löytää ja kaikki muu keskustelu on sitten muualla.


 


Kehitämme ja parantelemme Yhteisöalustaa koko ajan. Tämä mukailee tietyiltä osin Telia.fi:tä ja jatkossa vielä vahvemmin joten sen styleguide sanelee paljon asioita myös täällä puolella. Vaikka nyt sitten tämä valkoinen tausta on asia jota emme siis voi muuttaa.


 


---


 


Pahoittelut, että postauksestani tuli vähän negatiivissävytteinen kun jouduin moneen kohtaan sanomaan että "emme muuta asiaa vaan näillä mennään" -tyyppisesti. Kiitos kuitenkin palautteestasi ja näkökulmistasi, otan ne itselleni talteen joka tapauksessa. Käyttäjien palaute on aina arvokasta ja Yhteisössä sitä on tullut matkan varrella harmillisen vähän (hyvää tai rakentavaa palautetta siis).

Kiitos kritiikistä  :lle !

 

Enhän minä mieltäni tämmöisistä alakulokommenteista pahoita, sillä moneenkin asiaan ja asenteeseenne tuli tässä kirjoituksessasi selvyyttä.  Ainakin se, että tämän Palstanne käyttämiseen minä tarvitsen ajokortin tai pitkän selauskokemuksen löytääkseni täältä olemassaolevista teksteistä apuja riittävän nopeasti.  Minunkin kirjoituksia ja käsityksiä täytyy oikoa, sillä kuinkas muuten kukaan mitään näistä teksteistä oppisi.

 

Noita aikaisempia yksityiskohtia tarkennan paremmalla ajalla.

Omat parjaukseni keskittyvätkin enimmäkseen sivustonne toiminnan muistamiseen, ei ymmärtämiseen, joten yritän sopeutua.

 

Logo- ja VIP-henkilönne ovat minua auttaneet Kiitettävästi ja nopeasti.  Heidän tavoitettavuus on vain alkutilanteessa ollut epäselvää.

 

Palajan mieluusti vielä asiaan !

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

bergkae kirjoitti:

tämän Palstanne käyttämiseen minä tarvitsen ajokortin tai pitkän selauskokemuksen löytääkseni täältä olemassaolevista teksteistä apuja riittävän nopeasti.



Jos innostut niin lisää tänne kommentteja Yhteisön käyttämisestä, ruusut ja risut yms. 🙂 Erityisesti tuo kiinnostaisi, miten voisimme parantaa sitä että täältä löytäisi neuvoa helpommin olemassa olevista keskusteluista. Ettei siis tarvitsisi aina aloittaa uutta keskustelua.


 



bergkae kirjoitti:

Logo- ja VIP-henkilönne ovat minua auttaneet Kiitettävästi ja nopeasti.  Heidän tavoitettavuus on vain alkutilanteessa ollut epäselvää.



Yhteisön jäsenet ovat kaikki täällä omasta vapaasta tahdostaan ja paikalla kun siltä tuntuu ja on aikaa ja halua. Kukaan ei täällä siis ns. "päivystä" vaan homma perustuu tosiaan vapaaehtoisuuteen niinkuin vertaistukiyhteisöissä muutoinkin. On sitten kyseessä VIP- tai kuka tahansa muu jäsen. Tai saattaa toki "päivystääkin" jos joku on niin innokas :)


 


Yhteisön moderaattorit ovat erikseen, heillä on päivystysvastuu. Yksi heistä on aina ma-pe paikalla suurinpiirtein klo 0800-2000 -välisenä aikana.


 


Saako muuten kysyä että ketä tarkoitat tuolla "logo-henkilöillä"?

Hyvä telialaiset

Saitte (ap) erittäin asiallisen ja aiheellisen palautteen, joka voisi auttaa ymmärtämään asiakkaiden kaikkoamista. (Meitä on monta.) Vastauksenne on:

"Harmi, jos se ei ole sulle kolahtanut."

 

Maksavien asiakkaiden puhuttelu asiallisesti on mielestänne "turhaa pönötystä ja kapulakielisyyttä"? Onneksi ei muiden palveluntarjoajien mielestä.

 

Heippa peippa ja moikkelis poikkelis,

viimeistä päivää asiakkaana,

Marianne

 

Vastaa