Telia Pay - useita ostoksia, yksittäisen ostoksen loppulasku

  • 7 December 2020
  • 4 kommenttia
  • 29 katselukertaa

Olen ostanut Telia Pay:n avulla useita eri ostoksia, ja nyt minua kiinnostaisi maksaa osa niistä pois kokonaan kerralla. En kuitenkaan löydä mitään tapaa maksaa yksittäistä ostosta. Mitä tapahtuu, jos maksan vaikkapa 100 euroa ylimääräistä kuukaudessa ja minulla on esimerkiksi kolme täysin eri hintaista laitetta ostettuna tililläni?

 

Tässä on sellainen tilanne, että tein melko kalliin ostoksen itselleni ja haluaisin päästä eroon entisestä velasta maksamalla ne pois kerralla jos mahdollista. Tämä alentaisi tulevaisuudessa kuukausimaksuani kun maksaisin jatkossa vaan uutta ostostani. En kuitenkaan tiedä kuinka pystyn kohdistamaan extramaksuni haluamiini vanhempiin ostoksiini. Eli jos haluaisin maksaa kaikki paitsi uusimman ostokseni pois kokonaan, kuinka tämä onnistuisi?


4 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

 


@coldifin@  kirjoitti:

Olen ostanut Telia Pay:n avulla useita eri ostoksia, ja nyt minua kiinnostaisi maksaa osa niistä pois kokonaan kerralla. En kuitenkaan löydä mitään tapaa maksaa yksittäistä ostosta. Mitä tapahtuu, jos maksan vaikkapa 100 euroa ylimääräistä kuukaudessa ja minulla on esimerkiksi kolme täysin eri hintaista laitetta ostettuna tililläni?

 

Tässä on sellainen tilanne, että tein melko kalliin ostoksen itselleni ja haluaisin päästä eroon entisestä velasta maksamalla ne pois kerralla jos mahdollista. Tämä alentaisi tulevaisuudessa kuukausimaksuani kun maksaisin jatkossa vaan uutta ostostani. En kuitenkaan tiedä kuinka pystyn kohdistamaan extramaksuni haluamiini vanhempiin ostoksiini. Eli jos haluaisin maksaa kaikki paitsi uusimman ostokseni pois kokonaan, kuinka tämä onnistuisi?


Käsittääkseni tuo menee niin että ylisuoritus kohdistuu vanhimpaan laitteeseen, eikä loppulaskuja saa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@coldifin@  kirjoitti:

Olen ostanut Telia Pay:n avulla useita eri ostoksia, ja nyt minua kiinnostaisi maksaa osa niistä pois kokonaan kerralla. En kuitenkaan löydä mitään tapaa maksaa yksittäistä ostosta. Mitä tapahtuu, jos maksan vaikkapa 100 euroa ylimääräistä kuukaudessa ja minulla on esimerkiksi kolme täysin eri hintaista laitetta ostettuna tililläni?


 


Tässä on sellainen tilanne, että tein melko kalliin ostoksen itselleni ja haluaisin päästä eroon entisestä velasta maksamalla ne pois kerralla jos mahdollista. Tämä alentaisi tulevaisuudessa kuukausimaksuani kun maksaisin jatkossa vaan uutta ostostani. En kuitenkaan tiedä kuinka pystyn kohdistamaan extramaksuni haluamiini vanhempiin ostoksiini. Eli jos haluaisin maksaa kaikki paitsi uusimman ostokseni pois kokonaan, kuinka tämä onnistuisi?




Moikka @coldifin ja tervetuloa tänne Yhteisöön meidän joukkoon! Täältä löytyy usein vastaus mieltä askarruttavaan kysymykseen tai jos ei löydy, niin aina voi kysyä😁>


 


Telia rahoituksen sopimusta ja toimintaa voisi verrata hiukan luottokorttiin. Eli luotolle kertyy ostoja, ja kertynyttä miinusta maksellaan pois joka kuu X määrän verran. Maksettava kokonaismäärä riippuu tehtyjen ostojen kokonaismäärästä. Eli tuotteita ei makseta yksittäisesti pois, vaan lyhennetään kokonaisluoton määrää.


 


Aina on mahdollista maksella enemmän kuin mitä laskulle on merkitty. Siinä tapauksessa suoritus vähentää kokonaislaina-ajan pituutta kohdentuen luoton loppupään lyhennyksiin. Ylimääräinen osuus ei poista tai pienennä esim. seuraavan kuun laskua,  pienennä loppuajan laskujen summaa tai kohdennu tietylle laiteostolle.


 


Toivottavasti vastaukseni avasi sinulle toimintakuviota. Lisää hyvää infoa löydät meidän asiakastuen sivuilta.


Sieltä löytyy kysymyksiä ja valmiita vastauksia, kuten "Voinko maksaa ylimääräistä tai mitä jos maksoin enemmän, kuin laskuun oli merkitty?" ja "Kuinka paljon kuukaudessa on maksettava?".

Ymmärrän täysin. Kiitoksia paljon tarkasta vastauksesta.

 

Telia kuitenkin selvästi taustalla kerää tietoja, kauanko mikäkin ostos kestää ja mistä ostoksista kuukausimaksu kertyy. Kun sovittu maksuaika on täyttynyt, tippuu kuukausilasku ajallaan juuri oikean summan verran. Tässä mielessä se eroaa luottokortista.

 

Jos tätä kautta palautetta voi antaa, haluaisin sanoa sen verran tähän loppuun, että jos tuotteita voisi maksaa erikseen jollain tapaa myös, niin se olisi erittäin toivottava ominaisuus. Se lisäisi varmasti halua tehdä ostoksia verkossa, kun tietää, että jokaisen yksittäisen ostoksen voi halutessaan maksaa loppuun milloin haluaa. Tällä hetkellä minun kaltaisissani tapauksissa, jossa on paljon pienempiä tilauksia ja yksi iso, ei tilauksia oikein uskalla tehdä osamaksulla enää enempää, vaan on päätettävä että maksaako jokaisen uuden ostoksen kerralla vaiko sitten ainoastaan sillä ajalla minkä onkaan alun perin sopinut. Parempi joustavuus tässä asiassa olisi hyvästä. Tekisin varmasti ostoksia enemmän ja luotettavammin, jos voisin vaikka ennen uutta ostosta maksaa yhden vanhan ja halvemman ostoksen kokonaan pois jotta voisin esim. suunnitella kuukausimaksuni pysyvän suurinpiirtein samana.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@coldifin@  kirjoitti:

Ymmärrän täysin. Kiitoksia paljon tarkasta vastauksesta.


 


Telia kuitenkin selvästi taustalla kerää tietoja, kauanko mikäkin ostos kestää ja mistä ostoksista kuukausimaksu kertyy. Kun sovittu maksuaika on täyttynyt, tippuu kuukausilasku ajallaan juuri oikean summan verran. Tässä mielessä se eroaa luottokortista.


 


Jos tätä kautta palautetta voi antaa, haluaisin sanoa sen verran tähän loppuun, että jos tuotteita voisi maksaa erikseen jollain tapaa myös, niin se olisi erittäin toivottava ominaisuus. Se lisäisi varmasti halua tehdä ostoksia verkossa, kun tietää, että jokaisen yksittäisen ostoksen voi halutessaan maksaa loppuun milloin haluaa. Tällä hetkellä minun kaltaisissani tapauksissa, jossa on paljon pienempiä tilauksia ja yksi iso, ei tilauksia oikein uskalla tehdä osamaksulla enää enempää, vaan on päätettävä että maksaako jokaisen uuden ostoksen kerralla vaiko sitten ainoastaan sillä ajalla minkä onkaan alun perin sopinut. Parempi joustavuus tässä asiassa olisi hyvästä. Tekisin varmasti ostoksia enemmän ja luotettavammin, jos voisin vaikka ennen uutta ostosta maksaa yhden vanhan ja halvemman ostoksen kokonaan pois jotta voisin esim. suunnitella kuukausimaksuni pysyvän suurinpiirtein samana.




Kiitokset palautteesta. Tällaista ominaisuutta on toivottu aiemminkin ja ymmärrän mitä tarkoitat. Itsellä vähän sama tilanne että olisin oman ostokseni halunnut maksaa pois jo parissa erässä, mutta kun ostoja on tilillä enemmänkin niin silloin se ei ole mahdollista.



Palaute on nyt viety eteenpäin, muutosta ei tosin ole lähiaikoina luvassa, mutta pidämme tämän mielessä kun palvelua kehitetään jatkossa. Tarkoitus on kuitenkin kuunnella asiakasta ja tehdä palvelusta mahdollisimman asiakaslähtöinen. 

Vastaa