Telia Rahoitus - Luottoraja

  • 12 July 2019
  • 3 kommenttia
  • 545 katselukertaa

Hei!

 

Olisin tilailemassa uutta näyttöä koneelleni, joka maksaa noin 300€, eli alle pienimmän haettavan luottorajan.

Miksi pienin luotto on 500€? Jos tuote maksaa alle sen, mitä tapahtuu lopulle luotolle?

 

Voi olla tyhmiä kysymyksiä, mutta en ole käytännössä ikinä luottojen kanssa ollut tekemisissä.


3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @JonaT ja tervetuloa Telian yhteisöön!


 


Periaatteessa sille ei tapahdu mitään vaan sinulla on sen verran mahdollisuutta ottaa luottoa lisää eli se on tavallaan varalla siellä. Esim itse ostin viime syksynä Telia rahoituksella Nokia 8110 4G puhelimen ja otin 1000€ luoton.


En käyttänyt kuin puhelimen verran luottoa ja minulla olisi ollut mahdollisuus käyttää loppuluottoa jonkun muun laitteen ostoon.


Kun olin maksanut puhelimen niin Telia rahoituksessa näkyi jonkin ajan päästä että 1000€ luottoa olisi taas mahdollisuus käyttää johonkin.


Sitten vinkki :smileywink: : Kun olet ostanut luotolla siis rahoituksella ensimmäisen kerran ja siitä tulee paperilasku niin siirry sen jälkeen e-laskutukseen jotta ei peritä paperilaskun hintaa seuraavasta ostoksesta.

Kiitos nopeasta vastauksesta ja vinkinstä :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Jeps, ja sitten kun tuo luotolla ostettu tuote on kokonaan takaisin maksettu, niin ei tarvitse enää tehdä mitään. Senhän voi maksaa niillä minimilyhennyksillä tai suuremmillakin, vaikka koko summa kerralla (voisi tulla kyseeseen, jos tarve akuutti ja rahaa ei ole tilillä vaan esim. sijoituksessa, josta sitä ei niin nopeasti saa). Tolla saa kätevää aikaa rahan järjestelyyn.


 


Puhelimille saa Telia Pay -sovelluksen, jolla luottotilin tarkastelu onnistuu näppärästi.

Vastaa