Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Sosiaalinen
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia Rahoitus ja luottoraja

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei,

Tilasin tietokonetta ja parin kuukauden kuluttua tuli viesti, että tietokonetta ei olekaan saatavilla. Noh, yritin sitten tilata uutta konetta sen sijaan, mutta ongelmia tuli esiin. Otin siis luottorajaksi 1500€ ensimmäiseen epäonnistuneeseen tilaukseen, mutta nyt tilatessani tätä korvaavaa konetta (saman hintainen) voin valita minimissään luottorajaksi 2500€. Kuitenkin, valitessani tämän matalimman vaihtoehdon, tulee virheilmoitus:

"Luottoa ei voitu myöntää valitsemallesi rahoituksen määrälle. Valitse pienempi määrä ja yritä uudelleen."

Johtuuko tämä nyt siitä, että minulla on edelleen vanha luotto voimassa? Kun ensimmäinen tilaus peruttiin, niin sain viestin "tuotteen katevaraus poistuu automaattisesti". Tarkoittaako tämä myös sitä, että luotto nollaantuu/katoaa? Se ei ole ainakaan vielä kadonnut ja kun koitin poistaa sitä manuaalisesti, niin tuli virheilmoitus, että:

"
Luottotiliäsi ei voida tällä hetkellä irtisanoa. Tililläsi on selvittämättömiä tapahtumia tai tilin saldo ei ole nolla.

Yritä uudestaan jonain toisena päivänä."


Alkaa tuntua mahdottoman vaikealta yhden tietokoneen tilaaminen 😁

 

Edit HannaSu: siirretty keskustelun avaus tähän osioon ja täsmennetty otsikkoa hieman.

1 vastaus
HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 130 custom-general.kudos
  • 488 custom-general.replies
  • 16 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Sosiaalinen@  kirjoitti:

Hei,

Tilasin tietokonetta ja parin kuukauden kuluttua tuli viesti, että tietokonetta ei olekaan saatavilla. Noh, yritin sitten tilata uutta konetta sen sijaan, mutta ongelmia tuli esiin. Otin siis luottorajaksi 1500€ ensimmäiseen epäonnistuneeseen tilaukseen, mutta nyt tilatessani tätä korvaavaa konetta (saman hintainen) voin valita minimissään luottorajaksi 2500€. Kuitenkin, valitessani tämän matalimman vaihtoehdon, tulee virheilmoitus:

"Luottoa ei voitu myöntää valitsemallesi rahoituksen määrälle. Valitse pienempi määrä ja yritä uudelleen."

Johtuuko tämä nyt siitä, että minulla on edelleen vanha luotto voimassa? Kun ensimmäinen tilaus peruttiin, niin sain viestin "tuotteen katevaraus poistuu automaattisesti". Tarkoittaako tämä myös sitä, että luotto nollaantuu/katoaa? Se ei ole ainakaan vielä kadonnut ja kun koitin poistaa sitä manuaalisesti, niin tuli virheilmoitus, että:

"
Luottotiliäsi ei voida tällä hetkellä irtisanoa. Tililläsi on selvittämättömiä tapahtumia tai tilin saldo ei ole nolla.

Yritä uudestaan jonain toisena päivänä."


Alkaa tuntua mahdottoman vaikealta yhden tietokoneen tilaaminen 😁

 

Edit HannaSu: siirretty keskustelun avaus tähän osioon ja täsmennetty otsikkoa hieman.


Kun verkkokaupasta valitsee laitteen maksutavaksi Telia Rahoituksen, tehdään tilauksen yhteydessä luottokelpoisuuden arviointi. Järjestelmän antamaa luoton maksimimäärää ei voida korottaa sen myöntämää suuremmaksi.

 

Tässä tapauksessa jos tilaus on peruttu meidän puolelta, niin tuon katevarauksen pitäisi nollaantua luottotililtäsi. Onko siitä kuinka pitkä aika, kun sait ilmoituksen tilauksen peruuntumisesta? Jos tämä viesti on tullut vasta hetki sitten, ei tuo muutos ole välttämättä vielä ehtinyt päivittymään Rahoitusportaaliin.

 

Suosittelisin olemaan yhteydessä tästä meidän asiakaspalveluun, jonka kautta asiaa voidaan selvittää tarkemmin.

| Telia Yhteisön moderaattori |