Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
jepjepjepjep
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia Rahoitus, vanhentunut sertifikaatti

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Miten on mahdollista, että teidän palveluissa ssl-sertifikaatit pääsee vanhenemaan? Eikä näytä olevan ensimmäinen kerta.

 

Aika noloa touhua tuon kokoluokan firmalta.

 

Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa.

10 vastausta
LiAntti
Telialainen
Telialainen
  • 144 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moi @jepjepjepjep ja tervetuloa yhteisöön!

 

@jepjepjepjep@  kirjoitti:

Miten on mahdollista, että teidän palveluissa ssl-sertifikaatit pääsee vanhenemaan? Eikä näytä olevan ensimmäinen kerta.

 

Aika noloa touhua tuon kokoluokan firmalta.

 


Näyttäisi tosiaan serti vanhentuneen ja tästä onkin jo ilmoitusta tehty, katsotaan minkälainen tilanne siellä on päivityksen osalta käynyt. Kiitokset huomiostasi!

Missu
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Miksi eneole 2pv päässyt rahoitukseen grome estää pääsyn. Sinne on joku taho hyökänny ja se taho on tehnytt oman huijaus sivuston. Lisä tiedot kun luin niin asia kyllä yleensä korjaantuu pian.pitäs vaan ajoissa maksaa kkerä!! ! Ei paljoa kyllä teliaa kiinnosta!! 

 

Edit ReOlivia: Yhdistetty ketju tähän aiempaan keskusteluun aiheesta. Muokattu otsikkoa.

kjns
Kunniajäsen
  • 717 custom-general.kudos
  • 1282 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Missu@  kirjoitti:

Miksi eneole 2pv päässyt rahoitukseen grome estää pääsyn. Sinne on joku taho hyökänny ja se taho on tehnytt oman huijaus sivuston. Lisä tiedot kun luin niin asia kyllä yleensä korjaantuu pian.pitäs vaan ajoissa maksaa kkerä!! ! Ei paljoa kyllä teliaa kiinnosta!! 


 

 

Siellä on näköjään sertifikaatti vanhentunut eikä selain saa turvallista yhteyttä. Ellen väärin muista, niin joku oli tästä raportoinut jo telian suuntaan, ongelma varmaan saadaan lähiaikoina korjattua.

 

edit: tässä olikin se aiempi ketju aiheesta, eli selviyksessä on: https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Telia-tunnukset-Telia/Telia-Rahoitus-vanhentunut-sertifikaatti...

 

Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa

Jaskariiitti
Uusi keskustelija
  • 2 custom-general.kudos
  • 14 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sama homma ihmetellyt että ei toimi ja Telia ei viiti edes tiedotetta laittaa !!!

 

Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa

ReOlivia
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 295 custom-general.kudos
  • 471 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Yhdistin toisen ketjun tähän samaan. Tämä on meillä selvityksessä!

jepjepjepjep
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jokohan tälle pikkuhiljaa ollaan tekemässä jotain? Kannattaisiko tämmöisiin palveluihin ehkä käyttää niitä maksullisia pidemmän ajan voimassa olevia ssl-sertejä tai varmistaa, että palvelimille konffitaan let's encrypt sertien uusinnat oikein. Nerokkaasti olette käyttäneet vielä HSTS joka tuo lisää ongelmia jonka olitte ottaneet ilmeisesti kokeeksi pois käytöstä josko se sitten toimisi. No eipä toimi vaikka vanhentuneen sertin lisää poikkeuksiin vaan tästä pääsee seuraavaan virhesivuun..

 

Mitä kanavaa pitkin rahoituksen tilin voi sulkea kun palveluun pääsemisen korjaus tuntuu olevan teille ylitsepääsemätöntä. Vasta neljäs päivä kun palvelu on poissa käytöstä.

kjns
Kunniajäsen
  • 717 custom-general.kudos
  • 1282 custom-general.replies
  • 86 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mikäli jollakulla on pakottava tarve päästä rahoituksen palveluun sisään, eikä tätä sertifikaattia saada vielä lähiaikoina korjattua, niin pystyy palveluun pääsemään lisäämällä manuaalisesti ohituksen virheelliselle sertifikaatille.

 

Tämä on siis vain "quick and dirty" kiertotie jolla pääsee palveluun sisään vanhentuneesta sertifikaatista huolimatta, näitä poikkeuksia ei kannata yleensä lisäillä, ja poikkeustapauksissakin vain tunnetuille sivuille, koska vanhentunut/virheellinen sertifikaatti voi kieliä sivuston kaappauksesta tai muusta tietoturvaongelmasta.

 

Ohje on Firefoxille, mutta prosessi on saman kaltainen muillakin selaimilla.

 

Kirjaudu ensin Telian omille sivuille osoitteeseen https://www.telia.fi/OmatSivut/main.do

 

Hae alhaalta linkki josta pääsee rahoituksen sivuille, saat eteesi ilmoituksen viallisesta sertifikaatista.

Lisää poikkeus klikkailemalla seuraavat kohdat (alla vielä kuva)

- Yksityiskohdat

- Lisää poikkeus

(- Lataa varmenne jos ei ole jo ladannut)

- Klikkaa Tallenna poikkeus pysyvästi niin se säilyy myös uudelleenlatauksilla/uusilla käynneillä

- Vahvista turvallisuuspoikkeus

 

Tämän jälkeen sivu voi pyytää uudelleenlatausta, mutta jos ei toimi niin sulje rahoituksen ikkuna/välilehti ja klikkaa se uudelleen auki omilta sivuilta. Latauksen pitäisi nyt toimia.

 

Varmennepoikkeuksen lisääminen FirefoxillaVarmennepoikkeuksen lisääminen Firefoxilla

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 213 custom-general.kudos
  • 890 custom-general.replies
  • 68 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tiedossamme tämä tilanne on ja toivottavasti kohta kunnoss. Telia Pay -sovelluksen kautta pääsee kuitenkin Rahoituksen tietoihin tarvittaessa normaalisti. 

jepjepjepjep
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Virhe
Virhe - pyyntöäsi ei voida toteuttaa

Sivusto, johon yritit siirtyä, on käytettävissä ainoastaan Telia Financen nykyisille asiakkaille. Jos tulit sivulle erehdyksessä, yritä uudestaan. Jos ongelma ei häviä, soita asiakaspalveluun.

 

---

 

Kun ei toimi niin ei toimi. Testattu monta eri selainta ja laitetta profiilin nollauksesta lähtien. Sentään sertifikaatin olette jopa NELJÄSSÄ (4) päivässä vanhenemisen jälkeen saaneet uusittua mikä on varmaan jonkin sortin ennätys. Telia Pay väittää, että rahoitustili on suljettu joka on ollut ainut asia mitä halusin palvelussa käydä tekemässä.

 

Eiköhän tämä kertonut taas Telian laadun ja palveluhalukkuuden. Luojan kiitos ei ole ainuttakaan liittymää tästä firmasta eikä varmasti tule jatkossakaan olemaan vaikka olisi ainut vaihtoehto. Pitäkää tunkkinne.