Telia Tunnuksella kirjautuminen ja näkymien käyttöoikeudet

  • 9 November 2021
  • 30 kommenttia
  • 229 katselukertaa

Telian tunnuksilla kirjautumisen jälkeen sivu vaan ilmoittaa; 


"Yritit avata näkymää, johon sinulla ei ole käyttöoikeutta. Omien Sivujen näkymien käyttöoikeudet on rajattu sen perusteella, oletko kirjautunut Omille Sivuille Telia Tunnuksella vai esim. matkapuhelinnumerolla."


 



 


 


EDIT katjane: upotettu kuva ja muokattu otsikkoa


30 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Moikka @MakeM88 ja terveuloa mukaan Yhteisöön! 🙂> 

Telia-tunnuksella kirjautuessasi näet kaikki omistuksessasi olevat Telian matkapuhelin- ja laajakaistaliittymät sekä Telia TV -palvelut yhdessä näkymässä. Oletko testannut kirjautumista myös verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella? 


 


Onhan liittymät kuitenkin sinun omalla nimelläsi, vai oletko liittymän käyttäjä? Käyttäjä pääsee liittymätietoihin, hallinnoimaan Vastaaja-palvelua sekä lukemaan MMS-viestejä kirjautumalla matkapuhelinnumerollaan ja salasanalla. Tarvittaessa uuden salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €).

Minun Telian kirjautumisesta on tarkemmat tiedot asiakastuki-sivustollamme

Olen ollut liittymän käyttäjä ja maksaja viimeiset 8 vuotta. Olisi ihan hyvä päästä myös jatkossa käsiksi liittymän laskuihin, mutta Telia-tunnuksella tulee vain tuo virhe-ilmoitus.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@MakeM88  kirjoitti:

Olen ollut liittymän käyttäjä ja maksaja viimeiset 8 vuotta. Olisi ihan hyvä päästä myös jatkossa käsiksi liittymän laskuihin, mutta Telia-tunnuksella tulee vain tuo virhe-ilmoitus.




Pääsetkö kirjautumaan kuitenkin esimerkiksi pankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella Minun Teliaan? Liittymän omistajana tulisi tosiaan päästä kirjautumaan ja näkemään kaikki omat liittymät/palvelut. 

En pääse, sillä en ole liittymän omistaja. Olen kuitenkin liittymän käyttäjä ja maksaja ja liittymän omistaja on luonut Telia-tunnukset juurikin laskujen maksua ja liittymän hallintaa varten. Tunnukset toimivat 8 vuotta, mutta tiistaina 9.11.2021 en päässyt kirjautumaan. 

Onko asia nyt niin että joudun 8 vuoden asiakkuuden jälkeen vaihtamaan laajakaistaoperaattoria ja liittymän omistaja saa maksumuistutuksen vain, koska

Telia EI ANNA minun maksaa laskujani?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hmm, eihän tässä nyt ole kyse siitä, että liittymän omistaja on antanut oman tunnuksensa käyttöösi, jotta voit hallita liittymää? Tällöin sinun täytyy keskustella tunnusongelmasta liittymän omistajan kanssa.

 

Oli kuinka tahansa, tietääkseni Telia ei anna kuin liittymän omistajan katsoa laskuja. Omistajan tulisi siis hakea laskut ja lähettää ne edelleen sinulle. Koska omistaja on vastuussa liittymän maksuista, parempi tapa toimia tällaisessa tilanteessa on, että omistaja myös maksaa laskut Telialle ja käyttäjä vastaavasti maksaa liittymän omistajalle.

 

Ajaessaan sähköpostilaskutusta alas Telia on unohtanut tämänkin omistaja/käyttäjä laskutusjärjestelyn. Pankin e-laskukaan ei taida toimia tässä tilanteessa, jos myös omistajalla itsellään on Telian palveluita käytössään.

 

Mikäli saat omistajalta vahvistuksen, että hänellä itsellään ei ole Telian palveluita käytössään, tilaa liittymästä e-lasku pankkiisi.

 

Terveisenä Telialle, nyt kun olette ajattelemattomasti lakkauttaneet sähköpostilaskun, niin lisätkää kiireesti omistajien omille sivuille ruksi, jolla voi sallia laskujen katselun liittymien käyttäjille. Hopi hopi, toimintaa!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@MakeM88  kirjoitti:

En pääse, sillä en ole liittymän omistaja. Olen kuitenkin liittymän käyttäjä ja maksaja ja liittymän omistaja on luonut Telia-tunnukset juurikin laskujen maksua ja liittymän hallintaa varten. Tunnukset toimivat 8 vuotta, mutta tiistaina 9.11.2021 en päässyt kirjautumaan. 


Onko asia nyt niin että joudun 8 vuoden asiakkuuden jälkeen vaihtamaan laajakaistaoperaattoria ja liittymän omistaja saa maksumuistutuksen vain, koska


Telia EI ANNA minun maksaa laskujani?


 




Onpa erikoista että tunnukset ovat yhtäkkiä lakanneet toimimasta! Mitään muutoksia tähän ei ole meidän suunnalta tullut, eli kaiken periaatteessa pitäisi sujua kuten ennenkin. Jos ymmärsin oikein, sinulla on siis käytössäsi nimenomaan laajakaistayhteys ja sen omistajana on nyt joku toinen? Suosittelisin sinua (jos sinulle on annettu täydet  valtuudet) tai liittymän omistajaa nyt olemaan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta pystymme tarkistamaan että myös meidän tiedoissamme sinä näyt virallisesti palvelun maksajana. Tällöin pystyisimme suoraan sinulle jatkossa lähettämään laskut eikä tällaista ongelmaa pitäisi tulla enää eteen. Ja jos sinä näyt siellä jo maksajana, niin sitten meidän on tarpeen selvittää miksi laskut eivät sinulla näy.


 


Asia saadaan kyllä varmasti ratkaistua! 


 

Otan yhteyttä suoraan asiakaspalveluun. Kiitos vastauksesta. 😁>

Telian asiakaspalvelusta ei ole mitään apua. Sieltä ilmoitettiin vain että "Palvelumme on ruuhkautunut." 

En siis saa maksettua laskujani ajoissa mitenkään! 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@MakeM88 Chat asiakaspalvelumme palvelee onneksi vuorokauden ympäri vuoden jokaisena päivänä, joten kannattaa yrittää myöhemmin uudelleen. Näin maanantaisin asiakkaita on yleensä liikkeellä reippaasti, mutta myöhemmin illalla tilanne yleensä helpottaa. 

Chat asiakaspalvelustanne ei ole mitään hyötyä. Vastasivat vaan että ei ole liittymää Telialla.

Soitto asiakaspalveluun taas "paljasti" että onhan se liittymä (ainakin vielä) teillä.

Muuten sama ongelma, mutta minä olen liittymän omistaja ja maksaja. Nimeni näkyy tuolla (kuvaliite, vain alkukirjaimet ja muuten sensuroitu) asiakastiedoissa, mutta silti en pääse kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla, eikä minulla ole Telia-tunnusta, eikä mobiilivarmennetta. Enkä myöskään pysty luomaan uutta Telia-tunnusta, koska verkkopankkitunnuksilla kirjautuminen johtaa vain virheilmoitukseen. Chatissakin joutuu keskustelemaan vain typerän botin kanssa, jos ei kirjaudu sisään liittymän omistajana niillä pankkitunnuksilla. Mitä teen?


 



 


Muokkaus AaTanja: upotettu kuva kommenttiin.


 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@hunsuli  kirjoitti:

Muuten sama ongelma, mutta minä olen liittymän omistaja ja maksaja. Nimeni näkyy tuolla (kuvaliite, vain alkukirjaimet ja muuten sensuroitu) asiakastiedoissa, mutta silti en pääse kirjautumaan verkkopankkitunnuksilla, eikä minulla ole Telia-tunnusta, eikä mobiilivarmennetta. Enkä myöskään pysty luomaan uutta Telia-tunnusta, koska verkkopankkitunnuksilla kirjautuminen johtaa vain virheilmoitukseen. Chatissakin joutuu keskustelemaan vain typerän botin kanssa, jos ei kirjaudu sisään liittymän omistajana niillä pankkitunnuksilla. Mitä teen?


 




Oletko aiemmin onnistuneesti päässyt kirjautumaan pankkitunnuksilla Minun Teliaan, ja nyt yllättäen ei onnistu? Eikä liittymän omistajuuskuvioissa ole tapahtunut muutosta? Usein kokeilu toisella selaimella tuottaa tulosta, suosittelen kokeilemaan.

Aiemmin ei tarvinnut kirjautua sisään pankkitunnuksilla, koska Soneran aikaan kaikki asiat pystyi hoitamaan samoilla tunnuksilla, joten en ole kirjautunut koskaan pankkitunnuksilla. Littymän omistajana olen ollut vuodesta 1999, jolloin kävin sen itse omiin nimiini hankkimassa liikkeestä. Kolmella eri selaimella nyt on kokeiltu ja kahdelta eri tietokoneelta, mutta aina sama tulos.


 



 


---


Muokkaus SonjaNii: Upotettu kuva

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +10

@hunsuli  kirjoitti:

Aiemmin ei tarvinnut kirjautua sisään pankkitunnuksilla, koska Soneran aikaan kaikki asiat pystyi hoitamaan samoilla tunnuksilla, joten en ole kirjautunut koskaan pankkitunnuksilla. Littymän omistajana olen ollut vuodesta 1999, jolloin kävin sen itse omiin nimiini hankkimassa liikkeestä. Kolmella eri selaimella nyt on kokeiltu ja kahdelta eri tietokoneelta, mutta aina sama tulos.


 



 


---


Muokkaus SonjaNii: Upotettu kuva




Ompas erikoista, ettei kokeilu toisella selaimella tuottanut tulosta. 😯> Sinun kannattaa ehottomasti olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä, jotta päästään asiaa tutkimaan tarkemmin. Täällä yhteisössä jaamme näitä yleisiä vinkkejä ja toimintaohjeita, emmekä pääse ollenkaan asiakastietoihin käsiksi. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Äsken oli vaikeuksia kirjautua tänne yhteisöön :

Pari kertaa kokeilin uudestaan niin pääsi sitten kirjautumaan normaalisti 🤔

Käyttäjätaso 7

Äsken oli vaikeuksia kirjautua tänne yhteisöön :

Pari kertaa kokeilin uudestaan niin pääsi sitten kirjautumaan normaalisti 🤔

Juu näyttää olevan kirjautumispalvelu tosi hidas. Kun pääsee sisään , niin Yhteisö kyllä toimii paremmin.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Samaa ongelmaa täällä, mutta myös itse sivut ilman kirjautumista oli vähän aikaa todella hidastaja ja piti uudestaan ladata sivut ( tämä ainakin ipadilla, mitä nyt poikkeuksellisesti käytän).

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8

Saisikohan sitä jostain mobiililaitteilla säädettyä, ettei potkisi pihalle koko aikaa? Koneella pysyy kirjautuneena melko pysyvästi, mitä nyt viime yönä esim Windowsin päivitys oli bootannut koneen ja jouduin itsekin odottelemaan minuutin sisäänkirjautumisessa.

Käyttäjätaso 7

Saisikohan sitä jostain mobiililaitteilla säädettyä, ettei potkisi pihalle koko aikaa? Koneella pysyy kirjautuneena melko pysyvästi, mitä nyt viime yönä esim Windowsin päivitys oli bootannut koneen ja jouduin itsekin odottelemaan minuutin sisäänkirjautumisessa.

Tietoturvan kannalta ei ole järin viisasta olla pysyvästi kirjautuneena useisiin palveluihin. Jos joku murtautuu koneellesi , niin samalla pääsee suoraan myös noihin käyttämiisi palveluihin , kun ei tarvitse tunnuksia.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8

Tietoturvan kannalta ei ole järin viisasta olla pysyvästi kirjautuneena useisiin palveluihin. Jos joku murtautuu koneellesi , niin samalla pääsee suoraan myös noihin käyttämiisi palveluihin , kun ei tarvitse tunnuksia.

Jos joku murtautuu koneelleni, mitä ei ole kohta 40 vuoteen koneita ja 30 vuoteen Internettiä tapahtunut ikinä, tuo ei auta yhtään mitään. Ensimmäinen asia mitä murtautuja tekee on asentaa keyloggerin, joka tallentaa kaikki itse näpyttelemäni salasanat ihan joka palveluun. Joten valitsen mieluummin vähemmän vaivaa itselleni, kun kuvitellun tunkeutujan vaiva ja lopputulos pysyy melko lailla samana.

Ja vaikka näin jonain päivänä äärimmäisen epätodennäköisesti kävisikin niin en usko, että murtautujan päätarkoitus on postailla Telian Yhteisöön minuna. Kaikki oikeasti olennainen on tietysti mobiilivarmenteen takana. 

Käyttäjätaso 7

Tietoturvan kannalta ei ole järin viisasta olla pysyvästi kirjautuneena useisiin palveluihin. Jos joku murtautuu koneellesi , niin samalla pääsee suoraan myös noihin käyttämiisi palveluihin , kun ei tarvitse tunnuksia.

Jos joku murtautuu koneelleni, mitä ei ole kohta 40 vuoteen koneita ja 30 vuoteen Internettiä tapahtunut ikinä, tuo ei auta yhtään mitään. Ensimmäinen asia mitä murtautuja tekee on asentaa keyloggerin, joka tallentaa kaikki itse näpyttelemäni salasanat ihan joka palveluun. Joten valitsen mieluummin vähemmän vaivaa itselleni, kun kuvitellun tunkeutujan vaiva ja lopputulos pysyy melko lailla samana.

Ja vaikka näin jonain päivänä äärimmäisen epätodennäköisesti kävisikin niin en usko, että murtautujan päätarkoitus on postailla Telian Yhteisöön minuna. Kaikki oikeasti olennainen on tietysti mobiilivarmenteen takana. 

Onhan se vähän noinkin.

Tosin jos käyttää jotakin palvelua kerran tai pari kuukaudessa , niin tuskinpa se kirjautuminen kovin suuri vaiva on.

No kukin taaplaa tyylillänsä ja kärsii itse tekemisiensä seuraukset. 😉

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8

No kukin taaplaa tyylillänsä ja kärsii itse tekemisiensä seuraukset. 😉

Juurikin näin. Toiset noudattavat kummallisia ohjeita, jotka vain lisäävät vaivaa eivätkä paranna turvallisuutta ja toiset tietävät mitä tekevät. Vähän kuin salasanojen vaihtaminen koko ajan, josta ei aiheudu kuin harmia ja turvallisuusriskejä kun unohtamiseen kyllästyneet käyttävät jotain Maaliskuu2024 salasanaa kerran kuussa vaihdettuna. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Olipas vieläkin vaikea kirjautua tänne 😯

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +14

Oletteko havainneet kirjautumisessa enään ongelmia? Itsellä kirjautuminen tapahtui tänään aamulla nopeasti, mutta jos häiriöitä esiintyy vielä, niin tutkitaan asiaa tarkemmin. 😊

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +8

Oletteko havainneet kirjautumisessa enään ongelmia? Itsellä kirjautuminen tapahtui tänään aamulla nopeasti, mutta jos häiriöitä esiintyy vielä, niin tutkitaan asiaa tarkemmin. 😊

Hieman hidasta oli edelleen, mutta ei niin hidasta kuin eilen. Ulkomuistista karkeasti arvioiden eilen meni minuutti ja nyt ehkä 15s kirjautuessa. 

Vastaa