Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
non_authorized
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Telia Yhteisön kankeus

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tässä käytän justiinsa Telian 4G yhteyden yli Telian palveluhallinta ja yhteisösivustoa viimeistä huutoa olevalla PC:llä ja sivusto on silti ihan älyttömän kankea.

 

Geneerinen valittaminen Telian surkeudesta on selvästi tahallaan tehty ihan liian hankalaksi, jotta siihen pikkuasioiden takia viitsisisi alkaa. Tänne yhteisön sivulle pääseminen edellytti unohdettujen Telia tunnusten luontia ja salasanan vaihto-operaatiota, eli kokonaisuudessaan pari pankkitunnistumista ja vieläpä sähköpostihyväksyntä yhteisötunnuksille.

 

Häiriöilmoituksen tekeminen onnistui, mutta en usko senkään menevän oikeaan osoitteeseen, koska tarjotut vaihtoehdot eivät koske sitä mikä on vikana.

 

Eli, kaikki tämä rumba ainoastaan sitä varten, että pääsen kertomaan, että irc palvelimenne ei toimi oikein.

 

Oi niitä aikoja kun vian ilmoittaminen onnistui simppelisti sähköpostitse tai ilmaiseksi puhelimella - johon vielä ihminen vastasi.

 

27 vastausta
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 6125 custom-general.kudos
  • 5800 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vaikka on OT niin mikäs niissä meidän titteleissä on hassua 🙂

Minä luotan meidän vianhallintaan ja prosesseihin. En ole tutustunut aiheeseen tarkemmin, että mikä juuri tässä sinun tapauksessasi on, Yhteisön kautta en pääse tiketteihin käsiksi.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!

non_authorized
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 27 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jotenkin on hämärä mielikuva, että tämä sama homma on käyny joskus aiemminkin ja silloinkin pitkän keskustelun jälkeen Soneran käyttöorganisaatio oli totaalisen pihalla siitä mistä oli kyse, eikä tiennyt olevansa vastuullinen organisaatio, saati suostui asiaa hoitamaan niin kuin kuuluu.

 

Pitänee lopettaa tämä keskustelu hyödyttömänä, ja jatkaa asian ratkomista prosessienne ohi.

 

Prosessinne ovat toimineet, asiakas luovutti.

 

 

 

 

jessenic
Kunniajäsen
  • 204 custom-general.kudos
  • 356 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe@  kirjoitti:

Itseasiassa en syytä Lithiumia hidastelusta vaan kerroin, että kaupalliset yhteisöt rakennetaan yleensä erilaisten alustojen päälle kuin ei kaupalliset.

 

Hidastelusta voi ja saa syyttää ainoastaan meitä, tämänhän jo @irritus :ksen listaus osoitti taulukollaan kun vertaili meitä myös muihin Lithium-yhteisöihin. Meilllä pitää vaan löytää juurisyy ja korjata se.

 

Voit luottaa siihen, että halua tämän korjaamiseen on. Haluamme tehdä Telia Yhteisöstä pohjoismaiden parhaimman kaupallisen yhteisön ja silloin jokainen osa-alue tulee olla kunnossa.

 


Tietämättä alustasta sen enempää, voisiko esimerkiksi teidän Telia Tunnus / login integraatio aiheuttaa ylimääräisiä hakuja joka sivunlatauksella? Jos Lithiumin palvelimet on jossain Euroopassa ja teidän Suomessa ja tuolla välillä tapahtuu kymmeniä hakuja, millisekunnit kertaantuu äkkiä.

 

Ja en muuten tykkää, ettei tämä Yhteisö muista kirjautumista. Ei aina jaksa vaivautua kirjautumaan, vaikka olisi jotain lisättävää keskusteluihin. Nykyään on niin tottunut, että kaikkialle kirjaudutaan omilla laitteilla vain kerran ja sivustot muistaa sen kirjautumisen sen jälkeen.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 6125 custom-general.kudos
  • 5800 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jessenic oma tekninen osaaminen loppuu tässä kohtaa, en osaa sanoa sinulle liittyykö nämä asiat toisiinsa vai ei. Toisaalta, sivusto ja sivut latautuvat hitaasti riippumatta oletko kirjautuneena vai et.

 

Väliaikatietona voin kertoa, että olemme tehneet muutoksia useisiin komponentteihin joihin alustatoimittaja ohjeisti meitä muutoksia tekemään. Kuten nähdään niin näistä viilauksista ei ole ollut kuitenkaan apua.

 

Pahoittelut huonosta käyttökokemuksesta. Työ jatkuu koko ajan.

 

Edit: Kirjautumisesta, tässä meidän kohdalla taustalla on tietoturvanäkökulmat. Samalla kirjautumisella pääsee myös telia.fi-sivustolle ja tästä syystä sessio ei voi kestää "loputtomiin".

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!

jessenic
Kunniajäsen
  • 204 custom-general.kudos
  • 356 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@TeroRe@  kirjoitti:

@jessenic oma tekninen osaaminen loppuu tässä kohtaa, en osaa sanoa sinulle liittyykö nämä asiat toisiinsa vai ei. Toisaalta, sivusto ja sivut latautuvat hitaasti riippumatta oletko kirjautuneena vai et.

 

Väliaikatietona voin kertoa, että olemme tehneet muutoksia useisiin komponentteihin joihin alustatoimittaja ohjeisti meitä muutoksia tekemään. Kuten nähdään niin näistä viilauksista ei ole ollut kuitenkaan apua.

 

Pahoittelut huonosta käyttökokemuksesta. Työ jatkuu koko ajan.

 

Edit: Kirjautumisesta, tässä meidän kohdalla taustalla on tietoturvanäkökulmat. Samalla kirjautumisella pääsee myös telia.fi-sivustolle ja tästä syystä sessio ei voi kestää "loputtomiin".


Itse olen työn puolesta paininut vastaavan ongelman kanssa, eli eri palvelujen välinen integraatio aiheutti hitautta palvelinten välisen viiveen takia. Viive ei ollut yksinään suuri, mutta kun erillisiä pieniä tiedonhakuja oli kymmeniä, tuo viive kertautui ja palvelu oli hidas.

 

Jotain pientä parannusta yleiseen sulavuuteen on kyllä ehkä tullut, sivunlatauksiin ei niinkään. Voi myös olla selaimen päivitykset parantaneet.

 

Ja joo, tuon tietoturvanäkökulman itsekin olen syyksi ajatellut. Mutta voisihan tuota jakaa vaikka kahdelle tasolle. Kirjauduttua olisi ylempi taso ja kaikki kuten nytkin, mutta jos "Muista minut" on valittu ja palaa myöhemmin Telian sivuille, tipahtaa alemmalle tasolle. Alemmalla tasolla pääsisi Yhteisöön normaalisti, mutta Omat Sivut vaatisivat sen salasanan syöttämisen uusiksi ainakin muutosten teossa.

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2684 custom-general.kudos
  • 4228 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jessenic@  kirjoitti:


Itse olen työn puolesta paininut vastaavan ongelman kanssa, eli eri palvelujen välinen integraatio aiheutti hitautta palvelinten välisen viiveen takia. Viive ei ollut yksinään suuri, mutta kun erillisiä pieniä tiedonhakuja oli kymmeniä, tuo viive kertautui ja palvelu oli hidas.

 

Jotain pientä parannusta yleiseen sulavuuteen on kyllä ehkä tullut, sivunlatauksiin ei niinkään. Voi myös olla selaimen päivitykset parantaneet.

 

Ja joo, tuon tietoturvanäkökulman itsekin olen syyksi ajatellut. Mutta voisihan tuota jakaa vaikka kahdelle tasolle. Kirjauduttua olisi ylempi taso ja kaikki kuten nytkin, mutta jos "Muista minut" on valittu ja palaa myöhemmin Telian sivuille, tipahtaa alemmalle tasolle. Alemmalla tasolla pääsisi Yhteisöön normaalisti, mutta Omat Sivut vaatisivat sen salasanan syöttämisen uusiksi ainakin muutosten teossa.


Itse asiassa minä olen luullut että tälläinen "taso" systeemi on jo käytössä, kun on ollut kauan yhteisössä kirjautuneena niin välillä on joutunut syöttämään salasanan uudelleen Omille Sivuille. Eli sieltä on joutunut "pihalle" jossain vaiheessa vaikka yhteisössä on pysynyt "kirjoilla" 🤔 😄

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
jessenic
Kunniajäsen
  • 204 custom-general.kudos
  • 356 custom-general.replies
  • 3 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuvien optimointiin kannattaisi kiinnittää huomiota. Tällä hetkellä tämä kuva on etusivulla ja monella muullakin sivulla: https://yhteiso.telia.fi/t5/image/serverpage/image-id/8534i371D2C5C28819B0D/image-size/large?v=1.0&p...

 

Koska se on PNG-kuva, tuo pieni kuva on äkkiä sivun suurin elementti (n. puoli megaa). Muut kuvat onkin JPEG-kuvia, mutta niitäkin saa helposti optimoitua erilaisilla softilla kuvanlaadun kärsimättä juurikaan.

 

Ei tuollaista valokuidun perässä helposti huomaa, mutta vähänkin hitaammalla yhteydellä sivun lataus hidastuu jonkin verran.

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 6125 custom-general.kudos
  • 5800 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Varmistin @jessenic vielä tuota Telia-tunnus-integraatiota ja sen mahdollista vaikutusta Yhteisön nopeuteen. Nämä eivät liity toisiinsa, ainoastaan login ja logout kiertävät palvelimiemme kautta ja hidastelua kuitenkin tapahtuu myös ei kirjautuneena ollessa.

 

Tuo "Muista minut", kuten @kiisseli67 kirjoittaa niin Omien sivujen session timeout on lyhyempi kuin täällä Yhteisössä joten tavallaan tämä on jo toteutettu. Nykyisellään meillä ei ole mahdollisuutta toteuttaa ihan suoranaista eritasoista kirjautumista. Idea toki on hyvä kuitenkin, ei voi kiistää.

 

Kuvien optimoinnit ja muut on toki tärkeitä ja syytä pitää mielessä. Jatkamme selvitystä yhdessä alustatoimittajan kanssa.

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!

Tämän osion uusimmat keskustelut