Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64339
Kirjoituksia 175013

Telia Yhteisön kankeus



Highlighted

Telia Yhteisön kankeus

Kommentaattori
Viestejä 27 kpl

Telia Yhteisön kankeus

1/28

Tässä käytän justiinsa Telian 4G yhteyden yli Telian palveluhallinta ja yhteisösivustoa viimeistä huutoa olevalla PC:llä ja sivusto on silti ihan älyttömän kankea.

 

Geneerinen valittaminen Telian surkeudesta on selvästi tahallaan tehty ihan liian hankalaksi, jotta siihen pikkuasioiden takia viitsisisi alkaa. Tänne yhteisön sivulle pääseminen edellytti unohdettujen Telia tunnusten luontia ja salasanan vaihto-operaatiota, eli kokonaisuudessaan pari pankkitunnistumista ja vieläpä sähköpostihyväksyntä yhteisötunnuksille.

 

Häiriöilmoituksen tekeminen onnistui, mutta en usko senkään menevän oikeaan osoitteeseen, koska tarjotut vaihtoehdot eivät koske sitä mikä on vikana.

 

Eli, kaikki tämä rumba ainoastaan sitä varten, että pääsen kertomaan, että irc palvelimenne ei toimi oikein.

 

Oi niitä aikoja kun vian ilmoittaminen onnistui simppelisti sähköpostitse tai ilmaiseksi puhelimella - johon vielä ihminen vastasi.

 

0 tykkäystä
27 vastausta
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

11/28

Hienoa @irritus, testauksesi osoittaa sen että meillä on täällä omassa yhteisössä jotain joka vaatii huomiota. Olimme Lithium-yhteisöistä hitain. Toki tämän tiesimmekin jo, että normaalia tämä ei ole.

 

Lithium on top 3 joukossa maailmalla kun katsotaan kaupallisia yhteisöjä ja mitä alustoja ne käyttää. Vai onkohan ne nykyään peräti jo top 2:ssa. Tosiaan kaupalliset yhteisöt ovat eri asia kuin ei kaupalliset, usein viimeksi mainitut ovat hyvin kevyitä/pelkistettyjä toteutukseltaan ja tottakai se vaikuttaa latausnopeuksiin. Mutta en sanoisi kuitenkaan Lithium-pohjaisiakaan hitaiksi, meillä täällä on vain joku probleema joka pitää selvittää.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 27 kpl

12/28

Uusi päivä, se irkkinne on edelleen rikki.

 

Nyt on vuorokausi yhteydenottopyynnöstä/häiriöilmoituksesta ja useampi vuorokausi vian alkamisesta. Arvaan, ettei tekninen tuki ole katsonutkaan sen palvelimen suuntaan. Tapahtumahan on jo johonkin ITIL prosessiin kirjoitettu, enää se varsinainen palvelu puuttuu. Tehdäänkö se Timbuktusta käsin? Oma pomo heiluttelis jo lapikasta, jos ei olis vastaavaan vikaan puuttunut tämmösessä ajassa.

 

Mitä sivuston raskauteen tulee, niin en syytä siitä Lithiumia vaan syytän Teliaa. Pännii nykyään meininki, jossa tahallaan rikotaan toimiva juttu ja sit syötetään se käyttäjien kurkusta alas. Turha perustella, että "onhan tämä hidas, koska Lithium on hidas ja kaikkihan nämä ovat hitaita". 80% tästä sivustosta on ihan tarpeetonta koodia. Lähtökohtaisesti mennään metsään jos tämmönen sivusto saa viedä 5 mb. Joko osaamista ei ole, tai todennäkösemmin - kiinnostusta ei ole.

 

Skippaan nyt kokonaan sen keskustelun, että olen täällä hoitamassa asioita, en katsomassa markkinointiviestintää. Jyrkkä ei kivoille kuville käytettävyyden perusteella.

 

0 tykkäystä
Highlighted

Yhteisömanageri
Viestejä 4 037 kpl

13/28

Itseasiassa en syytä Lithiumia hidastelusta vaan kerroin, että kaupalliset yhteisöt rakennetaan yleensä erilaisten alustojen päälle kuin ei kaupalliset.

 

Hidastelusta voi ja saa syyttää ainoastaan meitä, tämänhän jo @irritus :ksen listaus osoitti taulukollaan kun vertaili meitä myös muihin Lithium-yhteisöihin. Meilllä pitää vaan löytää juurisyy ja korjata se.

 

Voit luottaa siihen, että halua tämän korjaamiseen on. Haluamme tehdä Telia Yhteisöstä pohjoismaiden parhaimman kaupallisen yhteisön ja silloin jokainen osa-alue tulee olla kunnossa.

 

-

 

Palvelupyyntöön kyllä vastataan, saapumisjärjestyksessä. Pyydän, että odotat vielä hetken.

Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 27 kpl

14/28

Uusi päivä. Telian häiriömies soitteli, ja päätyi siihen, jotta ensiviikkoon mennee irkkiasiain ihmettely. Joten jos jonkun muunkin heittää irkkipalvelin pellolle yhteyttä ottaessa, niin ei ratkennut vielä tänään tämä. Yllätyin positiivisesti, että joku soitti alle viikossa.

 

Toivotan onnea yhteisöalustan kanssa.

 

 

 

 

Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 27 kpl

15/28

Päivä T+7, ja ongelma jatkuu, joten trollataanpa lisää:

 

Ajatella, että tämäkin käyty keskustelu olis mahtunut irkissä muutamaan Ethernet pakettiin. Tämmösellä foorumilla taas keskustelu itsessään vie ehkä saman siivun, mutta joka kerta pitää ladata tuo 5MB pelkkää kehystä, ja koko hässäkkä browserissa parsittuna vie Windowsin muistista satoja megoja tilaa. Siitäkin suurin osa on pelkkää tyhjää. Hemmetin kummallista tämä nykyaika.

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 423 kpl

16/28

Kun sinulle soitettiin asiasta niin saatiinko siitä tarvittavat tiedot asian tutkimiseen, eli kellonajat milloin ongelmaa on ollut ja ip-osoite mistä on koitettu ottaa yhteyttä? Jos nämä on vielä vaiheessa niin nopeiten nuo saa toimitettu chatin kautta tai vaihtoehtoisesti yhteydenottopyynnöllä.

Testatessa palvelimeen on saatu yhteys normaalisti eikä ole esiintynyt mitään ongelmia. Tämän takia tarvitaan noita tarkempia tietoja että ongelmaa saadaan tutkittua. 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 27 kpl

17/28

Päivä 8

 

Ymmärsin, että viankuvaus tuli selväksi jo häiriömiehen soittaessa. Tänään on kuitenkin lisätietoja toimitettu.

 

Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 27 kpl

18/28

Päivä 9

 

Häiriömies otti taas yhteyttä irkkiasiassa, hieno juttu, mutta homma alkaa mennä Kafkamaiseksi. Pitäisi ottaa yhteyttä palvelimen ylläpitäjään. Irc.inet.fi palvelimen ylläpitäjä on tietääkseni Telia(Sonera).

 

 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 27 kpl

19/28

Toivottavasti tämän vian omituinen häiriöhallintaprosessin rekursio ei kaada koko verkkoa.

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 27 kpl

20/28

Täs on nyt päivä 10 menossa tuon alkup. irkkiasian kanssa.

 

Toistaiseksi yksikään tähän ketjuun tahi häiriöilmoituksiin vastanneista Telialaisista ei liene tehnyt sitä yhtä ainoaa oikeaa toimenpidettä, eli ottais yhteyttä ko. palvelimeen, ja tsekkais mikä vikana. Sen sijaan on menty näin:

 

"Hoida asiasi itse tuolla->" bla bla bla bla bla "kyllä se meidän Telian sisäverkosta toimii" bla bla bla bla bla "ota yhteys palvelimen ylläpitäjään itse" bla bla bla " ai mekö sitä ylläpidämme!?"

 

Kysynkin teiltä arvon yhteisömanageri ja muut hassutitteliset Telialaiset: Miten on noin niin kuin omasta mielestä mennyt?

 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.