Telia finance ja luoton hakeminen

  • 9 February 2020
  • 8 kommenttia
  • 709 katselukertaa

Onkohan muilla ollut ongelmia Financen kanssa luottoa haettaessa? Olen tuskaisesti yrittänyt ostaa luotolla konetta, mutta ohjelma ei etene luoton puolelle saakka, vaan neuvoo jatkamaan asiakaspalvelun kanssa. Luottotiedoissani ei ole vikaa, ei rästimaksuja sun muita, mutta luottopyyntö ei edes merkkaudu financeen. Asiakaspalvelulta sain viimein tiedon teknisestä viasta ja lupauksen sen korjaamisesta. Ei ole tapahtunut mitään. On luvattu sähköpostiselvitystä sun muuta. Viikon olen asian kanssa takunnut. Ei mitään vaikutusta. Aina ei saa, mitä luvataan. 


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Heippa vaan! Tähän kysymykseen vastaa Telialainen varmasti myöhemmin. Varmistaisin vielä sen ettet ole asunut jonkin aikaa ulkomailla? Se on ainakin yksi syy hylkäykseen :) 


 

El ole oleskellut ulkomailla. Ymmärtääkseni asia on niin, että luottohakemus ei ylipäätään hakeudu financen puolelle. Tätä on yritetty asiakaspalvelunkin kautta. Tilaus torppaa financen muuriin, hakemus ei etene käsittelyyn. No, turhauttaa, kun ei saa edes selitysti miksi on näin.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Moi @Isojakku ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön 🙂 !

Kun valitset verkkokaupassa tuotteen Telia Rahoituksella, valitaan tilauksen edetessä tarvittava luoton määrä tuotetta varten. Jos sinulla ei ole aiemmin ollut Telia Rahoituksella tuotteita tai aiempi luottorajasi ei riitä uuden laitteen hankkimiseen, valitaan uusi luottoraja tilausvaiheessa. Tämän jälkeen järjestelmä tekee automaattisen luottopäätöksen, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Yksi vaihtoehto siis on, ettei luottopäätös myönnä tarvittavan suurta luottorajaa ostettavalle laitteelle, mutta kirjoittamasi perusteella luottopäätöksen kysely vaikuttaisi jotenkin epäonnistuvan. Tässä ketjussa mainittiinkin se, että jos on asunut ulkomailla lähihistoriassa ja muuttanut takaisin Suomeen niin välttämättä riittävää maksuhistoriaa ei voida tarkastaa, jolloin luoton myöntäminen voi kaatua siihen, mutta sekään ei tähän tilanteeseen sopinut.

Tiettyjä muitakin rajoituksia Telia Rahoituksen saamiseksi on. Luotonsaajan on oltava yli 18-vuotias, hänellä tulee olla suomalainen henkilötunnus, voimassa oleva virallinen osoite Suomessa ja luottotietojen tulee olla kunnossa. Turvakiellon tai omaehtoisen luottokiellon omaavalle ei voida myöntää luottoa. Totesitkin, ettei sinulla ole laskurästejä, joten se puoli on kunnossa. Toistaiseksi myöskään edunvalvonnassa olevalle henkilölle ei voida myöntää Telia Rahoitusta. 

Ilman asiakastietoja emme täällä Yhteisön puolella kuitenkaan pysty täysin varmaksi sanomaan syytä tähän ongelmaan. Kyseessä voi siis olla jokin tekninen häiriökin kuten kirjoititkin. Ikävä kuulla, ettei tähän asti ongelma ole vielä selvinnyt, mutta asiaa joudutaan tarkastelemaan tarkemmin asiakaspalvelumme kautta ja toivoisin, että ottaisit meihin yhteyttä vielä asiasta esimerkiksi telia.fi -sivujen 24/7 chatin kautta. Kaikki yhteydenottokanavamme asiakaspalveluun löydät täältä

Onnistuuko muuten ton luototuksen maksujen kanssa niin että maksaa etukäteen esim 3kk maksut sen yhden kuukauden viitteellä ja sen jälkeen ei tule 3kk noita laskuja?.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@arapahoe@  kirjoitti:

Onnistuuko muuten ton luototuksen maksujen kanssa niin että maksaa etukäteen esim 3kk maksut sen yhden kuukauden viitteellä ja sen jälkeen ei tule 3kk noita laskuja?.




Voit kuitenkin halutessasi maksaa laskulla olevaa vähimmäiskuukausierää suuremman summan, jolloin maksuaika lyhenee ja/tai viimeisen laskun kuukausierä pienenee. Voit myös maksaa luottosi kerralla milloin tahansa sopimuskauden aikana.


Eli tulee laskuja edelleen ja suurempi lyhennys vaikuttaa loppupäähän laskutusta ?


 


https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/rahoitus/usein-kysytyt-kysymykset 


@kiisseli67@  kirjoitti:


@arapahoe@  kirjoitti:

Onnistuuko muuten ton luototuksen maksujen kanssa niin että maksaa etukäteen esim 3kk maksut sen yhden kuukauden viitteellä ja sen jälkeen ei tule 3kk noita laskuja?.




Voit kuitenkin halutessasi maksaa laskulla olevaa vähimmäiskuukausierää suuremman summan, jolloin maksuaika lyhenee ja/tai viimeisen laskun kuukausierä pienenee. Voit myös maksaa luottosi kerralla milloin tahansa sopimuskauden aikana.


Eli tulee laskuja edelleen ja suurempi lyhennys vaikuttaa loppupäähän laskutusta ?


 


https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/rahoitus/usein-kysytyt-kysymykset 




Juurikin näin eli ylimääräinen suoritus vähennetään luoton jäljellä olevasta kokonaissummasta. Käytännössä siis laskut juoksevat edelleen kuukausittain, mutta luottoaika lyhenee.

Minun logiikalla vastaajat vastasivat ei, vaikka eivät suoraan sanoneet. 

Olen ollut vielä yhteydessä asiakaspalveluun. Näyttää olevan niin, että kun olen maksanut kerralla loput edellisestä luotostani - kolmisen vuotta sitten- niin olen maksanut vahingossa ylimääräistä reilut viisi euroa. Tällainen luku jostain viimein kaivettiin esille. Mitään muuta syytä luoton epäämiseen ei voi olla. Eli luottotili on plussalla. Koskapa kone, jota yritin ostaa, oli näitä selvitellessä myyty loppuun  ( tarjouskin  ehti mennä jo ohi) olen ottanut asiassa aikalisän, enkä siis ole enää edes yrittänyt ostaa mitään, saati hakea luottoa. Täytyy pohtia asiaa. 

Vastaa