Telia ilmoittaa liittymähinnan noususta vaikka sopimuskausi ei ole loppunut.

  • 24 September 2021
  • 3 kommenttia
  • 15 katselukertaa

Minulla on Telialle tehty sopimus, joka loppuu 31.10.2021. 

Silti Teliasta on lähetetty sekä tekstiviesti, että sähköpostia, joissa ilmoitetaan, että liittymäni hinta nousee 3.10.2021 jälkeen. Tuolloin muka sopimukseni loppuu.

 

Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun, mutta jokainen asiakaspalvelija vastaa erilailla.

Kukaan ei vastaa asiakaspalvelussa, että mistä tuo 3.10.2021 päivämäärä tulee.

 

Yritän selvittää asiaa asiakaspalvelun ja chatin kautta, mutta se on todella hidasta, kun en saa vastausta ja joudun aina uudelleen kysymisen jälkeen odottamaan....turhauttavaa.

 

Mutta onko muilla kokemusta, että Telia yrittää nostaa liittymän hintaa ilman perustetta ja voimassaolevan sopimuksen vastaisesti?

Tiedättekö miksi Telia tekee näin?

Ja mitä kautta ja miten olette parhaiten saaneet asian hoidettua?

 

Itse pidän tällaista huijaamisena ja olen ymmälläni, että joudun Telian asiakkaana kohtaamaan tällaista.

 


3 kommenttia


@Pettynyt2021  kirjoitti:

Minulla on Telialle tehty sopimus, joka loppuu 31.10.2021. 


Silti Teliasta on lähetetty sekä tekstiviesti, että sähköpostia, joissa ilmoitetaan, että liittymäni hinta nousee 3.10.2021 jälkeen. Tuolloin muka sopimukseni loppuu.


 


Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun, mutta jokainen asiakaspalvelija vastaa erilailla.


Kukaan ei vastaa asiakaspalvelussa, että mistä tuo 3.10.2021 päivämäärä tulee.




Hei @Pettynyt2021 ja tervetuloa mukaan Yhteisöön!


 


Kannattaa varmistella siitä viestistä, jonka sait meiltä onko siinä mainittu, että "Liittymän uusi etuhinta päivitetään liittymälle laskutuskauden vaihtuessa". Kuulostaa nimittäin vahvasti siltä, että sinun liittymän laskutuskausi on vaihtumassa. Laskutuskauden vaihtumisesta huolimatta nykyinen etuhintasi on voimassa 31.10. saakka, ja tämä uusi etuhinta marraskuusta eteenpäin. 🙂>


 


Edit: selkeytetty viestiä.

Hei,

 

Kiitos vastauksesta. Näin selkeästi asiaa ei asiakaspalvelun kautta minulle kerrottu, mutta jos ja toivottavasti asia näin on, niin hyvä.

Olisi tietysti hyvän asiakaspalvelun, ja minun maksavana asiakkaana, kannalta hienoa, jos asia selvennettäisiin yhden asiakaspalvelijan kautta ja kerrottaisiin, että miksi asiasta tulee sellaisia tekstiviestejä ja sähköposteja kuin tulee. Nyt näin ei tapahtunut ja olen käyttänyt paljon aikaa kysyäkseni, että onko kaikki kunnossa vai ei.

 

Mutta ei hätää. Asia on nyt ratkaistu. Vaihdan operaattoria, koska en halua jatkossa käyttää aikaani selvitellessä epäselviä tekstiviestejä ja sähköposteja.

 


@Pettynyt2021  kirjoitti:

Hei,


 


Kiitos vastauksesta. Näin selkeästi asiaa ei asiakaspalvelun kautta minulle kerrottu, mutta jos ja toivottavasti asia näin on, niin hyvä.


Olisi tietysti hyvän asiakaspalvelun, ja minun maksavana asiakkaana, kannalta hienoa, jos asia selvennettäisiin yhden asiakaspalvelijan kautta ja kerrottaisiin, että miksi asiasta tulee sellaisia tekstiviestejä ja sähköposteja kuin tulee. Nyt näin ei tapahtunut ja olen käyttänyt paljon aikaa kysyäkseni, että onko kaikki kunnossa vai ei.


 


Mutta ei hätää. Asia on nyt ratkaistu. Vaihdan operaattoria, koska en halua jatkossa käyttää aikaani selvitellessä epäselviä tekstiviestejä ja sähköposteja.


 




Harmillista kuulla, että jouduit tätä asiaa useampaan otteeseen asiakaspalvelustamme kysymään – näin ei tietenkään pitäisi olla, vaan asian olisi tullut selvitä ensimmäisellä yhteydenotolla. Kesken sopimuskauden ei liittymän hintoihin tehdä muutoksia, vaan tuo viesti muistuttaakin siitä, että liittymällä oleva etuhinta on päättymässä. Tuo päivämäärä laskutuskauden vaihtumisen suhteen saattoi varmastikin aiheuttaa hämmennystä, jos sopimus on voimassa kuukauden loppuun.

Vastaa