Telia kaupanpurku

  • 22 October 2020
  • 1 kommentti
  • 39 katselukertaa

ONPA VAIKEAA PALAUTTEENANTO!!!


Olen yli 70-vuotias yksineläjä nainen. Kun muutin viime vuoden lopulla, vaihdoin kaikki liittymäni Telialle. Minulla on pitkä tapahtumaselostus sähköpostia varten joko kuluttaja-asiamiehelle tai yleisön osastoon, miten vuosi on mennyt. Päin mäntyä!


 


Olen joutunut kuukausittain olemaan tekemisissä Telian kanssa. Aluksi ei kerrottu, ettei 4-kanava toimi.


Ensin hupilaite lähetettiin, muttei modeemia. Joten asennustilanteessa uudestaan postiin. Nummelan nuoret miehet lupasivat  jopa, että koko laitepaketti tuodaan kotiin täällä Vihdissä. Ei tuotu.


 


Laskutuksissa sekaannuksia, vaikka selkeästi sovittiin, että minun ja poikani lähetetään erikseen omiin osoitteisiimme..


 


2kk ilmaista c-morea hyvitykseksi 4-kanavasta ja postilähetyksistä. Vahingossa laskutettiin kuitenkin, mutta huomasin virheen.


 


Viimeisin moka, osittain oma: Minulle puhelimessa kaupattiin hybridiliittymää. Luulin, että tv:stänikin tulee hybridi eli vanhukselle myytin jotain, mistä hän ei tiennyt mitään.


Sanoin, etten osaa asentaa, joten kunhan poikani tulee 100km:n päästä, niin sitten vasta se kytketään. Kuitenkin laite lähetettiin ja vanha yhteys katkaistiin. Sain puhuttua sen takaisin, koska laitekin oli silloin vielä postissa.


Poikani tuli ja asensi. Kuukauden sisällä nettiyhteys on ollut poikki 4 krt, vaikka sen piti olla häiriövapaa. Nyt kävi selväksi, ettei laitetta ole kytketty oikein.


Puhelimen pistoke on eteisessä, jossa ei ole hyllyjä tai pöytää modeemille ja hupilaitteelle.


 


Aiemmin ei puhuttu, että asennus maksaisi yli 70€. Tosin Nummelan standillä nuoret miehet, joiden kanssa olen paljon asioinut, sanoivat, ettei asennus mitään maksa.


Puhelimessa myyjä sanoi, että vanha laite pitää palauttaa postitse. Nummelassa sanottiin, ettei, koska hyllyt on jo täynnä vanhaa roinaa.


 


Olen konttaillut ja irrotellut johtoja, kuten puhelimessa aikaisemmin neuvottiin ennenkuin tiedettiin, että puhelimen pistoketta tarvitaan.


 


Eli, pitää hankkia hylly tai pöytä, eteiseen. En halua! Nyt pitää odottaa, että poikani tulisi asentamaan laitteen oikein.


Haluan perua kaupan. Minulle ei tullut hybridi-tv:tä, olen ostanut jotain, jota en ole ymmärtänyt ja harmia on ollut riittämiin. En aio kalustaa eteistäni uudelleen.


Tallenteita on riittämiin, en tarvi c-morea. Hintaeron ei pitänyt olla suuri, en tiedä, en muista, mikä oli ero, mitä luvattiin, mutta haluan perua hybridikaupan ja olla vielä Telian asiakas.


 


Ihmetyttää telialaisten erilaiset vastaukset.


 


Edit MinnaLN: siirretty aloitus sopivampaan osioon. Muokattu otsikkoa hieman kuvaavammaksi.


1 kommentti

Hei @Kaisariina1 ja tervetuloa Yhteisöömme! 😁>


 


Todella ikävä kuulla, että Telia Kaupastamme kerrottiin asennuksen olevan maksutonta ja että vanhaa modeemia ei tarvitsisi palauttaa. Asennuksen tulee tarvittaessa tekemään meidän erillinen Helppi-palvelu, joka maksaa lähes poikkeuksetta erikseen. Mikäli vanhan netin modeemi on sellainen, että sitä ei voisi vaikkapa uusio käyttää, menee laite meidän kautta asianmukaiseen kierrätykseen. Ilman muuta näistä asioista on syytä muistuttaa kyseistä liikettämme, joten tästä saadaan kyllä palautetta eteenpäin.


 


Hybrid-TV on toden totta asia erikseen Hybrid-laajakaistan kanssa. Jos sinulle on annettu ymmärtää, että Hybrid-TV tulisi laajakaistan yhteydessä on ilman muuta mahdollista esimerkiksi kuunnella puhelu. Kaikista yhteydenotoistasi jää jälki, joten jos haluat asiaa tarkemmin selvitellä voit jättää asiakaspalveluumme vaikkapa yhteydenottopyynnön. Tavallisesti verkossa tai puhelimitse tilatuilla tuotteilla on 14 vuorokautta peruutusoikeus, jonka jälkeen sopimus on sitova.


 


Hybrid-laajakaista on kuitenkin taatusti toimiva ratkaisu, jahka se on saatu asennettua oikein. Ymmärrän toki, että harmittaa kun modeemia varten pitää oma jakkara tai pöytä hommata. Onhan se esimerkiksi parempi kuin, että laite on lattiantasalla.




 

Vastaa