Telia kaupat ja asiakaspalvelu

  • 22 November 2020
  • 7 kommenttia
  • 25 katselukertaa

Miksi Telia kauppoihin ei voi soittaa ja saada henkilökohtaista palvelua? On vain numero vaihteeseen josta lähetetään soittopyyntö kyseiseen liikkeeseen. Ongelmatapauksissa asiakaspalvelu ei palvele vaan pyytää käymään liikkeessä tai katsomaan Googlesta. Liike pyytää soittamaan asiakaspalveluun jne. Puolisoni Nokia 7 puhelimesta oli mennyt latausportti epäkuntoon takuuaikana. Emme tienneet että vika oli puhelimessa, ostimme uuden laturin ja latausogelma jatkui silloin tällöin. Telia liikkeessä kävimme jokunen päivä takuun umpeutumisen jälkeen jossa sanottiin että ei kuulu heille kun takuu on jo päättynyt ja  pyysivät ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelusta pyydettiin katsomaan Googlesta miten toimitaan tai käymään liikkeessä. Menimme jälleen liikkeeseen jonka piti olla yhteydessä puhelimen valmistajaan jotta selviäisi miten toimitaan. Liikkeestä ei kuulunut mitään, joten soitimme asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu laittoi soittopyynnön liikkeeseen mutta sieltä ei kuulunut mitään. Menimme taas liikkeeseen jossa selvisi että soittopyyntö ei ollut tavoittanut myyjää jonka asiaa piti hoitaa. Nyt liikkeessä ollut myyjä lähetti puhelimen huoltoon ja sanoi korjauksen menevän liikkeen piikkiin. Puhelin oli huollossa 3 viikkoa mutta latausvika ei ole korjaantunut. Ei kovin vakuuttavaa asiakaspalvelua...


 


Edit ReOlivia: Siirretty Asiakkuusosioon


7 kommenttia


@Kalle1978@  kirjoitti:

Miksi Telia kauppoihin ei voi soittaa ja saada henkilökohtaista palvelua? On vain numero vaihteeseen josta lähetetään soittopyyntö kyseiseen liikkeeseen. Ongelmatapauksissa asiakaspalvelu ei palvele vaan pyytää käymään liikkeessä tai katsomaan Googlesta. Liike pyytää soittamaan asiakaspalveluun jne. Puolisoni Nokia 7 puhelimesta oli mennyt latausportti epäkuntoon takuuaikana. Emme tienneet että vika oli puhelimessa, ostimme uuden laturin ja latausogelma jatkui silloin tällöin. Telia liikkeessä kävimme jokunen päivä takuun umpeutumisen jälkeen jossa sanottiin että ei kuulu heille kun takuu on jo päättynyt ja  pyysivät ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelusta pyydettiin katsomaan Googlesta miten toimitaan tai käymään liikkeessä. Menimme jälleen liikkeeseen jonka piti olla yhteydessä puhelimen valmistajaan jotta selviäisi miten toimitaan. Liikkeestä ei kuulunut mitään, joten soitimme asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu laittoi soittopyynnön liikkeeseen mutta sieltä ei kuulunut mitään. Menimme taas liikkeeseen jossa selvisi että soittopyyntö ei ollut tavoittanut myyjää jonka asiaa piti hoitaa. Nyt liikkeessä ollut myyjä lähetti puhelimen huoltoon ja sanoi korjauksen menevän liikkeen piikkiin. Puhelin oli huollossa 3 viikkoa mutta latausvika ei ole korjaantunut. Ei kovin vakuuttavaa asiakaspalvelua...




Olipa harmillinen homma. Hyvä, että puhelin lähetettiin huoltoon. Jos vika ei ole korjaantunut, niin vaihtoehtona on lähettää laite takaisin huoltoon. Laitan palautteesi eteenpäin, eihän toki asiakaspalvelukaan voi asialle mitään jos takuu on puhelimesta päättynyt. Asia olisi pitänyt hoitua jo ensimmäisellä yhteydenotolla. Pahoittelut siitä että asian selvittäminen on venynyt.


@ReOlivia@  kirjoitti:

@Kalle1978@  kirjoitti:

Miksi Telia kauppoihin ei voi soittaa ja saada henkilökohtaista palvelua? On vain numero vaihteeseen josta lähetetään soittopyyntö kyseiseen liikkeeseen. Ongelmatapauksissa asiakaspalvelu ei palvele vaan pyytää käymään liikkeessä tai katsomaan Googlesta. Liike pyytää soittamaan asiakaspalveluun jne. Puolisoni Nokia 7 puhelimesta oli mennyt latausportti epäkuntoon takuuaikana. Emme tienneet että vika oli puhelimessa, ostimme uuden laturin ja latausogelma jatkui silloin tällöin. Telia liikkeessä kävimme jokunen päivä takuun umpeutumisen jälkeen jossa sanottiin että ei kuulu heille kun takuu on jo päättynyt ja  pyysivät ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelusta pyydettiin katsomaan Googlesta miten toimitaan tai käymään liikkeessä. Menimme jälleen liikkeeseen jonka piti olla yhteydessä puhelimen valmistajaan jotta selviäisi miten toimitaan. Liikkeestä ei kuulunut mitään, joten soitimme asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu laittoi soittopyynnön liikkeeseen mutta sieltä ei kuulunut mitään. Menimme taas liikkeeseen jossa selvisi että soittopyyntö ei ollut tavoittanut myyjää jonka asiaa piti hoitaa. Nyt liikkeessä ollut myyjä lähetti puhelimen huoltoon ja sanoi korjauksen menevän liikkeen piikkiin. Puhelin oli huollossa 3 viikkoa mutta latausvika ei ole korjaantunut. Ei kovin vakuuttavaa asiakaspalvelua...


Olipa harmillinen homma. Hyvä, että puhelin lähetettiin huoltoon. Jos vika ei ole korjaantunut, niin vaihtoehtona on lähettää laite takaisin huoltoon. Laitan palautteesi eteenpäin, eihän toki asiakaspalvelukaan voi asialle mitään jos takuu on puhelimesta päättynyt. Asia olisi pitänyt hoitua jo ensimmäisellä yhteydenotolla. Pahoittelut siitä että asian selvittäminen on venynyt.


Vika puhelimeen ei ole tullut sormia napsauttamalla joten tuotteessa on ollut virhe ja se huomattiin takuuaikana, joten se kuuluu takuun piiriin. Asiakaspalvelun pitäisi tietää myös mitä takuu ja virhevastuu tarkoittaa ja kertoa toimintaohjeet kuluttajalle. Ei ole asiakaspalvelua pyytää kuluttajaa katsomaan Googlesta toimintaohjeita. Myös myymälöiden ohjeistusta voisi asiasta parantaa. Virhevastuu on voimassa takuuaikana ja myös sen jälkeen.


@Kalle1978@  kirjoitti:


@ReOlivia@  kirjoitti:


@Kalle1978@  kirjoitti:

Miksi Telia kauppoihin ei voi soittaa ja saada henkilökohtaista palvelua? On vain numero vaihteeseen josta lähetetään soittopyyntö kyseiseen liikkeeseen. Ongelmatapauksissa asiakaspalvelu ei palvele vaan pyytää käymään liikkeessä tai katsomaan Googlesta. Liike pyytää soittamaan asiakaspalveluun jne. Puolisoni Nokia 7 puhelimesta oli mennyt latausportti epäkuntoon takuuaikana. Emme tienneet että vika oli puhelimessa, ostimme uuden laturin ja latausogelma jatkui silloin tällöin. Telia liikkeessä kävimme jokunen päivä takuun umpeutumisen jälkeen jossa sanottiin että ei kuulu heille kun takuu on jo päättynyt ja  pyysivät ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelusta pyydettiin katsomaan Googlesta miten toimitaan tai käymään liikkeessä. Menimme jälleen liikkeeseen jonka piti olla yhteydessä puhelimen valmistajaan jotta selviäisi miten toimitaan. Liikkeestä ei kuulunut mitään, joten soitimme asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu laittoi soittopyynnön liikkeeseen mutta sieltä ei kuulunut mitään. Menimme taas liikkeeseen jossa selvisi että soittopyyntö ei ollut tavoittanut myyjää jonka asiaa piti hoitaa. Nyt liikkeessä ollut myyjä lähetti puhelimen huoltoon ja sanoi korjauksen menevän liikkeen piikkiin. Puhelin oli huollossa 3 viikkoa mutta latausvika ei ole korjaantunut. Ei kovin vakuuttavaa asiakaspalvelua...




Olipa harmillinen homma. Hyvä, että puhelin lähetettiin huoltoon. Jos vika ei ole korjaantunut, niin vaihtoehtona on lähettää laite takaisin huoltoon. Laitan palautteesi eteenpäin, eihän toki asiakaspalvelukaan voi asialle mitään jos takuu on puhelimesta päättynyt. Asia olisi pitänyt hoitua jo ensimmäisellä yhteydenotolla. Pahoittelut siitä että asian selvittäminen on venynyt.




Vika puhelimeen ei ole tullut sormia napsauttamalla joten tuotteessa on ollut virhe ja se huomattiin takuuaikana, joten se kuuluu takuun piiriin. Asiakaspalvelun pitäisi tietää myös mitä takuu ja virhevastuu tarkoittaa ja kertoa toimintaohjeet kuluttajalle. Ei ole asiakaspalvelua pyytää kuluttajaa katsomaan Googlesta toimintaohjeita. Myös myymälöiden ohjeistusta voisi asiasta parantaa. Virhevastuu on voimassa takuuaikana ja myös sen jälkeen.




Viestisi on välitetty eteenpäin. Kiitos kun jaoit kokemuksesi niin saadaan asia korjattua 😁>

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Telian kannattaisi katsoa sieltä googlesta mitä virhevastuu tarkoittaa ja mikä on takuun ja virhevastuu ero. Ei se jotta takuuaika on loppu tarkoita sitä, etteikö virhevastuu ole voimassa ja jos tuotteessa on vika, se on korjattava vaikka takuu olisi umpeutunut.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@AsiakasY@  kirjoitti:

Telian kannattaisi katsoa sieltä googlesta mitä virhevastuu tarkoittaa ja mikä on takuun ja virhevastuu ero. Ei se jotta takuuaika on loppu tarkoita sitä, etteikö virhevastuu ole voimassa ja jos tuotteessa on vika, se on korjattava vaikka takuu olisi umpeutunut.




Jep, tosin joitain pieniä rajoitteita on erityisesti siinä, millä aikavälillä havaittu virhe pitää reklamoida. Kuitenkin jos on parista päivästä yli takuun, niin monesti valmistajatkin tulevat vastaan. Lisäksi tosiaan virhevastuu antaa lainmukaista turvaa, koska ei voi olettaa, että laite kosahtaa heti tietyn päivämäärän jälkeen.


@Purnipsi@  kirjoitti:

@AsiakasY@  kirjoitti:

Telian kannattaisi katsoa sieltä googlesta mitä virhevastuu tarkoittaa ja mikä on takuun ja virhevastuu ero. Ei se jotta takuuaika on loppu tarkoita sitä, etteikö virhevastuu ole voimassa ja jos tuotteessa on vika, se on korjattava vaikka takuu olisi umpeutunut.


Jep, tosin joitain pieniä rajoitteita on erityisesti siinä, millä aikavälillä havaittu virhe pitää reklamoida. Kuitenkin jos on parista päivästä yli takuun, niin monesti valmistajatkin tulevat vastaan. Lisäksi tosiaan virhevastuu antaa lainmukaista turvaa, koska ei voi olettaa, että laite kosahtaa heti tietyn päivämäärän jälkeen.


Niinpä. Kun vika ei ilmennyt joka latauksen yhteydessä, vaihdoimme laturin ja kokeilimme voisiko syy olla siinä. Eipä ollut. Ei myyjä voi vaatia kuluttajaa viemään viallista tuotetta liikkeeseen samalla sekunnilla kun vika ilmenee. Eivät kaikki asu Telia kaupan vieressä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Kalle1978@  kirjoitti:


@Purnipsi@  kirjoitti:


@AsiakasY@  kirjoitti:

Telian kannattaisi katsoa sieltä googlesta mitä virhevastuu tarkoittaa ja mikä on takuun ja virhevastuu ero. Ei se jotta takuuaika on loppu tarkoita sitä, etteikö virhevastuu ole voimassa ja jos tuotteessa on vika, se on korjattava vaikka takuu olisi umpeutunut.




Jep, tosin joitain pieniä rajoitteita on erityisesti siinä, millä aikavälillä havaittu virhe pitää reklamoida. Kuitenkin jos on parista päivästä yli takuun, niin monesti valmistajatkin tulevat vastaan. Lisäksi tosiaan virhevastuu antaa lainmukaista turvaa, koska ei voi olettaa, että laite kosahtaa heti tietyn päivämäärän jälkeen.




Niinpä. Kun vika ei ilmennyt joka latauksen yhteydessä, vaihdoimme laturin ja kokeilimme voisiko syy olla siinä. Eipä ollut. Ei myyjä voi vaatia kuluttajaa viemään viallista tuotetta liikkeeseen samalla sekunnilla kun vika ilmenee. Eivät kaikki asu Telia kaupan vieressä.




Tuo on totta. Tälläisissä tilanteissa korostuu asiakaspalvelijan ammattitaidon ja tilannetajun merkitys. Minullakin on 40km lähimpään Telia-kauppaan mutta toisaalta tuon lähellä tulee käytyä lähes päivittäin töiden vuoksi ja samalla muut kauppa-asiat tulee hoidettua hypermarketissa. Kaikilla ei todellakaan tilanne ole samanlainen tilanne taikka mahdollisuudet nytkähtää kohti liikkeitä.


 


Kuluttajalle keskeinen ohjeistus oikeuksistaan löytyy täältä: https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/


 


Sekä: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/milloin-tavarassa-on-virhe/

Vastaa