Lasku ei tule sähköpostiin

  • 28 February 2021
  • 8 kommenttia
  • 75 katselukertaa

Aloin ihmettelemään kun Gmail sähköpostiini ei ole ollenkaan tullunna maaliskuun laskua.


 


Kirjaannuin Telia sivulle (selaimella) ja lasku osiosta löytyi avoin lasku.


MUTTA tuossa laskussa EI OLE virtuaaliviivakoodia ollenkaan.


 


Kuinkas saisin tuon uusimman laskun sähköpostiini, jotta voin maksaa sen ajoissa.


 


Katsoin tietoni ja ne kaikki on ja pitäisi olla ajantasalla.


 


 


Edit SaJoonas: muokattu otsikkoa


8 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@jarith69@  kirjoitti:

Aloin ihmettelemään kun Gmail sähköpostiini ei ole ollenkaan tullunna maaliskuun laskua.


 


Kirjaannuin Telia sivulle (selaimella) ja lasku osiosta löytyi avoin lasku.


MUTTA tuossa laskussa EI OLE virtuaaliviivakoodia ollenkaan.


 


Kuinkas saisin tuon uusimman laskun sähköpostiini, jotta voin maksaa sen ajoissa.


 


Katsoin tietoni ja ne kaikki on ja pitäisi olla ajantasalla.




Näkyykö Minun Teliaan kirjautuessa laskutustapana yhä sähköpostilaskutus? Katsoitko kaikki mahdolliset sähköpostikansiot ettei lasku ole mennyt vahingossa esimerkiksi roskapostiin? Minun Teliassa näkyvissä laskuissa ei ole viivakoodia ollenkaan, mutta laskun voi toki maksaa myös sivujen kautta verkkomaksuna tai katsomalla laskun tiedot itse laskulta ja tekemällä suorituksen verkkopankin kautta. 


@SaJoonas@  kirjoitti:

@jarith69@  kirjoitti:

Aloin ihmettelemään kun Gmail sähköpostiini ei ole ollenkaan tullunna maaliskuun laskua.

 

Kirjaannuin Telia sivulle (selaimella) ja lasku osiosta löytyi avoin lasku.

MUTTA tuossa laskussa EI OLE virtuaaliviivakoodia ollenkaan.

 

Kuinkas saisin tuon uusimman laskun sähköpostiini, jotta voin maksaa sen ajoissa.

 

Katsoin tietoni ja ne kaikki on ja pitäisi olla ajantasalla.


Näkyykö Minun Teliaan kirjautuessa laskutustapana yhä sähköpostilaskutus? Katsoitko kaikki mahdolliset sähköpostikansiot ettei lasku ole mennyt vahingossa esimerkiksi roskapostiin? Minun Teliassa näkyvissä laskuissa ei ole viivakoodia ollenkaan, mutta laskun voi toki maksaa myös sivujen kautta verkkomaksuna tai katsomalla laskun tiedot itse laskulta ja tekemällä suorituksen verkkopankin kautta. 


Katsoin KAIKKI tiedot, että ne on varmasti oikein sähköpostia myöten.

 

Sekä katsoin Gmailin kaikki kansiot plus roskaposti kansion MUTTA ei vain ole tullunna uusinta laskua.

 

Ei kai se nyt sitten vain ole sotkennut tuota maaliskuun laskun lähettämistä kun viime kuussa 18. päivä poistin yhden puhelinliittymän (tele). Sekä päivitin toisen liittymän kiinteä kuukausimaksulliseksi.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@jarith69@  kirjoitti:
Katsoin KAIKKI tiedot, että ne on varmasti oikein sähköpostia myöten.

 


Sekä katsoin Gmailin kaikki kansiot plus roskaposti kansion MUTTA ei vain ole tullunna uusinta laskua.


 


Ei kai se nyt sitten vain ole sotkennut tuota maaliskuun laskun lähettämistä kun viime kuussa 18. päivä poistin yhden puhelinliittymän (tele). Sekä päivitin toisen liittymän kiinteä kuukausimaksulliseksi.




Katsoitko siis Minun Teliasta, että laskutustapana on yhä sähköpostilasku? Voit tarkistaa sen kirjautumalla sisään Telia.fi -sivuille, valitsemalla ruudun ylälaidasta Minun Telia ja sen jälkeen klikkaamalla Omat tiedot ja asetukset -> Laskutustiedot. Jos laskutustapa on oikein ja lasku ei silti tule sähköpostiisi, niin voimme katsoa tilannetta tarkemmin  asiakaspalvelussa. Täällä Yhteisön puolella en pääse tarkistamaan asiakastiedoistasi, onko laskutustapa jostain syystä muuttunut noiden tehtyjen muutosten vuoksi. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Voin nyt olla iha väärässäkin, mutta olisiko tuossa käynyt niin, että palveluiden muokkaus olisi "perustanut" nuo uudelleen ja siksi koska sähköpostilasku ei ole enää saatavilla kuin parille palvelulle, poistui se sinun palveluilta käytöstä.


 


Itse vaihdoin s-postilaskut e-laskuun, joka yllättävästi ilman ongelmia aktivoitu käyttöön. Aiempi yritys (jokunen vuosi sitten) vain päättyi hampaidenkiristelyyn, koska pankki ja Sonera syyttelivät toisiaan laskujen toimimattomuudesta. Mutta nyt se onnistui kaikin puolin heti.


@SaJoonas@  kirjoitti:

@jarith69@  kirjoitti:
Katsoin KAIKKI tiedot, että ne on varmasti oikein sähköpostia myöten.

 

Sekä katsoin Gmailin kaikki kansiot plus roskaposti kansion MUTTA ei vain ole tullunna uusinta laskua.

 

Ei kai se nyt sitten vain ole sotkennut tuota maaliskuun laskun lähettämistä kun viime kuussa 18. päivä poistin yhden puhelinliittymän (tele). Sekä päivitin toisen liittymän kiinteä kuukausimaksulliseksi.


Katsoitko siis Minun Teliasta, että laskutustapana on yhä sähköpostilasku? Voit tarkistaa sen kirjautumalla sisään Telia.fi -sivuille, valitsemalla ruudun ylälaidasta Minun Telia ja sen jälkeen klikkaamalla Omat tiedot ja asetukset -> Laskutustiedot. Jos laskutustapa on oikein ja lasku ei silti tule sähköpostiisi, niin voimme katsoa tilannetta tarkemmin  asiakaspalvelussa. Täällä Yhteisön puolella en pääse tarkistamaan asiakastiedoistasi, onko laskutustapa jostain syystä muuttunut noiden tehtyjen muutosten vuoksi. 


Hei SaJoonas

 

Laitan kuvan tuosta kyseisestä välilehdestä. Mutta olen peittänyt liittymien puhelinnumerot ja nimeni.

Tuo liittymä josta aikaisemmin mainitsin katkeaa 3.3.2021.

Toivottavasti tuo kuva antaa jotain "valaistusta" tuohon ongelmaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Koska laskutusosoitetta ei ole, ei lasku löydä perille. Uusia sähköpostilaskuja ei kai voi enää luoda. Vaihtoehdot ovat kai paperilasku, e-lasku tai Kivra. Yritin itse katsoa, miten olisin saanut muutettua noita laskutustietoja, kun käytössä on yhteislasku, mutta en kyllä paikkaa mistään löytänyt. Varmaan on yksinkertaisinta kontaktoida asiakaspalvelua asian tiimoilta ja kertoa, että ei vain onnistu.


 


Telian sivuilla lukee seuraavasti: Sähköpostilasku on kuitenkin edelleen saatavilla Kotinumero- ja kotipuheliittymille, Telia Dot -liittymille, kaapeli-TV-palveluille eikä Telia Rahoituksen laskuille.


 


https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/sahkopostilasku


 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Purnipsi@  kirjoitti:

Koska laskutusosoitetta ei ole, ei lasku löydä perille. Uusia sähköpostilaskuja ei kai voi enää luoda. Vaihtoehdot ovat kai paperilasku, e-lasku tai Kivra. Yritin itse katsoa, miten olisin saanut muutettua noita laskutustietoja, kun käytössä on yhteislasku, mutta en kyllä paikkaa mistään löytänyt. Varmaan on yksinkertaisinta kontaktoida asiakaspalvelua asian tiimoilta ja kertoa, että ei vain onnistu.


 


Telian sivuilla lukee seuraavasti: Sähköpostilasku on kuitenkin edelleen saatavilla Kotinumero- ja kotipuheliittymille, Telia Dot -liittymille, kaapeli-TV-palveluille eikä Telia Rahoituksen laskuille.


 


https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/sahkopostilasku


 




Ei minullakaan enää näy laskutusosoitetta omissa tiedoissa, vaikka ollut e-laskutus monta vuotta ja yhteislasku 🤔>


Lukee omilla sivuilla ja Minun Telia sovelluksessa: Ei laskutusosoitetta...

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Selvitin asiaa täältä päästä ja tällä hetkellä yhteislaskun kohdalla laskutusosoitetta ei näy. Tämä muutos on tapahtunut hetki sitten, mutta laitan tästä palautetta, että saadaan tuo laskutusosoite jatkossa sinne näkyviin. Tuon tekstin ei pitäisi kuitenkaan vaikuttaa laskun saapumiseen. Suosittelenkin @jarith69 otat yhteyttä meidän asiakaspalveluun, niin pääsevät sitä kautta tarkistamaan, mistä tuo mahdollisesti voisi johtua, ettei lasku ole perille löytänyt.


 


Ja kuten @Purnipsi tuossa sanoi, niin sähköpostilaskutus on poistunut käytöstä ja jatkossa laskutusvaihtoehtoina on e-lasku, Lasku Minun Teliaan, Kivra sekä paperilasku. 🙂>

Vastaa