Moi!
Piti pitkästä aikaa kattella jotta mitähän kaikkea on kertynyt (liki käyttämättömään) Telia-sähköpostilooraani...
...eikä mistään löytynyt sopimuslappua, missä juuri spostin salasana on, en ole sitä koskaan oletuksesta muuttanut...
Lähtökohtana on siis oma vika / huolimattomuus, muttamutta... :)
Yritys / ihmettely nro 1:
Tämä sivu
https://www.telia.fi/registration/forgottenPassword/
vaatii, että puh.nro on talletettuna johonkin perustietoihin - no se on, mutta sivu valittaa niin Telia-spostiosoitteen kuin käyttäjätunnuksen (muotoa abcd-nn) tapauksissa
"Käyttäjätunnukselle ei ole määritelty matkapuhelinnumeroa.".
Yritys / ihmettely nro 2:
Tällä sivulla on selkeän oloiset ohjeet, miten "matkapuh.nro liitetään sähköpostiin":
https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/telia-sahkoposti/kayttoonotto-sahkoposti
1. Kirjaudu sisään osoitteessa telia.fi Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1 ja salasana. HUOM! Numeron liittäminen ei onnistu muilla tunnistustavoilla)
2. Valitse laajakaistasi ja katso kohtaa "Hallinnoi liittymääsi"
3. Valitse "Salasana matkapuhelimeesi"
Muuten hyvä, mutt kohdasta 3 ei löydy tuota mainittua kohtaa.
Ihmettely nro 3:
Miten ihmeessä voi olla, että esim. tapauksessani ainoa teidän yhtymän puh.nroni ei voi olla oletuksena joka ikisessä paikassa, missä sitä tarvittaisiin?
Miksi salasana-vahvistusta ei voi saada siihen sähköpostiosoitteeseen, missä normaali viesittely Telian kanssa muutenkin tapahtuu (tapauksessani Gmail) - ja miten toimitaan kaikkialla muualla?
Yleisissä Telia-tiedoissani on siis talletettuna sekä puh.nro että tuo gmail-sähköpostiosoite.
Mihin ihmeen erikoiseen paikkaan tuo nro pitää tallettaa, jotta Telia-spostin salasanavaihto onnistuu??
Ihmettely nro 4:
Miksi ihmeessä Telia-sähköposti ei voi aueta jo sillä, kun Telia-tunnukset naputtelee ja kun näkee kaiken muunkin Telia-sopimuksista ym. mitä ikinä voikaan nähdä??
Miten mahdan päästä joskus vielä Telia-sähköpostiini? :)