Hei.
Halusin aloittaa keskustelun Telian asiakaspalvelusta. Korostan jo tähän alkuun, että minkäänlainen lyttääminen tai tarpeeton arvostelu ei ole tarkoitukseni, vaan haluaisin kuulla ihmisten kokemuksia aiheesta.
Olen ollut lyhyitä poikkeuksia lukuunottamatta Telian puhelinliittymäasiakas jo Soneran ajoista lähtien karkeasti 15-20 vuoden ajan. Vuosikausia olen ollut varsin tyytyväinen liittymän toimintaan ja asiakaspalveluun. Kuitenkin nyt viime aikoina - ehkä viime vuosina tai kuukausina - minusta on tuntunut siltä, että asiakaspalvelu on tullut jyrkästi alas. Olen kuullut usealta ihmiseltä kokemuksia, että chatissa tai puhelimessa tulee ns. luuri korvaan, eli keskustelu katkaistaan tai puhelin suljetaan. Yksi tuttava ei päässyt chatissa millään läpi useista yrityksistä ja jonotuksista huolimatta, etsi tiedon sitten itse netistä ja soittamalla sai lopulta irtisanottua tarpeettoman palvelun. Minulle on tullut chatissa että joku liittyi keskusteluun, kymmenen minuuttia oli täysi hiljaisuus ja sitten asiakaspalvelija katkaisi chatin huolimatta minun viesteistä. Joskus oli Multi-SIMin kanssa ongelmaa, pääsin puhelinaspaan läpi, sanottiin että kaikki on kunnossa, lopulta itse oivalsin että VoLTE ei jotenkin pelannut palvelun tai laitteeni kanssa ja irtisanoin palvelun Minun Teliassa. Ja joitakin kuukausia sitten minulla oli yhtäkkiä laskutus muuttunut paperilaskuksi noin viiden euron kuukausihintaan - minulla on vuosikaudet ollut joko Lasku Minun Teliaan tai e-lasku, enkä takuulla ollut koskenut asiaan. Tässä vain muutama esimerkki noin puolen vuoden - vuoden ajalta, kaikkia en jaksa kirjoittaa.
Olen ollut vuosikausia tyytyväinen Telian asiakas, ja sanon vielä, etten missään tapauksessa tarkoita vähätellä tai arvostella Teliaa tai sen työntekijöitä. Mutta nämä kokemukset sekä minulta että muilta pistävät miettimään. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Mikä on mennyt hyvin, mikä vähemmän hyvin? Kiitos jos jaksatte vastata.