Kirjoitettu
12-06-2017
14:50
Muokattu
02-08-2017
16:32
TeroRe
Meillä on ongelma ja sen ratkaisuun tarvitsemme nyt teitä arvon yhteisöläiset. Gmail merkkaa osan meiltä lähetetyistä sähköpostiviesteistä virheellisesti roskaposteiksi. Auta meitä klikkaamalla näiden viestien kohdalla Gmailin ”Ei roskapostia” –nappulaa.
Gmail merkkaa roskapostiksi mm. Telia TV mobiilissa –palvelun salasananvaihtoviestin, verkkokaupan tilausvahvistuksia sekä osan vikailmoituksista lähtevistä viesteistä (INCTSF-alkuisella viitteellä olevat vikailmoitukset). Mitä enemmän meidän lähettämiä tärkeitä viestejä merkataan tavallisiksi, sitä varmemmin ne saapuvat normaalisti suoraan Saapuneet-kansioon Roskaposti-kansion sijasta.
Sähköpostien luokittelu Gmailissa riippuu vahvasti käyttäjien tekemistä ilmoituksista. Jos suurin osa käyttäjistä merkkaa tietyn viestin roskapostiksi, menevät samanlaiset viestit silloin roskapostiin kaikilla. Sama toimii myös toisinpäin, eli jos roskapostiksi merkatuista viesteistä poistetaan roskapostimerkintä, viestit tulee jatkossa oikein Saapuneet-kansioon.
Vinkki: Alle 30 päivää sitten lähetetyt viestit löytyvät Gmailin roskapostikansiosta, joka on nimetty valitun kielen mukaan mm. Roskaposti-, Spam- tai Skräppost-kansioksi.
Kaikki nyt joukolla tarkistamaan Gmail-roskapostikansion sisältö ja jos sieltä löytyy meiltä lähetetty viesti niin toimi yllä mainitulla tavalla. Kiitos jo etukäteen ☺
EDIT Tero 2.8.2017: Ongelma on palannut. Korjaustoimet ovat käynnissä, aikataulu ikävä kyllä avoinna tällä hetkellä.
Viestistä saa tykätä, jos se on hyvä, ja merkata ratkaisuksi, jos auttoi ongelmassasi. 🙂 Telia.fi -sivulla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7
12-06-2017 17:36
Ette sitten pyydä googlea ettei se pistä niitä teidän emaileja spammin tai vaihdatte email osoitteen josta lähetätte niitä?.
12-06-2017 18:47
suomeksi siis käytätte eri email osoitteita mainoksille ja asia emaileille niin ne ei mene sinne?.Mainoksien takiahan ne sinne spammin menevät? 😄
12-06-2017 19:56
Tästä ko. ongelmasta on tosiaan tehty vikari Googlen suuntaan ja kyllä tässä on varmasti erilaisia vaihtoehtoja pohdittu tilanteen parantamiseksi.
Toivotaan tosiaan, että pian saataisiin muutosta asiaan!
12-06-2017 20:23
Gmailiin riittää kun kerran klikkaa "Ei roskapostia" -nappulaa, mulla ei ainakaan ole mennyt Telian maileja roskapostiin 😉
13-06-2017
10:05
Muokattu
13-06-2017
10:06
Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.
Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?
13-06-2017 10:11
@kefiiri kirjoitti:Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.
Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?
Arvaus, ei koskaan. Itse en operaattorin tarjoamia sähköpostipalveluja suosittele käyttämään, koska niissä on hyvin vähän tilaa ja varsinkin webmailit yleensä aika kankeita käyttää, myöskään kalenteria ei taida olla tarjolla näissä. Lisäksi postilaatikon säilyttäminen ei ole mahdollista operaattorin vaihtuessa. Outlook ja Gmail ovat huomattavasti parempia vaihtoehtoja ja tilaakin löytyy ilmaiseksikin riittävästi.
Kaikki oikeudet pidätetään
All rights reserved
13-06-2017 10:35
@tilasto kirjoitti:
@kefiiri kirjoitti:Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.
Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?
Arvaus, ei koskaan. Itse en operaattorin tarjoamia sähköpostipalveluja suosittele käyttämään, koska niissä on hyvin vähän tilaa ja varsinkin webmailit yleensä aika kankeita käyttää, myöskään kalenteria ei taida olla tarjolla näissä. Lisäksi postilaatikon säilyttäminen ei ole mahdollista operaattorin vaihtuessa. Outlook ja Gmail ovat huomattavasti parempia vaihtoehtoja ja tilaakin löytyy ilmaiseksikin riittävästi.
Juuri näin!
Itselläni on saunalahden sähköposti vuosikausien takaa ja esim. kännykän kautta sähköpostin lähettäminen ei vain ole koskaan toiminut enkä ole saanut toimimaan. Gmail toimii täysin moitteetta. Kannattaa myös miettiä operaattorin motiiveja ilmaisen sähköpostitilin luovuttamiseksi - tarkoituksena on nimenomaan lukita asiakas niin, että jatkossa operaattorin kilpailuttaminen olisi vaikeampaa.
14-06-2017
10:27
Muokattu
14-06-2017
10:29
Tämä Telian ja jo Soneran aikanen s-posti on kyllä niin surkea esitys, ettei enää huonommasta väliä.
Aivan pohjanoteeraus.
Surkeinta tässä on se, että käytän tätä "virallisena" henkilökohtaisena s-postina. Telia (Sonera) eivät ole tehneet elettäkään eivätkä sitä arvatenkin tule koskaan tekemäänkään, että tämän käyttö olisi asiakkalle edes jotenkin siedettävää valtaisan roskapostitulvan keskellä.
Mutta...eipä sitä kaveria (lue, roskapostittajia) jätetä.
14-06-2017 11:13
@Kayttajako kirjoitti:
@tilasto kirjoitti:
@kefiiri kirjoitti:
Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.
Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?
Arvaus, ei koskaan. Itse en operaattorin tarjoamia sähköpostipalveluja suosittele käyttämään, koska niissä on hyvin vähän tilaa ja varsinkin webmailit yleensä aika kankeita käyttää, myöskään kalenteria ei taida olla tarjolla näissä. Lisäksi postilaatikon säilyttäminen ei ole mahdollista operaattorin vaihtuessa. Outlook ja Gmail ovat huomattavasti parempia vaihtoehtoja ja tilaakin löytyy ilmaiseksikin riittävästi.
Juuri näin!
Itselläni on saunalahden sähköposti vuosikausien takaa ja esim. kännykän kautta sähköpostin lähettäminen ei vain ole koskaan toiminut enkä ole saanut toimimaan. Gmail toimii täysin moitteetta. Kannattaa myös miettiä operaattorin motiiveja ilmaisen sähköpostitilin luovuttamiseksi - tarkoituksena on nimenomaan lukita asiakas niin, että jatkossa operaattorin kilpailuttaminen olisi vaikeampaa.
Pikkuinen ero on se että onko se kotimainen joka ei lue ja käytä sähköpostisi tietoja mainostustarkoituksessa kuten Gmail tekee. Tosiaan sillä saadaan myös "parempaa" palvelua kun mainokset oikeasti paljon kiinnostavampia.
Ilmaisia ja kotimaisiakin vaihtoehtoja edelleen on kuten https://meiliboxi.fi/ on osoittanut. Tosin kun mikään ei ole ilmaista niin palvelukin sen mukaista. Asiakaspalvelu ei sitä mitä ehkä jossakin on mutta kaikkihan tietää ettei Googlella oikein ole aspaa kun se on todellakin kallista.