Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64307
Kirjoituksia 174932

Telian lähettämiä maileja Gmailin roskapostiin



Highlighted

Telian lähettämiä maileja Gmailin roskapostiin

Telialainen
Viestejä 531 kpl

Telian lähettämiä maileja Gmailin roskapostiin

1/19

Meillä on ongelma ja sen ratkaisuun tarvitsemme nyt teitä arvon yhteisöläiset. Gmail merkkaa osan meiltä lähetetyistä sähköpostiviesteistä virheellisesti roskaposteiksi. Auta meitä klikkaamalla näiden viestien kohdalla Gmailin ”Ei roskapostia” –nappulaa.

 

Gmail merkkaa roskapostiksi mm. Telia TV mobiilissa –palvelun salasananvaihtoviestin, verkkokaupan tilausvahvistuksia sekä osan vikailmoituksista lähtevistä viesteistä (INCTSF-alkuisella viitteellä olevat vikailmoitukset). Mitä enemmän meidän lähettämiä tärkeitä viestejä merkataan tavallisiksi, sitä varmemmin ne saapuvat normaalisti suoraan Saapuneet-kansioon Roskaposti-kansion sijasta.

 

Sähköpostien luokittelu Gmailissa riippuu vahvasti käyttäjien tekemistä ilmoituksista. Jos suurin osa käyttäjistä merkkaa tietyn viestin roskapostiksi, menevät samanlaiset viestit silloin roskapostiin kaikilla. Sama toimii myös toisinpäin, eli jos roskapostiksi merkatuista viesteistä poistetaan roskapostimerkintä, viestit tulee jatkossa oikein Saapuneet-kansioon.

 

Vinkki: Alle 30 päivää sitten lähetetyt viestit löytyvät Gmailin roskapostikansiosta, joka on nimetty valitun kielen mukaan mm. Roskaposti-, Spam- tai Skräppost-kansioksi.

 

Kaikki nyt joukolla tarkistamaan Gmail-roskapostikansion sisältö ja jos sieltä löytyy meiltä lähetetty viesti niin toimi yllä mainitulla tavalla. Kiitos jo etukäteen ☺

 

EDIT Tero 2.8.2017: Ongelma on palannut. Korjaustoimet ovat käynnissä, aikataulu ikävä kyllä avoinna tällä hetkellä.

18 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl

2/19

Ette sitten pyydä googlea ettei se pistä niitä teidän emaileja spammin tai vaihdatte email osoitteen josta lähetätte niitä?.

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆☆
Viestejä 503 kpl

3/19

suomeksi siis käytätte eri email osoitteita mainoksille ja asia emaileille niin ne ei mene sinne?.Mainoksien takiahan ne sinne spammin menevät? 😄

0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 131 kpl

4/19

Tästä ko. ongelmasta on tosiaan tehty vikari Googlen suuntaan ja kyllä tässä on varmasti erilaisia vaihtoehtoja pohdittu tilanteen parantamiseksi. Hymiö Onnellinen

Toivotaan tosiaan, että pian saataisiin muutosta asiaan!

Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 430 kpl

5/19

Gmailiin riittää kun kerran klikkaa "Ei roskapostia" -nappulaa, mulla ei ainakaan ole mennyt Telian maileja roskapostiin 😉

Highlighted

Konkari
Viestejä 671 kpl

6/19

Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.

 

Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?

 

Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 1 363 kpl

7/19

@kefiiri kirjoitti:

Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.

 

Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?

 


Arvaus, ei koskaan. Itse en operaattorin tarjoamia sähköpostipalveluja suosittele käyttämään, koska niissä on hyvin vähän tilaa ja varsinkin webmailit yleensä aika kankeita käyttää, myöskään kalenteria ei taida olla tarjolla näissä. Lisäksi postilaatikon säilyttäminen ei ole mahdollista operaattorin vaihtuessa. Outlook ja Gmail ovat huomattavasti parempia vaihtoehtoja ja tilaakin löytyy ilmaiseksikin riittävästi.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 9 kpl

8/19

@tilasto kirjoitti:

@kefiiri kirjoitti:

Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.

 

Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?

 


Arvaus, ei koskaan. Itse en operaattorin tarjoamia sähköpostipalveluja suosittele käyttämään, koska niissä on hyvin vähän tilaa ja varsinkin webmailit yleensä aika kankeita käyttää, myöskään kalenteria ei taida olla tarjolla näissä. Lisäksi postilaatikon säilyttäminen ei ole mahdollista operaattorin vaihtuessa. Outlook ja Gmail ovat huomattavasti parempia vaihtoehtoja ja tilaakin löytyy ilmaiseksikin riittävästi.


Juuri näin!

 

Itselläni on saunalahden sähköposti vuosikausien takaa ja esim. kännykän kautta sähköpostin lähettäminen ei vain ole koskaan toiminut enkä ole saanut toimimaan. Gmail toimii täysin moitteetta. Kannattaa myös miettiä operaattorin motiiveja ilmaisen sähköpostitilin luovuttamiseksi - tarkoituksena on nimenomaan lukita asiakas niin, että jatkossa operaattorin kilpailuttaminen olisi vaikeampaa.

Highlighted

Konkari
Viestejä 671 kpl

9/19

Tämä Telian ja jo Soneran aikanen s-posti on kyllä niin surkea esitys, ettei enää huonommasta väliä.

Aivan pohjanoteeraus.

 

Surkeinta tässä on se, että käytän tätä "virallisena" henkilökohtaisena s-postina. Telia (Sonera) eivät ole tehneet elettäkään eivätkä sitä arvatenkin tule koskaan tekemäänkään, että tämän käyttö olisi asiakkalle edes jotenkin siedettävää valtaisan roskapostitulvan keskellä.

 

Mutta...eipä sitä kaveria (lue, roskapostittajia) jätetä.

0 tykkäystä
Highlighted

Kunniajäsen
Viestejä 4 415 kpl

10/19

@Kayttajako kirjoitti:

@tilasto kirjoitti:

@kefiiri kirjoitti:

Nyt, kun tässä roskapostiasiassa on oikein Telian toimesta aloitettu keskustelu, niin kysynkin teiltä.

 

Milloin Telian sähköpostiin saadaan käyttäjälle nämä "Roskaposti" ja "Ei roskaposti" -nappulat?

 


Arvaus, ei koskaan. Itse en operaattorin tarjoamia sähköpostipalveluja suosittele käyttämään, koska niissä on hyvin vähän tilaa ja varsinkin webmailit yleensä aika kankeita käyttää, myöskään kalenteria ei taida olla tarjolla näissä. Lisäksi postilaatikon säilyttäminen ei ole mahdollista operaattorin vaihtuessa. Outlook ja Gmail ovat huomattavasti parempia vaihtoehtoja ja tilaakin löytyy ilmaiseksikin riittävästi.


Juuri näin!

 

Itselläni on saunalahden sähköposti vuosikausien takaa ja esim. kännykän kautta sähköpostin lähettäminen ei vain ole koskaan toiminut enkä ole saanut toimimaan. Gmail toimii täysin moitteetta. Kannattaa myös miettiä operaattorin motiiveja ilmaisen sähköpostitilin luovuttamiseksi - tarkoituksena on nimenomaan lukita asiakas niin, että jatkossa operaattorin kilpailuttaminen olisi vaikeampaa.


Pikkuinen ero on se että onko se kotimainen joka ei lue ja käytä sähköpostisi tietoja mainostustarkoituksessa kuten Gmail tekee. Tosiaan sillä saadaan myös "parempaa" palvelua kun mainokset oikeasti paljon kiinnostavampia.

 

Ilmaisia ja kotimaisiakin vaihtoehtoja edelleen on kuten https://meiliboxi.fi/ on osoittanut. Tosin kun mikään ei ole ilmaista niin palvelukin sen mukaista. Asiakaspalvelu ei sitä mitä ehkä jossakin on mutta kaikkihan tietää ettei Googlella oikein ole aspaa kun se on todellakin kallista. 

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.