Telian matkapuhelin laskussa ei ole viivakoodia.


Eli kysymys on löytyykö Teliasta henkilöä joka voisi kertoa miksei Telian laskussa ole viivakoodia? 

Edit MinnaLN: siirretty ketju aihetta vastaavaan osioon.


40 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

Siirretty tästä ketjusta enemmän laskun muihin maksutapoihin ja maksamiseen liittyviä kommentteja toiseen ketjuun: https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Telia-tunnukset-telia/Uudet-laskutustavat-aiheuttavat-hammennysta/m-p/228966/highlight/true#M7196

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +10

lyhyesti:

viivakoodi ja virtuaaliviivakoodi pitää olla laskussa (tai laskuissa). virtuaaliviivakoodi pitäisi olla saatavilla siten että pdf tiedostoa ei tarvitse avata, siis näkee ja klikkauksella menee leikepöydälle.

 

kun olen laskuja katsellut oma teliassa niin keskinappula ei toimi, se pitäisi korjata koska haluan pdf laskut uuteen ikkunaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@TeroRe  kirjoitti:

 


 



@kustaa1967  kirjoitti:
Tosin eipä siinä sinänsä ole mitään keskusteltavaa , vaan se viivakoodi kuuluu jokaiseen laskuun/laskutustapaan. Ei muuta kuin laittakaa toimeksi.

Tsekkaamme tosiaan mikä on juuri tämän hetken tilanne asian suhteen.


 


 




Palautetta täältä Yhteisöstä on välitetty eteenpäin ja viivakoodiasian tärkeys tiedostetaan kehitystyössä. Kuitenkaan nyt meillä ei ole kertoa sellaista ilouutista, että ominaisuus olisi aivan juuri tuloillaan. Halusin kuitenkin tulla ilmoittamaan ns. väliaikatietona, että asia on meillä työstössä. 

Kunniamerkki +6

Kehitystyössä? Viime kuussa tuli ainakin vielä sähköpostin kautta linkki laskuun. Se oli normaalilla fontilla ja koolla, lisäksi viivakoodilla. Eli viivakoodillinen lasku on olemassa ja vielä sellaisella kirjasinkoolla, että sitä voi lukea ilman laseja. Ei kait kummoista "kehitys" työtä tarvita sen siirtämiseksi Minun Teliaan?

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@Wiikari  kirjoitti:

Kehitystyössä? Viime kuussa tuli ainakin vielä sähköpostin kautta linkki laskuun. Se oli normaalilla fontilla ja koolla, lisäksi viivakoodilla. Eli viivakoodillinen lasku on olemassa ja vielä sellaisella kirjasinkoolla, että sitä voi lukea ilman laseja. Ei kait kummoista "kehitys" työtä tarvita sen siirtämiseksi Minun Teliaan?




Ideaalissa tilanteessa tämä olisi teknisesti yksinkertainen ja pikainen toimenpide, mutta tässä tapauksessa vaatii oman työnsä. Virtuaaliviivakoodin, jonka kopioimalla saa siirrettyä maksutiedot verkkopankkiin, lisääminen Minun Teliaan menevään laskuun on suunnitteilla kyllä, vaikka en pystykään aikataulua sanomaan vielä varmaksi tämän valmistumselle. Kun puhutaan erikseen Minun Telia Laskun pdf-kuvasta, siihen ei ole tässä vaiheessa tulossa muutosta fonttiin tai viivakoodin lisäystä eli ainakin aluksi on tulossa virtuaaliviivakoodi maksamista varten.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@JaKo08500  kirjoitti:

Eli kysymys on löytyykö Teliasta henkilöä joka voisi kertoa miksei Telian laskussa ole viivakoodia? 

Edit MinnaLN: siirretty ketju aihetta vastaavaan osioon.




Palaan tänne ketjuun uutisen kera, eli tiedoksi myös @Wiikari @SINAD @lasselusse teillekin. Olemme nyt saaneet virtuaaliviivakoodin laskulle! Alla kuva esimerkkilaskusta miten se laskussa näkyy. 

Kunniamerkki +6

Hieno juttu, tämä on edistysaskel kohti viivakoodia. Tätähän virtuaalikoodia ei kait lue mikään viivakoodinlukija? Eli vieläkin saa pirukseen näpytellä jotta laskun saa maksettua. Edelleenkään en halua e-laskua enkä telia paytä käyttää.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Wiikari  kirjoitti:

Hieno juttu, tämä on edistysaskel kohti viivakoodia. Tätähän virtuaalikoodia ei kait lue mikään viivakoodinlukija? Eli vieläkin saa pirukseen näpytellä jotta laskun saa maksettua. Edelleenkään en halua e-laskua enkä telia paytä käyttää.




Virtuaaliviivakoodi sisältää samat tiedot kuin normaali viivakoodi, eli saajan tilinumeron, euromäärän, eräpäivän sekä viitenumeron. Eli sinun tarvitsee antaa vain maksun saajan nimi, muut tiedot tulevat automaattisesti.

Kunniamerkki +6

Tiedän, siinä lienee 45-55 numeroa. Jokainen pitää olla oikea ja oikeassa kohdassa. Eli edelleen saa näpytellä pirukseen. Tämä uudistus ei ollenkaan aja samaa asiaa kuin laskussa oleva virtuaalikoodi.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Wiikari  kirjoitti:

Tiedän, siinä lienee 45-55 numeroa. Jokainen pitää olla oikea ja oikeassa kohdassa. Eli edelleen saa näpytellä pirukseen. Tämä uudistus ei ollenkaan aja samaa asiaa kuin laskussa oleva virtuaalikoodi.




Täss pikaohjeet virtuaaliviivakoodin käyttöön



  1. Maalaa laskussa oleva virtuaaliviivakoodi

  2. Paina Ctrl + C tai vaihtoehtoisesti klikkaa hiiren oikean puoleisella napilla ja valitse "Kopioi"

  3. Avaa uuden maksun luonti verkkopankissasi ja valitse aukeavalta sivulta viivakooditoiminto

  4. Liitä virtuaaliviivakoodi aukeavaan kenttään klikkaamalla kenttää ja painamalla Ctrl + V tai vaihtoehtoisesti klikkaa hiiren oikean puoleisella napilla ja valitse "Liitä"

  5. Sulje viivakooditoiminto, jollei se sulkeudu automaattisesti, jonka jälkeen maksun tiedoissa pitäisi olla täytettynä saajan tilinumero, euromäärä, eräpäivä sekä viitenumero.


@Wiikari  kirjoitti:

Tiedän, siinä lienee 45-55 numeroa. Jokainen pitää olla oikea ja oikeassa kohdassa. Eli edelleen saa näpytellä pirukseen. Tämä uudistus ei ollenkaan aja samaa asiaa kuin laskussa oleva virtuaalikoodi.




Ymmärrän. Ilmeisesti tarvitset ihan perinteisen viivakoodin lukijaa varten? Laitan toiveesi eteenpäin ja toivotaan, että seuraava askel tästä virtuaaliviivakoodista olisi sellainen jonka voisi suoraan lukijalla piipata. En pysty sitä lupaamaan mutta kysyn.

Kunniamerkki +6

Kiitos että joku ymmärtää. Kun laskussa joka tuli sähköpostin kautta, oli viivakoodi. En pysty käsittämään kuinka vaikeaa on sen palauttaminen. Jos Telian "kehitystiimi" ei sitä osaa, niin netti on pullollaan koodia ja ohjeita kuinka se tapahtuu.


@Wiikari  kirjoitti:

Kiitos että joku ymmärtää. Kun laskussa joka tuli sähköpostin kautta, oli viivakoodi. En pysty käsittämään kuinka vaikeaa on sen palauttaminen. Jos Telian "kehitystiimi" ei sitä osaa, niin netti on pullollaan koodia ja ohjeita kuinka se tapahtuu.




Katsotaan mitä asialle voidaan tehdä. Palaan tai joku meistä moderaattoreista palaa asiaan vähän myöhemmin kun asiasta on tarkempaa tietoa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

Jonkin aikaa on vettä virrannut edellisestä vastauksesta, mutta tiedoksi että uutta kerrottavaa ei vielä ole. Asiaa ei kuitenkaan ole unohdettu, joten palaamme vastauksen kera myöhemmin. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +14

@Katjane  kirjoitti:


Palaan tänne ketjuun uutisen kera, eli tiedoksi myös @Wiikari @SINAD @lasselusse teillekin. Olemme nyt saaneet virtuaaliviivakoodin laskulle! Alla kuva esimerkkilaskusta miten se laskussa näkyy.


Ei tuosta ole mitään apua, edelleen joutuu kirjautumaan tänne palveluun jotta pääsee katsomaan laskuja.... Ennen lasku tuli sähköpostiin ja siinä oli viivakoodi. Elisalta tulee edelleenkin lasku sähköpostiin. Sen maksaminen viivakoodista tapahtuu ehkä sekunnissa. Ei kai tämä nyt voi näin vaikeaa olla kun kilpailevatkin operaattorit sen osaa.

Eniten toivoisin toki sähköpostilaskua takaisin, koska niin se muuallakin toimii - lukuisilla laskuttajilla, sanoisin jopa että suurimmalla osalla ja käytän sitä mieluiten silloin kun kyse ei ole toistuvista maksuista mitkä olen laittanut täysin automaattiseen maksuun. Nyt näitä jää vähän väliä hoitamatta kun tulee pelkästään puhelimeen ilmoitus josta se jää kokonaan noteeraamatta koska puhelin on kädessä vain silloin kun on kiire jonnekin ja heitän sen taskuun. En ala siinä kohtaa laskuja miettiä.

Kuitenkin jopa pienten harrastajayhdistysten laskuissa on viivakoodit. Telia taitaa olla itse asiassa ainoa jolla ei ole. Jotenkin tässä oletetaan että kaikki haluaa vaan leikkiä puhelimella koko ajan. Mulla ei ole aikaa sellaiseen, vaikka on kaksikin älypuhelinta käytössä jne...

Vastaa