Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JaKo08500
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telian matkapuhelin laskussa ei ole viivakoodia.

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eli kysymys on löytyykö Teliasta henkilöä joka voisi kertoa miksei Telian laskussa ole viivakoodia? 

Edit MinnaLN: siirretty ketju aihetta vastaavaan osioon.

40 vastausta
JoonasLam
Moderaattori
Moderaattori
  • 279 custom-general.kudos
  • 665 custom-general.replies
  • 35 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wiikari  kirjoitti:

Kehitystyössä? Viime kuussa tuli ainakin vielä sähköpostin kautta linkki laskuun. Se oli normaalilla fontilla ja koolla, lisäksi viivakoodilla. Eli viivakoodillinen lasku on olemassa ja vielä sellaisella kirjasinkoolla, että sitä voi lukea ilman laseja. Ei kait kummoista "kehitys" työtä tarvita sen siirtämiseksi Minun Teliaan?


Ideaalissa tilanteessa tämä olisi teknisesti yksinkertainen ja pikainen toimenpide, mutta tässä tapauksessa vaatii oman työnsä. Virtuaaliviivakoodin, jonka kopioimalla saa siirrettyä maksutiedot verkkopankkiin, lisääminen Minun Teliaan menevään laskuun on suunnitteilla kyllä, vaikka en pystykään aikataulua sanomaan vielä varmaksi tämän valmistumselle. Kun puhutaan erikseen Minun Telia Laskun pdf-kuvasta, siihen ei ole tässä vaiheessa tulossa muutosta fonttiin tai viivakoodin lisäystä eli ainakin aluksi on tulossa virtuaaliviivakoodi maksamista varten.

Telia Yhteisön moderaattori | *insert quote here*

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 246 custom-general.kudos
  • 563 custom-general.replies
  • 32 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JaKo08500  kirjoitti:

Eli kysymys on löytyykö Teliasta henkilöä joka voisi kertoa miksei Telian laskussa ole viivakoodia? 

Edit MinnaLN: siirretty ketju aihetta vastaavaan osioon.


Palaan tänne ketjuun uutisen kera, eli tiedoksi myös @Wiikari @SINAD @lasselusse teillekin. Olemme nyt saaneet virtuaaliviivakoodin laskulle! Alla kuva esimerkkilaskusta miten se laskussa näkyy. 

Virtuaaliviivakoodi.png

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 11 | Sarjat ja elokuvat | YOUNITE
Wiikari
Vakiokalustoa
  • 24 custom-general.kudos
  • 85 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hieno juttu, tämä on edistysaskel kohti viivakoodia. Tätähän virtuaalikoodia ei kait lue mikään viivakoodinlukija? Eli vieläkin saa pirukseen näpytellä jotta laskun saa maksettua. Edelleenkään en halua e-laskua enkä telia paytä käyttää.

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 246 custom-general.kudos
  • 563 custom-general.replies
  • 32 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wiikari  kirjoitti:

Hieno juttu, tämä on edistysaskel kohti viivakoodia. Tätähän virtuaalikoodia ei kait lue mikään viivakoodinlukija? Eli vieläkin saa pirukseen näpytellä jotta laskun saa maksettua. Edelleenkään en halua e-laskua enkä telia paytä käyttää.


Virtuaaliviivakoodi sisältää samat tiedot kuin normaali viivakoodi, eli saajan tilinumeron, euromäärän, eräpäivän sekä viitenumeron. Eli sinun tarvitsee antaa vain maksun saajan nimi, muut tiedot tulevat automaattisesti.

Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 11 | Sarjat ja elokuvat | YOUNITE
Wiikari
Vakiokalustoa
  • 24 custom-general.kudos
  • 85 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tiedän, siinä lienee 45-55 numeroa. Jokainen pitää olla oikea ja oikeassa kohdassa. Eli edelleen saa näpytellä pirukseen. Tämä uudistus ei ollenkaan aja samaa asiaa kuin laskussa oleva virtuaalikoodi.

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 246 custom-general.kudos
  • 563 custom-general.replies
  • 32 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wiikari  kirjoitti:

Tiedän, siinä lienee 45-55 numeroa. Jokainen pitää olla oikea ja oikeassa kohdassa. Eli edelleen saa näpytellä pirukseen. Tämä uudistus ei ollenkaan aja samaa asiaa kuin laskussa oleva virtuaalikoodi.


Täss pikaohjeet virtuaaliviivakoodin käyttöön

  1. Maalaa laskussa oleva virtuaaliviivakoodi
  2. Paina Ctrl + C tai vaihtoehtoisesti klikkaa hiiren oikean puoleisella napilla ja valitse "Kopioi"
  3. Avaa uuden maksun luonti verkkopankissasi ja valitse aukeavalta sivulta viivakooditoiminto
  4. Liitä virtuaaliviivakoodi aukeavaan kenttään klikkaamalla kenttää ja painamalla Ctrl + V tai vaihtoehtoisesti klikkaa hiiren oikean puoleisella napilla ja valitse "Liitä"
  5. Sulje viivakooditoiminto, jollei se sulkeudu automaattisesti, jonka jälkeen maksun tiedoissa pitäisi olla täytettynä saajan tilinumero, euromäärä, eräpäivä sekä viitenumero.
Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 11 | Sarjat ja elokuvat | YOUNITE
ReOlivia
Moderaattori
Moderaattori
  • 338 custom-general.kudos
  • 594 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wiikari  kirjoitti:

Tiedän, siinä lienee 45-55 numeroa. Jokainen pitää olla oikea ja oikeassa kohdassa. Eli edelleen saa näpytellä pirukseen. Tämä uudistus ei ollenkaan aja samaa asiaa kuin laskussa oleva virtuaalikoodi.


Ymmärrän. Ilmeisesti tarvitset ihan perinteisen viivakoodin lukijaa varten? Laitan toiveesi eteenpäin ja toivotaan, että seuraava askel tästä virtuaaliviivakoodista olisi sellainen jonka voisi suoraan lukijalla piipata. En pysty sitä lupaamaan mutta kysyn.


| Telia Yhteisön moderaattori | Käytössä Apple iPhone 12 | Kiinnostunut sarjoista ja elokuvista |
Wiikari
Vakiokalustoa
  • 24 custom-general.kudos
  • 85 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kiitos että joku ymmärtää. Kun laskussa joka tuli sähköpostin kautta, oli viivakoodi. En pysty käsittämään kuinka vaikeaa on sen palauttaminen. Jos Telian "kehitystiimi" ei sitä osaa, niin netti on pullollaan koodia ja ohjeita kuinka se tapahtuu.

ReOlivia
Moderaattori
Moderaattori
  • 338 custom-general.kudos
  • 594 custom-general.replies
  • 23 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wiikari  kirjoitti:

Kiitos että joku ymmärtää. Kun laskussa joka tuli sähköpostin kautta, oli viivakoodi. En pysty käsittämään kuinka vaikeaa on sen palauttaminen. Jos Telian "kehitystiimi" ei sitä osaa, niin netti on pullollaan koodia ja ohjeita kuinka se tapahtuu.


Katsotaan mitä asialle voidaan tehdä. Palaan tai joku meistä moderaattoreista palaa asiaan vähän myöhemmin kun asiasta on tarkempaa tietoa.


| Telia Yhteisön moderaattori | Käytössä Apple iPhone 12 | Kiinnostunut sarjoista ja elokuvista |
Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 900 custom-general.kudos
  • 1360 custom-general.replies
  • 87 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Jonkin aikaa on vettä virrannut edellisestä vastauksesta, mutta tiedoksi että uutta kerrottavaa ei vielä ole. Asiaa ei kuitenkaan ole unohdettu, joten palaamme vastauksen kera myöhemmin. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Tämän osion uusimmat keskustelut