Tilauksen toimitusviive


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

minulle luvattiin 1-2 päivän toimitus ja olen nyt jo odottanut 7 arkipäivää ja viikonlopun.. kun soitan kukaan ei tiedä mistään mitään ja luvataan pakettisi saapuu huomenna. kun menen postiin kappas ei olr tullut. soitan uudestaan oho nyt meneekin vielä 2 päivää. on kyllä viimeinen kerta kun tilaan täältä mitään.


 


-------------------


Muokkaus katjane: muokattu otsikkoa


19 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

kirjoitti:

minulle luvattiin 1-2 päivän toimitus ja olen nyt jo odottanut 7 arkipäivää ja viikonlopun.. kun soitan kukaan ei tiedä mistään mitään ja luvataan pakettisi saapuu huomenna. kun menen postiin kappas ei olr tullut. soitan uudestaan oho nyt meneekin vielä 2 päivää. on kyllä viimeinen kerta kun tilaan täältä mitään.




Ohhoh, tuollaisen kokemuksen jälkeen varmasti luottamus kaikkoaa. :smileyfrustrated: Toivottavasti paketti nyt kutenkin löytää perille mahdollisimman pian. Mielenkiintoista olisi tietää, venyykö paketin lähetys Telian varastolta vai itse toimitus (Posti), johon Telia ei voi vaikuttaa. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

kirjoitti:

minulle luvattiin 1-2 päivän toimitus ja olen nyt jo odottanut 7 arkipäivää ja viikonlopun.. kun soitan kukaan ei tiedä mistään mitään ja luvataan pakettisi saapuu huomenna. kun menen postiin kappas ei olr tullut. soitan uudestaan oho nyt meneekin vielä 2 päivää. on kyllä viimeinen kerta kun tilaan täältä mitään.




Tervehdys ! :smileyhappy:


 


Tervetuloa minunkin puolestani Telia Yhteisöön.


 


 


Todella ikävää, kun asiaasi pompotellaan. Asiakkaana en ole itse törmännyt koskaan tälläiseen. Tilauksista tulee aina tilausvahvistus, jossa on myös tilauskoodi. Voit siis seurata tilaustasi täällä:


https://www.telia.fi/asiakastuki/tilauksen-seuranta


 


Otathan huomioon, että esimerkiksi matkapuhelimen toimitusaika on normaalisti 7 arkipäivää. Lisätietoa toimitukseen liittyvistä kysymyksistä löydät täältä. Toivottavasti en muista väärin, niin siellä tilauksen seurannassa (tai sähköpostiviestissä) on lisäksi Postin seurantakoodi, jota kautta voit tarkkailla paketin kulkua :smileyhappy:

Minä en ole saanut muuta kuin tilausvahvistuksen maanantaiseen tilaukseeni. Ei tilauskoodia eikä lähetystunnusta lähetyksen seuraamiseen. Eilen piti olla perillä; näin eilen ilmoitettiin Telialta. Tänään posti ei tiennyt koko tilauksesta mitään. Ehkä jatkossa minunkin kannattaa kapulat hankkia jostain muualta. Ymmärrän kyllä viivästykset mutta jos ei tässä vaiheessa ole edes tietoa onko se varastomies Toijalass löytänyt koko kapulaa laitettavaksi matkaan, se on jo liikaa. Kuulemma varastossa olisi 5 kpl. Huomenna ajelen siitä ohi; voisikohan poiketa ja käydä hakemassa sieltä?

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16
@Hke8020  kirjoitti:

Minä en ole saanut muuta kuin tilausvahvistuksen maanantaiseen tilaukseeni. Ei tilauskoodia eikä lähetystunnusta lähetyksen seuraamiseen. Eilen piti olla perillä; näin eilen ilmoitettiin Telialta. Tänään posti ei tiennyt koko tilauksesta mitään. Ehkä jatkossa minunkin kannattaa kapulat hankkia jostain muualta. Ymmärrän kyllä viivästykset mutta jos ei tässä vaiheessa ole edes tietoa onko se varastomies Toijalass löytänyt koko kapulaa laitettavaksi matkaan, se on jo liikaa. Kuulemma varastossa olisi 5 kpl. Huomenna ajelen siitä ohi; voisikohan poiketa ja käydä hakemassa sieltä?

 

Tilausvahvistuksen mukana on toimitettu koodi, jolla voit seurata tilausta jo ennen kuin toimitus on Postin seurantatunnuksen piirissä. Kun paketti on lähetetty, saat sähköpostitse vielä Postin seurantatunnuksen. Tunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua Postin verkkosivuilla. Katsotko vielä tilausvahvistuksesi, puuttuuko koodi sieltä? Minkä laitteen olet tilannut? Voin ilman muuta halutessasi tarkistaa mikä varastotilanne niiden osalta on.

Sain vain tilausnumeron, ei muuta

 

Tilauksen tiedot

Tilausnumero: 563190121129

Samsung Galaxy S21 FE 5G

Laventeli, 128 Gt

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Hke8020  kirjoitti:

















Tilauksen tiedot



Tilausnumero: 563190121129



Samsung Galaxy S21 FE 5G



Laventeli, 128 Gt





Kiitos tiedoista, lähdetääs selvittämään tätä. Palataan asiaan mahdollisimman pian! 

Onko mahdollista selvittää sitä että onko puhelin otettu varastosta, on varastomies vielä hengissä tai töissä? Edelleen tilausvahvistuksen mukana oleva seurantalinkki ilmoittaa että varastolla keruussa. Jos paketti on lähtenyt, teillä on paha vika tietojärjestelmässä!

Huomiseen 14:00 odotan että puhelin on noudettavissa Paraisten R-kioskista tai kotiovelta.  Toinen vaihtoehto on että liittymäsopimus vaihtuu 22 vuoden asiakkuuden jälkeen Elisalle kun Telialta ollaan nostamassa hintoja. VIRVE 2 puoltaa Elisan valintaa!

Onkohan kukaan kysynyt sieltä varastosta onko ko. tilausnumerolla lähtenyt paketti postiin? Soittaisin itse sinne jos olisi numero mihin soittaa. Tässä on 3 päivän aikana useampi luvannut selvittää asiaa mutta ei taida selvitä tänäänkään mitään. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Hke8020  kirjoitti:

Onkohan kukaan kysynyt sieltä varastosta onko ko. tilausnumerolla lähtenyt paketti postiin? Soittaisin itse sinne jos olisi numero mihin soittaa. Tässä on 3 päivän aikana useampi luvannut selvittää asiaa mutta ei taida selvitä tänäänkään mitään. 




Kyselyä on laitettu ja asia on tosiaan selvityksessä mutta vielä emme ole vastausta saaneet. Kyseistä mallia näyttää tulevan varastoon seuraavan kerran 9.9. mutta jos sinulle on eilen kerrottu että laitteita on muutama varastossa ja se laitetaan siitä erästä matkaan, niin tätä täytyy nyt uudelleen selvitellä. Palaamme asiaan huomenna. 

Näyttää siltä, että Telialla on sellainen yrityskulttuuri jossa tavallista kuluttaja-asiakasta ei arvosteta mitenkään. Nytkin myydään samaa puhelinta täyttä päätä ja luvataan toimitus 1-3 päivässä vaikkei olisi mitään myytävää jäljellä. Pääasia että saadaan asiakkaalta rahat pois. Toisekseen käsittämätön firma, asioiden selvittäminen tuntuu olevan mahdotonta, kukaan ei vastaa mihinkään kyselyyn firman sisälläkään. Luulisi että esim. varastolla tiedetään mitä siellä tehdään, onko siellä ollut haluttua tavaraa vai ei; onko sitä laitettu matkaan vai ei! Minulle ilmoitettiin tekstiviestillä keskiviikkona (nyt perjantai); "Hei, sain tiedon, että Posti noutanut laitteen jo 22.8.2022 ja luvannut 2 pv toimituksen, jos ei postimies ole toimittanut tänään pakettia klo 16 mennessä, niin ole meihin uudelleen yhteydessä. Terveisin Telia."

Olen ollut yhteydessä tämän jälkeen eri tavoin jo monta kertaa ja vastaukset ja sitä myötä puhelimen saapuminen siirtyy koko ajan kauemmaksi ja tieto siitä epämääräisemmäksi.  Tämä muistuttaa asiana niitä tapauksia mistä on saanut lukea keskusteluissa joita on käyty aiemmin; ensin luvataan sitten ei kuulu mitään ja sitten ei enää olekaan saatavilla. Minun osaltani aikaraja on tänään perjantaina klo 14:00; jos en saa puhelinta siihen mennessä, osaltamme loppuu yli 20 vuoden asiakkuus kaikkinensa Telian kanssa vuoden päästä kun nyk. sopimus katkolla.

En pidä että valehdellaan asiakkaalle; joku taho Telialla valehtelee jos kerrotaan puhelimen lähteneen postin matkaan ja totuus onkin ettei varastossa ollut edes tavaraa vaikka netissä myydään ja luvataan nopealla toimituksella. Mihin täytyy ilmoittaa pankkitilin numero maksun palautusta varten?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Hke8020  kirjoitti:

Näyttää siltä, että Telialla on sellainen yrityskulttuuri jossa tavallista kuluttaja-asiakasta ei arvosteta mitenkään. Nytkin myydään samaa puhelinta täyttä päätä ja luvataan toimitus 1-3 päivässä vaikkei olisi mitään myytävää jäljellä. Pääasia että saadaan asiakkaalta rahat pois. Toisekseen käsittämätön firma, asioiden selvittäminen tuntuu olevan mahdotonta, kukaan ei vastaa mihinkään kyselyyn firman sisälläkään. Luulisi että esim. varastolla tiedetään mitä siellä tehdään, onko siellä ollut haluttua tavaraa vai ei; onko sitä laitettu matkaan vai ei! Minulle ilmoitettiin tekstiviestillä keskiviikkona (nyt perjantai); "Hei, sain tiedon, että Posti noutanut laitteen jo 22.8.2022 ja luvannut 2 pv toimituksen, jos ei postimies ole toimittanut tänään pakettia klo 16 mennessä, niin ole meihin uudelleen yhteydessä. Terveisin Telia."


Olen ollut yhteydessä tämän jälkeen eri tavoin jo monta kertaa ja vastaukset ja sitä myötä puhelimen saapuminen siirtyy koko ajan kauemmaksi ja tieto siitä epämääräisemmäksi.  Tämä muistuttaa asiana niitä tapauksia mistä on saanut lukea keskusteluissa joita on käyty aiemmin; ensin luvataan sitten ei kuulu mitään ja sitten ei enää olekaan saatavilla. Minun osaltani aikaraja on tänään perjantaina klo 14:00; jos en saa puhelinta siihen mennessä, osaltamme loppuu yli 20 vuoden asiakkuus kaikkinensa Telian kanssa vuoden päästä kun nyk. sopimus katkolla.


En pidä että valehdellaan asiakkaalle; joku taho Telialla valehtelee jos kerrotaan puhelimen lähteneen postin matkaan ja totuus onkin ettei varastossa ollut edes tavaraa vaikka netissä myydään ja luvataan nopealla toimituksella. Mihin täytyy ilmoittaa pankkitilin numero maksun palautusta varten?




Nyt saimme varmistuksen toimituksesta ja laitevarastosta. Tilauksesi on valitettavasti peruuntunut teknisen ongelman vuoksi. Laitteita on varastolla ja sen puoleen uusien tilausten tekeminen onnistuu, ja ne pystytään toimittamaan normaalin aikataulun mukaisesti. Mutta se missä on menty metsään, on tekninen klikki, johon emme ole pystyneet vaikuttamaan. Laitevalmistajan puolelta laitteen tilausnumero on vaihtunut, joka ei ole meidän järjestelmiin päivittynyt ja näin ollen varasto näyttää nollaa, vaikka laitteita todellisuudessa varastossa on. Tämä taas johti siihen, että vanhalla tilausnumerolla tehdyt toimittamattomat tilaukset peruuntuivat. Tämä ei tietenkään johdu sinusta ja se on nyt kurjalla tavalla vaikuttanut tilaukseesi.


 


Olit saanut informaation, että pakettisi on lähtenyt matkaan 22.8. mutta tämä ei siis pitänyt paikkansa. Tieto on ollut virheellinen johtuen tuosta em. tilanteesta. Pahoittelut puolestani, että peruutuksesta ei ole tullut sinulle tietoa aikaisemmin ja tämä selvisi meillekin vasta nyt.


 


Kyseisen puhelintilauksen osalta järjestelmässä on siis ollut todella ikävä lukuvirhe, jonka vuoksi tilaus ei ole edennyt. Nyt kun tilaus on peruuntunut, tulisi sinun tehdä tilaus uudestaan, jotta saat tuon puhelimen. Olemme sinuun vielä henkilökohtaisesti yhteydessä uuden tilauksen tiimoilta, jos siihen päädyt.

Hei, en todellakaan maksa kahteen kertaan puhelimesta jota en ole saanut vai miten tilaan sen niin ettei tarvitse maksaa kahteen kertaan.  Kyllä yritys pystyy lähettämään asiakkaalle laitteen käyttäen viitteenä tarvittavia tietoja jotka juuri minulle mainitsit.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Hke8020  kirjoitti:

Hei, en todellakaan maksa kahteen kertaan puhelimesta jota en ole saanut vai miten tilaan sen niin ettei tarvitse maksaa kahteen kertaan.  Kyllä yritys pystyy lähettämään asiakkaalle laitteen käyttäen viitteenä tarvittavia tietoja jotka juuri minulle mainitsit.




Sinuun ollaan yhteydessä kohtapuolin laitetoimituksesta, niin voitte sitten sopia miten asiassa edetään. 

Kunniamerkki

Tilasin paketin 2pv sitten eikä ole vieläkään lähetetty postille mikä homma?

 

 

--

Muokkaus SonjaMelina: piilotettu kuvakaappaus yksilöivien tietojen vuoksi. //Sonja

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Tilasin paketin 2pv sitten eikä ole vieläkään lähetetty postille mikä homma?

 

 

--

Muokkaus SonjaMelina: piilotettu kuvakaappaus yksilöivien tietojen vuoksi. //Sonja

Hei @Entiiat ja tervetuloa Yhteisöön! 🤗 Mukava juttu, että löysit tiesi tänne, olkoonkin nyt tällaisessa tilanteessa, jossa odottelet pakettia saapuvaksi, eikä se ole koskaan mukavaa! 

Huomaathan, että poistin viestistäsi kuvakaappauksen tilausvahvistuksesta sen sisältämän tilausnumeron vuoksi.

Sitten itse asiaan: Pyrimme aina toimittamaan asiakkaittemme tilaukset mahdollisimman nopeasti, mutta tilausvahvistuksessa arvioitu toimitusaika on kuitenkin suuntaa-antava. Oletko vielä saanut erillistä toimitusvahvistusta, joka sisältää Postin seurantatunnuksen? Voisit tiedustella tilauksesi tilannetta asiakaspalvelustamme esimerkiksi chatin kautta. Täältä löydät kaikki asiakaspalvelumme yhteystiedot.

Kunniamerkki

Tilasin paketin 2pv sitten eikä ole vieläkään lähetetty postille mikä homma?

 

 

--

Muokkaus SonjaMelina: piilotettu kuvakaappaus yksilöivien tietojen vuoksi. //Sonja

Hei @Entiiat ja tervetuloa Yhteisöön! 🤗 Mukava juttu, että löysit tiesi tänne, olkoonkin nyt tällaisessa tilanteessa, jossa odottelet pakettia saapuvaksi, eikä se ole koskaan mukavaa! 

Huomaathan, että poistin viestistäsi kuvakaappauksen tilausvahvistuksesta sen sisältämän tilausnumeron vuoksi.

Sitten itse asiaan: Pyrimme aina toimittamaan asiakkaittemme tilaukset mahdollisimman nopeasti, mutta tilausvahvistuksessa arvioitu toimitusaika on kuitenkin suuntaa-antava. Oletko vielä saanut erillistä toimitusvahvistusta, joka sisältää Postin seurantatunnuksen? Voisit tiedustella tilauksesi tilannetta asiakaspalvelustamme esimerkiksi chatin kautta. Täältä löydät kaikki asiakaspalvelumme yhteystiedot.

Olen kattonut olen saanut mutta ongelma on se että se paketti on 2pv sitten pakattu ja kaikkea mutta sitten ei lähetty postille et saisin paketin 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +13

Olen kattonut olen saanut mutta ongelma on se että se paketti on 2pv sitten pakattu ja kaikkea mutta sitten ei lähetty postille et saisin paketin 

Olet siis saanut seurantatunnuksen? Hienoa! Nyt pitää vain malttaa vielä odotella, todennäköisesti pakettisi liikahtaa aivan pian eteenpäin!

Vastaa