Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63175
Kirjoituksia 172448

Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu



Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎25-01-2016
Kirjoituksia: 3
1/25

Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu

Sonera liittymäni datapalvelut eivät toimineet muutama viikko sitten ja siksi soitin Soneran omaan vikapalveluun. Odotin 15 minuuttia eikä kukaan vastannut, joten lopetin puhelun. Nyt kun näin mitä Sonera kehtaa laskuttaa omasta asiakaspalvelunumerostaan on suorastaan törkeää. 1,57 e lisätty laskuun, kun yritin selvittää, ettei teidän palvelut toimi. Törkeää rahastusta! Vielä operaattorin oma vikapalvelunumero. Vähän väliä on ongelmia puheluissa ja datassa, ja kehtaatte laskuttaa noin törkeästi ettekä edes 15 min odottelun jälkeen vastaa puheluun. TÖRKEÄÄ. Menee liittymä heti vaihtoon Hävetkää!

0 tykkäystä
24 vastausta
Highlighted
Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 327
2/25

Vs: Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu


@isadora546 kirjoitti:

Sonera liittymäni datapalvelut eivät toimineet muutama viikko sitten ja siksi soitin Soneran omaan vikapalveluun. Odotin 15 minuuttia eikä kukaan vastannut, joten lopetin puhelun. Nyt kun näin mitä Sonera kehtaa laskuttaa omasta asiakaspalvelunumerostaan on suorastaan törkeää. 1,57 e lisätty laskuun, kun yritin selvittää, ettei teidän palvelut toimi. Törkeää rahastusta! Vielä operaattorin oma vikapalvelunumero. Vähän väliä on ongelmia puheluissa ja datassa, ja kehtaatte laskuttaa noin törkeästi ettekä edes 15 min odottelun jälkeen vastaa puheluun. TÖRKEÄÄ. Menee liittymä heti vaihtoon Hävetkää!


Hei! 

 

Ikävää kuulla, ettei asia ole ratkennut ja puhelimeen ei vastattu. Joskus jonoaika voi kasvaa, eikä tuo 15min ole vielä edes pitkä jono. Soneran asiakaspalvelun numeroiden yhteydessä on mainittu myös jonotusajan maksullisuus, joten se ei pitäisi tulla yllätyksenä.

Vikapalvelu  0206 9 0101 (mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Lähde: https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta

 

 

Jos asia on vielä ajankohtainen, olethan tietoinen, että Soneralle voi laittaa myös yhteydenottopyynnön, jolloin ei tarvitse jonottaa maksullisessa jonossa. Tämä onnistuu seuraavalta sivulta: https://www4.sonera.fi/palvelu/lomake/yhteydenotto?&path=1

 

Myös Soneran Omilta sivuilta voi olla 24/7 yhteydessä maksuttomaan Chat-asiakaspalveluun, josta myös voitaneen laittaa soittopyyntöä eteenpäin.

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎25-01-2016
Kirjoituksia: 3
3/25

Vs: Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu

Vastaamassasi viestissä ei näy vikapalvelun soiton, tai odotusajan hinta, en kuullut niitä kun soitin vikapalveluun. Miksi?

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 415
4/25

Vs: Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu


@isadora546 kirjoitti:

Vastaamassasi viestissä ei näy vikapalvelun soiton, tai odotusajan hinta, en kuullut niitä kun soitin vikapalveluun. Miksi?


"(mpm/pvm, myös jonotusajalta)" . MPM = sama hinta kuin liitymän soittaessa normaalihintaiseen numeroon, mutta ei mene puhelinpakettiin.

 

Puhelun alussa ei tarvitse hintaa kertoa. Lähde: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/11/22/asiakaspalvelunumerot-maksavat-maltaita

Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎25-01-2016
Kirjoituksia: 3
5/25

Vs: Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu

Onpa kiva nämä lyhenteet, olettatteko että jokainen tietää mitä mpv/pvm tarkoittaa? kyllä hinnat tulisi selkeästi sanoa, mitä ei todellakaan tullut ilmi kun soitin operaattorin omaan vikapalveluun. Maksan muutenkin jo kallista kuukausimaksua, ja jos se ei toimi olisi kohtuullista että siitä ilmoittaminen olisi maksutonta1

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 392
6/25

Vs: Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu


@isadora546 kirjoitti:

Onpa kiva nämä lyhenteet, olettatteko että jokainen tietää mitä mpv/pvm tarkoittaa? kyllä hinnat tulisi selkeästi sanoa, mitä ei todellakaan tullut ilmi kun soitin operaattorin omaan vikapalveluun. Maksan muutenkin jo kallista kuukausimaksua, ja jos se ei toimi olisi kohtuullista että siitä ilmoittaminen olisi maksutonta1


Hei isadora546! Nuo lyhenteet ovat olleet käytössä jo kymmeniä vuosia. Asiakaspalvelunumerot ovat olleet maksullisia kaikilla operaattoreilla vuosia. Tässä kuluttajaviraston tiedote maksullista yritysnumeroista ja niiden lyhenteistä : http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/asiakaspalvelun-maksullisuus/

Purnipsi mainitsikin jo noista maksuttomista vaihtoehdoista aiemmin. Tuo omien sivujen Chat on ollut hyvin kätevä keino ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja 24/7 eli aina tavoitettavissa. https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta

Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎26-12-2013
Kirjoituksia: 4 415
7/25

Vs: Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu


@isadora546 kirjoitti:

Onpa kiva nämä lyhenteet, olettatteko että jokainen tietää mitä mpv/pvm tarkoittaa? kyllä hinnat tulisi selkeästi sanoa, mitä ei todellakaan tullut ilmi kun soitin operaattorin omaan vikapalveluun. Maksan muutenkin jo kallista kuukausimaksua, ja jos se ei toimi olisi kohtuullista että siitä ilmoittaminen olisi maksutonta1


Kuten taisin mainita niin menee normaalin matkapuhelimella soitetun hinnaston mukaan, kuitenkaan niin ettei kuulu puhepaketteihin. Hinta vaihtelee liittymittäin / operaattorittain joten miten sinne sivulle hinta laitetaan oikeaksi? Jokaisella operaattorilla on oma minuuttihinnasto joten ei sitä voi määrittää mitenkään valmiiksi. Eikä nyt tonne soittaminen hirveen kallista yleensä ole... Onhan kalliimpiakin asiakaspalvelunumeroita.

0 tykkäystä
Highlighted
Kunniajäsen
Rekisteröitynyt: ‎08-08-2012
Kirjoituksia: 1 279
8/25

Vs: Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu


@isadora546 kirjoitti:

Onpa kiva nämä lyhenteet, olettatteko että jokainen tietää mitä mpv/pvm tarkoittaa?


 

Itse asiassa kyllä, kaikkien oletetaan ne tuntevan, tai jos ei tunne, niin ottavan selvää. Kyseiset lyhenteet ovat olleet käytössä jo pitkään, ja ovat normaaleja ja yleisesti käytettäviä virallisia lyhenteitä: mpm= matkapuhelumaksu, pvm = paikallisverkkomaksu.

0 tykkäystä
Highlighted
Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 327
9/25

Vs: Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu

Tuosta "suuntanumerosta" 0206 020-alusta pitäisi hoksata, että kyseessä on yritysnumero. Ainakin kun itse olen eri operaattoreilta liittymiä tilannut, on kerrottu, mitä numeroita kuuluu puhepaketteihin. Lisäksi tarkemmmat hintatiedot on ollut saatavilla. En tiedä, millainen liittymä aloittajalla on, mutta kyllä 020-alusta ja mpm/pvm merkeistä tulisi hoksata, että nyt soitetaan maksulliseen yritysnumeroon. Toki tuolla Soneran sivulla voisi kuitenkin olla viittaus hinnoista, ihan selkeyden vuoksi. Äkkiä kurkkasin, Elisalla sama tapa merkitä (mpm/pvm) Dna:lla aukee erillinen ikkuna.

 

Äkkiä en tietoa löytänyt siitä, voiko tuotteen tai palvelun virheestä reklamoinnista aiheutuvia kuluja hakea takaisin. Muistaakseni niitä voisi vaatia palautettavaksi, mutta tämä pitää vielä tarkistaa jostain.

 

Kas tässä, eikun onnea kokeilemaan. KKV ohjeistus reklamaatiokuluista

 

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 392
10/25

Vs: Törkeän kallis odotusaika vikapalveluun johon ei edes vastattu


@Purnipsi kirjoitti:

Tuosta "suuntanumerosta" 0206 020-alusta pitäisi hoksata, että kyseessä on yritysnumero. Ainakin kun itse olen eri operaattoreilta liittymiä tilannut, on kerrottu, mitä numeroita kuuluu puhepaketteihin. Lisäksi tarkemmmat hintatiedot on ollut saatavilla. En tiedä, millainen liittymä aloittajalla on, mutta kyllä 020-alusta ja mpm/pvm merkeistä tulisi hoksata, että nyt soitetaan maksulliseen yritysnumeroon. Toki tuolla Soneran sivulla voisi kuitenkin olla viittaus hinnoista, ihan selkeyden vuoksi. Äkkiä kurkkasin, Elisalla sama tapa merkitä (mpm/pvm) Dna:lla aukee erillinen ikkuna.

 

Äkkiä en tietoa löytänyt siitä, voiko tuotteen tai palvelun virheestä reklamoinnista aiheutuvia kuluja hakea takaisin. Muistaakseni niitä voisi vaatia palautettavaksi, mutta tämä pitää vielä tarkistaa jostain.


Tuossa linkissä, jonka laitoin jo aiemmin oli tälläistä tietoa : yritysnumeroihin soittaminen ei saa ylittää laskennallista perushintaa 0,088 € / min. vaikka olisi kyseessä tuotteen tai palvelun virheen reklamointi.

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/asiakaspalvelun-maksullisuus/