Tunnuksen luonti Omille sivuille ei onnistu

  • 11 December 2014
  • 27 kommenttia
  • 21 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Yritin luoda tunnukset Omille sivuille, kaksi viikkoa sitten ehkä, ei onnisunut pyysi yrittämään myöhemmin. Juuri äsken yritin luoda tunnukset uudelleen, ei onnistunut pyysi yrittämään myöhemmin...

Miten tässä nyt on niin vaikeeta? Kauan pitäisi odottaa että voi yrittää myöhemmin?

27 kommenttia

Heippa Nojoo,


Minkälainen herja tulee kun pyrit tunnistautumaan?

Jos meet http://bit.ly/1CJYOl1 ja "Luo uusi", missä kohtaa menee pieleen?
Kokeilin kolmella eri selaimella, viimeisellä onnisui. Monen, monen yrityksen ja panlkkitunnuksen jälkeen vihdoin onnistuin.
Olisi päässyt helpolla jos Soneran sivuilla heti täsmennettäisiin, että tunnusten luonti toimii vain ja ainoastaan Firefox selaimella.

Vinkkinä myös: Harkitkaa mobiilisovellukseen kirjautumismahdollisuuksia Omat Sivut tunnuksella.
Just saying 😉
Hei vaan!
Piti alkaa kommentoimaan tähän sillä minä en pääse kirjautumaan omille sivuille muilla selaimilla kuin Firefoxilla.
Muilla selaimilla kirjautuessa aina herjaa että tunnus tai salasana väärä ja oon tyhjentäny selainhistorian sekään ei auta.
Tuntuu välillä toimivan kovin nihkeästi nämä omat sivut. 😞
Heippa pimmaus!

Voiskohan olla muilla selaimilla vanhemmat versiot tms. mene ja tiedä.
Mutta onneksi Firefoxilla homma toimii! :)

Kivaa talvenjatkoa sinne!
Kirjautuminen omille sivuille ei onnistu. Salasana on oikea, kokeilin jopa anoa uutta salasanaa eikä silti onnistu. Kun kirjaudun sisään tulee seuraava teksti:

"Kiitos käynnistä!
Tyhjentämällä selaimen välimuistin voit varmistaa, että koneen muut käyttäjät eivät näe tietojasi."

URL tällöin on : https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/Ulos/Yksityisille#b2c

Olen kokeillut IE:llä, Chromella sekä puhelimella että tietokoneella sekä Firefoxille.
Hei Naama!

Kiitos viestistäsi. Sonera Omille Sivuille sisäänkirjautumisessa oli häiriötilanne, joka on saatu korjattua tänään n. klo 17.00. Toivottavasti sisäänkirjautumisesi nyt onnistuu.
Hei,
vaihdoin salasanani omilla sivuilla, mutta uusi salasana ei toimi webmailissa, vaan sinne joudun edelleen kirjautumaan vanhalla salasanallani.
Heippa rajanne!

Näin se menee, eli Sonera Tunnukset on eri, kuin webmailin (ellei toisin ole valinnut). Tunnuksilla pääsee toki lukemaan pääpostin meilit 🙂
Hei,
onko tähän tullut muutos lähimenneisyydessä - vielä viime viikolla omilla sivuilla tehty salasanan muutos muutti myös webbimailin salasanan?

Tämä koskee sekä pääpostilaatikkoani sekä että lisäpostilaatikoita.

Eli aiemmin omat sivut ja sähköposti (käyttäjäkohtaisesti) ovat käyttäneet samaa salasanaa ja omilla sivuilla tehty muutos muutti myös sähköpostin salasanan (ml. puhelimen ja sähköpostiohjelman salasanat l. kaikkiin muutettiin kun omilla sivuilla muutettiin salasana).Tänään ensimmäisen kerran ei toimi näin.
rajanne: Eli vaihdoit unohtuneet Sonera Tunnukset verkkopankkitunnareillasi? Ja tämä salasana toimi myös, kun kirjauduit pelkkään sähköpostiin (webmailiin) meidän verkkosivujen kautta?
Vai tilasit salasanan esim. tekstarilla laajakaistan käyttäjätunnuksella? Tämä jälkimmäinen vaihtaa juurikin sen sähköpostin salasanan.
Aiemmin olen vaihtanut salasanaa omien sivujen "vaihda salasanaa"-toiminnolla, jolloin myös sähköpostin salasana on vaihtunut vastaavasti.
Ja toiminut sekä "pääkäyttäjän" että lisäpostilaatikoiden käyttäjien omien sivujen kautta tehtynä marraskuun aikana.

En siis ole käyttänyt pankkitunnareita enkä tilannut tekstarina ym.
rajanne: Sonera Tunnusten salasana vaihdetaan verkkopankkitunnareilla. Jos vaihtaa salasanaa käyttäjätunnuksilla, vaihtuu myös webmailin salasana.

Kivaa viikonjatkoa sinne 🙂
"Jos vaihtaa salasanaa käyttäjätunnuksilla, vaihtuu myös webmailin salasana."

Tässäpä se tämänhetkisen ongelman ydin onkin - salasana kun ei vaihdu sähköposteissa (ml. webmail).

Vielä purettuna tilanne:

Ennen:
käyttäjä "mies123" (liittymän omistaja) vaihtaa Omien Sivujensa kautta salasanan XYZ salasanaksi YXZ => salasana vaihtuu myös "mies123" sähköpostissa
käyttäjä "nainen321" (lisäpostilaatikko) vaihtaa omien Omien Sivujensa kautta salasanansa ABC salasanaksi CBA => salasana vaihtuu myös "nainen123" sähköpostissa.

Tilanne tänään:
käyttäjä "mies123" (liittymän omistaja) vaihtaa Omien Sivujensa kautta salasanan XYZ salasanaksi YXZ => salasana ei vaihdu "mies123" sähköpostissa
käyttäjä "nainen321" (lisäpostilaatikko) vaihtaa omien Omien Sivujensa kautta salasanansa ABC salasanaksi CBA => salasana ei vaihdu "nainen123" sähköpostissa.
Hei,
en saanut minkäänlaista kommenttia yllä olevaan viestiini - sitä ennen kyllä asiakastuki toivotti hyvää viikonloppua...keskiviikkoaamupäivällä ;P (eli ilmeisesti ei ole enää vastaamisen arvoista?)

Ongelma sen sijaan jatkuu: salasanan vaihto (ei siis unohtunutta salasanaa eikä muutakaan nettipankkia vaativaa toimintoa) Omien Sivujen kautta ei vaihda salasanaa webmailiin (eikä siis myöskään sähköpostiserverille) kuten on aiemmin tehnyt.

Olisin kiitollinen jos vaivautuisitte vastaamaan miksi tämä aiemmin onnistunut toiminto (jonka teen säännöllisesti tietoturvan vuoksi) ei enää toimi kuten ennen.
Heippa rajanne!

Vielä selvennän. Vaihdatko nuo salasanat sähköposteihin mitä kautta? Eli kirjaudut Sonera Tunnuksilla, vai jollain muilla tunnuksilla?
Onnistuuko salasanan vaihto tästä?
Viikonjatkoja (ei ihan vielä -loppua) olinkin tuolla jo toivotellut 😉
Hei,
vaihdan salasanat Omien Sivujen kautta käyttämällä tunnuksia/sähköpostisoitetta (eli tyyppiä xyyx-1 / aaa.bbb@pp.inet.fi). Siellä on kohta "vaihda salasana", jonka kautta aiemmin salasana on vaihtunut myös sähköpostiin (eli sinne annetun uuden salasanan on postipalvelin vaatinut syötettäväksi niin webbimailissa kuin sähköpostien ohjelmissa - kännykkä, Outlook jne). Nyt sähköpostipalvelimella vaaditaan vanha salasana ja omilla sivuilla uusi, eri salasana.
Ja tuo linkki jonka laitoit vie toimintoon jossa tilataan uudet salasanat unohtuneiden tilalle. Emme ole niitä unohtaneet vaan haluamme vaihtaa säännöllisin väliajoin salasanoja (jotka siis ovat tiedossamme).
rajanne: Sähköpostilaatikoiden salasanat vaihdetaan kirjautumalla itse sähköpostin tunnuksilla Omille Sivuille.
Eli jos pääpostilaatikon käyttäjätunnus on asiakas-1, kirjaudutaan Omille Sivuille sillä ja sen salasanalla -> Vaihda salasana.
Tällä vaihtuu vain kyseisen asiakas-1 sähköpostin salasana. Se ei vaikuta mihinkään muihin salasanoihin tai käyttäjätunnuksiin.
Jos lisäpostilaatikolla käyttäjätunnus on asiakas-10 + sen salasana, kirjaudutaan niillä Omille Sivuille, joissa vaihdetaan asiakas-10 salasana. Tämäkään salasanan vaihto ei vaikuta mihinkään muuhun, kuin vain tämän sähköpostin salasanaan.
Sonera Tunnuksilla kirjaudutaan Omille Sivuille, joissa voi hallinnoida kaikkia palveluita ja tuotteita kerralla. Sinne kirjaudutaan Sonera Tunnuksilla, jotka on alunperin tehty omistaja-asiakkaan verkkopankkitunnuksilla. Ei siis ylläolevilla asikas-1/asiakas-10 tunnuksilla.
Eli sähköposteihin on omat tunnukset ja salasanat, Omille Sivuille, Sonera Tunnuksilla kirjauduttaessa omansa.
Selvensikö tämä yhtään?
Hei,
tuo kaikki on aivan selvää, ja kuten kerroin olemme salasanat aina vaihtaneetkin kuvailemallasi tavalla.

Ja kuten ylempänä koetin myös kuvata, niin eilen ja tänään salasanan vaihtaminen (käyttäjien omilla tunnuksilla omille sivuille kirjautumalla -> siellä salasanan vaihto-toiminto) Omilla sivuilla EI vaihda saman käyttäjän sähköpostin salasanaa...
rajanne: Kokeiletko vielä uudelleen, josko onnistuisi. Jospa siellä on ollut jokin bugi.
Kokeiltu (toisen kerran tänään) ja sama ongelma: vaihdettu salasana toimii omilla sivuilla ja vanha, kolmen vaihdon takainen salasana sähköpostissa.
Eli bugi lienee aika pysyvä tällä hetkellä...

edit. lisätty sana
Moi rajanne,

Kyllä, olet oikeassa eli bugi siellä omilla sivuilla on. Soneran omien sivujen kautta tehtävät salasanavaihdot eivät onnistu. Edellinen voimassaollut salasana jää yhä voimaan sähköpostiin mutta toimii kuitenkin omille sivuille kirjautuessa. Tästä laitettu viestiä eteenpäin ja asia on korjauksessa. Voin tehdä tästä samalla myös sinulle oman vikailmoituksen, jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin, niin saat kuittauksen txt-viestillä kun asia on korjattu.
En saa minäkään luotua tunnuksia kun olen pelkkä kaapeli-tv asiakas. Tunnusten luonti edellyttää että omistaa soneran matkapuhelinliittmän. Näinpä minua vedätettiin kun tilasin Mix M -kanavapaketin. En pääse valitsemaan kanavia kun en omista liittymää. Että ottaa päähän ?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Mitään olla vedätetty, vastasin sinulle tuolla toisaalla 🙂
Eiköhän teidän kuuluisi informoida asiakasta, että nämä Mix-paketit edellyttävät matkapuhelin asiakkuutta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22
Jos näin on niin siinä tilanteessa kyllä mutta kun asia ei ole näin, tuollaista edellytystä ei ole (ja voin asian vielä varmistaa, menee huomiselle).

Nyt näyttää siltä että Omilla Sivuilla on vikaa joko yleisesti tai sitten vain sinun kohdallasi että tunnusten luomisen yhteydessä palvelu ei tunnista kaapelikorttiasi. Tuo pitää meillä fiksata kuntoon.

Vastaa