Kylläpä on tehty vaikeaksi. Luon siis uuden tunnuksen, jolle joudun vaihtamaan salasanan (ei varmaa joudunko vai enkö, koska tämän kohdan voi myös ohittaa), sitten valitsen yhdistettävän laajakaistatunnarin (omistan sen) ja annan sille saamani uuden salasanan ja homma hyväksytty.
Sitten kirjaudun uudelleen omille sivuille sonera tunnuksellani (en siis laajakaistatunnarilla, koska yhdistin ne) ja klikkaan TV-ohjelmien tallennus ikonia. Ylälaitaan ilmestyy vaaleanvihreä palkki, jossa kerrotaan, että TV-ohjelmia voi tallentaa aikaisintaan 7 pvää ennen niiden alkua (?!!) ja kun suljen sen, näytöllä lukee, että käyttämälläni tunnarilla ei voi käyttää tallennustoimintoa.
No. Annoin systeemille hiukan enemmän aikaa tallentaa tunnariin tekemäni muutokset. Kävin kuitenkin varmistamassa tunnarin luomisprosessin. En vaihtanut salasanaa, valitsin tunnarien yhdistämisen, ei tarjottu mahdollisuutta antaa laajakaistatunnarin salasanaa ja kun klikkasin valmis, homma oli hyväksytty. Ikään kuin ensimmäinen kerta olisi sanonut toden. Huom. molemmilla kerroilla kävin verkkopankissa tunnistautumassa kun sinne ohjattiin.
Tällaista säätämistä ja uudesta laajakaistasalasanasta olisi pitänyt vielä MAKSAA 9,90€. Kirjoitin online chattiin ja kysyin kestääkö siinä kauankin, että asiakkaan tekemät muutokset tallentuu, mutta sain ympäripyöreän vastauksen, että vaikuttaisi siltä että siellä on päällä joku virhetilanne ja että ehkä kannattaa kokeilla myöhemmin uudelleen ja ottaa sitten taas yhteyttä jos ei vieläkään toimi. Että sellaista asiakaspalvelua. Mulla ei todellakaan ole aikaa koko päivää norkoilla teidän aspasivuilla.
Hyvää asiakaspalvelua olisi tsekata tunnarit onko yhdistäminen oikeasti onnistunut, tsekata tuki-koodariäijältä onko virhetilannetta oikeasti päällä ja että kestääkö tietojen päivittyminen liian kauan, ja lopulta, jos virhe on, niin hyvää asiakaspalvelua olisi varmistaa ILMAISEKSI että asiakkaan tunnarit on toimintakunnossa. Me sentään maksetaan teille kuukausittain palvelusta, johonka pitäisi päästä käsiksikin. Olen itse ollut tukihommissa ja kyllä on pahasti vikaa töiden organisoinnissa, jos asiakasrajapinnan työntekijöillä ei ole pääsyä näihin tietoihin ja resursseihin, jotta he voisivat palvella asiakasta kunnolla.