Turvakielto

  • 5 October 2021
  • 1 kommentti
  • 143 katselukertaa

Hei!

Osa organisaatioista merkitsee asiakas tietoihinsa että asiakkaalla on Turvakielto.
Tarvitsetteko Telialla:lla tiedon turvakiellosta?
Mikäli tarvitsette miten asia vaikuttaa Telian kanssa asiointiin?


1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Luotajuu  kirjoitti:

Hei!


Osa organisaatioista merkitsee asiakas tietoihinsa että asiakkaalla on Turvakielto.
Tarvitsetteko Telialla:lla tiedon turvakiellosta?
Mikäli tarvitsette miten asia vaikuttaa Telian kanssa asiointiin?




Moikka @Luotajuu ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂>


Turvakielto koskee vain viranomaisia kuten esimerkiksi Väestörekisteriä, joka ei henkilötietoja saa luovuttaa. Sen sijaan Teliaa kuten muitakaan yksityisiä toimijoita ei tietojenluovutuskielto koske, vaan meillä on oikeus käsitellä tietoja turvakiellosta huolimatta (esim. liittymän toimittamiseksi sekä laskutusta ja perintää varten) sekä tarvittaessa luovuttaa niitä myös em. tilanteissa. Meillä on mahdollisuus tarjota salainen puhelinnumero ja mahdollisuus kieltää markkinointi. Me emme saa tietoa maistraatista turvakiellosta, eli asiakas ilmoittaa sen meille itse.


 


Asiakaskontakteissa tunnistetaan asiakas normaalisti, eli esim. osoitetietoja kysytään aina, koska osoite näkyy meidän asiakaspalveluhenkilökunnalle, vaikka se olisikin salainen hakemistopalveluissa. Uuden asiakkaan täytyy käydä myymälässä sopimassa asiointisalasana tunnistautumisen vuoksi. Asiakaspalvelussa voidaan sopia salasana puhelimitse vain nykyisille asiakkaille. Salasana kysytään aina ensimmäisenä kun asiakas on meihin yhteydessä. Myymälässä asiakas tunnistetaan virallisesta henkilökortista. 



Uusi turvakieltoasiakas joka ei löydy järjestelmistä, voi tehdä sopimuksen ainoastaan myymälässä koska osoite ja kuntatieto ei näy Väestörekisterissä. Jos osoite muuttuu, emme saa siitä automaattisesti ilmoitusta Väestörekisteristä, joten asiakkaan täytyy itse huolehtia siitä että meillä olevat asiakastiedot ovat ajan tasalla.


 


Liittymän tilaamisen voi tehdä myöskin verkkokaupassa turvakiellosta huolimatta. Nykyasiakkaiden tapauksessa osoitetiedot kirjautuvat tilaukseen automaattisesti eikä niitä voi muuttaa. Jos tiedot ovat väärin, täytyy asiakkaan olla yhteydessä asiakaspalveluun. Rahoituksen laitetilaukset eivät kuitenkaan onnistu silloin kun asiakkaan osoite on poistettu Väestörekisteristä.


 

Vastaa