Minkä takia lupaatte varastossa oleville laitteille toimitusaikoja kun ette niistä selvästikään pysty pitämään kiinni? Tilasin varastotuotteen la 21.12. klo22.14. Sain 22.16 ilmoituksen "Tilaus käsittelyssä". Maanantaina ei tilaukselle tapahtunut mitään ja kyselinkin tilanteesta Chatin kautta. "Toivottavasti tulee perjantaina", oli vastaus.
Jouluaattona 24.12. ei edelleenkään ollut statuksessa tapahtunut mitään muutosta. Jouluaatto EI ole pyhäpäivä ja Postikin vielä jouluaattoina tavaraa toimittaa, joten Telialla olisi ollut mahdollisuus toimia lupauksensa mukaisesti. Paketin toimitus pyydettiin 24/7 automaattiin.
Tuote tilattiin Telialta nimenomaan sen vuoksi, että toimitusaikalupauksen mukaan se ehtisi vielä joulupakettiin. Muut toimittajat lupasivat 3-5 päivän toimitusaikoja.
Nyt perjantaina sain Postin seurantatunnuksen ja ilmoituksen tuotteen toimittamisesta Postin haltuun. Ei ollut seurantatunnuksen mukaan vielä saapunut Postille. En kauheasti laskisi sen varaan, että tänään saapuukaan ja näin ollen toimitus siirtynee ensi vuoden puolelle. Tuohonhan mahtuu vielä toinenkin aatto ennen vuoden vaihtumista ja aattojen kummallakin puolelle Telialaisilla lienee joku "ei tehdä mitään"-jakso.
Ihan vaan siis tiedoksi muille: omien kokemusteni mukaan nuo toimitusaikalupaukset on vitsi. Jos tuotteen saaminen tiettyyn päivään mennessä on kovinkin kriittistä, kannattanee kääntyä muiden toimittajien puoleen.