27-12-2019 09:44
Minkä takia lupaatte varastossa oleville laitteille toimitusaikoja kun ette niistä selvästikään pysty pitämään kiinni? Tilasin varastotuotteen la 21.12. klo22.14. Sain 22.16 ilmoituksen "Tilaus käsittelyssä". Maanantaina ei tilaukselle tapahtunut mitään ja kyselinkin tilanteesta Chatin kautta. "Toivottavasti tulee perjantaina", oli vastaus.
Jouluaattona 24.12. ei edelleenkään ollut statuksessa tapahtunut mitään muutosta. Jouluaatto EI ole pyhäpäivä ja Postikin vielä jouluaattoina tavaraa toimittaa, joten Telialla olisi ollut mahdollisuus toimia lupauksensa mukaisesti. Paketin toimitus pyydettiin 24/7 automaattiin.
Tuote tilattiin Telialta nimenomaan sen vuoksi, että toimitusaikalupauksen mukaan se ehtisi vielä joulupakettiin. Muut toimittajat lupasivat 3-5 päivän toimitusaikoja.
Nyt perjantaina sain Postin seurantatunnuksen ja ilmoituksen tuotteen toimittamisesta Postin haltuun. Ei ollut seurantatunnuksen mukaan vielä saapunut Postille. En kauheasti laskisi sen varaan, että tänään saapuukaan ja näin ollen toimitus siirtynee ensi vuoden puolelle. Tuohonhan mahtuu vielä toinenkin aatto ennen vuoden vaihtumista ja aattojen kummallakin puolelle Telialaisilla lienee joku "ei tehdä mitään"-jakso.
Ihan vaan siis tiedoksi muille: omien kokemusteni mukaan nuo toimitusaikalupaukset on vitsi. Jos tuotteen saaminen tiettyyn päivään mennessä on kovinkin kriittistä, kannattanee kääntyä muiden toimittajien puoleen.
Ratkaistu! Siirry kohtaan Ratkaisu.
19-02-2020 16:19
@samssoni kirjoitti:
Tilasin viikko sitten benq xl 2546 näytön ja eioo mitään tapahtunut viikossa tilaukselle vaikka sivuilla lukee varastossa?
Näyttöä pitäisi tosiaan olla varastossa. Saitko tästä tilausvahvistuksen mailiisi? Mikäli vahvistus on saapunut, niin otatko yhteyttä vaikkapa chatin kautta, niin katsotaan mikä siellä on tilanne.
05-01-2021 22:05
Olen tietotekniikan harrastelija, joka kirjoittelee tietotekniikasta verkkosivustollaan. Sivustolla on lukijoita tuhansia kuukausittain. Ajattelimme hankkia uuden tietokoneen verkkosivuston ylläpitäjien käyttöön ihan kokeilu mielessä ja Telian verkkokaupasta koska hinta ja tuote vaikuttivat houkuttelevalta. Valitettavasti konetta ei tullut siinä ajassa mitä luvattiin verkkokaupassa.
Aikaisemmalle kysyjälle, niin ihan sama kokemus minulla mutta kysessä on kannettava tietokone ja tilausvahvistus on tullut mutta sitten ei pakettia kuulunut koska pyörii jossain postissa. Yritin perua tilauksen mutta en saanut vahvistusta siihen asiakaspalvelusta. Sain kuitenkin asiakaspalvelusta ohjeen olla noutamatta tilausta, niin silloin tilaus kuulemma peruuntuu automaattisesti. Tämä kannattaa kaikkien muistaa! Tilauksen voi myös nähtävästi perua tällä tavalla.
Johtaakohan Telian verkkokauppa asiakkaitaan harhaan? Sellainen ajatus tulee vaan hetkellisesti mieleen... Mielestäni ei todellakaan pitäisi julkaista yhtän myynti-ilmoitusta, jossa on ilmoitettu toimituspäivä, jota ei pystytä tai haluta pitää.
06-01-2021 13:34
@Vieras74 kirjoitti:
Olen tietotekniikan harrastelija, joka kirjoittelee tietotekniikasta verkkosivustollaan. Sivustolla on lukijoita tuhansia kuukausittain. Ajattelimme hankkia uuden tietokoneen verkkosivuston ylläpitäjien käyttöön ihan kokeilu mielessä ja Telian verkkokaupasta koska hinta ja tuote vaikuttivat houkuttelevalta. Valitettavasti konetta ei tullut siinä ajassa mitä luvattiin verkkokaupassa.
Aikaisemmalle kysyjälle, niin ihan sama kokemus minulla mutta kysessä on kannettava tietokone ja tilausvahvistus on tullut mutta sitten ei pakettia kuulunut koska pyörii jossain postissa. Yritin perua tilauksen mutta en saanut vahvistusta siihen asiakaspalvelusta. Sain kuitenkin asiakaspalvelusta ohjeen olla noutamatta tilausta, niin silloin tilaus kuulemma peruuntuu automaattisesti. Tämä kannattaa kaikkien muistaa! Tilauksen voi myös nähtävästi perua tällä tavalla.
Johtaakohan Telian verkkokauppa asiakkaitaan harhaan? Sellainen ajatus tulee vaan hetkellisesti mieleen... Mielestäni ei todellakaan pitäisi julkaista yhtän myynti-ilmoitusta, jossa on ilmoitettu toimituspäivä, jota ei pystytä tai haluta pitää.
Tällaiset tilanteet ovat aina harmillisia. Jos tuotetta verkkokaupasta löytyy, se yleensä lähtee saman tien matkaan ja on asiakkaalla jo muutaman päivän kuluessa tilauksesta. Suurin osa tilauksista hoituu nimenomaan tällä kaavalla. Poikkeuksiakin sekaan toki mahtuu. Miten tässä sinun tapauksessa kävi, lähtikö se siis meiltä eteenpäin mutta jäi sitten postin kuljetuksiin pidemmäksi aikaa? Vai tapahtuiko jotain muuta? Asiakkaan kannaltahan lopputulos ratkaisee, oli sitten kyse postin kuljetuksen viivästymisestä tai meidän päässä tapahtuvasta virheestä tai muusta tilanteesta, joten ymmärrän harmituksen.
09-01-2021 19:53
@Merja_J kirjoitti:
@Vieras74 kirjoitti:Olen tietotekniikan harrastelija, joka kirjoittelee tietotekniikasta verkkosivustollaan. Sivustolla on lukijoita tuhansia kuukausittain. Ajattelimme hankkia uuden tietokoneen verkkosivuston ylläpitäjien käyttöön ihan kokeilu mielessä ja Telian verkkokaupasta koska hinta ja tuote vaikuttivat houkuttelevalta. Valitettavasti konetta ei tullut siinä ajassa mitä luvattiin verkkokaupassa.
Aikaisemmalle kysyjälle, niin ihan sama kokemus minulla mutta kysessä on kannettava tietokone ja tilausvahvistus on tullut mutta sitten ei pakettia kuulunut koska pyörii jossain postissa. Yritin perua tilauksen mutta en saanut vahvistusta siihen asiakaspalvelusta. Sain kuitenkin asiakaspalvelusta ohjeen olla noutamatta tilausta, niin silloin tilaus kuulemma peruuntuu automaattisesti. Tämä kannattaa kaikkien muistaa! Tilauksen voi myös nähtävästi perua tällä tavalla.
Johtaakohan Telian verkkokauppa asiakkaitaan harhaan? Sellainen ajatus tulee vaan hetkellisesti mieleen... Mielestäni ei todellakaan pitäisi julkaista yhtän myynti-ilmoitusta, jossa on ilmoitettu toimituspäivä, jota ei pystytä tai haluta pitää.
Tällaiset tilanteet ovat aina harmillisia. Jos tuotetta verkkokaupasta löytyy, se yleensä lähtee saman tien matkaan ja on asiakkaalla jo muutaman päivän kuluessa tilauksesta. Suurin osa tilauksista hoituu nimenomaan tällä kaavalla. Poikkeuksiakin sekaan toki mahtuu. Miten tässä sinun tapauksessa kävi, lähtikö se siis meiltä eteenpäin mutta jäi sitten postin kuljetuksiin pidemmäksi aikaa? Vai tapahtuiko jotain muuta? Asiakkaan kannaltahan lopputulos ratkaisee, oli sitten kyse postin kuljetuksen viivästymisestä tai meidän päässä tapahtuvasta virheestä tai muusta tilanteesta, joten ymmärrän harmituksen.
Tilaus on jossain matkalla mutta en tiedä tarkemmin. Teen seuraavaksi rikosilmoituksen Poliisille, mikäli tähän ei löydy ratkaisua. En ajatellut olla verkkokaupan huijauksen uhri! Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään tilauksia Telian Verkkokaupasta! Jos haluatte kokeilla onnea niin maksakaa ainostaan luottokortilla tilauksenne niin voitte ehkä saada rahat takaisin. On aika *******usta koko verkkokauppa.
09-01-2021 20:09
@Vieras74 kirjoitti:
@Merja_J kirjoitti:
@Vieras74 kirjoitti:Olen tietotekniikan harrastelija, joka kirjoittelee tietotekniikasta verkkosivustollaan. Sivustolla on lukijoita tuhansia kuukausittain. Ajattelimme hankkia uuden tietokoneen verkkosivuston ylläpitäjien käyttöön ihan kokeilu mielessä ja Telian verkkokaupasta koska hinta ja tuote vaikuttivat houkuttelevalta. Valitettavasti konetta ei tullut siinä ajassa mitä luvattiin verkkokaupassa.
Aikaisemmalle kysyjälle, niin ihan sama kokemus minulla mutta kysessä on kannettava tietokone ja tilausvahvistus on tullut mutta sitten ei pakettia kuulunut koska pyörii jossain postissa. Yritin perua tilauksen mutta en saanut vahvistusta siihen asiakaspalvelusta. Sain kuitenkin asiakaspalvelusta ohjeen olla noutamatta tilausta, niin silloin tilaus kuulemma peruuntuu automaattisesti. Tämä kannattaa kaikkien muistaa! Tilauksen voi myös nähtävästi perua tällä tavalla.
Johtaakohan Telian verkkokauppa asiakkaitaan harhaan? Sellainen ajatus tulee vaan hetkellisesti mieleen... Mielestäni ei todellakaan pitäisi julkaista yhtän myynti-ilmoitusta, jossa on ilmoitettu toimituspäivä, jota ei pystytä tai haluta pitää.
Tällaiset tilanteet ovat aina harmillisia. Jos tuotetta verkkokaupasta löytyy, se yleensä lähtee saman tien matkaan ja on asiakkaalla jo muutaman päivän kuluessa tilauksesta. Suurin osa tilauksista hoituu nimenomaan tällä kaavalla. Poikkeuksiakin sekaan toki mahtuu. Miten tässä sinun tapauksessa kävi, lähtikö se siis meiltä eteenpäin mutta jäi sitten postin kuljetuksiin pidemmäksi aikaa? Vai tapahtuiko jotain muuta? Asiakkaan kannaltahan lopputulos ratkaisee, oli sitten kyse postin kuljetuksen viivästymisestä tai meidän päässä tapahtuvasta virheestä tai muusta tilanteesta, joten ymmärrän harmituksen.
Tilaus on jossain matkalla mutta en tiedä tarkemmin. Teen seuraavaksi rikosilmoituksen Poliisille, mikäli tähän ei löydy ratkaisua. En ajatellut olla verkkokaupan huijauksen uhri! Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään tilauksia Telian Verkkokaupasta! Jos haluatte kokeilla onnea niin maksakaa ainostaan luottokortilla tilauksenne niin voitte ehkä saada rahat takaisin. On aika *******usta koko verkkokauppa.
Muuten en ota kantaa asiaan kun en ole lukenut ketjua kokonaan
mutta välttäisin viimeiseen saakka aina maksamasta tuotetta ennen kuin olen saanut sen koska asiakas on aina heikoilla jos myyjälike esim vaikka menny konkkaan .
09-01-2021 20:24
Näköjään tällä palstalla vastataan nopeammin kuin asiakaspalvelussa. Hyvä niin ,että vastataan sentään jossain.
10-01-2021 13:03
@Vieras74 kirjoitti:
Tilaus on jossain matkalla mutta en tiedä tarkemmin. Teen seuraavaksi rikosilmoituksen Poliisille, mikäli tähän ei löydy ratkaisua. En ajatellut olla verkkokaupan huijauksen uhri! Älkää hyvät ihmiset tehkö mitään tilauksia Telian Verkkokaupasta! Jos haluatte kokeilla onnea niin maksakaa ainostaan luottokortilla tilauksenne niin voitte ehkä saada rahat takaisin. On aika *******usta koko verkkokauppa.
Oletko saanut meiltä kuittauksen s-postiisi tilauksen postituksesta? Siinä viestissä on mukana Postin seurantakoodi ja linkki Postin sivulle. Tilauksen ja toimituksen väli saattaa joskus venyä, jos laite on suosittu ja se pääsee hetkellisesti loppumaan meiltä. Itse tein joulun alla Telian verkkokaupasta tablettitilauksen, jonka toimitus venähti laitteen suosiosta johtuen, mutta jonka kuitenkin lopulta sain😊 Tilausvahvistuksen ja toimitusvahvistuksen välissä ei tule viestiä, joten on ymmärrettävää, että epäilykset onnistuneesta tilauksesta saattaa herätä, jos aikaa kuluu paljon eikä meistä kuulu mitään. Tilaus on kuitenkin meillä koko ajan käsittelyssä ja jonossa.