Vaihtodiili ja WiFi-tabletti


  • Savumerkittäjä
  • 0 kommenttia

Hei, kävin kaksi viikkoa sitten liikkeessä kysymässä vaihtodiiliä. Vastaus oli, että wifi tablettiin ei ole mahdollista vaihtaa. Ihmettelivät miksi netistä vaihtohinta löytyy. Lupasivat selvittää asian ja ottaa minuun yhteyttä. Paria päivää myöhemmin tuli viesti josta kävi ilmi, että vaihtodiili onnistuu. Seuraavana viikonloppuna ajoin taas 30kilometriä lähimpään myymälään, eikä vaihto taaskaan onnistunut. Lähettivät kotiin ja minun olisi vielä pitänyt ajaa takaisin ja selvittää Applelta laitteelle imei koodi.  Lopputuloksena menin viereiseen DNA kauppaan, jossa sain hyvityksen heti hoidettua ja uuden laitteen tilalle. Tätä minun asiaa hoiti 3 miestä eikä kukaan heistä osannut tehdä mitään. Wifi tablettien vaihdosta voisi laittaa kaikkiin liikkeisiin ohjeistusta.. yleensä olen telialta saanut hyvää asiakaspalvelua, mutta nyt kärsivällisyyteni loppui. Telian työntekijät tarvitsisivat kunnon koulutuksen ennen töihin pääsyä. 


 


--
Muokattu SaJoonas: otsikko


6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Nepa9  kirjoitti:

Hei, kävin kaksi viikkoa sitten liikkeessä kysymässä vaihtodiiliä. Vastaus oli, että wifi tablettiin ei ole mahdollista vaihtaa. Ihmettelivät miksi netistä vaihtohinta löytyy. Lupasivat selvittää asian ja ottaa minuun yhteyttä. Paria päivää myöhemmin tuli viesti josta kävi ilmi, että vaihtodiili onnistuu. Seuraavana viikonloppuna ajoin taas 30kilometriä lähimpään myymälään, eikä vaihto taaskaan onnistunut. Lähettivät kotiin ja minun olisi vielä pitänyt ajaa takaisin ja selvittää Applelta laitteelle imei koodi.  Lopputuloksena menin viereiseen DNA kauppaan, jossa sain hyvityksen heti hoidettua ja uuden laitteen tilalle. Tätä minun asiaa hoiti 3 miestä eikä kukaan heistä osannut tehdä mitään. Wifi tablettien vaihdosta voisi laittaa kaikkiin liikkeisiin ohjeistusta.. yleensä olen telialta saanut hyvää asiakaspalvelua, mutta nyt kärsivällisyyteni loppui. Telian työntekijät tarvitsisivat kunnon koulutuksen ennen töihin pääsyä. 




Moikka @Nepa9 ja tervetuloa Yhteisöön! 


 






Höh, kuulostaa kieltämättä ikävälle, kun Vaihtodiilin kanssa tuli useampi mutka matkaan. En osaa tarkemmin sanoa syytä siihen, miksi sait ristiriitaista tietoa Vaihtodiilin mahdollisuudesta laitteesi kohdalla. Henkilökuntaamme koulutetaan säännöllisesti ja työntekijät perehdytetään työtehtäviinsä, mutta inhimillisiä virheitä voi tietenkin sattua kaikille. Nappaan tästä kopin ja laitan palautetta eteenpäin, jotta tällaisilta tilanteilta voitaisiin jatkossa välttyä.


 


Kerrotko vielä tabletin mallin, niin varmistetaan, että ohjeistus kyseisen laitteen kohdalla on varmasti nyt ajan tasalla?





Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

IMEI on matkaviestinlaitteen sarjanumero.

Kun WiFi-tabletissa ei ole mobiilidataominaisuutta, niin sillä ei myöskään ole IMEI numeroa. Sinulta on siis pyydetty mahdottomia tietoja.

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Saisi Telia ottaa mallia Dna:lta miten vaihtodiili tulee tehdä. Itselläni on myös karseita kokemuksia Telia vaihtodiilistä, jäi diili tekemättä. Ei ole ihme, että Telian tulos ei kehity.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Minulla oli Xiaomi Mi 10 Lite 5G-puhelin hetkisen ajan, mutta siinä tuli erilaisia haasteita 5G:n kanssa, ja päätin luopua laitteeista. En viitsinyt ruveta sitä myymään, koska myymisessä on aina omat riskinsä ja vaiva. Päätin laittaa sen jonkin toimijan vaihtodiilin kautta kiertoon ja hankkia sitten jonkin toisen laitteen testiin.

 

Telialla laitteen arvo olisi ollut yksi euro! 

 

Elisalla 0,

 

DNA:lla noin 150€.

Kodinkoneliikkeillä myös jotain isoa heittoa.

 

Ei ollut vaikea valita kohdetta, josta vaihtodiiliä toiseen puhelinlaitteeseen käytin. En tiedä mihin eri toimijoiden hinnan arvostus perustuu, mutta vaihtelu on todella suurta.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@Purnipsi  kirjoitti:

Minulla oli Xiaomi Mi 10 Lite 5G-puhelin hetkisen ajan, mutta siinä tuli erilaisia haasteita 5G:n kanssa, ja päätin luopua laitteeista. En viitsinyt ruveta sitä myymään, koska myymisessä on aina omat riskinsä ja vaiva. Päätin laittaa sen jonkin toimijan vaihtodiilin kautta kiertoon ja hankkia sitten jonkin toisen laitteen testiin.


 


Telialla laitteen arvo olisi ollut yksi euro! 


 


Elisalla 0,


 


DNA:lla noin 150€.


Kodinkoneliikkeillä myös jotain isoa heittoa.


 


Ei ollut vaikea valita kohdetta, josta vaihtodiiliä toiseen puhelinlaitteeseen käytin. En tiedä mihin eri toimijoiden hinnan arvostus perustuu, mutta vaihtelu on todella suurta.




Hyvä nosto, ja tätä oli pakko lähteä Vaihtodiilistä vastaavalta selvittämään että mistä näin suuret erot voivat johtua. Vaikuttaa siltä että vaihdon ajankohta on osunut harmittavasti meidän kohdalla sellaiseen slottiin, missä taustajärjestelmissä on tehty muutoksia ja kaikki vaihtohinnat eivät ole olleet aivan ajan tasalla. Omasta puolestani voin tässä kohtaa vain tapahtunutta näin jälkikäteen pahoitella. Hyvä kuitenkin että olet saanut toisaalta hyvän vaihtohinnan ja diili syntynyt!


 


Nyt mitä äkkiseltään Vaihtodiili-sivulta tarkastelin niin Xiaomi Mi 10 Lite -malleistakin on meiltä saanut parempaa hyvityshintaa kuin tuo sinulle ehdotettu euro.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Tämä oli laitteen ollessa melko uusi. 

Vastaa