Vaihtodiilihyvitys Land Rover -puhelimesta ei onnistunut


Kunniamerkki +3

Vaihtodiili sivulla lukee, että saisi jopa 58 € hyvitystä Land Rover Explore-puhelimesta. Kävin kyseisen puhelimen kanssa Telian myymälässä, mutta hyvityksen saaminen ei onnistunut. Mikäköhän on syynä? 


 


edit Merja_J: otsikkoa muokattu kuvaavammaksi


27 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +11

Itselläni oli muutama vuosi sitten sama ongelma. Tilasin uuden puhelimen netistä ja menin liikkeeseen tarjoamaan vanhaa. Heittivät ulos liikkeestä ja käskivät ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, joka käski mennä takaisin liikkeeseen. Eli looppi jäi päälle…

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mjbock  kirjoitti:

Vaihtodiili sivulla lukee, että saisi jopa 58 € hyvitystä Land Rover Explore-puhelimesta. Kävin kyseisen puhelimen kanssa Telian myymälässä, mutta hyvityksen saaminen ei onnistunut. Mikäköhän on syynä? 




Tarkistin puhelimen vaihtoarvon ja se antoi tosiaan summaksi 58 €. Lopullinen hyvitysarvo määräytyy laitteen kunnon mukaan ja arvoa voi laskea muutama seikka, esim. jos laitteessa on rikkinäinen painike tai runko, näyttövikaa tai laitteeseen ei tule virtaa. Mitä Telia kaupassa sanottiin syyksi miksi laitetta ei ollut mahdollista vaihtaa? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@AsiakasY  kirjoitti:

Itselläni oli muutama vuosi sitten sama ongelma. Tilasin uuden puhelimen netistä ja menin liikkeeseen tarjoamaan vanhaa. Heittivät ulos liikkeestä ja käskivät ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, joka käski mennä takaisin liikkeeseen. Eli looppi jäi päälle…




Tässä kohtaa on tapahtunut jotain erikoista, koska jos olet ostanut laitteen verkkokaupasta, voit tuoda vanhan laitteesi Telia kauppaan ja saat siitä hyvityksen joko tuotehyvityksenä tai lahjakorttina. Uuden laitteen saapumisesta saa olla kulunut enintään 35 päivää. Vaihtodiilit hoidetaan aina myymälän kautta. 

Kunniamerkki +3

Myyjä ei saanut tehtyä hyvitystä automaattisesti, joten hän näppäili IMEI-numeron manuaalisesti järjestelmään. Sitten näyttöön ilmestyi tuo 58 €:n summa, jonka voisi saada, mutta tästä eteenpäin ei päästy. Puhelinta ei ilmeisesti löytynyt järjestelmästä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mjbock  kirjoitti:

Myyjä ei saanut tehtyä hyvitystä automaattisesti, joten hän näppäili IMEI-numeron manuaalisesti järjestelmään. Sitten näyttöön ilmestyi tuo 58 €:n summa, jonka voisi saada, mutta tästä eteenpäin ei päästy. Puhelinta ei ilmeisesti löytynyt järjestelmästä.




En nyt oikein saa tästä kiinni eikä nouse mieleen miksi tai mikä seikka olisi nyt tuon Vaihtodiilin estänyt. Mitä ohjeistusta myyjä sinulle antoi, vai sanoiko hän suoraan että Vaihtodiiliä ei voida tehdä? Jos kyseessä on ollut laite, jota ei ole ollut meidän valikoimassamme, voidaan IMEI-koodin perusteella tiedot siitäkin löytää ja Vaihtodiili tehtyä. Kaikkien puhelimien IMEI-koodit tarkistetaan automaattisesti sulkulistalta ja ainoa tilanne tulee itselleni nyt mieleen on, jos puhelin on ilmoitettu varastetuksi, emme voi ottaa sitä vastaan. 

Kunniamerkki +3

Ehdotti yrittämään myöhemmin.  Tuo Land Rover Explore löytyy kyllä Vaihtodiili sivulta. Myyjä ei kuitenkaan pystynyt viemään prosessia loppuun saakka. En haluaisin kuitenkaan mennä myymälään turhan takia. Haluaisin vain tietää onko tuo puhelin vielä Vaihtodiilissä mukana vai mistä on kysymys.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mjbock  kirjoitti:

Ehdotti yrittämään myöhemmin.  Tuo Land Rover Explore löytyy kyllä Vaihtodiili sivulta. Myyjä ei kuitenkaan pystynyt viemään prosessia loppuun saakka. En haluaisin kuitenkaan mennä myymälään turhan takia. Haluaisin vain tietää onko tuo puhelin vielä Vaihtodiilissä mukana vai mistä on kysymys.




Mepä selvittelemme tätä ja palataan asiaan mahdollisimman pian! 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@mjbock  kirjoitti:

Ehdotti yrittämään myöhemmin.  Tuo Land Rover Explore löytyy kyllä Vaihtodiili sivulta. Myyjä ei kuitenkaan pystynyt viemään prosessia loppuun saakka. En haluaisin kuitenkaan mennä myymälään turhan takia. Haluaisin vain tietää onko tuo puhelin vielä Vaihtodiilissä mukana vai mistä on kysymys.




Kyseinen malli löytyy Vaihtodiili -ohjelmastamme ja pitäisi prosessista kyllä mennä läpi. Missä myymälässä asioit? Voisin ilmoittaa vielä myymälätiedon eteenpäin vaihtodiili-ohjelmasta vastaavalle, jos sitä kautta asiaa pystymme tarkemmin selvittämään.

Kunniamerkki +3

Seppälän kauppakeskuksen myymälässä Jyväskylässä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@mjbock  kirjoitti:

Seppälän kauppakeskuksen myymälässä Jyväskylässä.




Kiitos lisätiedoista! Sain tosiaan vielä vahvistuksen että Land Rover on vaihtodiilikelpoinen, ja se pystytään kyllä hyvittämään myös kyseisessä myymälässä. Pahoittelut vielä näin tätä kautta pompottelusta tämän asian tiimoilta. 

Kunniamerkki +3

Mutta ei taida keretä, koska huomenna on kulunut viisi viikkoa uuden laitteen ostamisesta ja en tule liikkumaan Jyväskylän seudulla vasta kun marraskuun alussa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@mjbock  kirjoitti:

Mutta ei taida keretä, koska huomenna on kulunut viisi viikkoa uuden laitteen ostamisesta ja en tule liikkumaan Jyväskylän seudulla vasta kun marraskuun alussa.




Vaihtodiili on käytössä kaikissa Telia Kaupoissa, eli voit mennä mihin tahansa Telia Kauppaan. Ei siis tarvitse juurikin tuolla Jyväskylässä asioida. Täältä pääset vielä katsomaan kaikki Telia Kaupat ja niiden aukioloajat.

Kunniamerkki +3

Lähin myymälä on Jyväskylässä, mutta matkaa on n. 60 km, enkä pääse käymään siellä ennen marraskuun alkua.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mjbock  kirjoitti:

Lähin myymälä on Jyväskylässä, mutta matkaa on n. 60 km, enkä pääse käymään siellä ennen marraskuun alkua.




Vaihtodiili täytyisi tosiaan tehdä 35 päivän kuluessa siitä kun uusi laite on saapunut. Nyt kun ollaan aikataulun kanssa näin tiukilla, sinun kannattaa vielä tarkistaa nimenomaan se päivä kun uusi laite on ollut toimituspaikasta noudettavissa. Jos sillä saisit muutaman päivän lisäaikaa?

Kunniamerkki +3

Noudin paketin 17.9.2021, joten 35 päivää noutamisesta tulee kuluneeksi tänään. Eikö aikaa voisi pidentää?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@mjbock  kirjoitti:

Noudin paketin 17.9.2021, joten 35 päivää noutamisesta tulee kuluneeksi tänään. Eikö aikaa voisi pidentää?




Okei, eli nyt ollaan tämän asian kanssa siinä viimeisessä päivässä. Koitan saada sinulle tähän vastausta iltapäivään mennessä. Palaan asiaan kuitenkin niin pian kuin mahdollista! 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@Katjane  kirjoitti:


@mjbock  kirjoitti:

Noudin paketin 17.9.2021, joten 35 päivää noutamisesta tulee kuluneeksi tänään. Eikö aikaa voisi pidentää?






Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, niin saadaan sen kautta sinun tarkemmat tiedot. Voit viitata tähän keskusteluun ja me voimme välittää viestiä Telia Kauppaan, että olet tulossa asiaa hoitamaan. Olisiko se tuo Jyväskylän myymälä mihin olisit menossa? 

Kunniamerkki +3

Kyllä. Miten otan yhteyttä asiakaspalveluun, chatin kautta vai puhelimitse?

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@mjbock  kirjoitti:

Kyllä. Miten otan yhteyttä asiakaspalveluun, chatin kautta vai puhelimitse?




Periaatteessa kummin vain käy, mutta chat voisi tässä tapauksessa olla helpoin. Pystyisit suoraan chattiin linkkaamaan tämän keskustelun ettei tarvitse koko asiaa ihan alusta alkaen selittää. 😁>


 


Onhan chat sinulle entuudestaan tuttu? Tässä artikkelissa otsikon "Asiakaspalvelua vuorokauden ympäri" alla on tarkemmin esitelty miten pääset asioimaan chattiin.


 


 

Kunniamerkki +3

Muistui  mieleen, että olen jo ottanut yhteyttä asiakaspalveluun tämän asian tiimoilta. Sanoivat, että he eivät tiedä mitään vaihtodiileistä ja että pitää ottaa yhteyttä myymälään.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@mjbock  kirjoitti:

Muistui  mieleen, että olen jo ottanut yhteyttä asiakaspalveluun tämän asian tiimoilta. Sanoivat, että he eivät tiedä mitään vaihtodiileistä ja että pitää ottaa yhteyttä myymälään.




Pääsääntöisesti asiakaspalvelu ei vaihtodiilin osalta oikein voi ottaa kantaa sillä vaihdot tapahtuvat aina myymälän kautta.


Jotta saamme tietosi kuitenkin vielä välitettyä myymälään, niin tätä varten ohjaan sinut nyt vielä asiakaspalveluun. Pystymme näin varmistamaan että myymälässäkin varmasti osataan sinua odottaa, ja sinulle on tässä tapauksessa luvattu myös pidennetty vaihtoaika.

Kunniamerkki +3

Sain asiakaspalvelulta saman vastauksen kuin aiemmin, että asia hoituisi myymälässä. Eivät kuitenkaan kyselleet sen enempää.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +12

@mjbock  kirjoitti:

Sain asiakaspalvelulta saman vastauksen kuin aiemmin, että asia hoituisi myymälässä. Eivät kuitenkaan kyselleet sen enempää.




Linkkasitko tämän keskustelun asiakaspalvelulle? Myymälässä hoidetaan vaihtodiilit kyllä, mutta asiakaspalvelu saa asiakastietoihisi laitettua tästä tapauksesta lisätietoja. Tämä on valitettavasti ainoa keino, sillä emme voi Yhteisön kautta tätä tehdä. Toivottavasti saat laitettua vielä uudemman kerran viestiä esimerkiksi chatin kautta.

Kunniamerkki +3

En koko keskustelua, mutta kopioin @SannaMKoo vastauksen. Ostin todellakin tuon uuden laitteen juuri Telialta huomattuani, että saisin Land Rover puhelimesta tuon 58 € ostohyvitystä. En tiedä haluanko ostaa Telialta enää uudelleen, kun tuo viimeisinkin ostos alkoi kaduttaa. Olisinhan voinut ostaa laitteen jostain muualta ja hieman halvemmallakin.



Edit JoonasLam: korjattu tägäys

Kunniamerkki +3

Otin asiakaspalveluun uudelleen yhteyttä, ilmoitin linkin tähän keskusteluun ja tässä heidän vastauksensa: "Emme voi tehdä vaihtodiilejä etänä, sillä en voi vastaanottaa laitetta. Suosittelen käymään telia kaupassa, jotta saatte ongelman ratkaistua."

Vastaa