Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Hiirihaukka
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 10 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

e-laskun käyttöönotto?

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Moikka,

 

nyt tulee laskut sähköpostilaskuna, mutta mielelläni ottaisin ne nyt tuonne netpostiin - onko tämä muutos mahdollinen ja miten? Omilta sivuilta ei löydy tähän infoa.

Ystävät pysyy mutta vihamiehet vaihtuu.
9 vastausta
RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 471 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Netpostiin meidän laskuja ei saa, mutta E-laskun kytkentä onnistuu kyllä. 🙂 Ohje löytyypi täältä.

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

hateju
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

yksilöinti tieto ei kelpaa!!!!!!!!!! taaskaan!!!!!!!!!!!!!!

kiisseli67
Kunniajäsen
  • 2601 custom-general.kudos
  • 4132 custom-general.replies
  • 340 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei hateju ja tervetuloa Klaaniin!

 

Olisiko näistä ohjeista apua e-laskun käyttöönotossa : https://www.sonera.fi/asiakastuki/ohjeet/E-laskun-tilaus-ja-kayttoonotto?id=1112

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
hateju
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

ei ole apua. kaikki löytyy ja toimii muuten mutta yksilöintitieto ei kelpaa eikä yksilöintitiedoksi eka puh numero laskulta  esim  0400 654****

kahdet laskut jo yrittänyt tehdä e-laskuksi. joitain vuosia sitten laitoin e-laskuksi nämä ja silloin toimi????

RaMaria
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 471 custom-general.kudos
  • 1346 custom-general.replies
  • 100 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@hateju yrität siis kytkeä E-laskuksi joko Laajakaista(kiinteä)-, kotipuhelin- tai yhteislaskua? Näihin vaaditaan toi yksilöintitieto, joka löytyy laskulta yksilöintitieto -nimikkeellä.

Tämä ei siis ole puhelinnumero tai muu, vaan juurikin toi yksilöintitieto. Kannattaa varmistaa ettei yksilöintitietoa syöttäessä siinä ole ylimääräisiä välilyöntejä.

 

Mikäli kyse on matkapuhelin tai Liikkuva Netti -laskusta, ei yksilöintitietoa vaadita. 
Matkapuhelin/Nettitikku valitaan laskutusaiheeksi aina silloin, kun lasku koskee jotain matkapuhelintuotetta, näitä ovat siis myös reitittimien/mokkulan kautta toimivat netit, sekä matkapuhelinliittymät.

 

Paina peukkua jos tykkäsit vastauksesta!

hateju
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Molempia puhelin ja laajakaista. Kummatkin vaatii yksilöinti tiedon danskebank.  Puh laskulla haluaa ekan nro laskulta. Ei kelpaa. Sanoo tarkasta yksilöintitieto.

Laajakaistalasku yksilöintitieto ruudusta yksilöintitieto. Ei kelpaa. Kummatkin laskut vain sanoo tarkista yksilöintitieto. Ruutu punasena.

Menestyksellä hoitanut kymmeniä ja taas kymmeniä elaskusopimuksia itselle ja muille.

No seuraavaksi alan käymään armotonta viestikeskustelua pankin kanssa.

Valtavasti vaivaa ja harmia pikkujutusta.

hateju
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Yritimpä taas molemmilla laskuilla. 

Yksilöintitieto ei kelpaa.

No nyt sitten pankin vuoro koittaa saada E-lasku toimimaan.

Kenelle laitan laskun tunneista jotka olen viettänyt asiaa korjatessa?

No vasta yksi viivstyskorko asian takia.

Sekunti
Kunniajäsen
  • 1773 custom-general.kudos
  • 2325 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@hateju kirjoitti:

Yritimpä taas molemmilla laskuilla. 

Yksilöintitieto ei kelpaa.

No nyt sitten pankin vuoro koittaa saada E-lasku toimimaan.

Kenelle laitan laskun tunneista jotka olen viettänyt asiaa korjatessa?

No vasta yksi viivstyskorko asian takia.


Moi @hateju 🙂

 

Sepä ikävää!

 

Miksi et soittaisi Danske Bankin asiakaspalveluun tai piipahtaisi käymään konttorilla? Ongelmasi ratkeaisi alta aikayksikön.

OP:ssa on ainakin ?-osio, josta saa lisätietoa (napsauttamalla kuvaketta) mitä kenttään kuuluu syöttää. Eikö Danske Bankin e-laskutuksen palvelussa ole näitä kohtia kentissä?

 

OP:lla "Laajakaista-, lanka- ja yhteislasku"-osiossa tarvitsee kaksi tietoa:

  • viimeisen laskun viitenumeron ja asiakasnumeron

OP: Laskuttajan pyytämät tiedot

 

Päinvastoin "Sonera matkapuhelin/netti"-osio tarvitsee kaksi tietoa:

  • viimeisen laskun viitenumeron ja matkapuhelinnumeron
¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
Poistettu käyttäjä
 

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Osuuspankki yleensä kysyy tilataanko ko. e-lasku ja siten ei tarvitse täyttää mitään muuta,  kuin hyväksyä tilaus.