Sepäs se, kun huijaukset ovat nykyään niin aitoja. Ihan tietoturva-alan ammattilaisetkin voivat mennä ovelimmissa retkuun. Kerran juttelin erään tutkija kanssa ja hän kertoi, että oli odottanut DHL:n pakettia, jolla oli kiire. Sähköpostiin tuli viesti, että paketti on jumissa (se oli satunnainen huijausviesti, huijarit eivät tienneet oikeasta tilauksesta), maksa tyyliin 20€, että saat paketin. No hän maksoi, ja vasta sitten kun kuriiri soitti, että olemme tässä alaovella, hoksasi tutkija, että retkuun mentiin. Tämä noin 3v sitten, kun ei aivan jokapäiväisiä nämä huijaukset vielä olleet.
Aloittajan tapauksessa uskoisi Omien Sivujen ilmoituksen olevan aito. Muistaakseni jossain tapauksessa tuo yhteystietojen tarkistus voi mennä jumiin, kuten @kiisseli67 kävi.
Sähköpostiviestistä on paha sanoa. Toki Telian aspa tietää, mitkä viestit ovat aiheellisia, jos sieltä kysyy.