kummallista kuitenkin


Sain laskun postitse ja tiedon siitä, että sähköpostilasku ei ole minua saavuttanut ja että tulevat laskuni tulevat maksullisina postitse. (ellen sitten: kytke sähköpostilaskun osoitteessa telia.fi, no sitä paikkaa ja tapaa tehdä se olen nyt tässä päivän etsinyt... siitä syystä tuli liityttyä tähän yhteisöönkin)

Mutta on vähän kuitenkin kornia, että sähköpostini todellakin oli useita päiviä toimimaton juuri siitä syystä, että jouduin liittymään telialaiseksi, kun muutin taloyhtiöön, jossa oli yleinen laajakaista telialta. 

Lopulta monien tuskallisten tuntien jälkeen sain sähköposteihini sellaiset portit, jotka tämä sovellus hyväksyy. Apu tosin telialta oli olematonta. Jos vielä kohtaan ongelmia, päätin jo etukäteen, että kärsin nahoissani ja otan laajakaistan muualta, vaikka se meillä kuuluu yhtiövastikkeeseen telialta.

Niin ja toimin myös niin, ettei telian tarvitse minua yhtään mistään enää laskuttaa (-:

Vielä on yksi ongelma selättämättä, telkkarin sain toimimaan, mutta tallentavaa digiboksiani en.....

Myin asuntoni, joka oli aivan ihana, muutin tähän, joka myös on ihana, muuta en kuitenkaan ole tuosta asunnosta jäänyt kaipaamaan kuin Tampereen Puhelimen tuottamia palveluja talokaistalla, ne nimittäin toimivat!!!!!


5 kommenttia

Suosittelen ilmaista operaattorivapaata sähköpostia, jolloin ei asunnon- tai operaattorinvaihto aiheuta jatkossa sähköpostiosoitteen vaihtumista. Esim. gmail.

Kiitos ehdotuksestasi, mutta aina se ei ole noin simppeliä. Kun on pienyrittäjänä työllistänyt itsensä viimeiset 14 vuotta ja sähköposti on toiminimen, niin nettisivujen kautta tulevan sähköpostin muuttaminen esimerkiksi gmailiksi vaatisi lomakkeiden, käyntikorttien, kaikenmaailman osoitteistojen ym. vaihtamista.... Mielestäni tällä teknologialla pitäisi jo voida toimia kaikilla operaattoreilla samalla lailla. Toki minulla on yksityishenkilönä gmail posti, mutta se ei nyt auta tässä harmituksessa. Mitä enemmän me vain tyydymme esimerkiksi operaattoreiden toimintaan, sitä vähemmän he kehittävät palveluitaan globaalisti toimiviksi ja sitä enemmän joudumme hankkimaan kuluttaja-asiakkaina erillisiä toimintoja ja maksamaan niistä. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni....

Kunniamerkki +14

@OkkoirmeliTelia kirjoitti:

Kiitos ehdotuksestasi, mutta aina se ei ole noin simppeliä. Kun on pienyrittäjänä työllistänyt itsensä viimeiset 14 vuotta ja sähköposti on toiminimen, niin nettisivujen kautta tulevan sähköpostin muuttaminen esimerkiksi gmailiksi vaatisi lomakkeiden, käyntikorttien, kaikenmaailman osoitteistojen ym. vaihtamista.... Mielestäni tällä teknologialla pitäisi jo voida toimia kaikilla operaattoreilla samalla lailla. Toki minulla on yksityishenkilönä gmail posti, mutta se ei nyt auta tässä harmituksessa. Mitä enemmän me vain tyydymme esimerkiksi operaattoreiden toimintaan, sitä vähemmän he kehittävät palveluitaan globaalisti toimiviksi ja sitä enemmän joudumme hankkimaan kuluttaja-asiakkaina erillisiä toimintoja ja maksamaan niistä. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni....


Tämänhän voisi ajatella panostuksena tulevaisuuteen jos kerran nettisivutkin on firmalla ja oletettavasti oma domainikin vai tuolla Telian kotisivutilassako sivut on? Jos oma domain niin miksi ei ottaisi sähköpostia osoite@firmandomain.tld käyttöön ja vaikka ohjaisi sitä gmailiin tai muuhun jos ei ole omaa sähköpostipalvelinta. Eikös noihin hinnat alkaen hosting paketteihinkin yleensä sähköpostit kuulu.

 

Yrityksen imago mielestäni myös paranisi tuolla, sitten autoreply (jos siellä sellainen ominaisuus sattuu olemaan) käyttöön Telian mailissa että osoitteemme on vaihtunut jne. Tärkeille asiakkaille ja yhteistyökumppaneille toki itse ilmoitetaan osoitteen muuttuneen. Käyntikortteja saa edullisesti uusia netistä, niitäkin on hyvä aikajoin päivittää noin muutenkin. html lomakkeille uuden osoitteen muutos on parin minuutin työ..

 

Yritystä nyt ainakaan ei näissä asioissa ole mitään järkeä sitoa tuolla tavalla yhden operaattorin varaan..

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Nykyään FI-Verkkotunnus pitää olla lain mukan verkkotunnuksen käyttäjän nimissä. Koska yritys on verkkotunnuksen käyttäjä, pitää verkkotunnuksen välittäjä toteuttaa tietenkin asiakkaansa toiveen. Sähköpostipalvelu voi olla hyvinkin Googlella GSuite palvelussa joka taas on Gmail yrityksille. 


 


Ole yhteydessä omaasi välittäjääsi niin sieltä saat tietoan verkkotunnuksestasi. 


 


Eli paras tapa olla oma verkkotunnus jonka voi siirtää mihin tahansa palveluun. Tämä toki maksaa mutta nykyään sähköpostipalveluja saa muutamalla eurolla...


 


---


 


Ilmainen sähköpostipalvelu joka ei myy postejasi ulos ja toimii Suomessa on jo hyvin outoa. Palvelun kehittäminen maksaa ja toinen että operaattorilla ei kiinnostusta kehittää sivutuotetta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@tilasto kirjoitti:
Jos oma domain niin miksi ei ottaisi sähköpostia osoite@firmandomain.tld käyttöön ja vaikka ohjaisi sitä gmailiin tai muuhun jos ei ole omaa sähköpostipalvelinta.

Googlelta saa maksua vastaan myös hosting-palveluita, eli yrityksen postit on mahdollista saada myös suoraan Gmailiin.

 

Toki, Google ei ole mitenkään erityisen edullinen, jos haluat firmallesi toisenkin postilaatikon.

 

Muuten olen @tilasto kanssa täysin samaa mieltä, että kannattaa hankkia ikioma vekkotunnus eli domain, niin sen jälkeen et ole enää sidoksissa yhteen ainoaan palveluntarjoajaan. Kun domain on oma, palveluntarjoajan voi vaihtaa milloin vain ilman että yhteystietosi muuttuvat.

Vastaa