laskutusilmoitus 2.90


Mikä ihme on, että kun useamman kerran on ilmoittanut haluavansa E-laskun, niin taas sopimuspaperissa lukee, että

Laskutustapa: Paperilasku. Ensinnäkin, kun puolet vuodesta poissa vakio postiosoitteesta. Niin ei oikein toimisi paperilasku.


5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei kirsti2!


Oletko tilannut e-laskun verkkopankistasi? Tässä on Telian ohje e-laskun kytkemiseksi : www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/laskutus/e-lasku

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Ja jos kaikki on omasta puolestasi oikean oloista, kannattaa ottaa yhteyttä Telian Aspaan, eri yhteydenottotavat löydät täältä.


 


Kannattaa muistaa, että jos on aivan äskettäin tehnyt E-laskutussopimuksen, niin ei välttämättä ole ehtinyt kytkeytyä päälle tuolle nykyiselle laskulle. Tämäkin selvinnee, kun kontaktoit asiakaspalvelua.

Heippa kirsti2,

 

E-laskuhan itsessään on pankin tarjoama lisäpalvelu, joten kannattaa myös kysyä sieltä päästä missä tökkii tuon suhteen. Nuissahan on hyvinkin tarkkaa valita oikea laskuttaja ja laskun aihe yms.

Lisäksi kun poistat vanhan e-laskusopimuksen (mahd. virheellinen), niin kannattaa odotella 24h ennenkuin tekee uuden.

 

Itselläni oli sähkölaskun kanssa samankaltaisia ongelmia, mutta yhteistyössä pankin ja sähköyhtiön kanssa saatiin se toimimaan lopulta.

 

Nämä siis lisäksi ylläolevien hyvien vinkkien lisäksi! :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@t0mbba kirjoitti:

Heippa kirsti2,


 


E-laskuhan itsessään on pankin tarjoama lisäpalvelu, joten kannattaa myös kysyä sieltä päästä missä tökkii tuon suhteen. Nuissahan on hyvinkin tarkkaa valita oikea laskuttaja ja laskun aihe yms.


Lisäksi kun poistat vanhan e-laskusopimuksen (mahd. virheellinen), niin kannattaa odotella 24h ennenkuin tekee uuden.


 


Itselläni oli sähkölaskun kanssa samankaltaisia ongelmia, mutta yhteistyössä pankin ja sähköyhtiön kanssa saatiin se toimimaan lopulta.


 


Nämä siis lisäksi ylläolevien hyvien vinkkien lisäksi! :smileyhappy:




Ei nyt liity mitenkään AP:n kyssäriin, mutta huomasitko, miten paljon aikaa ja vaivaa kului sähkölaskusi selvittelyyn? Mulla oli joitain vuosia sitten outoja ongelmia Soneran e-laskun kanssa ja lopputulos oli se, että pankki syytti Soneraa ja Sonera taas pankkia. Sen tähden päädyin sähköpostilaskutukseen, se toimii kuin junan vessa.


 


Sen sijaan, että tietotekniikka ja digitalisaatio helpottaisi elämää, syntyy yhä enemmän uusia teknisiä haasteita, kun järjestelmät ovat puolivillaisesti tai mahdollisimman asiakasepäystävällisesti luotuja. Jos tuota e-laskujärjestelmää olisi ajateltu asiakaslähtöisesti, ei pitäisi olla mahdollisuutta valita väärää laskuttajaa vaan homma pitäisi ohjautua pankin ja laskuttajan järjestelmän välisellä keskustelulla tai jollain muulla tunnisteella. On liian monta kohtaa, jossa asiakas joutuu tekemään manuaalisia toimenpiteitä ja niissä ne virheet sekä ongelmat syntyvät.


@Purnipsi kirjoitti:

@t0mbba kirjoitti:

Heippa kirsti2,

 

E-laskuhan itsessään on pankin tarjoama lisäpalvelu, joten kannattaa myös kysyä sieltä päästä missä tökkii tuon suhteen. Nuissahan on hyvinkin tarkkaa valita oikea laskuttaja ja laskun aihe yms.

Lisäksi kun poistat vanhan e-laskusopimuksen (mahd. virheellinen), niin kannattaa odotella 24h ennenkuin tekee uuden.

 

Itselläni oli sähkölaskun kanssa samankaltaisia ongelmia, mutta yhteistyössä pankin ja sähköyhtiön kanssa saatiin se toimimaan lopulta.

 

Nämä siis lisäksi ylläolevien hyvien vinkkien lisäksi! :smileyhappy:


Ei nyt liity mitenkään AP:n kyssäriin, mutta huomasitko, miten paljon aikaa ja vaivaa kului sähkölaskusi selvittelyyn? Mulla oli joitain vuosia sitten outoja ongelmia Soneran e-laskun kanssa ja lopputulos oli se, että pankki syytti Soneraa ja Sonera taas pankkia. Sen tähden päädyin sähköpostilaskutukseen, se toimii kuin junan vessa.

 

Sen sijaan, että tietotekniikka ja digitalisaatio helpottaisi elämää, syntyy yhä enemmän uusia teknisiä haasteita, kun järjestelmät ovat puolivillaisesti tai mahdollisimman asiakasepäystävällisesti luotuja. Jos tuota e-laskujärjestelmää olisi ajateltu asiakaslähtöisesti, ei pitäisi olla mahdollisuutta valita väärää laskuttajaa vaan homma pitäisi ohjautua pankin ja laskuttajan järjestelmän välisellä keskustelulla tai jollain muulla tunnisteella. On liian monta kohtaa, jossa asiakas joutuu tekemään manuaalisia toimenpiteitä ja niissä ne virheet sekä ongelmat syntyvät.


Olet tuossa kyllä aivan oikeassa sen tiimoilta, että nämä aina silloin tällöin haasteita aiheuttaa. Pääsääntöisesti kuitenkin enemmän positiivisia, kuin negatiivisia onnistumisia. <- Ainakin omalla kohdalla ollut näin. Silloin kun asia ei mene kerralla purkkiin niinkuin olisi tarkoitus, niin se yleensä se ei mene toisellakaan vaan asiaa joutu setvimään urakalla.

 

Digitalisatio sinänsä on hieno asia, ja itse nuorehkona pojan kloppina siitä pidänkin. Onneksi sitäkin kehitetään jatkuvasti ja ehkä tulevaisuudessa asiat hoituu mutkikkaammin. Se on vaan tämä murros vanhasta uudempaan mitä tässä nyt viedään eteenpäin pala palalta. Tai ainakin näin itse asian miellän.

Vastaa