mokkulayhteys pätkinyt kesällä


Kunniamerkki +4

 

Säännöllisesti tässä kesää kohti aika usein nettiyhteys katkeaa.

Onneksi se hilink sivulta alkaa taas toimia, kun virallisesti katkaisee yhteyden ja käynnistää uudelleen.

 

Kuitenkin toivottavaahan olisi mahdollisimman pätkimätön internet yhteys.

 

Yhteyden katkeilu tyhjentää esim. lomakkeen jos oli kirjoittamassa jollekin forumille.

Tähän pitäisi varautua tietyin apuohjelmin, luin jostain , oli joku ohjelma joka tallensi sitä mukaa,

mitä kirjoitti lomakkeelle, itse kuitenkin tärkeämmät sepustukset jokatapauksessa yleensä

saatan ennen lähetystä mustata tekstin hiirellä ja ottaa toviksi leikepöydälle kopion.

 

Käytän nyt edelleen tätä soneran prepaid 3g mokkulaa huawei e3131.


6 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tähän voi olla moniakin syitä, miksi pätkiminen alkanut. Tosiasia on myös se, että nämä tikut eivät ole ikuisia. Mikäli sinulla on ollut tämä sama tikku käytössä pitkään, niin vaihto uudempaan voisi parantaa tilannetta. Voisit myös tarkistaa, saako omalle alueellesi jo meidän 4G yhteyden http://goo.gl/A84ZCP. Näillä 4G yhteyksillä on kuitenkin huomattavasti paremmat nopeudet ja toimivuus, joten siitä olisi sinullekin varmasti apua :)

Kunniamerkki +4

joo, kyllä tuo tikku pitäisi uudistaa joskus, tällä erää nuo tuntuu hieman kalliilta 

 

e3131 ei ole myöskään yhteensopiva esim. asus reitittimen kanssa, niin olisihan tuossa syytä uudistaa joskus, jos sama sim-kortti kuitenkin pelaisi

 

tai tarjouksesta riippuen, voihan liittymänki joskus vaihtaa,ei tuossa jää kuin muutama euro muistaakseni muun käytön puolelle sopivaa saldoa sim-korttiin

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Sijainti myöskin vaikuttaa... Mikä on sijaintisi?

 

Juu, tuo mokkula uusiksi kannattaa laittaa...

Minulla yli vuoden moitteettomasti toiminut mobiililaajakaista E3131:llä alkoi pätkimään muutaman minuutin - tunnin välein kesäkuun 2015 alussa. Vaihdoin reitittimen (Telewell --> Dovado Pro) sekä hommasin uuden E3131:n ja sama homma. Olin useasti yhteydessä Soneran asiakaspalveluun ja myönsivät että verkonpäivityksen myötä ongelma on tullut. Suosittelivat päivittämään 4G:hen, jonka sitten, kun mikään muu ei auttanut, teinkin kun toimittivat minulle jonkun heille palautetun ZTE MF823D mokkulan. Kuitenkaan tämäkään yhdistelmä ei pelaa täysin moitteettomasti. ZTE vetää resetit tai IP-yhteys katkeaa muuten vaan kerran- pari vuorokaudessa. Sonera on saanut minulta jo paljon rahaa E3131:istä joita onhommattu jo pari, joten olisi toivottavaa että laittaisivat verkkonsa pelaamaan. E3131 toimi paljon luotettavammin ennen kesäkuun alkua kuin tämä heidän toimittamansa 4G ZTE. Tosi harmi, alkaa olemaan keinot vähissä. Tietysti voisi hommata Huawein 4G-tikun uutena vielä mutta jotenkin alkaa tuntumaan että nyt minulta on mennyt aivan tarpeeksi rahaa tämän mobiililaajakaistapelleilyn kanssa. Saisi Sonera toimittaa uuden toimivan (ei jotain hemmetin takuupalautusta) nettitikun joka varmasti toimii heidän verkossaan.

Olen jatkuvasti yhteydessä Soneran asiakaspalveluun koska edelleenkään heidän toimittamansa käytetty ZTE ei toimi oikein. Ottaa usean kerran vuorokaudessa resettiä. Ei mene 3G-verkkoon ollenkaan. Toimii siis vain 4G-verkossa, silloin kuin toimii. Asiakaspalvelun mukaan ovat saaneet E3131:iä testattavaksi joten toiveissa aivan ilmeisesti on että E3131 jossain vaiheessa taas toimii Soneran 3G-verkossa. Jos en saa Soneran 4G:tä toimimaan, pitää siirtää laajakaistaliittymä takaisin 3G-verkkoon, kunhan saavat verkkoparametrinsa sellaisiksi että E3131:t taas toimivat. Jotenkin olisin olettanut että kun toimittivat minulle heille palautuksena tulleen ZTE:n E3131:n tilalle, olisivat edes testanneet toiminnan, mutta kun ei. Uutta 4G-modeemiakaan en heiltä saanut, tai toki maksua vastaan olisin saanut mutta olen tunkenut rahavarojani jo aivan tarpeeksi tähän Soneran aikaansaamaan hässäkkään. Mobiililaajakaista on suurta huijausta, sanoisin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Oma päätelaite vaikuttaa todella paljon yhteyksiin. Kertoisitko paikkakunna ja tarvittaessa asuinalueesi. Lisäksi et ole maininnut millaiset signaaliarvot on sinulla mokkulassasi.


 


Oletko mittaillut Cellmapper kartasta tukiaseman sijaintia jotta tiedät kuinka kaukaata signaali tulee tai onko mahdollista että hyppii useamman tukiaseman välillä tai mahdollisesti taajuuksien välissä. 


 


Jos löytyy 4G Android laite niin ei muuta kuin mittaamaan tukiaseman sijainti Cellmapper sovelluksella niin tietään suositella jotakin paljon paremmin, ohje Cellmapperiin: https://www.taisto.org/Cellmapper


 


ZTE MF823D on ihan ok mokkula mutta ei paras pääkäytössä. Mokkulat kun tahtoo lämmitä ja tällöin pätkäisevän yhteyttä. Siksi kannattaa kotiin hankkia kunnon 4G reititin jos pääkäytössä tätä yhteyttä aikoo käyttää. Päätelaite on asiakkaan vastuulla joten siitä asiakas maksaa. 

Vastaa