onko soneran asiakas chat loppunut ei löydy omilta sivuilta


Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Hei kirjauduin omille sivuille mennäkseni asiakas chattiin mutta ei löydy enää sieltä. Eikö asiakaspalveluun saa enää yhettä chatilla tai onko minun omilla sivuilla virhe mikä oli jonkin aikaa takaperin kun sivut uudistui, silloin tero soitti ja hoiti asian kuntoon jotta pääsi chatilla yhteyteen ja hoitamaan asioita tai onko se lopetettu.


43 kommenttia

hei ei minullakaa näy chattia ja ei tuu tollasta ikonia alapalkkiinkaa missä lukis kysy meiltä

ei minulla ainakaa tuu chattia ku kirjaudun omille sivuille ei myöskään tule alapalkkiin kysy meiltä kohtaa

jep sama juttu täälläki 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@RainerM87 kirjoitti:
hei ei minullakaa näy chattia ja ei tuu tollasta ikonia alapalkkiinkaa missä lukis kysy meiltä

@RainerM87 Hei! Sinun pitää luoda Sonera Tunnukset omille sivuille, niin sitten tuo Chat eli Kysy meiltä ilmestyy sinne oikeaan alareunaan omille sivuille : https://www4.sonera.fi/aureg/linkAccounts/bpn3?reqType=register

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@RainerM87 kirjoitti:
jep sama juttu täälläki :)

Käytätkö jotain mainonnanesto-lisäriä selaimessasi? Adblock Plus, AdBlock? Taikka seurannanestolisäosaa, kuten Ghosteryä (tracker esto)? Näistä jompi kumpi voi estää tuon chatin, joten kokeile lopettaa mahdollisten mainonnanesto/seurannanestolisäreiden käyttö Soneran sivuilla.

 

Jos käytät Mozilla Firefoxin yksityinen selaus -tilaa, on siinä sisäänrakennettu tracker-esto, joka voi myös estää Soneran Aspa-Chatin toiminnan.

 

Eli, poista mainonnan/seurannanestot käytöstä kun käyt Omilla Sivuilla. Ainakin kokeile ilman niitä.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +16

Mozilla Firefox testattu uusimmalla 42.0 versiossa yksityistä tilaa Omilla Sivuilla ja toimii Chat lomake. 

minulla on tunnukset luotuna mutta ei siltikää näy

hei minulla oli mainoksien esto ohjelma päällä siksi minulla ei näkynyt chattia mutta ku otin mainoksen esto ohjelman päältä pois nii tuli näkyviin Kysy meiltä... eli jos käytätte mainoksien esto ohjelmaa esim Adblock plus nimistä ohjelmaa ottakaa se pois käytöstä esim  ei käytössä osoitteessa www.klaani.sonera.fi ja ei käytössä tällä sivulla

Niinhän tässä ketjussa on jo muutamaan kertaan neuvottu tekemään.

Käytössä IE ja ilman adblokkeja sun muita. Omille sivuille kirjauduttu sonera-tunnuksella. Ei tule chattimahdollisuutta ollenkaan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Hiirihaukka kirjoitti:

Käytössä IE ja ilman adblokkeja sun muita. Omille sivuille kirjauduttu sonera-tunnuksella. Ei tule chattimahdollisuutta ollenkaan.


Kokeile vielä toisella selaimella tuleeko omille sivuille oikeaan alalaitaan Kysy meiltä ( = chat ). Minulla tulee ainakin tabletilla ja läppärillä, käytössä Google Chrome ( Android ja Linux ).

eikö firefoxil toimi

Kunniamerkki +14

Toimii kyllä, mutta chat-ikkuna tulee näkyviin vain kun kirjaudut Sonera Tunnuksella.

olen kyl kirjautunut mutta ei näy ikkunaa

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@sammybabi kirjoitti:

olen kyl kirjautunut mutta ei näy ikkunaa




Hei sammybabi! Jos olet kirjautunut Sonera Tunnuksella omille sivuille ja Chat ei ole ilmestynyt oikeaan alanurkkaan, niin ota mahdollinen mainosten esto-ohjelma pois käytöstä omilta sivuilta. Mainosten esto-ohjelmat esim. Adblock plus estävät Chatin näkymisen.

Aivan bull*******tiä, että soneran chat on toteutettu näin että 99 prosentilla "asiakkaista" se ei näy, koska he (aivan järkevästi) käyttävät mainosblokkiominaisuutta!

 

On päivänselvää, että tämä on Soneralla tahallaan tehty tällaiseksi, jotta asiakaspalvelussa 'pärjättäisiin' vähemmällä henkilöstöllä. Elisalla esimerkiksi chat toimii työkoneellakin, jossa näitä blokkeja ei edes saisi pois päältä!

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +15

Tarkoitus ei missään tapauksessa ole hankaloittaa chatin löytymistä tai sen käyttämistä. Harmillinen tilanne toki, että monilla adblockerit estää chatin näkymisen. Hienosti täällä kuitenkin ihmiset ovat neuvoneet, miten chatin saa näkyviin. Välitin palautteen Omien sivujen kehittäjille, jos voisivat tulevaisuudessa muuttaa chatin toimintaa siten, että toimisi myös adblockerin kanssa. Tällä hetkellä kuitenkin pärjättävä näillä ja onneksi tuon adblockerin voi kytkeä pois päältä, kun menee Omille sivuille :)

Kunniamerkki +14
Mulla on adblock plus firefoxissa käytössä niillä oletusfilttereillä, mutta chat toimii silti. Että ei se ainakaan suoraan sitä estä. Allow some non-intrusive advertising pois päältä myös.

Vastaa