prepaid saldon tarkastus


On jokseekin omituista ettei jäljelläolevaa saldoa löydy mistään-vai löytyykö? siis prepaid saldoa


31 kommenttia

Käyttäjätaso 7

@julam kirjoitti:

On jokseekin omituista ettei jäljelläolevaa saldoa löydy mistään-vai löytyykö? siis prepaid saldoa


Lähetä ko. prepaid-liittymällä tekstari PREPAID SALDO numeroon 15400 ja saat vastauksena jäljellä olevan saldon.

 

https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/prepaid/telia-prepaid

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967 kirjoitti:


@julam kirjoitti:

On jokseekin omituista ettei jäljelläolevaa saldoa löydy mistään-vai löytyykö? siis prepaid saldoa




Lähetä ko. prepaid-liittymällä tekstari PREPAID SALDO numeroon 15400 ja saat vastauksena jäljellä olevan saldon.


 


https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/prepaid/telia-prepaid




Moikka @julam!


 


Lisäksi jos omistat Android- tai iOS-puhelimen, niin suosittelen lämpimästi lataamaan kaupasta Telian lataussovelluksen, jonka avulla voit mm. tarkistaa tämän hetkisen saldon, ostaa nettipaketteja tai ladata lisää saldoa liittymälle. Lisätietoa sovelluksesta täällä :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7

Onko Telialla joitakin palveluita tilapäisesti poissa käytöstä , kun  prepaidliittymän saldoa ei voi tarkistaa. Kun lähettää liittymällä tekstarin PREPAID SALDO numeroon 15400 , niin viestin lähetys epäonnistuu. Siis antaa vain virheilmoituksen hetken yritettyään.

 

Muuten liittymä toimii ja saldon tarkastuskin toimi vielä eilen.

 

Vika ei ole laitteissani ja on yritetty useammalla laitteella.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @kustaa1967!


Kyllä on vikaa : 


PREPAID LIITTYMIEN SMS-LÄHETYKSESSÄ VIKAA


Häiriön alkamisaika: 24.09.2017 02:32:00


Prepaid liittymien sms-lähetyksessä vikaa. Ongelma on selvityksessä ja se pyritään korjaamaan mahdollisimman pian. 

Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa. 

Telia asiakaspalvelu 

kauvankohan mahtaa mennä että prepaid msm viestejä voi taas lähettää ? Itse en ole pystynyt lähettään tekstiviestiä nyt vuorokauteen eilisen kello 14 jälkeen.. Multimedia viestin kyllä pystyy lähettään ja msm viestin vastaan ottaan.. Tarvi vähän ennako tietoa koska ehkäpä vika korjaantuu täällä porin suunnalla

Kunniamerkki +1

Meinasitteko kenties jo tänä vuonna korjata vian?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei laani!


Eikö sinulla toimi prepaid saldon tarkastus tekstiviestillä? Siinä ei pitäisi olla vikaa, itsellä toimii ja saldon voi kätevästi tarkistaa myös Telia Prepaid -sovelluksesta, jos on älypuhelin käytössä. Muuten lähettämällä tekstiviesti : PREPAID SALDO numeroon 15400 (maksuton).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@nauha100 kirjoitti:

kauvankohan mahtaa mennä että prepaid msm viestejä voi taas lähettää ? Itse en ole pystynyt lähettään tekstiviestiä nyt vuorokauteen eilisen kello 14 jälkeen.. Multimedia viestin kyllä pystyy lähettään ja msm viestin vastaan ottaan.. Tarvi vähän ennako tietoa koska ehkäpä vika korjaantuu täällä porin suunnalla




Hyvää iltaa, @nauha100! :smileyvery-happy:


 


Solmukohta


SMS-tekstiviestit eivät siis tule perille etkä voi lähettää niitä? Kannattaa ensisijaisesti käynnistää puhelin uudelleen.


 


Varmista, että käytät Telian viestikeskuksen numeroa +358 40 520 2000 mikäli se on saatavilla asetusvalikossa.


 


Toinen vaihtoehto on, että sim-korttisi muisti on täynnä, niin silloin on syytä poistaa tekstiviestejä tai olet lisännyt henkilön älypuhelimen tai sovelluksen estolistalle. Ilmeisesti soittaminen ja puheluiden vastaanottaminen onnistuu noiden MMS-viestien lisäksi? :smileyhappy:


 


Hyvä tietää!


Tekstiviestien lähettäminen maksupalvelulain mukaisiin 169-, 177- ja 178-alkuisiin lyhytnumeroihin ei ole Telia Prepaid -liittymällä sallittu. Maksupalvelunumeroissa tarjotaan konkreettisia tuotteita, kuten autopesut, elintarvike- ja kahvilaostokset, pysäköinti sekä lehtitilaukset.


 


Lisätiedot



 

Kunniamerkki +1

Niin joo, minulla on OnePlus 3 dual SIM, jossa SIM 1 on Saunalahti ja SIM 2 Sonera Prepaid.

Mutta sain saldokyselyn toimimaan näin:

 

Settings → SIM & network settings → SIM 2 (Sonera Prepaid) → SIM toolkit → Saldokysely

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@laani kirjoitti:

Niin joo, minulla on OnePlus 3 dual SIM, jossa SIM 1 on Saunalahti ja SIM 2 Sonera Prepaid.


Mutta sain saldokyselyn toimimaan näin:


 


Settings → SIM & network settings → SIM 2 (Sonera Prepaid) → SIM toolkit → Saldokysely




Tuo tapa on myös hyvä. Olet varmaan varmistanut, että lähetät aina Telian saldokyselyn tekstiviestin SIM 2:lla @laani? :)

Kunniamerkki +1

Ei, vaan lähetin SMS:llä sen kyselyn käyttäen SIM 2:ta, ja asetuksissa ei ole viestikeskuksen numeroa.

 

Vastaukseni kuulostaa hassulta, koska muokkasit omaa vastaustasi sen jälkeen, kun lähetin oman vastaukseni, tai en ladannut muokattua vastaustasi ennen kuin kirjoitin oman vastaukseni. ?

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@laani kirjoitti:

Ei, vaan lähetin SMS:llä sen kyselyn käyttäen SIM 2:ta, ja asetuksissa ei ole viestikeskuksen numeroa.


 


Vastaukseni kuulostaa hassulta, koska muokkasit omaa vastaustasi sen jälkeen, kun lähetin oman vastaukseni, tai en ladannut muokattua vastaustasi ennen kuin kirjoitin oman vastaukseni. ?


 




Hups, niinpä näkyy :D

Jep, entäs jos kyseinen sim-kortti on riistakamerassa...

Pitäis olla muutenkin tarkastettavissa...

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

@Jartsa69@  kirjoitti:

Jep, entäs jos kyseinen sim-kortti on riistakamerassa...


Pitäis olla muutenkin tarkastettavissa...




Jos ja kun tällä sivulla: https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid  oleva tieto saldon tarkastuksesta pitää paikkansa, niin se pitäisi onnistua nettisivulta kunhan ensin luo tunnuksen.


 


 


Suora lainaus tolta sivulta: 


 


"


UUTTA! – KIRJAUDU NYT NETISSÄ



Mobiilisovelluksesta tutut ominaisuudet nyt myös netissä! Luo tili ja hallinnoi kätevästi kaikkia Telia Prepaid -liittymiäsi yhdessä paikassa. Tarkasta saldot ja voimassaoloajat, lataa lisää ja hallinnoi tietojasi.


Kaipaatko helppoutta lataamiseen? Kirjaudu sisään mobiilisovelluksessa tai netissä ja aseta liittymällesi automaattinen lataus. Kätevää!"


 


En valitettavasti osaa sanoa, miten tuo tilin luominen kokonaisuutena tapahtuu. Ainakin se kysyy puhelinnumeroa, joten voisi olettaa ,että sieltä lähetetään jokin viesti tms. Tietääköhän joku muu paremmin asiasta? Prepaidin ohjekirjakaan ei asiaa tunnistanut.


Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Hei @Jartsa69!


Lataa puhelimeesi prepaid lataussovellus niin saldon tarkistus onnistuu vaikka sim- kortti olisi riistakamerassa : https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataussovellus


 


Kokeilin äsken lataamalla sovelluksen toiseen puhelimeen jossa normi SIM ja toimii ??

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kiisseli67@  kirjoitti:

Hei @Jartsa69!


Lataa puhelimeesi prepaid lataussovellus niin saldon tarkistus onnistuu vaikka sim- kortti olisi riistakamerassa : https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataussovellus


 


Kokeilin äsken lataamalla sovelluksen toiseen puhelimeen jossa normi SIM ja toimii ??




Hyvä sovellus @Jartsa69! Sillä voi myös ostaa lisää saldoa aina tarvittaessa ?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Telia Prepaidin saldon tarkastaminen netistä onnistuu kyllä, mutta tähän tarvitaan useampia työvaiheita.

 

Ensin tulee luoda hallintasivulle käyttäjätunnus klikkaamalla "Luo tili", jos tunnusta ei ole jo entuudestaan.

 

Telia Lataussovellus käyttää samoja käyttäjätunnuksia Prepaid hallintasivun kanssa. Jos olet jo käyttänyt jompaa kumpaa, uutta käyttäjätunnusta ei tarvitse tehdä.

 

Yhdellä käyttäjätunnuksella voi myös hallinnoida useita Prepaid-liittymiä. Jos sinulla on jo Prepaid hallintaan käyttäjätunnus, älä klikkaa "luo tili" vaan kirjaudu sisään.

 

Kun hallintasivulle on kirjauduttu, voit lisätä suuresta plus-merkistä Prepaid-liittymiä palveluun. Kun numerot on lisätty, täytyisi kustakin liittymästä lähettää joku tekstiviesti numeroon 15400. Ohjeet ovat puutteelliset, mutta ilmeisesti mikä hyvänsä maksuton avainsana käy, esimerkiksi "PREPAID SALDO", "PREPAID VOIMASSA", "ASETUKSET" tai "KIELTO".

 


Jotta voisimme näyttää saldotiedot, numeron tulee lähettää vahvistusviesti Telia Prepaid Perheeseen liittämisestä numeroon 15400 Sen jälkeen on mahdollista lisätä automaattinen lataus sekä katsoa saldo- ja historiatietoja ko. liittymältä.


Kun tekstiviesti on lähetetty, liittymän saldotiedot tulevat näkyville hallintasivulle.

 


@Jartsa69@  kirjoitti:

Jep, entäs jos kyseinen sim-kortti on riistakamerassa...


Mikäli riistakameralla ei pysty lähettämään vahvistusviestiä numeroon 15400, sim-kortti tulee ensin laittaa puhelimeen tai tekstiviestejä tukevaan tablettiin tai reitittimeen. Sen jälkeen kun numero on onnistuneesti lisätty Telia Prepaid Perheeseen, sim-kortin voi siirtää riistakameraan.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Sain selvitettyä vahvistusviestin oikean syntaksin. Sen jälkeen kun numero on lisätty hallintasivuille tai lataussovellukseen, kyseessä olevasta liittymästä lähetetään tekstiviesti PREPAID PERHE OK numeroon 15400.

 

Ohjeistus tästä tulee kyseessä olevaan liittymään tekstiviestinä sen jälkeen, kun numero on lisätty hallintasivulle tai lataussovellukseen.

 

Jostakin kumman syystä ohjeviestiä ei tullut viimeksi lisätessäni Prepaideja hallintasivulle 16.5.2018. Tänään ohjeviesti tuli sekä hallintasivustolta että lataussovelluksesta.

Käyttäjätaso 7

@irritus@  kirjoitti:

Telia Prepaidin saldon tarkastaminen netistä onnistuu kyllä, mutta tähän tarvitaan useampia työvaiheita.

 

Ensin tulee luoda hallintasivulle käyttäjätunnus klikkaamalla "Luo tili", jos tunnusta ei ole jo entuudestaan.



Tarkentava kysymys.

 

Pitääkö em. kirjautumissivun kautta luoda erikseen prepaideja varten oma tunnus vai onnistuuko ihan Telia-tunnuksella.

 

Kirjauduin Telia-tunnuksella omille sivuille ja sieltä en löytänyt paikkaa , missä voisin lisätä prepaidini liittymälistalle. Vai enkö vain osaa?

Käyttäjätaso 7

Kokeilinpa luoda tunnuksen em. sivulle , mutta ei hyväksy PIN-koodia. Loin uuden kertakäyttöisen "unohtuiko salasana"-linkin kautta , mutta silläkään ei sisään pääse. Ilmoittaa vain , että pin on väärä.

Edit: Onnistuihan se tunnuksen luominen lopulta , mutta vaati pari tilapäistä PIN-koodia ensin.

@kustaa1967: Prepaid-hallintasivu ei toimi Telia Tunnuksella ainakaan toistaiseksi, vaan sitä varten tulee luoda oma tunnus osoitteessa www.telia.fi/kirjauduprepaid
















 








Käyttäjätaso 7

@IlariJR@  kirjoitti:

@kustaa1967: Prepaid-hallintasivu ei toimi Telia Tunnuksella ainakaan toistaiseksi, vaan sitä varten tulee luoda oma tunnus osoitteessa www.telia.fi/kirjauduprepaid

 

Juu huomasin itsekin ja sain homman tehtyä.

 

Edit: Semmoisen asian huomasin , että jos lähettää liittymällä tekstarin PREPAID SALDO numeroon 15400 , niin se eroaa em. nettisivun näytöstä yhden sentin. No aika lähellä toisiaan kuitenkin saldot ovat.  :smileyhappy:

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Kannattaa ladata puhelimeen prepaid lataussovellus : https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataussovellus


Sinne kirjaudutaan omalla prepaid puhelinnumerolla ja nelinumeroisella salasanalla.


Siellä on helppo tarkistaa liittymän saldo, ladata saldoa lisää ja liittää perheen muut prepaid liittymät siihen.

Käyttäjätaso 7

@kiisseli67@  kirjoitti:

Kannattaa ladata puhelimeen prepaid lataussovellus : https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataussovellus

Sinne kirjaudutaan omalla prepaid puhelinnumerolla ja nelinumeroisella salasanalla.

Siellä on helppo tarkistaa liittymän saldo, ladata saldoa lisää ja liittää perheen muut prepaid liittymät siihen.


Jep. Tehty.

 

Nyt toimii sekä tietokoneella että puhelimella.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@kustaa1967@  kirjoitti:

Pitääkö em. kirjautumissivun kautta luoda erikseen prepaideja varten oma tunnus vai onnistuuko ihan Telia-tunnuksella.


Prepaideja varten tarvitaan oma prepaid-tunnuksensa. Telia-tunnus ei toimi.

 

Yhdellä prepaid-tunnuksella voi kuitenkin hallita useita prepaid-liittymiä.

Vastaa